Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19431)

Vierailija
14641/19431 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vihdoin meni viime kevään ostolakko rikki....saa nähdä, koska ahtajat taas ahtaavat, mutta tulossa kevään korvalla on sekä The Harmonistin että Neanderthalin discovery setit (ensimmäinen muuten ilman postikuluja valmistajan omilla sivuilla) että muutama sekalainen, joita olen puntaroinut pitkään:

L'Artisan Parfumeur: Chant de Camargue, riisinuotin vuoksi. Rakastan sitä mm vanhassa Dragonflyssä.

Papillon Perfumery: Salome ja Dryad, koska rappioromantiikalle on aina tilausta

...sekä kolme uutuutta:

Histoires de Parfums: Encens Roi, Imaginary Authors: In Love with Everything, ja ostoliipaisimesta veti kauan kärkkymäni Beaufort Londonin Acrasia. 

Kiva saada pitkästä aikaa jotain uutta nuuhkittavaa. Kevätboksi pääsee käyttöön huomisesta, kohti vihreitä ja kukkaisia tuoksuja taas pitkän ja pimeän talven jälkeen. 

Vierailija
14642/19431 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on teidän mielestänne paras "keväinen" tuoksunuotti?

En osaa sanoa yksittäistä nuottia, koska kaikki riippuu niin kokonaisuudesta. Yleinen "vihreys" ja keveä kukkaisuus tuo kevään mieleen, joten suosikkeihini kuuluvat mm. Chanelin No. 19, Miss Dior (vintage), Givenchy III, Fidji, Safari ja Hiram Greenin Shangri-La.

Kevään kunniaksi mietin juuri uutta tuoksua... Kandidaatteja ovat Jorum Studion Elegy ja Fragments by Neela Vermeire Creationsin Thyina. Molemmat ovat unisex-aromaattisia, ja Elegy varsinkin tuo mieleen ulkoilman. N51

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14643/19431 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Zarasta tuli mieleen onko jollakulla kokemusta Whitelily Tea Dress tuoksusta?

Toi Whitelily Tea Dress on hei..huikee tuoksu:)

Vierailija
14644/19431 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa yksittäistä nuottia, koska kaikki riippuu niin kokonaisuudesta. Yleinen "vihreys" ja keveä kukkaisuus tuo kevään mieleen, joten suosikkeihini kuuluvat mm. Chanelin No. 19, Miss Dior (vintage), Givenchy III, Fidji, Safari ja Hiram Greenin Shangri-La.

Kevään kunniaksi mietin juuri uutta tuoksua... Kandidaatteja ovat Jorum Studion Elegy ja Fragments by Neela Vermeire Creationsin Thyina. Molemmat ovat unisex-aromaattisia, ja Elegy varsinkin tuo mieleen ulkoilman. N51

Hei voisitko kertoa Fidjistä. Se on mulla jo ostoskorissa, edt on hobbyhallissa 29,90 nyt. Sokkosena oisin ostamassa.

Vierailija
14645/19431 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keltaiset nuotit, keltaiset kukat, kuten mimosa

Vierailija
14646/19431 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt vihdoin meni viime kevään ostolakko rikki....saa nähdä, koska ahtajat taas ahtaavat, mutta tulossa kevään korvalla on sekä The Harmonistin että Neanderthalin discovery setit (ensimmäinen muuten ilman postikuluja valmistajan omilla sivuilla) että muutama sekalainen, joita olen puntaroinut pitkään:

L'Artisan Parfumeur: Chant de Camargue, riisinuotin vuoksi. Rakastan sitä mm vanhassa Dragonflyssä.

Papillon Perfumery: Salome ja Dryad, koska rappioromantiikalle on aina tilausta

Ah, Salome Kerro toki, mitä pidät noista! Täytyykin ottaa Dryad taas pian käyttöön, se unohtui vihreästä listastani.

Vierailija
14647/19431 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei voisitko kertoa Fidjistä. Se on mulla jo ostoskorissa, edt on hobbyhallissa 29,90 nyt. Sokkosena oisin ostamassa.

Voi, valitettavasti en tiedä yhtään miltä se nykyään tuoksuu! Minulla on vintage-pullo eau de toilettea. Fidjiä on vaikea kuvailla: siinä on ainakin hyasinttia ja galbanumia, ja sata erilaista nuottia. Se on itse asiassa aikalailla omanlaisensa.

Vierailija
14648/19431 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MItä mieltä olette Escadan Especially -tuoksusta? Sopiiko 55-vuotiaalle?

Vierailija
14649/19431 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Neanderthalin discovery setit"

Onks toi oikeest? Göökelsit ei het löytänyt ja Neanderthalensis ei oo mikään lady-like nimi? 

Vierailija
14650/19431 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neanderthalensis kirjoitti:

"Neanderthalin discovery setit"

Onks toi oikeest? Göökelsit ei het löytänyt ja Neanderthalensis ei oo mikään lady-like nimi? 

Joo, on, ilman h:ta, Neandertal. Väsyneenä tulee painovirheitä.

Vierailija
14651/19431 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappas vaan - kaikki hirwiönimetkin käy hajuveden nimeksi.

Vierailija
14652/19431 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hermesin Jardin sarjasta löytyy melko luonnollisia vesimäisen vihreitä tuoksuja. Kannattaa testata, olen itsekin miettinyt (miehenä).

Riippuu varmaan missä päin kevättään viettää, mutta suomessa minulle se voisi tarkoittaa missä tuoksuu sulava lumi, vihreät nuotit ja sitten myös maaperä (joka tekee tuoksusta miehisen).

Minttu, benzoin, vetiver, vesimäiset nuotit, koivu, appelsiinin kukka jne,

Vierailija
14653/19431 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi, valitettavasti en tiedä yhtään miltä se nykyään tuoksuu! Minulla on vintage-pullo eau de toilettea. Fidjiä on vaikea kuvailla: siinä on ainakin hyasinttia ja galbanumia, ja sata erilaista nuottia. Se on itse asiassa aikalailla omanlaisensa.

Kiitos kuitenkin. Joudun ottamaan riskin :)

Vierailija
14654/19431 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kopioida sulavan lumen, havupuiden neulasten, koivun rungon ja lumesta vapautuvan happaman kunttakerroksen tuoksut. Joo ja se kaamee teerilauma rääkyy taustalla ja pari metson kalkatusta. Eli kyllä se pikaisen hapan yksityiskohta oli pakko piilottaa. 

Vierailija
14655/19431 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa outo kysymys. 55-vuotiaat eivät ole mikään homogeeninen ryhmä. Sama kuin kysyisi, sopiiko se 27-vuotiaalle.

Vierailija
14656/19431 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa outo kysymys. 55-vuotiaat eivät ole mikään homogeeninen ryhmä. Sama kuin kysyisi, sopiiko se 27-vuotiaalle.

Ei tietenkään, minusta kysyjä tarkoitti sitä, onko liian nuorekas. Ainakin se tuli minulle mieleen. Ja itse olen 49 ja kyllä olen oppinut varmaan väärin nuorena, ettei nuorten tuoksut kaikille sovi ja päinvastoin. Sopiiko esim. Femme 15-vuotiaalle? 

Vierailija
14657/19431 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus mäkätin täällä Notinon pakkaamisesta, mutta sehän on virtuoosimaista ja täydellisyyttä hipovaa! Ainakin verrattuna Hobby Hallin toimintaan.

Sain tänään viimein HH:lta tilaamani hajuveden. Ison ruskean laatikon sisällä nyykötti tuoksu pakkauksessaan surkeana ilman mitään suojatäytettä. Olisiko se nyt niin vaikeaa laittaa jotain paperiruttua pakkauksen sisään, ettei hajuvesi heittelehdi kuljetuksessa liian ison pahvilaatikon sisällä? Vaikka pullo on oman pakkauksensa sisällä, haluaisin kuitenkin, että myös tuoksun oma pakkaus säilyisi vaurioitumattomana.

Tilaukset Hobby Hallilta loppui nyt tähän. Hajuvesiä pitää rakastaa ja helliä, ei kohdella noin!

Aiemmin HH pakkasikin paremmin tuoksut ja muut, tämä köyhäilylinja alkoi mielestäni joskus viime vuoden aikana. Itse tilasin sieltä kahvinkeittimen, se oli kääritty johonkin mustaa muovipussia muistuttavaan. Sen päälle vaan lätkäisty lähetystarra. 😠

Minä tilasin ihan äskettäin raclettegrillin ja se tuli ihan siinä myyntipakkauksessaan, pelkkä osoitetarra kyljessä! : / Pisti vihaksi kun hain paketin.

Yleensä Verkkokauppa, Stockmann, Power, Gigantti ym laittaa tuollaiset sähkölaitteet kyllä vielä ihan normi ruskean pahvilaatikon sisään ja sinne vielä pehmikkeitä väliin, eli kun ne tulee Suomesta ja Ruotsista mutta eikö Hobby Hall pakkaa noi Virossa? Ihan venäläismäistä touhua kuulemma toi että paiskataan joku tuote tyhjään pakettiin kolisemaan tai ei laiteta vahvempaan pakkauskartonkiin eikä mitään vaimentamaan iskuja! Sähkölaitteissakin riski että kolhiintuvat niin kuka maksaa jos siitä laitteesta saakin yllättäen tällin jos on päässyt kostumaan tai hajonnut kun kolahtanut jossain.

Vierailija
14658/19431 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään, minusta kysyjä tarkoitti sitä, onko liian nuorekas. Ainakin se tuli minulle mieleen. Ja itse olen 49 ja kyllä olen oppinut varmaan väärin nuorena, ettei nuorten tuoksut kaikille sovi ja päinvastoin. Sopiiko esim. Femme 15-vuotiaalle? 

Tuoksuilla ei ole mitään ikä- eikä sukupuolirajoja. Oppisi on tosiaan vanhentunutta, nykyään ei ajatella noin.

Vierailija
14659/19431 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuoksuilla ei ole mitään ikä- eikä sukupuolirajoja. Oppisi on tosiaan vanhentunutta, nykyään ei ajatella noin.

Nykyään ajatellaan niin, ja ajatellaan toisin. Ihmiset ovat vapaita ajattelemaan mitä haluavat.

Vierailija
14660/19431 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laimennettu liru, kestää noin tunnin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän