Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19422)

Vierailija
14821/19422 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, onko teidän mielestä Parfyms deMarlyn, Aerinin, Creedin, Byredon, Bond No9, byKilianin ym hinnat "oikeutettuja"?

Siis sillä tapaa että hinta ja laatu todellakin kohtaavat?

Ostin pari Creediä yli kymmenen vuotta sitten, pidin niistä, mutta nyt testasin nykyisiä ja nämä uudet versiot niistä tuoksuista on ihan halpakopioiden ja synteettisen hajuisia. Ei uskoisi samaksi tuoksutaloiksi.

Bondilla on halpakopion tuoksuisia monista tunnetuista tuoksuista mutta hinnat nelin- tai viisinkertaiset.

Byredot oli parempia viime vuosikymmenellä, niissä oli kestoa. Nyt ne on vetisiä ja kuivan hajuisia.

Aerinin tuoksuissa en haista mitään erikoista. Esimerkiksi Jo Malonen colognet on parempia.

deMarlyn tuoksuissa on jokin eltaantunut ja joissakin jopa kalmamainen sivuhaju, en ymmärrä mikä niissä maksaa 250 euroa per puteli.

byKilianit eivät toimi minulla, muuttuvat pistäviksi ja miehekkäiksi.

Vierailija
14822/19422 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maiteli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hulluilla päivillä mäyttää olevan Escadan Cherry in Japan tarjouksessa EDT.

Onko kirsikkainen, siis sellainen perus? Mietin vaan että uskaltaisiko tilata

Mun mielestä rahat menee aika pitkälti hukkaan. On keinotekoisen hajuinen, tulee jotkut lapsuuden hajukumit tms mieleen, nopeasti häipyvä ja vain hetken kirsikalta/sen kukilta tuoksuva. 

Ajattelin samaa mutten halunnut negailla. Jos haluaa todella kestävän kirsikkatuoksun, niin esim. Lancomen La Nuit Tresor Intense on sellainen. Ja Herreran Very Good Girl Glam, siinä tosin myös manteli tulee voimakkaasti esiin, Lancome on enemmän kirsikkainen.

Missä kohtaa haistatte kirsikkaa Very Good Girl Glamissa?

Minä en saa Very Good Girl Glamisssa mitään kirsikkaa, vaan voimakkaan afrikkalaismiestyylisen suitsukehajun. Pyysin seuraavalla kerralla kaupungilla käydessämme kaveriani kokeilemaan omalle iholleen, että haistaisin onko tämä vain minun mielikuva Itä-Helsingissä muutaman kerran bussissa käyneenä ja melkein pyörtyneenä, ja minä haistoin hänen ihoaan, hän haistoi minun ihoa ja hänenkin mielestään tuoksui jollekin "voimakkaalle basaarisuitsukkeelle" meillä molemmilla!

Kun sanoin että minä saan siitä edellä mainitun hajun mieleen, niin hän soitti vielä illalla että miten saa sen pestyä iholtaan pois vaikka on hinkannut kahdella eri saippualla ja yhdellä suihkugeelillä, että kun hän saa nyt varmasti siitä  hikisen ulkomaalaisen miehen hajun sänkyynsäkin jos menee nukkumaan se tuoksujämä ranteessa ja alkaa voimaan pahoin aamulla! :-o

Oli suihkuttanut jotain makeaa halpaa vaniljatuoksua sen päälle, kun ehdotin.

Minulla tuo lähti helpommin pesemällä, pari kertaa.

Itse olisin halunnut tuon tuoksun pelkän korkokenkäpullon takia, mutta koska pullo ja tuoksu eivät kohtaa kun naisellinen korkokenkä, ja sisältö voimakas miesten suitsukepommi, ja kun aika hintava pullokin.

Yritin nuuhkia vaaleanpunaisesta Herrera-kimallekorkkaripullosta kirsikkaa minäkin, mutta en saanut mitään vivahdetta. Siitä jäi vaan puinen, myskinen haju jossa jotain seetriä tai muuta öljyisen hajuista jolla häädetään jotain kuoriaisia kämpästä.

Minä kyllä sain Very Good Girl Glamistä (herranen aika noita flankernimiä!) kirsikkaa, mutta se oli niin imelän makeaa, että tunnuin tulevan sokerihumalaan yhdestä nuuhkaisusta. Olisin halunnut tummaa, vähän hapanta kirsikkaa, mutta kun en sitä saanut, sai jäädä ostamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14823/19422 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on paras Black Opiumin flankeri?

Aika monet ulkomailla kehuu sitä vihreää, ettei se olisi liian imelän ja keinotekoisen makeaa sen viikunan takia?

Vierailija
14824/19422 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monet ulkomailla kehuu sitä vihreää, ettei se olisi liian imelän ja keinotekoisen makeaa sen viikunan takia?

Kaikki ne on lähes yhtä synteettisiä ja makeita.

Floral Shock oli ainoa joka ei ollut ihan niin makea kuin muut, mutta en usko että se on enää saatavilla.

Vierailija
14825/19422 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boss The Scent tuli ostettua kaupasta.

Vierailija
14826/19422 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen jurpo assosioi hajuvettä ylläolevalla tavalla johonkin vastenmieliseen. "Mulla on oikeus julistaa mun mielipide" -jurpo.

Niinpä, parempi kun keskustelupalstalla keskustellaan vain puhtailla, kiistämättömillä faktoilla. Jätetään kaikki omat kokemukset ja mielipiteet suosista pois niin kellekään ei tule paha mieli.

Minulla on hajuvesipullo. Siinä on käytetty erilaisia kemiallisia yhdisteitä, jotka käyttäytyvät minun ihollani tietyllä tavalla. Onko muilla hajuvesipulloja joissa on sisältönä kemiallisia yhdisteitä joissa on kaikissa omanlaisensa haju?

Vierailija
14827/19422 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maiteli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hulluilla päivillä mäyttää olevan Escadan Cherry in Japan tarjouksessa EDT.

Onko kirsikkainen, siis sellainen perus? Mietin vaan että uskaltaisiko tilata

Mun mielestä rahat menee aika pitkälti hukkaan. On keinotekoisen hajuinen, tulee jotkut lapsuuden hajukumit tms mieleen, nopeasti häipyvä ja vain hetken kirsikalta/sen kukilta tuoksuva. 

Ajattelin samaa mutten halunnut negailla. Jos haluaa todella kestävän kirsikkatuoksun, niin esim. Lancomen La Nuit Tresor Intense on sellainen. Ja Herreran Very Good Girl Glam, siinä tosin myös manteli tulee voimakkaasti esiin, Lancome on enemmän kirsikkainen.

Missä kohtaa haistatte kirsikkaa Very Good Girl Glamissa?

Minä en saa Very Good Girl Glamisssa mitään kirsikkaa, vaan voimakkaan afrikkalaismiestyylisen suitsukehajun. Pyysin seuraavalla kerralla kaupungilla käydessämme kaveriani kokeilemaan omalle iholleen, että haistaisin onko tämä vain minun mielikuva Itä-Helsingissä muutaman kerran bussissa käyneenä ja melkein pyörtyneenä, ja minä haistoin hänen ihoaan, hän haistoi minun ihoa ja hänenkin mielestään tuoksui jollekin "voimakkaalle basaarisuitsukkeelle" meillä molemmilla!

Kun sanoin että minä saan siitä edellä mainitun hajun mieleen, niin hän soitti vielä illalla että miten saa sen pestyä iholtaan pois vaikka on hinkannut kahdella eri saippualla ja yhdellä suihkugeelillä, että kun hän saa nyt varmasti siitä  hikisen ulkomaalaisen miehen hajun sänkyynsäkin jos menee nukkumaan se tuoksujämä ranteessa ja alkaa voimaan pahoin aamulla! :-o

Oli suihkuttanut jotain makeaa halpaa vaniljatuoksua sen päälle, kun ehdotin.

Minulla tuo lähti helpommin pesemällä, pari kertaa.

Itse olisin halunnut tuon tuoksun pelkän korkokenkäpullon takia, mutta koska pullo ja tuoksu eivät kohtaa kun naisellinen korkokenkä, ja sisältö voimakas miesten suitsukepommi, ja kun aika hintava pullokin.

Yritin nuuhkia vaaleanpunaisesta Herrera-kimallekorkkaripullosta kirsikkaa minäkin, mutta en saanut mitään vivahdetta. Siitä jäi vaan puinen, myskinen haju jossa jotain seetriä tai muuta öljyisen hajuista jolla häädetään jotain kuoriaisia kämpästä.

Minä kyllä sain Very Good Girl Glamistä (herranen aika noita flankernimiä!) kirsikkaa, mutta se oli niin imelän makeaa, että tunnuin tulevan sokerihumalaan yhdestä nuuhkaisusta. Olisin halunnut tummaa, vähän hapanta kirsikkaa, mutta kun en sitä saanut, sai jäädä ostamatta.

Minä sain myös kaupan testeripullosta voimakkaana kirsikan, mutta ostopullossa oli pelkkä manteli. Fragrantican arvosteluissa toiset haistaa vain kirsikan, toiset vain mantelin. Kummallista, ihan kuin olisi kahta eri seosta.

Vierailija
14828/19422 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään ajattelin tuoksuksi Aubussonin Histoire d'Amouria. Se on vanhanaikainen ja kaunis kukkaistuoksu, vaikka Fragranticassa se on luokiteltu "woody chypreksi". Minulla kukat nousevat esiin, mutta niitä ryhdistävät puumaisuus ja jäkälä.

Viime aikona minua on kiinnostanut aprikoosinuotti. Pidättekö muut siitä? Loppukesään ja syksyyn sopisi aprikoosinen tuoksu. Cartierin La Panthère Parfumissa esimerkiksi sitä on, mutta en ole vielä sitä ostanut.

Minä pidän sekä aprikoosi- että persikkanuotista. La Panthèreissa oli kaikissa vain jotain, joka ei sopinut minulle, vaikka se hieno ja tyylikäs tuoksu onkin. 

Aprikoosia on minulla Roguen Flora & Faunassa ja Auphorien Miyakossa. Persikkaa on Mitsoukossa, Diorellassa, Francesca Bianchin Tyger Tygerissa, Hiram Greenin Shangri-Lassa, Antoine Lebretonin Cornalinessa ja Bulgarin Splendida Patchouli Tentationissa. Rochas Femmessa on molempia. 

Jos pidät La Panthèresta, voisit ehkä pitää Cornalinesta ja Diorellasta. N51

Vierailija
14829/19422 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kysellä vähän vinkkejä tuoksujen ostamisesta eBaylta, kun en ole toistaiseksi koskaan ostanut sieltä. 

Törmäsin vähän aikaa sitten jenkkiläisessä verkkokaupassa Anna Suin nimikkotuoksuun (musta pullo, violetti neste). Ko. tuoksu oli minulle ns. signature opiskeluaikoinani noin ikävuosina 19-23, mutten ole omistanut pulloa vuosiin. Ajattelin, että olisipa kiva taas omistaa se, mutta kyseinen verkkokauppa ei toimita hajuvesiä USA:n ulkopuolelle. En ole onnistunut löytämään tuoksua myöskään eurooppalaisista verkkokaupoista, lukuun ottamatta Amazonia, jossa se kuitenkin maksaa yli puolet enemmän kuin jenkkiläisessä verkkokaupassa. 

ebayllä on joitakin eurooppalaisia myyjiä joilta löytyy sitä avaamattomissa pakkauksissa kohtuulliseen hintaan, mutta olen kuullut niin paljon tarinoita eBayn kautta ostetuista feikeiksi osoittautuneista tai viallisista hajuvesistä, että tilaaminen jännittää. Listauksissa ei kuitenkaan ole kovin yksityiskohtaisia kuvia esim. pullon pohjan merkinnöistä. 

Olisiko kellään antaa jotain check listiä tai muita vinkkejä joilla välttää hutiostokset? Tai jos vaihtoehtoisesti joku tietää eurooppalaisen/Eurooppaan toimittavan verkkokaupan jossa tuoksua on saatavilla, niin aina parempi!

En tiedä millainen Anna Sui on nykyään.

Feikeistä en osaa sanoa mitään, mutta ehkä ko. tuoksu ei ehkä ole niitä yleisimmin feikattuja (veikkaisin, että Tom Fordit, Guccit ja sen sellaiset ovat). Ebaysta tms. ostaessa ottaa aina riskin, joten tutki myyjän profiili ja etenkin palautteet tarkkaan. Tarkista, että kuvassa on oikea pullo (ettei se ole mikään kuvastokuva). Vintagea ostaessa on myös aina riski, että tuoksu on pilaantunut. Kysyisin ainakin ensin, miten sitä on säilytetty ja voiko myyjä vakuuttaa, että tuoksu on ok. N51

Vierailija
14830/19422 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään siitä Neonista. Yllättävää, mutta ihan totta. :)

Vierailija
14831/19422 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin katsomassa Chanelin Les Exclusifs-tuoksuja. Pidän useammasta, mutta kun kysyin hintaa 215 euroa 75ml pullosta. Uskomatonta. En ostanut, enkä osta. N51

Vierailija
14832/19422 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tuoksuja teillä on tänä pääsiäisenä? Minulla jatkoon pääsivät Ysatis, Cabotine Gres, Prada Infusion d'Iris sekä yllättäen Boss the Scent. Tämä päivä lähti käyntiin Ysatiksella.

Vierailija
14833/19422 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi pääsiäinen Valentinon Donna Born In Roma Coral Fantasyllä. Päätin, että kesä tuli just nyt ja makealla lähdetään liikkeelle.

Vierailija
14834/19422 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs tuoksuja teillä on tänä pääsiäisenä? Minulla jatkoon pääsivät Ysatis, Cabotine Gres, Prada Infusion d'Iris sekä yllättäen Boss the Scent. Tämä päivä lähti käyntiin Ysatiksella.

Pääsiäisen tuoksuna Alien Eau Sublime. Sitruksinen ja aurinkoinen mutta alkuperäinen Alien on hyvin tunnistettavissa taustalla.

Vierailija
14835/19422 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin itselleni kevätlahjaksi Ariana Granden Cloudin. Pullo on kitchmäinen, mutta tuoksusta tykkään! On kuulemma paljon samaa BaccaratRougen kanssa, itse en sitä ole haastanut. Mutta tämä tuoksuu vähän kuin paahdetulta vaahtokarkilta. Varmaan teinimäinen jonkun mielestä, mutta ei haittaa. Käytän silti.

Tämän tuoksun voimalla kirin pari kurssia ja teen lopputyöni toukokuun loppuun mennessä jättövalmiiksi. Kesällä voinkin sitten palkita itseni jollain kesätuoksulla:)

Vierailija
14836/19422 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on miehenne/poikaystävän (tai vastaavan) mielestä paras hajuvesi, jota käytät? Mieheni tunnusti muutama päivä sitten, että koko (suht kattavan) kokoelmani suosikki hänen mielestään on Tom Ford Lost Cherry. Öö, ei ihan oman suosikkilistani kärjestä

Vierailija
14837/19422 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla alkoi pääsiäinen Valentinon Donna Born In Roma Coral Fantasyllä. Päätin, että kesä tuli just nyt ja makealla lähdetään liikkeelle.

Jatkuu lankalauantain hiukan vähemmän makealla Elie Saabin Le Parfum In Whitella.

Vierailija
14838/19422 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään ajattelin tuoksuksi Aubussonin Histoire d'Amouria. Se on vanhanaikainen ja kaunis kukkaistuoksu, vaikka Fragranticassa se on luokiteltu "woody chypreksi". Minulla kukat nousevat esiin, mutta niitä ryhdistävät puumaisuus ja jäkälä.

Viime aikona minua on kiinnostanut aprikoosinuotti. Pidättekö muut siitä? Loppukesään ja syksyyn sopisi aprikoosinen tuoksu. Cartierin La Panthère Parfumissa esimerkiksi sitä on, mutta en ole vielä sitä ostanut.

Minä pidän sekä aprikoosi- että persikkanuotista. La Panthèreissa oli kaikissa vain jotain, joka ei sopinut minulle, vaikka se hieno ja tyylikäs tuoksu onkin. 

Aprikoosia on minulla Roguen Flora & Faunassa ja Auphorien Miyakossa. Persikkaa on Mitsoukossa, Diorellassa, Francesca Bianchin Tyger Tygerissa, Hiram Greenin Shangri-Lassa, Antoine Lebretonin Cornalinessa ja Bulgarin Splendida Patchouli Tentationissa. Rochas Femmessa on molempia. 

Jos pidät La Panthèresta, voisit ehkä pitää Cornalinesta ja Diorellasta. N51

Kiitos vinkeistä. Pidän itsekin myös persikasta, ja Mitsouko edt minulla jo onkin. Diorellaa olen käynyt Sokoksella haistelemassa, siellä se on "tiskin alla", pitää pyytää myyjättäreltä. Aika ihana nykyisenäkin versiona.

Täytyy vielä testata Panthereita huolella, ennen kuin ostan. Jotkut tuoksut eivät vaan toimi iholla.

Vierailija
14839/19422 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauratte varmaan minut pihalle täältä, mutta kaipaan ihan älyttömästi Yves Rocherin Pomme dApia. Minulla taisi olla lapsena vain sitä shampoota, mutta nyt antaisin vaikka toisen käteni, että pääsisin pyörittelemään hyppysissäni sitä pyöreää pulloa ja nuuhkimaan omenantuoksua.

Toinen, mihin iski hirveä kaipaus, on Lancômen Pôeme, jota äitini käytti ysärillä. Se on helpommin hankittavissa, ja ehkä sen ostankin tässä pian.

Vierailija
14840/19422 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkuu lankalauantain hiukan vähemmän makealla Elie Saabin Le Parfum In Whitella.

Pääsiäissunnuntaille lisää kukkia: Chanelin Gabrielle Essence.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme