Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19427)
Sotd Very Good Girl. Se kirkkaanpunainen sileä vinyylikorkkari. Ainoa sarjasta joka on mun mieleeni. Makea ja pehmeä. Pohjalla oisko seetriä vai vetiveriä ettei ihan överimakea kuitenkaan. Näillä säillä kiva kontrasti kylmyyden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ostin vasta hiljakkoin Chanel vitosen edp:n. Tuoksuja olen harrastanut enemmän tai vähemmän koko elämäni, ja minulla on aika paljon tuoksuja. Jostain syystä en ole kuitenkaan aiemmin Chanel vitosta ostanut. Olen kyllä tiennyt, millainen se on, kun olen sitä aina tilaisuuden tullen iholle testannut.
Nautin tästä tuoksusta niin paljon! Tuoksun idea on suhteellisen simppeli: se on saippuainen, puhdas. Ehkä juuri se, että tämä on niin pelkistetty, koukuttaa. Ei mitään liikaa.
👍 Miulla on paljon tuoksuja ja keräilen niitä pikkuputeleissa, mut halusin vaan sanoa, et miulla on sama mielipide tuosta Chanelista.
Haistoin viime viikolla hajuvettä, jonka melkein ostin. Huomasin kuitenkin, että siinä oli kumariinia. Googlen mukaan olisi hyvä vältellä kumariinia myös ihon kautta maksan kuormituksen välttämiseksi. Mielipiteitä, käyttäisittekö itse, onko hölynpölyä?
Minä hurahdin tähän tuoksuhommaan n puoli vuotta sitten ja olen käyttänyt tähän harrastukseen ihan hävettävän paljon rahaa.
Nyt sitten oksettaa kaikki tuoksut, en siedä mitään. En tiedä mikä yliherkistyminen tuli, mutta mulla on satojen ja satojen eurojen edestä hajuvesiä ja discovery- settejä joilla en tee yhtään mitään. Melkein tekis roskiin mieli heittää.
Vierailija kirjoitti:
Johan oli karmea tuoksu tuo La Vie Est Belle, joku versio siitä. Olen tainnut tilata Notinolta jonkun bestseller designer -tyyppisen näytesetin, ja siinä mukana tämä hirvitys on tullut. Patsulia on, mutta alusta loppuun haisee halpuus ja kuluttajan kusettaminen. Jos nyt vertaa vaikka Coco Mademoiselleen tai Coco Noiriin, jotka ovat osittain samantyyppisiä profiililtaan, mutta paljon laadukkaampia.
Kestin kuitenkin, enkä pessyt iholta, koska halusin tutkia koko elinkaaren. Paskaa mitä paskaa. Sori jos joku tykkää, mutta minä en. Lancomella on kyllä ihan hyviäkin tuoksuja, ainakin ollut. En ymmärrä kuka tässä La Vie Est Bellessä pitkässä juoksussa voittaa, mutta ilmeisesti kassakone kilisee.
Kaikesta ei tarvitse tykätä. Toisaalta, ehkä olet saanut myyntikelvottoman tai feikin putelin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan oli karmea tuoksu tuo La Vie Est Belle, joku versio siitä. Olen tainnut tilata Notinolta jonkun bestseller designer -tyyppisen näytesetin, ja siinä mukana tämä hirvitys on tullut. Patsulia on, mutta alusta loppuun haisee halpuus ja kuluttajan kusettaminen. Jos nyt vertaa vaikka Coco Mademoiselleen tai Coco Noiriin, jotka ovat osittain samantyyppisiä profiililtaan, mutta paljon laadukkaampia.
Kestin kuitenkin, enkä pessyt iholta, koska halusin tutkia koko elinkaaren. Paskaa mitä paskaa. Sori jos joku tykkää, mutta minä en. Lancomella on kyllä ihan hyviäkin tuoksuja, ainakin ollut. En ymmärrä kuka tässä La Vie Est Bellessä pitkässä juoksussa voittaa, mutta ilmeisesti kassakone kilisee.
Kaikesta ei tarvitse tykätä. Toisaalta, ehkä olet saanut myyntikelvottoman tai feikin putelin.
Ei ollut puteli, vaan muutaman millin näyte. Kyllä se ihan aitoa tavaraa on, valmistajan oma näyte. Ihan perus LVEB edp näkyy olevan useammassa Notinon boksissa joten se se varmaan oli. Niin perus, ei mitään omaperäistä ja halpa yleislöyhkä mikä nyt lähes kaikissa tavaratalotuoksuissa nykyään tuntuu olevan (anteeksi ikävä ilmaus, ei Jo Malonessa eikä Chanelilla ole sitä, ei myöskään Guerlainilla).
Mutta voin testata vielä isosta pullosta tavaratalossa tätä ja vedän sitten sanani takaisin, jos erehdyin. Nyt hetkeen ei kuitenkaan sitä testiä.
Viime viikolla testasin Coco Noiria, ja vaikka se onkin aika jymypommi, se on kuitenkin hienostunut, ei lemua
Vierailija kirjoitti:
Ostin vasta hiljakkoin Chanel vitosen edp:n. Tuoksuja olen harrastanut enemmän tai vähemmän koko elämäni, ja minulla on aika paljon tuoksuja. Jostain syystä en ole kuitenkaan aiemmin Chanel vitosta ostanut. Olen kyllä tiennyt, millainen se on, kun olen sitä aina tilaisuuden tullen iholle testannut.
Nautin tästä tuoksusta niin paljon! Tuoksun idea on suhteellisen simppeli: se on saippuainen, puhdas. Ehkä juuri se, että tämä on niin pelkistetty, koukuttaa. Ei mitään liikaa.
Oletko varma että on EDP? Sillä tuo Chanel 5 EDP on erittäin väkevä ja venäläismäinen haju :o Siitä on tehty kopiona se Venäjän suosituin "Moskovan Punainen" hajuvesi ja kuulemma se haisee aina Pietarin junavaunuissa todella voimakkaana. EDP:hen on sotkettu vaniljaa ja jotain muuta maustetta.
Nykyinen Chanel 5 Eau Premiere oli mummoni mukaan lähempänä sitä vanhaa Chanel 5 Colognea ja EDT:a, hän käytti 5:a 60-luvulta saakka. Järkyttyi tuosta EDP:stä ja sen väkevyydestä kun kävimme tavaratalossa kymmenisen vuotta sitten haistelemassa mutta ihastui Eau Premiereen ja sanoi että se on aivan kuin se alkuperäinen aito. Nykyinen EDT oli mielestään liian saippuainen.
Kokeilin Guerlain Insolencea, olin aiemmin erehtynyt tuoksusta kun luulin että tuo on sellainen järkyttävän makea muttei ollutkaan, vaan puuterinen-balsaminen-lilakukkaisen pehmeä.
Mikäköhän on tuosta Insolencesta makeampi Guerlainen tuoksu johon olin sen sekoittanut??!
Se josta kirjoitin aiemmin että ötökät tuli perääni.
Ei ollut mikään niistä vanhoista klassikoista vaan uudemmista, muttei yhtä uusi kuin La Petite Robe Noire eikä Mon Guerlain. Voisko olla L'Instant, L'Instant Magic, Idylle..?
Vierailija kirjoitti:
Mikä versio tämä oli, nimi?
Vierailija kirjoitti:
Minä hurahdin tähän tuoksuhommaan n puoli vuotta sitten ja olen käyttänyt tähän harrastukseen ihan hävettävän paljon rahaa.
Nyt sitten oksettaa kaikki tuoksut, en siedä mitään. En tiedä mikä yliherkistyminen tuli, mutta mulla on satojen ja satojen eurojen edestä hajuvesiä ja discovery- settejä joilla en tee yhtään mitään. Melkein tekis roskiin mieli heittää.
Sä olet raskaana. 😀 Kyllä ne tuoksut sulta joku ostaa, jos suht edullisesti myyt.
Nyt tulee hassu kysymys, mutta muistelin jokin aika sitten nostalgiamielessä teiniaikojen hajuvesiä.
Mieleeni muistui Seppälässä myyty hajuvesi, jota kaverini käytti. Se oli muistaakseni korkeassa, jotenkin kiemuraisessa pullossa, ja pakattu vaaleansiniseen pahvipakkaukseen jossa lenteli kerubin kuvia. Minulla on jokin muistikuva, että hajuvesi saattoi olla kopio jostain tunnetusta tuoksusta.
Muistaako kukaan tällaista? Tai muita Seppälän hajuvesiä?
Vierailija kirjoitti:
Haistoin viime viikolla hajuvettä, jonka melkein ostin. Huomasin kuitenkin, että siinä oli kumariinia. Googlen mukaan olisi hyvä vältellä kumariinia myös ihon kautta maksan kuormituksen välttämiseksi. Mielipiteitä, käyttäisittekö itse, onko hölynpölyä?
Käyttäisin surutta. Kanelipullistakaan ei anneta käyttösuosituksia, ja vaihtelen tuoksua kuitenkin päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilin Guerlain Insolencea, olin aiemmin erehtynyt tuoksusta kun luulin että tuo on sellainen järkyttävän makea muttei ollutkaan, vaan puuterinen-balsaminen-lilakukkaisen pehmeä.
Mikäköhän on tuosta Insolencesta makeampi Guerlainen tuoksu johon olin sen sekoittanut??!
Ei ollut mikään niistä vanhoista klassikoista vaan uudemmista, muttei yhtä uusi kuin La Petite Robe Noire eikä Mon Guerlain. Voisko olla L'Instant, L'Instant Magic, Idylle..?
L'Instant on se supermakea
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma että on EDP? Sillä tuo Chanel 5 EDP on erittäin väkevä ja venäläismäinen haju :o Siitä on tehty kopiona se Venäjän suosituin "Moskovan Punainen" hajuvesi ja kuulemma se haisee aina Pietarin junavaunuissa todella voimakkaana. EDP:hen on sotkettu vaniljaa ja jotain muuta maustetta.
Nykyinen Chanel 5 Eau Premiere oli mummoni mukaan lähempänä sitä vanhaa Chanel 5 Colognea ja EDT:a, hän käytti 5:a 60-luvulta saakka. Järkyttyi tuosta EDP:stä ja sen väkevyydestä kun kävimme tavaratalossa kymmenisen vuotta sitten haistelemassa mutta ihastui Eau Premiereen ja sanoi että se on aivan kuin se alkuperäinen aito. Nykyinen EDT oli mielestään liian saippuainen.
No eikä ole mikään väkevä ja venäläismäinen haju. Stokkalla voit käydä testaamassa Chanel edp:tä. Veikkaan, ettet ole hetkeen käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tuo Insolence. Kaunis tuoksu mutta käyttöä rajoittaa se, että aiheuttaa monelle pahoinvointia. Minulla on myös Guerlainin Rosa Pop ja se on kuin Insolencen iloinen, flirttaileva pikkusisko. Tyttömäinen ja makea keväinen tuoksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tuo Insolence. Kaunis tuoksu mutta käyttöä rajoittaa se, että aiheuttaa monelle pahoinvointia. Minulla on myös Guerlainin Rosa Pop ja se on kuin Insolencen iloinen, flirttaileva pikkusisko. Tyttömäinen ja makea keväinen tuoksu.
Täällä toinen Rosa Popin omistaja. Hupaisaa, limited edition, ja palstalle osunut 2 joilla on tämä sama. Sarjassa noita muita ruusutuoksuja onkin pilvinpimein. Rosa Pop on mainio aikuisen tyttömäinen vähän jopa karkkituoksu, vaikka on enemmän marjainen, kukkainen, vähän puuterinen. Se karkkimaisuus ei ole sokerista hattaraa tai toffeeta vaan tulee eniten punaisista marjoista.
Suursuosikki mulla kesäisin. Pari vuotta sitten tätä sai vielä netistä 35e / 100ml, mutta ei enää. Muutenkaan hajuvesiä ei saa enää netistä halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä43342 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yves Rocherin tuoksuista usea, voile d'ambre, evidence, yria, useat (kevyet) kesätuoksut...
Sit myös Chanel 5, Oscar de la renta, lancomen poeme...
Tykkään raskaista ja itämaisista tuoksuista pääasiassa, kuten listauksesta vähän huomaa. Ikää 32 😀Oliko tuo sarkasmia? Nuohan ei ole raskaita ja itämaisia tuoksuja nähnytkään. Ei siinä että kevyissä kukkaistuoksuissa mitään hävettävää olisi, outoa vaan kutsua niitä raskaiksi tai itämaisiksi.
Ei ollut sarkasmia, minulle nuo tuoksut ovat raskaita/raskaahkoja. Kevyet kesätuoksut viittasivat rocherin kevyisiin Limited edition kesätuoksuihin, joka vuosi eri tuoksu.
Ok. Kyllä nuo muutkin ihan yleisesti luokitellaan kevyiksi ja kukkaisiksi tuoksuiksi, eli sulla vain on tosi "kevyt maku" jos miellät nuo raskaiksi. Lukijaa hämää moinen.
No Poeme ei ole kevyt tuoksu ja hyvä niin. Kukkainen ja vaniljainen tuoksu, joka kestää ja erottuu, ei vain pelkkä ihotuoksu. Olen kyllästynyt hentoihin tuoksuihin, jotka tuoksuvat vain iholla ja haihtuvat parissa tunnissa. Esimerkiksi Burberryn Women vuodelta 1995 on vähän tällainen, todella hyvä tuoksu muuten ja käytän heikkoudesta huolimatta (laitan myös suihkauksia vaatteille, niin kesto ja erottuvuus paranee). En käytä tuoksuja töissä, joten en aiheuta migreenikohtauksia muille.
Siis eihän kevyt ole mikään synonyymi ihotuoksulle. Kukkainen tuoksu on lähes aina "kevyt", vaikka tuoksuisi viikon ja kilometrin päähän. Raskaina tuoksuina pidetään tuoksuja joiden päänuotteina on mausteita, savua, amberia, oudia, myskiä...
Aiempi kysyi esimerkkejä, niin raskaita ovat esim
Serge lutens: Cuir mauresque
Baruti: Perverso
Nasomatto: Black Afgano
jne jne. Tuoksuja, joita et laittaisi koulun kevätjuhliin tai päiväkotiin vanhempainiltaan, vaan modernin taiteen gallerian avajaisiin myöhään illalla tai buduaarikuvauksiin ottaaksesi kuvia rakastetulle, tai punaiselle matolle kun olet hollywood-actionelokuvan päätähti.
Onko joku kokeillut Histoires de Perfumesin 1969-tuoksua?
Nuotit kuulostavat hyvältä (mm. persikka, kaakao ja patsuli) ja tekisi mieli tilata näyte.
Vierailija kirjoitti:
Onko joku kokeillut Histoires de Perfumesin 1969-tuoksua?
Nuotit kuulostavat hyvältä (mm. persikka, kaakao ja patsuli) ja tekisi mieli tilata näyte.
Jep. Hylkäsin sen lopulta ruusun vuoksi, se on etualalla koko ajan.