Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19426)

Vierailija
14801/19426 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ajattelin tuoksuksi Aubussonin Histoire d'Amouria. Se on vanhanaikainen ja kaunis kukkaistuoksu, vaikka Fragranticassa se on luokiteltu "woody chypreksi". Minulla kukat nousevat esiin, mutta niitä ryhdistävät puumaisuus ja jäkälä.

Viime aikona minua on kiinnostanut aprikoosinuotti. Pidättekö muut siitä? Loppukesään ja syksyyn sopisi aprikoosinen tuoksu. Cartierin La Panthère Parfumissa esimerkiksi sitä on, mutta en ole vielä sitä ostanut.

Vierailija
14802/19426 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ns. signature-tuoksusi? Itselläni ei sellaista taida olla, lähes kaikki käytössä olevat ällöttävät aika-ajoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14803/19426 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija Neba kirjoitti:

Onko täällä asiantuntijoilla antaa vinkkejä makeista tuoksuista, jotka vielä kestävät iholla sekä saavat sukat pyörimään jalassa? Toisin sanoen kehumagneettia!

Itse pidän enemmän raikkaan makeista, kuin sellaisista lämpimistä ja puuterimaisista. En ole törmännyt vielä kertaakaan liian makeaan tuoksuun! En pidä kovin kukkaisista enkä mausteisista tuoksuista ja puun tuoksut sopivat minulle harvoin, esim. Burberryn Her ja se Elixir molemmat tuoksuvat ihollani kamalalta puulta sekä Ariana Granden Cloud tekee minulla samaa. Myös Pradan Candy on myös no-no for me. La Belle ei myöskään ihan kolahtanut.

Minulta löytyy jo ainakin My Way (jossa haistan enemmän sen purkkamaisuuden kuin kukat, tykkään!),  Grandelta Sweet Like Candy (ei pysy mutta ihana tuoksu) ja Cloud, So Scandal, Rolfin BonBon (vähän tumma makuuni) sekä Zaran Wonder Rose (mikä on paras tuoksu ikinä, mutta ei pysy ihollani!)

Kävin tuoksuttelemassa mm. Muglerin Alien Goddessia, joka oli todella mielenkiintoinen ja koukuttava tuoksu, mutta ehkä myös hieman liian mausteinen minulle. Haistelin myös Marc Jacobs Daisy Love Paradise EdT -tuoksua, joka alkuun oli aivan ihana, mutta muuttui turhan kukkaiseksi ihollani parin tunnin jälkeen. 

Mistä mahtaisi saada tuoksunäytteen Kilian Love, don't be shy- tuoksusta? Ja muutenkin mistä olette tilanneet sitä? Olen nähnyt kahdenlaista pulloa: Vaalean oranssihtava läpinäkyvä kultaisilla yksityiskohdilla ja kirkas pullo ruskeahko neste ja mustat yksityiskohdat, mitä eroa näillä on?

https://m.bykilian.com/product/19797/50771/perfume/love-dont-be-shy/the…

Tämä on ainakin se perusversio tästä Love don't be shy -tuoksusta (mm. Rihannan kuuluisa signature). Tuolta Kilianin sivuilta pystyy tilaamaan näytepakkauksia, muistaakseni maksavat jokusen kympin postimaksuineen ja saat useita näytteitä samalla.

Tuo on kyllä omalla ihollani kaiken maineensa arvoinen tuoksu. Aivan järjettömän ihana. Mutta kuulemma joidenkin iholla haisee äklö eläimellinen sivunuotti, oliskohan se sivettikatti.

Hyvä vaihtoehto sulle vois olla myös Parfyms de Marlyn Oriana. Samaa hintaluokkaa kuin tuo edellinen.

Vierailija
14804/19426 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ns. signature-tuoksusi? Itselläni ei sellaista taida olla, lähes kaikki käytössä olevat ällöttävät aika-ajoin.

Muutama vakituinen on käytössä kaikkien muiden vaihtuvaisten ohessa. Ne on ehkä sitten signaturet.

Biotherm Eau Vitaminee (ei koskaan ilman)

I Love Cosmetics Violet Dreams

Nuxe Floral

Balenciaga Paris

Vierailija
14805/19426 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään Hulluilla Päivillä testasin Lancomen sen perus La Nuit Tresorin, siis ei mikään intense tai folie tai mitä niitä nyt on. Vaan se perus.

Loppuajan ostoksilla sitten häpesinkin itseäni ja luimistelin mahdollisimman kaukana muista ihmisistä. Tuntui kuin löyhyttelisin ilmaan pitkään hautunutta käytettyä pikkuhousunsuojaa. Yh. Ei mitään raikkautta, kirpeyttä, sammaleisuutta tai puumaisuutta - vain kauhea diabeettinen ihopoimulöyhä.

No, nyt kun tuoksuttelusta on jo yli 12 tuntia, pahin dunkkis on hellittänyt ja drydown on ihan siedettävä. Mutta tuo haju ei ollut mun juttu selkeästi.

Vierailija
14806/19426 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen jurpo assosioi hajuvettä ylläolevalla tavalla johonkin vastenmieliseen. "Mulla on oikeus julistaa mun mielipide" -jurpo.

Vierailija
14807/19426 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään muulla Patoun Collection Heritage -sarjaa? Tulin juuri kotiin kaameasta lumipyrystä, ja tarvitsin lohtua. Prada Ambre oli jo kädessäni, mutta päädyinkin L'Heure Attendueen. Se on kaunis ja vanhanaikaisen majesteetillinen.

Onko kokemuksia muista Heritageista?

Missä noita voisi testailla? Kiinnostaisi kovasti, mutten uskalla ostaa sokkona koska ovat niin kalliita... Millainen L'Heure attendue on? N51 

En tiedä, voiko testata missään enää. Patoun tuoksuthan on lopetettu noin vuosi sitten, vai onko siitä jo enemmän aikaa? Tilasin arvioiden perusteella tuon L'Heure attenduen. En ole vielä montaa kertaa sitä kokeillut, mutta minun ihollani korostuvat keltaiset kukat ja balsamisuus. Muuttuu nopeasti ihotuoksuksi. Tyyliltään selkeästi vanhanaikainen. Olen tyytyväinen hankintaani, vaikka maksoin tuoksusta muistaakseni noin 70 euroa. Iso pullo, mutta tulee varmasti käytettyä vuosien myötä.

Kiitos! Yhden nettikaupan löysin, jossa noita myydään, mutta juuri tuosta ja Chaldeesta ei ollut näytettä saatavilla, pöh.( Sinä sait sen muuten aika edullisesti.) N51 

Vierailija
14808/19426 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään Hulluilla Päivillä testasin Lancomen sen perus La Nuit Tresorin, siis ei mikään intense tai folie tai mitä niitä nyt on. Vaan se perus.

Loppuajan ostoksilla sitten häpesinkin itseäni ja luimistelin mahdollisimman kaukana muista ihmisistä. Tuntui kuin löyhyttelisin ilmaan pitkään hautunutta käytettyä pikkuhousunsuojaa. Yh. Ei mitään raikkautta, kirpeyttä, sammaleisuutta tai puumaisuutta - vain kauhea diabeettinen ihopoimulöyhä.

No, nyt kun tuoksuttelusta on jo yli 12 tuntia, pahin dunkkis on hellittänyt ja drydown on ihan siedettävä. Mutta tuo haju ei ollut mun juttu selkeästi.

Lancôme on kieltämättä vajonnut alas. Flankerin flankerin flankeria vain, loputtomia muunnelmia samasta teemasta. Tuossa La nuit -sarjassa on kuitenkin muistaakseni myös joku hyvä, mantelinen, pehmeä tuoksu.

Vierailija
14809/19426 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maiteli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hulluilla päivillä mäyttää olevan Escadan Cherry in Japan tarjouksessa EDT.

Onko kirsikkainen, siis sellainen perus? Mietin vaan että uskaltaisiko tilata

Mun mielestä rahat menee aika pitkälti hukkaan. On keinotekoisen hajuinen, tulee jotkut lapsuuden hajukumit tms mieleen, nopeasti häipyvä ja vain hetken kirsikalta/sen kukilta tuoksuva. 

Ajattelin samaa mutten halunnut negailla. Jos haluaa todella kestävän kirsikkatuoksun, niin esim. Lancomen La Nuit Tresor Intense on sellainen. Ja Herreran Very Good Girl Glam, siinä tosin myös manteli tulee voimakkaasti esiin, Lancome on enemmän kirsikkainen.

Missä kohtaa haistatte kirsikkaa Very Good Girl Glamissa?

Minä en saa Very Good Girl Glamisssa mitään kirsikkaa, vaan voimakkaan afrikkalaismiestyylisen suitsukehajun. Pyysin seuraavalla kerralla kaupungilla käydessämme kaveriani kokeilemaan omalle iholleen, että haistaisin onko tämä vain minun mielikuva Itä-Helsingissä muutaman kerran bussissa käyneenä ja melkein pyörtyneenä, ja minä haistoin hänen ihoaan, hän haistoi minun ihoa ja hänenkin mielestään tuoksui jollekin "voimakkaalle basaarisuitsukkeelle" meillä molemmilla!

Kun sanoin että minä saan siitä edellä mainitun hajun mieleen, niin hän soitti vielä illalla että miten saa sen pestyä iholtaan pois vaikka on hinkannut kahdella eri saippualla ja yhdellä suihkugeelillä, että kun hän saa nyt varmasti siitä  hikisen ulkomaalaisen miehen hajun sänkyynsäkin jos menee nukkumaan se tuoksujämä ranteessa ja alkaa voimaan pahoin aamulla! :-o

Oli suihkuttanut jotain makeaa halpaa vaniljatuoksua sen päälle, kun ehdotin.

Minulla tuo lähti helpommin pesemällä, pari kertaa.

Itse olisin halunnut tuon tuoksun pelkän korkokenkäpullon takia, mutta koska pullo ja tuoksu eivät kohtaa kun naisellinen korkokenkä, ja sisältö voimakas miesten suitsukepommi, ja kun aika hintava pullokin.

Vierailija
14810/19426 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kysellä vähän vinkkejä tuoksujen ostamisesta eBaylta, kun en ole toistaiseksi koskaan ostanut sieltä. 

Törmäsin vähän aikaa sitten jenkkiläisessä verkkokaupassa Anna Suin nimikkotuoksuun (musta pullo, violetti neste). Ko. tuoksu oli minulle ns. signature opiskeluaikoinani noin ikävuosina 19-23, mutten ole omistanut pulloa vuosiin. Ajattelin, että olisipa kiva taas omistaa se, mutta kyseinen verkkokauppa ei toimita hajuvesiä USA:n ulkopuolelle. En ole onnistunut löytämään tuoksua myöskään eurooppalaisista verkkokaupoista, lukuun ottamatta Amazonia, jossa se kuitenkin maksaa yli puolet enemmän kuin jenkkiläisessä verkkokaupassa. 

ebayllä on joitakin eurooppalaisia myyjiä joilta löytyy sitä avaamattomissa pakkauksissa kohtuulliseen hintaan, mutta olen kuullut niin paljon tarinoita eBayn kautta ostetuista feikeiksi osoittautuneista tai viallisista hajuvesistä, että tilaaminen jännittää. Listauksissa ei kuitenkaan ole kovin yksityiskohtaisia kuvia esim. pullon pohjan merkinnöistä. 

Olisiko kellään antaa jotain check listiä tai muita vinkkejä joilla välttää hutiostokset? Tai jos vaihtoehtoisesti joku tietää eurooppalaisen/Eurooppaan toimittavan verkkokaupan jossa tuoksua on saatavilla, niin aina parempi!

Vierailija
14811/19426 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lancôme on kieltämättä vajonnut alas. Flankerin flankerin flankeria vain, loputtomia muunnelmia samasta teemasta. Tuossa La nuit -sarjassa on kuitenkin muistaakseni myös joku hyvä, mantelinen, pehmeä tuoksu.

Samaa mieltä. Haluavat helppoa ja nopeaa rahaa, ja kun Lancomen omistaa jättikonserni L'Oreal.

L'Oreal pilannut monet hyvät tuoksut, kuten Valentinot, jotka on nykyään massatuotantokuraa ja menivät muuttamaan ne vanhat hyvät tuoksut halparaaka-aineita sisältäviksi, ja osan lopettivat.

L'Orealin meikitkin pistetään parempiin pakkauksiin, ja myydään Lancomena.

Sama koskee Chanelin meikkisarjaa, sen tytärsarja on Bourjois ja sieltä löytyy sama värikosmetiikka mutta vain eri nimillä, ja jotenkin Bourjoisin poskipunat vaikuttavat laadukkaammilta jopa mitä Chanelin nimellä kulkevat.

Vierailija
14812/19426 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
14813/19426 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Olen liian vaihtelunhaluinen käyttääkseni vain yhtä tuoksua koko ajan. En käytä koskaan yhtä tuoksua kahta päivää peräkkäin.

Vierailija
14814/19426 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olin jotenkin turhautunut pakkasen jatkumiseen, ja päätin vastustaa sitä Gucci Accentilla. Typerää minulta, sillä Accentihan on iltatuoksu. En sitä muistanut, ja niinpä purjehdin muka sensuellina ja erottuvana kirjakaupassa Accentini kanssa. Jatkossa varaan sen vain todellisiin iltatilaisuuksiin.

Mitä selkeitä iltatuoksuja muilla on, sellaisia joita ette ikinä päivällä ja arkena käytä?

Vierailija
14815/19426 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kysellä vähän vinkkejä tuoksujen ostamisesta eBaylta, kun en ole toistaiseksi koskaan ostanut sieltä. 

Törmäsin vähän aikaa sitten jenkkiläisessä verkkokaupassa Anna Suin nimikkotuoksuun (musta pullo, violetti neste). Ko. tuoksu oli minulle ns. signature opiskeluaikoinani noin ikävuosina 19-23, mutten ole omistanut pulloa vuosiin. Ajattelin, että olisipa kiva taas omistaa se, mutta kyseinen verkkokauppa ei toimita hajuvesiä USA:n ulkopuolelle. En ole onnistunut löytämään tuoksua myöskään eurooppalaisista verkkokaupoista, lukuun ottamatta Amazonia, jossa se kuitenkin maksaa yli puolet enemmän kuin jenkkiläisessä verkkokaupassa. 

ebayllä on joitakin eurooppalaisia myyjiä joilta löytyy sitä avaamattomissa pakkauksissa kohtuulliseen hintaan, mutta olen kuullut niin paljon tarinoita eBayn kautta ostetuista feikeiksi osoittautuneista tai viallisista hajuvesistä, että tilaaminen jännittää. Listauksissa ei kuitenkaan ole kovin yksityiskohtaisia kuvia esim. pullon pohjan merkinnöistä. 

Olisiko kellään antaa jotain check listiä tai muita vinkkejä joilla välttää hutiostokset? Tai jos vaihtoehtoisesti joku tietää eurooppalaisen/Eurooppaan toimittavan verkkokaupan jossa tuoksua on saatavilla, niin aina parempi!

USA:n postin säännöt kieltävät hajuvesien lähettämisen Suomeen. Muutos tullisäännöissä vaatii, että sisältö ilmoitetaan tarkasti, pelkkä "cosmetics" ei enää riitä.

Löysin Anna Suin 30 ml pullon Sobelian sivuilta, 59€. En ole tilannut heiltä, joten en voi sanoa kuinka hyvä tai huono nettikauppa se on.

Vierailija
14816/19426 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kauheeta miten kamalalta kuulostaa sun fiilikset. Minun mielestäni La nuit tresor on aivan ihana ja onnekseni en assosioi sitä luettelemiisi juttuihin. En kyllä (onneksi) edes tiedä, miltä liian pitkään hautunut pikkuhousunsuoja haisee tai mikä edes on diabeettinen ihopoimulöyhkä.

Minusta La nuit tresor tuoksuu iltajuhlita, sokerilta, pikkujouluilta ja karkeilta. Assosioin sen iloisuuteen, koruihin, etkoihin ja mahtavaan (seksuaali?)energiaan. 😁 Minulla on ollut sitä vain 5 ml pikkupullo, täytyykin hankkia iso pullo syksyllä.

Vierailija
14817/19426 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on pitänyt myydä YSL:n Nu, se alkuperäinen metallikiekossa. Mutta kun on ollut näitä pakkasia, ja kaipaan mausteisia tuoksuja, niin olenkin itse tähän tykästynyt. Halusin myydä, koska itselläni ei tätä tuoksua aikoinaan ollut, ja siksi ei sellaista tunnesidettä kuin jollakulla, joka tätä käytti silloin aikoinaan. Tiedän kokemuksesta, miten paljon entisen tuoksun takaisin saaminen merkitsee.

Mutta tämä terävä raikas mausteisuus on kertakaikkiaan upeaa! Kenzon Elefantti on pehmeämpi, kuin Chai Lattea, ja pidän siitäkin. Mutta juuri nyt kaipaan terävyyttä.

Vierailija
14818/19426 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päkä kirjoitti:

Päkä kirjoitti:

Kui pal mahta maksa, Poison hajuvesi internetis? Mää kysy, ku kova halu tietä hinta.

Ei juur hinta tietto Poisonist julki tullu, kyl mää nii hämmästyny ole ja kummissani ihmettele.

Vintage vai nykyinen versio?

Vierailija
14819/19426 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija Neba kirjoitti:

Onko täällä asiantuntijoilla antaa vinkkejä makeista tuoksuista, jotka vielä kestävät iholla sekä saavat sukat pyörimään jalassa? Toisin sanoen kehumagneettia!

Itse pidän enemmän raikkaan makeista, kuin sellaisista lämpimistä ja puuterimaisista. En ole törmännyt vielä kertaakaan liian makeaan tuoksuun! En pidä kovin kukkaisista enkä mausteisista tuoksuista ja puun tuoksut sopivat minulle harvoin, esim. Burberryn Her ja se Elixir molemmat tuoksuvat ihollani kamalalta puulta sekä Ariana Granden Cloud tekee minulla samaa. Myös Pradan Candy on myös no-no for me. La Belle ei myöskään ihan kolahtanut.

Minulta löytyy jo ainakin My Way (jossa haistan enemmän sen purkkamaisuuden kuin kukat, tykkään!),  Grandelta Sweet Like Candy (ei pysy mutta ihana tuoksu) ja Cloud, So Scandal, Rolfin BonBon (vähän tumma makuuni) sekä Zaran Wonder Rose (mikä on paras tuoksu ikinä, mutta ei pysy ihollani!)

Kävin tuoksuttelemassa mm. Muglerin Alien Goddessia, joka oli todella mielenkiintoinen ja koukuttava tuoksu, mutta ehkä myös hieman liian mausteinen minulle. Haistelin myös Marc Jacobs Daisy Love Paradise EdT -tuoksua, joka alkuun oli aivan ihana, mutta muuttui turhan kukkaiseksi ihollani parin tunnin jälkeen. 

Mistä mahtaisi saada tuoksunäytteen Kilian Love, don't be shy- tuoksusta? Ja muutenkin mistä olette tilanneet sitä? Olen nähnyt kahdenlaista pulloa: Vaalean oranssihtava läpinäkyvä kultaisilla yksityiskohdilla ja kirkas pullo ruskeahko neste ja mustat yksityiskohdat, mitä eroa näillä on?

https://m.bykilian.com/product/19797/50771/perfume/love-dont-be-shy/the…

Tämä on ainakin se perusversio tästä Love don't be shy -tuoksusta (mm. Rihannan kuuluisa signature). Tuolta Kilianin sivuilta pystyy tilaamaan näytepakkauksia, muistaakseni maksavat jokusen kympin postimaksuineen ja saat useita näytteitä samalla.

Tuo on kyllä omalla ihollani kaiken maineensa arvoinen tuoksu. Aivan järjettömän ihana. Mutta kuulemma joidenkin iholla haisee äklö eläimellinen sivunuotti, oliskohan se sivettikatti.

Hyvä vaihtoehto sulle vois olla myös Parfyms de Marlyn Oriana. Samaa hintaluokkaa kuin tuo edellinen.

Orianassa on jokin outo kissanpissa sivuhaju jota yritetty peittää sokerilla.

Vierailija
14820/19426 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maiteli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hulluilla päivillä mäyttää olevan Escadan Cherry in Japan tarjouksessa EDT.

Onko kirsikkainen, siis sellainen perus? Mietin vaan että uskaltaisiko tilata

Mun mielestä rahat menee aika pitkälti hukkaan. On keinotekoisen hajuinen, tulee jotkut lapsuuden hajukumit tms mieleen, nopeasti häipyvä ja vain hetken kirsikalta/sen kukilta tuoksuva. 

Ajattelin samaa mutten halunnut negailla. Jos haluaa todella kestävän kirsikkatuoksun, niin esim. Lancomen La Nuit Tresor Intense on sellainen. Ja Herreran Very Good Girl Glam, siinä tosin myös manteli tulee voimakkaasti esiin, Lancome on enemmän kirsikkainen.

Missä kohtaa haistatte kirsikkaa Very Good Girl Glamissa?

Minä en saa Very Good Girl Glamisssa mitään kirsikkaa, vaan voimakkaan afrikkalaismiestyylisen suitsukehajun. Pyysin seuraavalla kerralla kaupungilla käydessämme kaveriani kokeilemaan omalle iholleen, että haistaisin onko tämä vain minun mielikuva Itä-Helsingissä muutaman kerran bussissa käyneenä ja melkein pyörtyneenä, ja minä haistoin hänen ihoaan, hän haistoi minun ihoa ja hänenkin mielestään tuoksui jollekin "voimakkaalle basaarisuitsukkeelle" meillä molemmilla!

Kun sanoin että minä saan siitä edellä mainitun hajun mieleen, niin hän soitti vielä illalla että miten saa sen pestyä iholtaan pois vaikka on hinkannut kahdella eri saippualla ja yhdellä suihkugeelillä, että kun hän saa nyt varmasti siitä  hikisen ulkomaalaisen miehen hajun sänkyynsäkin jos menee nukkumaan se tuoksujämä ranteessa ja alkaa voimaan pahoin aamulla! :-o

Oli suihkuttanut jotain makeaa halpaa vaniljatuoksua sen päälle, kun ehdotin.

Minulla tuo lähti helpommin pesemällä, pari kertaa.

Itse olisin halunnut tuon tuoksun pelkän korkokenkäpullon takia, mutta koska pullo ja tuoksu eivät kohtaa kun naisellinen korkokenkä, ja sisältö voimakas miesten suitsukepommi, ja kun aika hintava pullokin.

Yritin nuuhkia vaaleanpunaisesta Herrera-kimallekorkkaripullosta kirsikkaa minäkin, mutta en saanut mitään vivahdetta. Siitä jäi vaan puinen, myskinen haju jossa jotain seetriä tai muuta öljyisen hajuista jolla häädetään jotain kuoriaisia kämpästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi