Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19442)

Vierailija
14101/19442 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin raati, mielipiteet Elizabeth Ardenin White Teasta. Olen jo piiitkään etsinyt uutta tuoksua ja jotenkin olen nyt ihan yllättynyt kuinka paljon tykkäsin White Teasta, olen yleensä ollut kukkaisempien tuoksujen ystävä. Tarvitsen mielipiteitä ennen ostopäätöstä eikä tuoksushoppailukavereita ole juuri nyt saatavana.

Vierailija
14102/19442 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjassa onnistuneet sokko-ostot: Leonard - Tamango ja Georges Rech - Alexandrie mon amour.

Tamango on niitä yleensä tykkäämiäni 70-luvun chypreja - mutta tämä ylitti odotukset reilusti. Se on todella hieno lajissaan. Kuvittelin Givenchy III:n tuoksuvan tältä - ja sitten se olikin suuri pettymys. Lisäksi tämä maksoi vain parikymppiä.

Parikymppiä maksoi myös Alexandrie mon amour, jonka tilasin muutaman harvan Fragrantica-arvostelun perusteella - enkä pettynyt. Erittäin tyylikäs ja kalliintuoksuinen oriental, jonka alussa mukana oleva laventeli saa sen tuoksumaan hetken joltakin miesten tuoksulta - mitä en saa millään päähän. Sen jälkeen se asettuu kahvisen, puisen vaniljaiseksi - ei imeläksi. Hyvä talvipäivän tuoksu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14103/19442 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ovat harvinaisimpia tuoksuja, joita teillä on? Joita ei todennäköisesti ole kovin monella?

Luulen, että omani ovat Baryshnikov ja Bourjousin Kobako. Ehkä niitä saa jostain verkkokaupasta, mutta ei niistä koskaan keneltäkään kuule, joten ei niitä kai osteta. Tänään arvoin näiden väliltä, ja päädyin Kobakoon.

Vierailija
14104/19442 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ovat harvinaisimpia tuoksuja, joita teillä on? Joita ei todennäköisesti ole kovin monella?

Luulen, että omani ovat Baryshnikov ja Bourjousin Kobako. Ehkä niitä saa jostain verkkokaupasta, mutta ei niistä koskaan keneltäkään kuule, joten ei niitä kai osteta. Tänään arvoin näiden väliltä, ja päädyin Kobakoon.

Minulla on ainakin Givenchyn LAnge Noir, jota ei enää saa mistään. Upea, tumma tuoksu, jossa hyvin toteutettu seesaminsiemennuotti. Haaveilin tästä tuoksusta monta vuotta, kunnes yhtäkkiä ilmestyi Hobby Halliin pari pulloa myyntiin. Silkkaa sattumaa että olin juuri silloin sivuilla, hävisivät yhtä nopeasti kuin tulivat.

Vierailija
14105/19442 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ainakin Givenchyn LAnge Noir, jota ei enää saa mistään. Upea, tumma tuoksu, jossa hyvin toteutettu seesaminsiemennuotti. Haaveilin tästä tuoksusta monta vuotta, kunnes yhtäkkiä ilmestyi Hobby Halliin pari pulloa myyntiin. Silkkaa sattumaa että olin juuri silloin sivuilla, hävisivät yhtä nopeasti kuin tulivat.

Kuulostaa jumalaiselta!

Vierailija
14106/19442 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole harvinaisia tuoksuja, vai onko Yves Rocherin Clea vuodelta 1998 tai -99 sellainen? Se jäi äidinperintönä minulle hänen kuollessaan vuonna 2011. 75 millin spraypullossa on jäljellä n. kaksi kolmasosaa ja on ihan käyttökelpoinen vielä. Kokeilin sitä juuri viime viikolla ja itse asiassa ihan hyvältä se tuoksui.

Minulla itselläni ei lukuisten YR-tuoksujeni joukossa koskaan ollut Cleaa, se tuntui aina vähän turhan "kypsien naisten" tuoksulta, mutta äiti osti sitä pullon toisensa jälkeen 80-luvun alkupuolelta asti, välillä pikku parfyymipulloja dabber-korkilla, välillä näitä spraypulloja. Nyt olen itse kypsä nainen (haha) ja viime viikon kokeilun perusteella voisin tässä talven aikana vaikka parina päivänä suihkuttaa sitä sotdiksi.

Vierailija
14107/19442 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YSL Champagne 50ml edt dabber-pullo. Siinä on ehkä 7 ml jäljellä ja on mennyt jonkin verran pilalle, nestekin on samentunut mutta vielä tunnistaa tuoksun. Tuohan vedettiin aikoinaan markkinoilta nimensä takia.

Vierailija
14108/19442 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa jumalaiselta!

Kyllä 😄 Ehkä manifestoin tietämättäni tämän ilmestymään kuin tyhjästä, kun haaveilin tästä niin kauan.

Vierailija
14109/19442 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

YSL Champagne 50ml edt dabber-pullo. Siinä on ehkä 7 ml jäljellä ja on mennyt jonkin verran pilalle, nestekin on samentunut mutta vielä tunnistaa tuoksun. Tuohan vedettiin aikoinaan markkinoilta nimensä takia.

Ulkomailla asunut parfyymitietäjätuttuni kertoi joskus että Ranskan shampanjatilalliset raivostuivat tuosta nimestä ja lähtivät sankoin joukoin maaseudulta Pariisiin YSL:n pääkonttorin eteen heittelemään shampanjapulloja, että "teillä ei ole oikeutta meidän tuotenimeen"! :D

Siksi firma joutui muuttaa nimen, laittoivat sen Yvresse:ksi joka tarkoittaa Juopuminen.

Se uudelleen julkaistu Yvresse, joka siis ei enää shampanjapullokorkin näköisessä pullossa, vaan neliömäisessä, ei enää tuoksu samalle. Tuo uusi tuoksuu Yvresse Legerelle joka oli aikoinaan jonkin aikaa myynnissä oleva kevyempi ja riisutumpi versio alkuperäisestä Yvressestä.

Vierailija
14110/19442 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään testissä Elie Saab: Le Parfum. Tämä ilmeisesti se tosi suosittu näistä? Tämä on ihan hyvä! Harmi vaan, että haistan kyllä heti tuon inhokkini jasmiinin... Se ei ole tässä yhdistelmässä ihan niin sietämätön kuin yleensä, selvästi hunajaisuus vähän peittää sitä makeudellaan. Kokeilen ehkä lämpimämmällä säällä, kyllähän tätä voisi yhdistää kesämenoihin, että saisi sitten kesästä kivoja tuoksumuistoja kun tätä haistaa. :) Pohjatuoksu on ehkä vähän kivempi kuin tuo alku, saatika jasmiininen keskivaihe. Nyt haistan rauhoittuneen hunajan, jossa lilluu vähän valkoisia kukkia, mutta vierellä on myös jotain puuta. Ei hassumpi! 

https://www.fragrantica.com/perfume/Elie-Saab/Le-Parfum-12258.html

Vierailija
14111/19442 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Givenchy Organza Indecence vuodelta 2002 jossa ei mitään samaa kuin alkuperäisessä Organzassa, eli tämä Indecende on se liehuva-silhuettinen pullo, verrattuna siihen alkuperäiseen suoraan Organza-pulloon, ja tämä Indecence tuoksuu ihanalle lämpimälle kanelipullalle eikä ole yhtä päällekäyvä kuin alkuperäinen.

Rochas Byzance, pullo muistaakseni vuodelta 1994, eli se alkuperäinen. Nykyinen 2019 ei ole enää yhtään sama, eikä siinä välimallissa vuodelta 2017 ollut kuin jotain samaa häivähdystä

Vierailija
14112/19442 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Givenchy Organza Indecence vuodelta 2002 jossa ei mitään samaa kuin alkuperäisessä Organzassa, eli tämä Indecende on se liehuva-silhuettinen pullo, verrattuna siihen alkuperäiseen suoraan Organza-pulloon, ja tämä Indecence tuoksuu ihanalle lämpimälle kanelipullalle eikä ole yhtä päällekäyvä kuin alkuperäinen.

Rochas Byzance, pullo muistaakseni vuodelta 1994, eli se alkuperäinen. Nykyinen 2019 ei ole enää yhtään sama, eikä siinä välimallissa vuodelta 2017 ollut kuin jotain samaa häivähdystä

Piti vielä sanoa että juuri äskettäin 56-vuotiaana rintasyöpään kuollut entinen huippumalli Tatjana Patitz oli kyseisen Byzance-tuoksun malli kun se lanseerattiin 1987. Saksalais-virolainen joka kasvoi Ruotsissa ja meni mallikisaan jossa sijoittui ja sen kautta pääsi töihin Pariisiin.

RIP.

https://i.pinimg.com/474x/8d/70/be/8d70be30ef950e595e67cb1809f7aba9.jpg

Vierailija
14113/19442 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei te, jotka tiedätte Burberryn Her-parfyymistä:

Testailin Her'iä hiljattain lentokentällä (litteä pullo jossa vaaleanpunaista nestettä ja vaaleanpunainen korkki). Ihastuin tuoksun vadelmaelementtiin. Löysin nettikaupasta 7.5 ml EdT roller ball-version jonka päätin ostaa, sillä käsilaukkuun mahtuvat versiot ovat itselleni kätevimpiä. 

Minulle toimitettu tuoksu ei ole kuitenkaan lainkaan samanlainen kuin se lentokentällä testaamani. Tuoksu on pakattu valkoiseen pahvipakkaukseen, jota kiertää kellertävä "nauha" jossa lukee Burberry. Itse pullossa neste on vihertävää ja sen korkki on valkoinen. Tuoksussa ei ole marjaelementtiä, vaan siinä on mielestäni jokin seljankukkaa muistuttava vivahde, ja taustalla kitkerä häivähdys. Tuote maksoi noin 20 puntaa, eli se ei ollut epäilyttävän halpa. 

Olen tietoinen, että Burberry Her'istä on olemassa versiot Her, Elixir, London Dream ja Blossom. Minulla on ollut London Dreamista näyte, ja tämä ei ole sama. Pakkauksessa tai pullossa ei myöskään lue London Dream. Lentokentällä testaamani versio oli varmasti Her, sillä otin pullosta kuvan. 

Ovatko EdT ja EdP tässä tuoksussa todella näin erilaiset? 

Vierailija
14114/19442 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testailin Her'iä hiljattain lentokentällä (litteä pullo jossa vaaleanpunaista nestettä ja vaaleanpunainen korkki). Ihastuin tuoksun vadelmaelementtiin. Löysin nettikaupasta 7.5 ml EdT roller ball-version jonka päätin ostaa, sillä käsilaukkuun mahtuvat versiot ovat itselleni kätevimpiä. 

Minulle toimitettu tuoksu ei ole kuitenkaan lainkaan samanlainen kuin se lentokentällä testaamani. Tuoksu on pakattu valkoiseen pahvipakkaukseen, jota kiertää kellertävä "nauha" jossa lukee Burberry. Itse pullossa neste on vihertävää ja sen korkki on valkoinen. Tuoksussa ei ole marjaelementtiä, vaan siinä on mielestäni jokin seljankukkaa muistuttava vivahde, ja taustalla kitkerä häivähdys. Tuote maksoi noin 20 puntaa, eli se ei ollut epäilyttävän halpa. 

Olen tietoinen, että Burberry Her'istä on olemassa versiot Her, Elixir, London Dream ja Blossom. Minulla on ollut London Dreamista näyte, ja tämä ei ole sama. Pakkauksessa tai pullossa ei myöskään lue London Dream. Lentokentällä testaamani versio oli varmasti Her, sillä otin pullosta kuvan. 

Kyllä ne ovat ihan eri tuoksuja jostain syystä. Itse pidän enemmän tuosta Edt:stä.

Vierailija
14115/19442 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensäkin edt ja edp voivat olla melko erilaiset. Ei niissä ole kyse vahvuudesta. Esim. Libre edt on tosi voimakas tuoksu, edp ja intense eivät poikkea niinkään voimakkuudeltaan siitä vaan tuoksultaan.

Vierailija
14116/19442 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut myyjät on huijareita, ja toimittavat asiakkaalle tuoteväärennöksen.

Vierailija
14117/19442 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne ovat ihan eri tuoksuja jostain syystä. Itse pidän enemmän tuosta Edt:stä.

Kokeilin tätä nyt saamaani tuoksua, ja se on muuttunut ihollani hyvin happamaksi. Pohjalla on jokin kemiallinen, muovimainen elementti,  ja kaiken yllä leijuu miedosti kukkainen vivahde. 

Täytyy ottaa Her EdT testiin kun käyn seuraavan kerran jossain tavaratalossa. Joko tässä tuoksussa on jokin elementti joka ei toimi kemiani kanssa, vaan muuttuu kitkeräksi, tai sitten se on feikki. Muita tuoksuja jotka ovat niin ikään muuttuneet kitkeräksi ihollani ovat Chanel 19 ja Ralph Laurenin Romance, joten liekö sitten jokin kukkaiselementti joka ei toimi. 

Vierailija
14118/19442 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burberry for Her:istä on aika paljon eri versioita olemassa kuten kuvasta näkyy, ja joskus ne eri versiot lukee tosi pienellä pakkauksen päällä jossain logon alla, eikä niitä huomaa varsinkin jos lisäksi tuotteiden pakkaukset on suurin piirtein saman värisiä jollain samalla teemalla

https://ifragranceofficial.com/wp-content/uploads/2022/01/20746977_fpx…

Noissakin EdP ja Blossom saman väriset vaaleanpunaiset nesteet, ja jos niitä on saman kokoisina saatavilla niin ehkä harva hoksaa katsoa että toisessa korkki hailakan roosa ja toisessa luunvalkoinen.

Ehkä tuo on valmistajien tapa narrata ihmiset ostamaan useampi kun menevät ensin ostamaan mielestään "väärän" tuoksun?

Vierailija
14119/19442 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ ja joskus voi käydä niin jos testereissä saatta olla korkit, valtaosassa ei ole mutta on niitäkin joissa on ollut etenkin jos ovat olleet sen merkin omassa kampanjatelineessä, niin edellinen asiakas laittaa ne eri väriset korkit väärin päin takaisin pulloihin, niin kuvittelet sitten ostavasi sen itsellesi paremman joka ei olekaan sama.

Vierailija
14120/19442 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilin tätä nyt saamaani tuoksua, ja se on muuttunut ihollani hyvin happamaksi. Pohjalla on jokin kemiallinen, muovimainen elementti,  ja kaiken yllä leijuu miedosti kukkainen vivahde. 

Täytyy ottaa Her EdT testiin kun käyn seuraavan kerran jossain tavaratalossa. Joko tässä tuoksussa on jokin elementti joka ei toimi kemiani kanssa, vaan muuttuu kitkeräksi, tai sitten se on feikki. Muita tuoksuja jotka ovat niin ikään muuttuneet kitkeräksi ihollani ovat Chanel 19 ja Ralph Laurenin Romance, joten liekö sitten jokin kukkaiselementti joka ei toimi. 

Minulle näin äkkimuistista Chanel 19, Chanel Cristalle, Chloe Edp ja Edt, Chloe Love Story ja R. Laurenin Romance, sekä muutama Jo Malone ovat liian vihreitä "raakiletuoksuja" ja niistä tulee jossain vaiheessa läpi jokin hapan elementti. Jos se olisi happamahko RAIKAS vihreä Granny Smith-tyylinen omena niin ei haittaisi, mutta kun se happamuus on sellainen tunkkainen ja kitkerä samaan aikaan. Ihoni pH on tavallista hieman emäksisempi, kun joskus mittautin. Kuulemma sen vuoksi makeahkot tuoksut "uppoavat" paremmin ihooni eivätkä jää keinotekoisen imeliksi kuten esimerkiksi parilla kaverilla joiden ihot oli enemmän happamaan päin ja heille sopii puolestaan nuo jotka eivät sovi minulle ollenkaan :D Siksi ollaan vaihdeltu vikaan menneitä ostoksia.

Chanel 19 Poudre sopii kyllä minulle, siinä tulee se puuterisuus ja pieni makeuskin kivasti esiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme