Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19431)

Vierailija
14621/19431 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tilannut niitä täyttönäytteitä eli putkia Notinolta ja Ausliebezumduftilta ja olen huomannut että ne jotka on 9-15 kuukautta vanhoja, etenkin Ausliebezumduftilta, ovat alkaneet jämähtää ja kuivettua länteiksi sinne putkeen. Oliko jossain jotain juttua että nuo pitäisi käyttää pois alle 3 vai alle 6 kuukaudessa?

Mietin että miten ne voisi "siirtää" johonkin toisenlaiseen pulloon niistä muovisista, tai sitten tekis vaan pokalla niin että kaataisi kaikista noista sellaiseen täytettävään minisuihkepulloon joita saa kosmetiikkaosastoilta, niin voisi olla aika mielenkiintoinen tuotos sellainen 15-20 eri tuoksun yhdistelmä :DDD

Minä tilasin kuusi by Kilianin näytettä Aus Liebe Zum Duftilta syyskuun 2022 alkupuolella, ja ne on kaikki härskiintyneet, pilaantuneet, haisevat oudolle! Yksi oli homeisen luumun oloinen, pari olivat haihtuneet miesten halpatuoksujen hajuisiksi vaikka ne oli naisten eikä unisex, mutta pahin haisi sellaiselle ummentuneelle vedelle, tiedättehän kun piditte joskus lapsena nukkejanne uimassa ja niiden saumoista meni vettä nuken sisään ja sen nuken ei tarvinnut seistä siellä kylppärissä kuivumassa vuorokauttakaan kun lähti sellainen veden ja muoven katkuinen ummentunut löyhkä siitä kun sitä vettä jäänyt pikkasen sinne nuken uumeniin.

Nuo näytteet olleet tarpeaksi viileässä huoneessakin, valolta suojassa. Ei nuo muoviputkilot niitä kauaa pidä. Lasiputkiloissa pysyvät sentään kauemmin.

Pari Tom Fordia oli kuivettuneet ja tummuneet, samasta paikasta tilattu, mutta La Maison de la Vanillen kolme muoviputkiloa olivat yllättävän hyvin säilyneet, tuoksuivat paremmilta kuin silloin tilatessa eli toukokuussa 2022!

Vierailija
14622/19431 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomenna yritän nuuhkia seuraavat uudet tuoksut:

Calvin Klein - Eternity For Women Reflections (ihan uusi tuoksu, en ole aiemmin listannut)

Carolina Herrera - Good Girl Suprême (ei ole uusi tuoksu mutta jäänyt jotenkin välistä)

Clean - Apple Blossom (ihan uusi tuoksu, en ole aiemmin listannut)

Hugo Boss - Alive Parfum (ihan uusi tuoksu, en ole aiemmin listannut)

Marc Jacobs - Daisy Paradise

Marc Jacobs - Daisy Eau So Fresh Paradise

Nina Ricci - Nina Nature

Oscar de la Renta - Bella Bouquet

Paco Rabanne - Olympéa Flora

Tuo CK:n Reflections tuoksui ainakin miesten versiona mukavalta, kevyeltä kesätuoksulta. :)

Mikä on näiden listojen tarkoitus?

Se että sua alkais ketuttaa kun kaikki muut kokeilee ja ostelee ihania luksustuoksuja :)

Mene takaisin tuonne Erisan-naamarasvaajien ketjuun vinkumaan kasvisruokavaliostasi ja tuoksuttomuudestasi.

Nuo mitä listattiin tuossa on ihan tavis tavaratalotuoksuja. Kyllä mä ainakin tiedän että noita myydään ja oon ite jo niitä kokeillut. Muiden arvioita niistä voin lukea mielelläään mutta sitähän ei tossa ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14623/19431 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantain layering. Chanel No.5 L'Eau + Esprit d'Oscar.

Esprit d'Oscar on lähinnä sitä miltä 1 omistamani vintage No.5 edt joskus tuoksui. No.5 on tietysti ulottuvuuksiaan menettänyt vuosikymmenten saatossa, niin kerrostamalla joko erilaisia No.5 -tuotteita tai jotain joka on hyvin lähellä sitä, pääsen niihin rikkaisiin tuoksumaailmoihin joissa joskus ennen tuli elettyä.

Sunnuntain pehmeä herkku tulee olemaan No.5 + Dove lotion, se originaalin tuoksuinen. Luin jostain parfyymiketjusta joskus että Marilyn käytti Nive creme voidetta ja kun se yhdistyi No.5:een siitä muodostui hänelle ominainen tuoksu. Nivea ja Dove on hyvin lähellä toisiaan  mutta Dove on pehmeämpi, siksi käytän sitä. Suosittelen, tuo No.5 + Dove lotion yhdistelmä on ihana.

Vierailija
14624/19431 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lauantain layering. Chanel No.5 L'Eau + Esprit d'Oscar.

Esprit d'Oscar on lähinnä sitä miltä 1 omistamani vintage No.5 edt joskus tuoksui. No.5 on tietysti ulottuvuuksiaan menettänyt vuosikymmenten saatossa, niin kerrostamalla joko erilaisia No.5 -tuotteita tai jotain joka on hyvin lähellä sitä, pääsen niihin rikkaisiin tuoksumaailmoihin joissa joskus ennen tuli elettyä.

Sunnuntain pehmeä herkku tulee olemaan No.5 + Dove lotion, se originaalin tuoksuinen. Luin jostain parfyymiketjusta joskus että Marilyn käytti Nive creme voidetta ja kun se yhdistyi No.5:een siitä muodostui hänelle ominainen tuoksu. Nivea ja Dove on hyvin lähellä toisiaan  mutta Dove on pehmeämpi, siksi käytän sitä. Suosittelen, tuo No.5 + Dove lotion yhdistelmä on ihana.

Mullakin tänään Chanel-päivä: Coco mademoiselle intense. Ylellinen on 1. sana, mikä tästä tulee mieleen. Tunnen olevani suorastaan oman elämäni kuningatar, kun leijun tässä pehmeän taivaallisessa tuoksupilvessä. Luksusta elämään! 👑

Vierailija
14625/19431 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitoin tänä aamuna Jontueta. Se ei ole päällekäyvä. Kun ostoksille lähdin niin on hyvä, ettei ole kovin ulottuva tuoksu.

Jontuessa on vihreyttäkin, vaikkakin koen sen hyvin jauhemaiseksi ja kuivaksi tuoksuksi. Nyt iltaa kohti erottuu myös kevyesti myski.

Nämä halpikset on joskus ihan parhaita.

Vierailija
14626/19431 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saakohan tänne linkittää? Tässä on kuvia erään Redditin parfyymiharrastajan vintagetuoksuista, upeita nämä: imgur.com/a/mfUnZJR

Vierailija
14627/19431 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus mäkätin täällä Notinon pakkaamisesta, mutta sehän on virtuoosimaista ja täydellisyyttä hipovaa! Ainakin verrattuna Hobby Hallin toimintaan.

Sain tänään viimein HH:lta tilaamani hajuveden. Ison ruskean laatikon sisällä nyykötti tuoksu pakkauksessaan surkeana ilman mitään suojatäytettä. Olisiko se nyt niin vaikeaa laittaa jotain paperiruttua pakkauksen sisään, ettei hajuvesi heittelehdi kuljetuksessa liian ison pahvilaatikon sisällä? Vaikka pullo on oman pakkauksensa sisällä, haluaisin kuitenkin, että myös tuoksun oma pakkaus säilyisi vaurioitumattomana.

Tilaukset Hobby Hallilta loppui nyt tähän. Hajuvesiä pitää rakastaa ja helliä, ei kohdella noin!

Aiemmin HH pakkasikin paremmin tuoksut ja muut, tämä köyhäilylinja alkoi mielestäni joskus viime vuoden aikana. Itse tilasin sieltä kahvinkeittimen, se oli kääritty johonkin mustaa muovipussia muistuttavaan. Sen päälle vaan lätkäisty lähetystarra. 😠

Vierailija
14628/19431 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saakohan tänne linkittää? Tässä on kuvia erään Redditin parfyymiharrastajan vintagetuoksuista, upeita nämä: imgur.com/a/mfUnZJR

Niin on, uskomattoman hienoja! Kiitos kun linkkasit.

Vierailija
14629/19431 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunan jälkeen tuoksuna Bee. Miehen kommentti: Mikä täällä lemuaa, joku tunkkainen ja imelä. Kuulemma kamalin hajuvesi mitä on ikinä haistanut.

Tämähän tuoksuu alkuun aivan identtiselle kuin pienet käsityöläismökit missä valmistetaan ja myydään mehiläisvahakynttilöitä, saunakiuluja, saippuoita yms. Hiljalleen kuitenkin rauhoittuu hieman, tunkkaisuus vähenee ja kukat hieman nousevat esiin. Ei tämä itsellekään suosikki ole, mutta ei omasta mielestä kyllä mitenkään hirveä silti. Vahva ja imelän hunajainen lähinnä.

Saa nähdä pitääkö DHL:n tiedot paikkansa, Floraikun paketti on lähetetty perjantaina ja maanantaina lupailevat sen tuoda.

Vierailija
14630/19431 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahdessa kuvassa luki Caron vaikka oli Guerlainin tuoksu.

Vierailija
14631/19431 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille!

Täällä päivän tuoksuna Bvlgarin Eau Parfumee au The Bleu. Tämä oli unohtunut kaapin perukoille ja minulla oli muistikuva, että en oikein tykkäisi tästä. Mutta tänään laitoin, ja tämähän olikin aika hyvä! Onneksi en ollut luopunut tästä. Teetä ja iiristä. Rauhoittava tuoksu, puuterinen mutta samalla raikas.

Vierailija
14632/19431 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan testannut Dolce & Gabbanan uutuutta 'Q' eli pullo jossa kuningattaren kruunu?

Jostain syystä näyttää siltä että useimmat verranneet sitä saman merkin Light Blueen ja että haisisi siivoustuotteelta! Joten tuon perusteella ei ihan hirveästi houkuta, ja itse olisin toivonut tuosta "kuningattaresta" jotain hieman syvempää tuoksua Dolce & Gabbanan "keisarinnasta" eli 'L'Imperatrice 3':sta.

Vierailija
14633/19431 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Floraikun paketti tuli kuin tulikin tänään. Mukana discovery set ja ja ylimääräinen näyte uudesta tuoksusta nimeltä Sand and Skin. Inspiraationa laskeutuva aurinko, ja nousu merestä kun iho ja hiekka jälleen kohtaavat. Päänuotteina madagaskarin vanilja, Benzoin, ja ylang-ylang. Lisäksi nuoteiksi on listattu mm. amyris, labdanum, santelipuu, patsuli, myski.

Otin ensimmäisenä tämän yksinäisen näytteen kokeiluun. Ensivaikutelma on hyvin miellyttävä. Pehmeä, vaniljainen, ripaus eksotiikkaa mutta ei liikaa ettei tämä näin talvellakin kävisi ja lämmittäisi mieltä. Ikään kuin muisto jostain lämpimästä ja eksoottisesta kohteesta. Hyvin sekoitettu, ylang-ylang josta en yleensä pidä ei nouse liikaa esille, mutta lienee pääosin vastuussa siitä eksoottisesta tunnelmasta. Melko lineaarinen, näiden tuntien aikana jonka hajuvesi on ihollani ollut, se ei juurikaan ole muuttunut. Minun tuoksuja syövällä ihollani kestävyys on jo nyt ollut hyvä, huomioiden että tuoksu ei ole mikään pommi vaan pysyy lähellä minua. Varsin miellyttävä ja turvallinen mikäli vaniljasta pitää.

Between Two Trees kuuluu Floraikun Shadowing-kokoelmaan, jonka tarkoitus on ilmeisesti sopia kerrostamiseen muiden Floraikun tuoksujen kanssa. Tarkoitus on tuoda lisää ulottuvuuksia, ja nyt kun tätä Sand and Skiniä haistelen, voin hyvin kuvitella näitä kahta kerrostettavaksi. Erittäin mielenkiintoista päästä nyt testailemaan useampia tuoksuja, discovery setissä tuli mukana toinenkin Shadowing-sarjan tuoksu, eri tyyppinen kuin Between Two Trees. Toinen on tarkoitettu tuomaan mukaan tummia sävyjä, toinen taas raikkautta.

Vierailija
14634/19431 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoijoijoi. Sand and Skin pysyi iholla ihan kivasti sen noin 5 tuntia ennen kuin menin saunaan. Se on jo todella hyvä kesto minun ihollani. Saunan jälkeen otin testiin seuraavan Floraikun tuoksun: Just a Rose. Olin melko epäilevä, koska nuoteissa ovat pääosassa ruusu, bergamotti, ja guaiac-puu joka on minulle vieras nuotti. Ruusu on kuitenkin inhokki, bergamotti toinen, vielä suurempi inhokki. Lisäksi mukana on greippi (en ole kauhea sitrustuoksujen ystävä) ja mate. Voi luoja. En saanut nenääni irti ranteestani ensimmäiseen 5 minuuttiin ollenkaan. Haluaisin oikeastaan kylpeä tässä hajuvedessä.

Kuitenkin samalla tuoksusta puuttui tietynlainen syvyys, enkä malttanut vain antaa olla, vaan päätin kokeilla kerrostaa Between Two Treesin kanssa. Hetkeksi kaikki kukkaisuus, raikkaus, ja hedelmäisyys katosi, ja esiin tuli voimakkaimmin jokin mistä ensimmäinen ajatus oli tupakkaisuus. Ei siis tupakan savu, vaan polttamattoman tupakan haju. Epäilen, että kyseessä oli mate, koska molemmissa hajuvesissä se on suuressa osassa. Nopeasti kuitenkin Just a Rose alkoi nousta esiin. Yhdistelmä on varsin toimiva, Between Two Trees menettää hetkellisesti jotakin itsestään, sen osan joka vie minut paikkaan jossa on hyvä olla, mutta tuo syvyyttä ja selkeästi puumaisuutta Just a Rosen kepeyteen, juurruttaa sitä. Tuo ominaisuus mitä eniten rakastan Between Two Trees-tuoksussa ei onneksi katoa kokonaan, se nousee hiljalleen esiin. Ei yhtä selkeänä kuin jos sitä käyttää yksinään, mutta löydettävänä.

Just a Rose on iloinen, pirteä, keveä, raikkaan makea minun ihollani. Juuri sellainen tuoksu joka saa minut hyvälle tuulelle ja energiseksi. Lisäämällä siihen suihkauksen Between Two Treesia, siitä saa vakavamman, maanläheisemmän, ja aikuisemman.

Näiden kolmen näytteen perusteella ensivaikutelma on, että Floraiku tekee minun ihoni kemian kanssa hyvin toimivia tuoksuja, jotka ovat aika lineaarisia ja yksinkertaisia. Minulle tämä muuttumattomuus on positiivinen asia, koska nykyään muutos on yleensä ollut ikävään suuntaan. Toki Just a Rose ei ole ehtinyt olla iholla riittävän pitkään, että voisin olla varma, mutta toistaiseksi siinäkin alku- ja sydäntuoksu ovat pysyneet hyvin, hyvin samanlaisina. Toistaiseksi olen erittäin vaikuttunut talon tuoksuista.

Vierailija
14635/19431 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Notinolta näköjään lähettävät näytteen jokaisen tilauksen mukana nykyään. Sellainen ilmestyy aina ostoskorissa, sain Kenzon näytteen ja kaveri sai Maison Margielan näytteen.

Ei kiinnosta ne discovery-testilaatikot koska niissä on sekaisin miesten ja naisten tuoksuja.

Vierailija
14636/19431 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon Notino laittaa Atelier Colognen näytteitä. Mulla on jo kaikki mandariinit ja pomelot moneen kertaan. Santal Carminin tuoksusta jopa ensin pidin, mutta se aiheutti valtavan kutinan iholla.

Tilasin noista valmiista näytekokoelmista Chloén setin, ja vaikka pidän itseäni avaramielisenä testaajana, inhosin niistä joka ikistä. Erityisesti kehuttua Nomadea yli kaiken. Minun pitää yrittää kerätä voimia Chloén testaamiseen vielä, sillä en ymmärrä mikä niissä tuoksuissa niin vastustaa. Se toiseksi alkuperäinen Chloé minulla on, ei Lagerfeldin vaan Parfums Chloén, siitä pidän kovasti.

Vierailija
14637/19431 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus mäkätin täällä Notinon pakkaamisesta, mutta sehän on virtuoosimaista ja täydellisyyttä hipovaa! Ainakin verrattuna Hobby Hallin toimintaan.

Sain tänään viimein HH:lta tilaamani hajuveden. Ison ruskean laatikon sisällä nyykötti tuoksu pakkauksessaan surkeana ilman mitään suojatäytettä. Olisiko se nyt niin vaikeaa laittaa jotain paperiruttua pakkauksen sisään, ettei hajuvesi heittelehdi kuljetuksessa liian ison pahvilaatikon sisällä? Vaikka pullo on oman pakkauksensa sisällä, haluaisin kuitenkin, että myös tuoksun oma pakkaus säilyisi vaurioitumattomana.

Tilaukset Hobby Hallilta loppui nyt tähän. Hajuvesiä pitää rakastaa ja helliä, ei kohdella noin!

Aiemmin HH pakkasikin paremmin tuoksut ja muut, tämä köyhäilylinja alkoi mielestäni joskus viime vuoden aikana. Itse tilasin sieltä kahvinkeittimen, se oli kääritty johonkin mustaa muovipussia muistuttavaan. Sen päälle vaan lätkäisty lähetystarra. 😠

Voihan rähmä!

Vierailija
14638/19431 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zara

Fabumous sweet 15 egee

Ihan paras!

Vierailija
14639/19431 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zarasta tuli mieleen onko jollakulla kokemusta Whitelily Tea Dress tuoksusta?

Vierailija
14640/19431 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on teidän mielestänne paras "keväinen" tuoksunuotti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme