Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19427)

Vierailija
14661/19427 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä joka kyselit Zaran tuoksusta, tarkoititkohan kuitenkin Waterlily Tea Dress -tuoksua, vai onko joku toinen melkein samanniminen?

Ostin tämän kun nuottien perusteella vaikutti hyvältä, mutta en valitettavasti oikein tykkää. Tämä on vesimäisen kukkainen (jotain valkoista kukkaa, ehkä vähän kieloa/liljoja muistuttaa?). Itse en pidä vesituoksuista. Minttua en havaitse tässä kuin korkeintaan aavistuksen.

Jos kaipaa kevyttä, puhdasta, kukkaista, hyvin vesimäistä tuoksua, niin siinä tapauksessa hyvä ja hinta-laatusuhteeltaan erinomainen valinta kevääseen ja kesään!

Vierailija
14662/19427 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Floraiku, 12 näytettä.

Kaikki 12 näytettä olivat helppoja, miellyttäviä tuoksuja. Jos Zoologistin ja Sorcinellin ideana on tuottaa autenttisia tuoksuja ajasta/paikasta huolimatta siitä ovatko hajuvedet hyväntuoksuisia vai ei, niin Floraikun ajatus on selvästi tuottaa miellyttäviä, helppoja ja julkisesti/päivittäin käytettäviä hajuvesiä.

Minun ihollani KAIKKI heidän tuoksunsa toimivat hyvin, mikä on saavutus sinänsä. He ovat käyttäneet myös paljon nuotteja joista en pidä, ja onnistuneet luomaan tuoksuja joissa niiden parhaat puolet on tuotu esiin (minun mielestäni). Hajuvedet ovat olleet lähes poikkeuksetta lineaarisia, eikä niistä ole ajan mittaan paljastunut yllätyksiä, hyvässä tai pahassa. En todellakaan tiedä japanilaisesta kulttuurista juuri mitään, mutta nämä kyllä sopivat siihen mielikuvaan mikä minulla siitä on. Julkisivu tuoksuissa on tietynlaista yksinkertaista harmoniaa, peittäen alleen ehkä monimutkaisenkin kokonaisuuden. Lisäksi tuoksut kestävät kauan, mutta lähinnä ihotuoksuina, eivätkä nämä alussakaan leviä kovin kauas ympärilleni.

Alkuun tuntui, että jokainen tuoksu räjäyttää pään, että kuinka voi olla näin miellyttävä, mutta siihen tottui aika nopeasti. Vain yksi tuoksu kahdestatoista oli minun makuuni liian maskuliininen, pari erittäin unisex, ja loput kallistuvat enemmän perinteiseen feminiiniseen kukkaistuoksujen maailmaan.

Between Two Trees on edelleen näistä jännittävin, ja ehdoton suosikki. Lisäksi nostan esiin The Moon and I joka on se toinen unisex-tuoksu, erittäin onnistuneena tee-tuoksuna.

Hinta on Floraikulla aika kova, ja samantyyppisiä tuoksuprofiileita saa Fragrantican muiltakin paljon halvemmalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14663/19427 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MItä mieltä olette Escadan Especially -tuoksusta? Sopiiko 55-vuotiaalle?

Onpa outo kysymys. 55-vuotiaat eivät ole mikään homogeeninen ryhmä. Sama kuin kysyisi, sopiiko se 27-vuotiaalle.

Ei tietenkään, minusta kysyjä tarkoitti sitä, onko liian nuorekas. Ainakin se tuli minulle mieleen. Ja itse olen 49 ja kyllä olen oppinut varmaan väärin nuorena, ettei nuorten tuoksut kaikille sovi ja päinvastoin. Sopiiko esim. Femme 15-vuotiaalle? 

Tuoksuilla ei ole mitään ikä- eikä sukupuolirajoja. Oppisi on tosiaan vanhentunutta, nykyään ei ajatella noin.

Nykyään ajatellaan niin, ja ajatellaan toisin. Ihmiset ovat vapaita ajattelemaan mitä haluavat.

Tottakai sitä voi ajatella ihan mitä haluaa. Tuota nyt vaan pidetään aika vanhentuneena ajattelutapana, verrattavissa esim. siihen, että pitkät hiukset ei sovi jonkun tietyn iän ylittäneelle. Annetaan kaikkien kukkien kukkia ja tuoksua 🏻

Vierailija
14664/19427 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aqua di parman eau de toilettet on ihania, Capri!

Vierailija
14665/19427 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on teidän mielestänne paras "keväinen" tuoksunuotti?

En osaa sanoa yksittäistä nuottia, koska kaikki riippuu niin kokonaisuudesta. Yleinen "vihreys" ja keveä kukkaisuus tuo kevään mieleen, joten suosikkeihini kuuluvat mm. Chanelin No. 19, Miss Dior (vintage), Givenchy III, Fidji, Safari ja Hiram Greenin Shangri-La.

Kevään kunniaksi mietin juuri uutta tuoksua... Kandidaatteja ovat Jorum Studion Elegy ja Fragments by Neela Vermeire Creationsin Thyina. Molemmat ovat unisex-aromaattisia, ja Elegy varsinkin tuo mieleen ulkoilman. N51

Hei voisitko kertoa Fidjistä. Se on mulla jo ostoskorissa, edt on hobbyhallissa 29,90 nyt. Sokkosena oisin ostamassa.

Laimennettu liru, kestää noin tunnin.

Minulla on nykyinen Fidji, ja oli Fidji myös joskus 90-luvun alussa. Mielestäni on hyvin samanlainen kuin silloinkin. Mielestäni nykyinen ei ole erityisen laimea, haistan kyllä tuoksun koko päivän, kun olen sitä aamulla laittanut. Ehkä se entinen oli hieman monikerroksisempi ja lämpimämpi, mutta ei tämä nykyinenkään mitenkään pilattu ole. Tykkään edelleen.

Suunnitelmissa on hankkia vintage-Fidji että pääsen testaamaan näitä vierekkäin. Voin sitten tulla kertomaan tarkemmin.

Vierailija
14666/19427 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MItä mieltä olette Escadan Especially -tuoksusta? Sopiiko 55-vuotiaalle?

Onpa outo kysymys. 55-vuotiaat eivät ole mikään homogeeninen ryhmä. Sama kuin kysyisi, sopiiko se 27-vuotiaalle.

Ei tietenkään, minusta kysyjä tarkoitti sitä, onko liian nuorekas. Ainakin se tuli minulle mieleen. Ja itse olen 49 ja kyllä olen oppinut varmaan väärin nuorena, ettei nuorten tuoksut kaikille sovi ja päinvastoin. Sopiiko esim. Femme 15-vuotiaalle? 

Tuoksuilla ei ole mitään ikä- eikä sukupuolirajoja. Oppisi on tosiaan vanhentunutta, nykyään ei ajatella noin.

Nykyään ajatellaan niin, ja ajatellaan toisin. Ihmiset ovat vapaita ajattelemaan mitä haluavat.

Tottakai sitä voi ajatella ihan mitä haluaa. Tuota nyt vaan pidetään aika vanhentuneena ajattelutapana, verrattavissa esim. siihen, että pitkät hiukset ei sovi jonkun tietyn iän ylittäneelle. Annetaan kaikkien kukkien kukkia ja tuoksua 🏻

Kyllä nuo yleistykset mielestäni väestötasolla pitävät hyvin paikkansa. On nuorisotuoksuja, mummotuoksuja ja kaikkea niiden väliltä. Ja joka ikäluokassa on valtavirrasta poikkeavia, jotka eivät noita oletuksia noudata. Ihminen itse tietää, mistä tykkää ja silloin se hänelle sopii. Maut kuitenkin noudattelevat jonkinlaista yleistä linjaa joka ikäluokassa, siitä yleistykset syntyvät.

Vierailija
14667/19427 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yves Rocherin tuoksuista usea, voile d'ambre, evidence, yria, useat (kevyet) kesätuoksut...

Sit myös Chanel 5, Oscar de la renta, lancomen poeme...

Tykkään raskaista ja itämaisista tuoksuista pääasiassa, kuten listauksesta vähän huomaa. Ikää 32 😀

Vierailija
14668/19427 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yves Rocherin tuoksuista usea, voile d'ambre, evidence, yria, useat (kevyet) kesätuoksut...

Tykkään raskaista ja itämaisista tuoksuista pääasiassa, kuten listauksesta vähän huomaa. Ikää 32 😀

Ihana maku sinulla, oletko tyyliltäsi muutenkin sellainen klassisen naisellinen? Hassua kuinka jonkun tuoksumausta saa niin mielikuvan miltä tämä ihminen näyttää, toki se voi olla aivan väärä 😄

Vierailija
14669/19427 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Zarasta tuli mieleen onko jollakulla kokemusta Whitelily Tea Dress tuoksusta?

Minusta se oli hyvin epämiellyttävä tuoksu. Luin että sen pitäisi olla uniikki ja upea mutta minusta se haisi aivan jollekin siivousaineelle 90-luvulta. 

Vierailija
14670/19427 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko tuo sarkasmia? Nuohan ei ole raskaita ja itämaisia tuoksuja nähnytkään. Ei siinä että kevyissä kukkaistuoksuissa mitään hävettävää olisi, outoa vaan kutsua niitä raskaiksi tai itämaisiksi.

14671/19427 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tuo sarkasmia? Nuohan ei ole raskaita ja itämaisia tuoksuja nähnytkään. Ei siinä että kevyissä kukkaistuoksuissa mitään hävettävää olisi, outoa vaan kutsua niitä raskaiksi tai itämaisiksi.

Ei ollut sarkasmia, minulle nuo tuoksut ovat raskaita/raskaahkoja. Kevyet kesätuoksut viittasivat rocherin kevyisiin Limited edition kesätuoksuihin, joka vuosi eri tuoksu.

Vierailija
14672/19427 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fidji-tuoksusta tuli mieleen muutkin 80-luvulla suositut tuoksut. Muistaako muut sellaiset kuin Anne Klein I ja II, Balahen, Valentinon ihanan tuoksun kultakorkkisessa pullossa, Lagerfeldin Chloe-tuberosatuoksun ja Maxim's de Paris-tuoksun?

Vierailija
14673/19427 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän White Lily Tea Dress ja Fidji näkemyksistä. Arpominen jatkuu, ostoskorissa Fidji on mutta ei vaan saa tilattua. On tääkin varsinainen first world problem.  

14674/19427 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana maku sinulla, oletko tyyliltäsi muutenkin sellainen klassisen naisellinen? Hassua kuinka jonkun tuoksumausta saa niin mielikuvan miltä tämä ihminen näyttää, toki se voi olla aivan väärä 😄

Kiitos 😊 en osaa sanoo, että klassisen naisellinen, kuitenkin muotoa löytyy oikeista kohdista, en ole tyrkky ja on tullut puettua hametta ja bleiseriä ym. vaatetta. Huvikseni lisään sen verran, että olen yliopistokoulutuksen saanut maalaistyttö ja ilman apua oman polkuni raivannut. Siinä ihmiskuvaa 😀

Vierailija
14675/19427 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä43342 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut sarkasmia, minulle nuo tuoksut ovat raskaita/raskaahkoja. Kevyet kesätuoksut viittasivat rocherin kevyisiin Limited edition kesätuoksuihin, joka vuosi eri tuoksu.

Ok. Kyllä nuo muutkin ihan yleisesti luokitellaan kevyiksi ja kukkaisiksi tuoksuiksi, eli sulla vain on tosi "kevyt maku" jos miellät nuo raskaiksi. Lukijaa hämää moinen.

14676/19427 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä43342 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Kyllä nuo muutkin ihan yleisesti luokitellaan kevyiksi ja kukkaisiksi tuoksuiksi, eli sulla vain on tosi "kevyt maku" jos miellät nuo raskaiksi. Lukijaa hämää moinen.

Okei, en tiennyt, että ovat kevyitä oikeasti. Pahoittelen luomaani mielikuvaa. Mitä ovat oikeasti raskaat tuoksut sitten?

Vierailija
14677/19427 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että on viikonloppu! Töissä en viitsi tuoksuja käyttää, kun joku kuitenkin on yliherkkä. Arki-iltaisin käytän vielä hillityn rajoissa tuoksuja, tällä viikolla Hemingwaytä ja Salvatore Ferragamon Emozionea, molemmat pehmeitä ja viehättäviä. Mutta kun perjantaina pääsen kotiin, otan heti suihkaukset jotain järeämpää. Tänään Prada Amberia. Yleensä Angelia yhtenä viikonlopun päivänä, tällä kertaa varmaan sunnuntaina. Huomenna varmaan vuorossa Varensia White, joka on yllättävän kiehtova.

Vierailija
14678/19427 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja monellakos pystyy nennuli haistamaan rehellisesti edes puolentunnin välein uutta tuoksua?  Mitä vahvempi ja hyökäävämpiu tuoksu sitä varmemin on aistit tukossa.  Vastaan kävelee aika paljon sentason raskaan hajuveden käyttäjiä, että miettii soitaako hei vai välittömästi 112:een. Minä saan kokoajan moiteita hajuaistista. Tuoreen kalan makumuutoksille olen erityisherkkä. Saan hepulit jo siitä jos muikku menee huonostipestyn perkuukoneen läpi. Ai niin fiskare fron Jomalax ja Kannakselta. 

Vierailija
14679/19427 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä43342 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Poeme ei ole kevyt tuoksu ja hyvä niin. Kukkainen ja vaniljainen tuoksu, joka kestää ja erottuu, ei vain pelkkä ihotuoksu. Olen kyllästynyt hentoihin tuoksuihin, jotka tuoksuvat vain iholla ja haihtuvat parissa tunnissa. Esimerkiksi Burberryn Women vuodelta 1995 on vähän tällainen, todella hyvä tuoksu muuten ja käytän heikkoudesta huolimatta (laitan myös suihkauksia vaatteille, niin kesto ja erottuvuus paranee). En käytä tuoksuja töissä, joten en aiheuta migreenikohtauksia muille.

Vierailija
14680/19427 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä43342 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Poeme ei ole kevyt tuoksu ja hyvä niin. Kukkainen ja vaniljainen tuoksu, joka kestää ja erottuu, ei vain pelkkä ihotuoksu. Olen kyllästynyt hentoihin tuoksuihin, jotka tuoksuvat vain iholla ja haihtuvat parissa tunnissa. Esimerkiksi Burberryn Women vuodelta 1995 on vähän tällainen, todella hyvä tuoksu muuten ja käytän heikkoudesta huolimatta (laitan myös suihkauksia vaatteille, niin kesto ja erottuvuus paranee). En käytä tuoksuja töissä, joten en aiheuta migreenikohtauksia muille.

Ja ikää mulla on 51 vuotta. Vesituoksuista en yleensä välitä ja varsinkin melonin ja calonen tuoksunuotteja inhoan. Acqua di Gioia miellyttää, se on yksi poikkeus vesituoksuista, joista pidän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä