Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19437)

Vierailija
14141/19437 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei te, jotka tiedätte Burberryn Her-parfyymistä:

Testailin Her'iä hiljattain lentokentällä (litteä pullo jossa vaaleanpunaista nestettä ja vaaleanpunainen korkki). Ihastuin tuoksun vadelmaelementtiin. Löysin nettikaupasta 7.5 ml EdT roller ball-version jonka päätin ostaa, sillä käsilaukkuun mahtuvat versiot ovat itselleni kätevimpiä. 

Minulle toimitettu tuoksu ei ole kuitenkaan lainkaan samanlainen kuin se lentokentällä testaamani. Tuoksu on pakattu valkoiseen pahvipakkaukseen, jota kiertää kellertävä "nauha" jossa lukee Burberry. Itse pullossa neste on vihertävää ja sen korkki on valkoinen. Tuoksussa ei ole marjaelementtiä, vaan siinä on mielestäni jokin seljankukkaa muistuttava vivahde, ja taustalla kitkerä häivähdys. Tuote maksoi noin 20 puntaa, eli se ei ollut epäilyttävän halpa. 

Olen tietoinen, että Burberry Her'istä on olemassa versiot Her, Elixir, London Dream ja Blossom. Minulla on ollut London Dreamista näyte, ja tämä ei ole sama. Pakkauksessa tai pullossa ei myöskään lue London Dream. Lentokentällä testaamani versio oli varmasti Her, sillä otin pullosta kuvan. 

Ovatko EdT ja EdP tässä tuoksussa todella näin erilaiset? 

Ovat ihan erilaiset. Kokeilin kaupassa EdT:a ja ihastuin sen alun raikkaaseen päärynäisyyteen. Onneksi en ostanut heti, koska tuoksu muuttui vartin kuluttua ihollani täysin, todella raskaaksi, lähinnä Gucci Bloomin tyyliseksi. Kesto oli todella hyvä, vaikka kyseessä EdT mutta pakko oli lopulta pestä tuoksu pois käsivarresta, kun se ei ollutkaan mieleinen.

Vierailija
14142/19437 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, tarvitsisin apua parfyymin tunnistamisessa. Pullo on noin 14 cm korkea, musta ja kahdeksankulmainen, läpimitta noin 5 cm. Tuoksu hieman sivuaa Guerlainin Aqua Allegoria Nerolia Biancaa, mutta on puumaisempi, ehkä sammaleisempi. Pullo löytyi kaapin perukoilta, eikä siinä ole mitään merkintää, mikä tai kenen valmistajan se voisi olla. Herättääkö kenelläkään mitään kelloja? Kiitos jo etukäteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14143/19437 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, tarvitsisin apua parfyymin tunnistamisessa. Pullo on noin 14 cm korkea, musta ja kahdeksankulmainen, läpimitta noin 5 cm. Tuoksu hieman sivuaa Guerlainin Aqua Allegoria Nerolia Biancaa, mutta on puumaisempi, ehkä sammaleisempi. Pullo löytyi kaapin perukoilta, eikä siinä ole mitään merkintää, mikä tai kenen valmistajan se voisi olla. Herättääkö kenelläkään mitään kelloja? Kiitos jo etukäteen.

Eikö pohjassakaan lue yhtään mitään?

Vierailija
14144/19437 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö pohjassakaan lue yhtään mitään?

Ei mitään merkintöjä missään.

Vierailija
14145/19437 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotd Oriflame SE. Blazing Warmth. Tämä on kai suunniteltu enemmän kesään, samoin kuin se toinenkin SE.-sarjan tuoksu, mutta toimii oikein hyvin näin talvellakin. Kesällä ollut ehkä hieman raskas. Tämä muistuttaa paljon BR 540, ja Oriflamen tuoksuksi kesto on ihan kohtuullinen. Mikään suora kopio BR:sta tämä ei ole, mutta paljon on samaa. Tässä on jokin yrttinen sävy, mitä Baccaratissa ei ole. Kokonaisuutena myös yksinkertaisempi, ja lopputuoksu on hyvin mitäänsanomaton. Vaatteessa tämä pysyy hyvinkin muuttumattomana, ja on ehkä sillä tavalla käytettynä parhaimmillaan.

Vierailija
14146/19437 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun Kicksin reissut tulee aina kalliiksi... :D Lähdin ostamaan meikkivoidetta, ja mukaan tarttui myös Narciso Ambree. Itse asiassa olin kiinnostunut uudesta Cristallista, mutta se ei oikein säväyttänyt, Ambreessa oli heti enemmän särmää.

Jostain syystä vaan kaikki myskipohjaiset tuoksut katoavat omasta nenästäni alle parissa tunnissa, vaikka muut haistaisivatkin tuoksun vielä minulla. Tää on silleen ongelma, että käytän tuoksuja lähinnä omaksi ilokseni, ja tärkeintä mulle on se, että saan päivän mittaan omaan nenääni sellaisia ihastuttavia tuulahduksia, se ei mua haittaa, vaikka kukaan ympärillä oleva ei haistaisi mun parfyymiani.

Jostain syystä mun nenä ignooraa kaikki myskiset tuoksut nopeasti. Plääh.

Mutta se pari tuntia minkä nenäni jaksaa tuottaa tämän kanssa iloa, on ihana parituntinen. Vaikka nuoteissa ei ole kookosta tai tuberoosaa, niin mun nenä löytää ne tästä vahvasti. Tuberoosa on mun ykköskukkanuotti, jota rakastan valtavasti. Tää on sellainen ihana trooppinen tuoksu, tulee mieleen loma, aurinko ja joku ihana drinkki meren rannalla. Myski tuo sen puhtauden tunteen tuoksuun, jos tää olisi väri, niin väri olisi auringonkeltainen. Helppo tuoksu, tuskin oikein annosteltuna ärsyttää ketään ympärillä. Ehkä tietyllä tavalla sellainen puhtaiden vaatteiden tuoksu. Simppeli.

Mutta voi olla, että silti tällä hetkellä fanitan enemmän mun Miss Dioria, jota oon käyttänyt hyvin ahkerasti joulusta asti. Sen kesto on ihan älyttömän hyvä, jos laitan sitä aamulla niin tuoksu häivähtelee vielä myöhään illalla. Silti se ei leviä kauhean kauas, eli on tosi helppo käyttää töissä päivätuoksuna. Lisäksi se on tietyllä tapaa paljon elegantimpi, aikuisempi ja näyttävämpi. Jollain lailla siitä tulee heti hyvin naisellinen fiilis.

Vaikka mulla on paljoooooon tuoksuja, niin usein käytän yhtä tai kahta tuoksua kerrallaan jonkun tietyn ajanjakson. Yleensä se ajanjakso on aika tarkalleen noin 20 millin pituinen :D Sen jälkeen kyllästyn ja otan uuden käyttöön. Joskus palaan johonkin vanhaan hetkeksi, mutta usein siihen liittyy jo tietyllä tavalla niin paljon muistoja jostain toisesta ajanjaksosta, ettei se jotenkin enää yhtään sovi. Mut pullon pohjia käytän sitten fiilistelyyn.

Joitain harvoja tuoksuja on, joita on mennyt koko 30ml (ostan aina 30ml), mutta todella harvoin ostan enää samaa tuoksua toista pulloa. Näin on käynyt vain ihan muutaman kerran. Yleensä en jää tuoksun perään enää itkemään, vaan käännön katseeni kohti uusia ihanuuksia.

Tää on kyllä niin ihana harrastus. <3

Vierailija
14147/19437 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ovat harvinaisimpia tuoksuja, joita teillä on? Joita ei todennäköisesti ole kovin monella?

Luulen, että omani ovat Baryshnikov ja Bourjousin Kobako. Ehkä niitä saa jostain verkkokaupasta, mutta ei niistä koskaan keneltäkään kuule, joten ei niitä kai osteta. Tänään arvoin näiden väliltä, ja päädyin Kobakoon.

Givenchy Organza Indecence vuodelta 2002 jossa ei mitään samaa kuin alkuperäisessä Organzassa, eli tämä Indecende on se liehuva-silhuettinen pullo, verrattuna siihen alkuperäiseen suoraan Organza-pulloon, ja tämä Indecence tuoksuu ihanalle lämpimälle kanelipullalle eikä ole yhtä päällekäyvä kuin alkuperäinen.

Rochas Byzance, pullo muistaakseni vuodelta 1994, eli se alkuperäinen. Nykyinen 2019 ei ole enää yhtään sama, eikä siinä välimallissa vuodelta 2017 ollut kuin jotain samaa häivähdystä

Minulla myös alkuperäinen Byzance, nuoruuteni suosikki. Minulla on myös Mademoiselle Ricci, Nina Riccin tuoksu vuodelta 1967. Vihreän kukkainen tuoksu. Sitten minulla on Calyx Prescriptives vuodelta 1987, hedelmäisen kukkainen tuoksu. Ja onhan noita muutama muukin vielä.

Netissä on myynnissä noita alkuperäisiä Byzancen pulloja. Esim eBayssä avattu pullo jossa noin 80% jäljellä 200€. Mahtaneeko mennä kaupaksi? Olisiko pitänyt aikoinaan ostaa kaapit täyteen Byzancea ja 30 vuotta myöhemmin myydä suurella voitolla😄.

Osaatko sanoa miten vintagetuoksusi ovat kestäneet aikaa? Onko tuoksu yhtä ihana vielä?

Vierailija
14148/19437 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun Kicksin reissut tulee aina kalliiksi... :D Lähdin ostamaan meikkivoidetta, ja mukaan tarttui myös Narciso Ambree. Itse asiassa olin kiinnostunut uudesta Cristallista, mutta se ei oikein säväyttänyt, Ambreessa oli heti enemmän särmää.

Jostain syystä vaan kaikki myskipohjaiset tuoksut katoavat omasta nenästäni alle parissa tunnissa, vaikka muut haistaisivatkin tuoksun vielä minulla. Tää on silleen ongelma, että käytän tuoksuja lähinnä omaksi ilokseni, ja tärkeintä mulle on se, että saan päivän mittaan omaan nenääni sellaisia ihastuttavia tuulahduksia, se ei mua haittaa, vaikka kukaan ympärillä oleva ei haistaisi mun parfyymiani.

Jostain syystä mun nenä ignooraa kaikki myskiset tuoksut nopeasti. Plääh.

Mutta se pari tuntia minkä nenäni jaksaa tuottaa tämän kanssa iloa, on ihana parituntinen. Vaikka nuoteissa ei ole kookosta tai tuberoosaa, niin mun nenä löytää ne tästä vahvasti. Tuberoosa on mun ykköskukkanuotti, jota rakastan valtavasti. Tää on sellainen ihana trooppinen tuoksu, tulee mieleen loma, aurinko ja joku ihana drinkki meren rannalla. Myski tuo sen puhtauden tunteen tuoksuun, jos tää olisi väri, niin väri olisi auringonkeltainen. Helppo tuoksu, tuskin oikein annosteltuna ärsyttää ketään ympärillä. Ehkä tietyllä tavalla sellainen puhtaiden vaatteiden tuoksu. Simppeli.

Mutta voi olla, että silti tällä hetkellä fanitan enemmän mun Miss Dioria, jota oon käyttänyt hyvin ahkerasti joulusta asti. Sen kesto on ihan älyttömän hyvä, jos laitan sitä aamulla niin tuoksu häivähtelee vielä myöhään illalla. Silti se ei leviä kauhean kauas, eli on tosi helppo käyttää töissä päivätuoksuna. Lisäksi se on tietyllä tapaa paljon elegantimpi, aikuisempi ja näyttävämpi. Jollain lailla siitä tulee heti hyvin naisellinen fiilis.

Vaikka mulla on paljoooooon tuoksuja, niin usein käytän yhtä tai kahta tuoksua kerrallaan jonkun tietyn ajanjakson. Yleensä se ajanjakso on aika tarkalleen noin 20 millin pituinen :D Sen jälkeen kyllästyn ja otan uuden käyttöön. Joskus palaan johonkin vanhaan hetkeksi, mutta usein siihen liittyy jo tietyllä tavalla niin paljon muistoja jostain toisesta ajanjaksosta, ettei se jotenkin enää yhtään sovi. Mut pullon pohjia käytän sitten fiilistelyyn.

Joitain harvoja tuoksuja on, joita on mennyt koko 30ml (ostan aina 30ml), mutta todella harvoin ostan enää samaa tuoksua toista pulloa. Näin on käynyt vain ihan muutaman kerran. Yleensä en jää tuoksun perään enää itkemään, vaan käännön katseeni kohti uusia ihanuuksia.

Tää on kyllä niin ihana harrastus. <3

Narcison tuoksut vaikuttavat Fragranticassa ja muissa arvosteluissa juuri sellaisilta, joista pidän mutta jostain syystä en haista tuota niissä suuressa roolissa olevaa myskiä. Kun pääsen testailemaan, niin kiitän onneani, että ei tullut ostettua sokkona.

Vierailija
14149/19437 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan tilannut mitään deelox.com ista? Onko luotettava?

Vierailija
14150/19437 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostatteko hajuvesiä Torista? Itse en ole tähän päivään mennessä onnistunut. Ihmiset ilmoittelevat tuoksujaan siellä, mutta eivät vastaa yhteydenottoihin mitään. Ainakin eräs myyjä Kirkkonummelta (T.) ja toinen Kuopiosta (M.) eivät vastaa.

Vierailija
14151/19437 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostatteko hajuvesiä Torista? Itse en ole tähän päivään mennessä onnistunut. Ihmiset ilmoittelevat tuoksujaan siellä, mutta eivät vastaa yhteydenottoihin mitään. Ainakin eräs myyjä Kirkkonummelta (T.) ja toinen Kuopiosta (M.) eivät vastaa.

Olen ostanut ja kaikki on yleensämennyt hyvin. Nyt tosin rikosilmoitus tehty eräästä mulker0sta joka "myi" creed aventuksen, mitä ei koskaan saanut

Vierailija
14152/19437 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut ja kaikki on yleensämennyt hyvin. Nyt tosin rikosilmoitus tehty eräästä mulker0sta joka "myi" creed aventuksen, mitä ei koskaan saanut

Ystäväni on ostanut paljon hajuvesiä Torista, ja aina on saanut maksamansa tuoksun. Että huijaukset on onneksi kai aika harvinaisia. Ihan paskaa tuo, että sinulle kävi noin. Kerro tuntomerkkejä, oliko myyjäprofiili uusi vai ollut jo monta vuotta? On ihan luvallista varoittaa huijarista.

Monilla ei nykyään ole mitään käytöstapoja. Vaikka vastaisi minuutti sitten julkaistuun ilmoitukseen että voin maksaa heti, ei saa koskaan vastausta. Kaikenlaisia säätäjiä on. Itse olen myynyt tuoksuja ja ärsyttävimpiä ovat ne, jotka pyytävät varaamaan. Miksi kukaan varaisi jollekin? Ensimmäinen joka pystyy maksamaan, saa tavaran. Mutta eniten ärsyttää tosiaan nuo jotka ei osaa mitään vastata. Urpoja.

Todelliset parfyymiharrastajat kyllä erottaa, ja ne on ihania ihmisiä, joiden kanssa tulee kirjoiteltua muutakin. Eivät ole kirjoitustaidottomia uuvatteja :-)

Vierailija
14153/19437 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni on ostanut paljon hajuvesiä Torista, ja aina on saanut maksamansa tuoksun. Että huijaukset on onneksi kai aika harvinaisia. Ihan paskaa tuo, että sinulle kävi noin. Kerro tuntomerkkejä, oliko myyjäprofiili uusi vai ollut jo monta vuotta? On ihan luvallista varoittaa huijarista.

Monilla ei nykyään ole mitään käytöstapoja. Vaikka vastaisi minuutti sitten julkaistuun ilmoitukseen että voin maksaa heti, ei saa koskaan vastausta. Kaikenlaisia säätäjiä on. Itse olen myynyt tuoksuja ja ärsyttävimpiä ovat ne, jotka pyytävät varaamaan. Miksi kukaan varaisi jollekin? Ensimmäinen joka pystyy maksamaan, saa tavaran. Mutta eniten ärsyttää tosiaan nuo jotka ei osaa mitään vastata. Urpoja.

Todelliset parfyymiharrastajat kyllä erottaa, ja ne on ihania ihmisiä, joiden kanssa tulee kirjoiteltua muutakin. Eivät ole kirjoitustaidottomia uuvatteja :-)

Tää kaveri siis laittoi heti joulun jälkeisellä viikolla avaamattoman creed aventuksen myyntiin 75ellä. Oli myös muutama toinen suosittu niche tuoksu hänellä myynnissä, esim PDM layton ja jotain muutakin. Vaikutti hyvin asialliselta viestittelyssä, tilinumeronsa (op ja kuulemma danske löytyy myös) antoi ja sanoi nimensä olevan T.K...

Vierailija
14154/19437 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää kaveri siis laittoi heti joulun jälkeisellä viikolla avaamattoman creed aventuksen myyntiin 75ellä. Oli myös muutama toinen suosittu niche tuoksu hänellä myynnissä, esim PDM layton ja jotain muutakin. Vaikutti hyvin asialliselta viestittelyssä, tilinumeronsa (op ja kuulemma danske löytyy myös) antoi ja sanoi nimensä olevan T.K...

Mihin päin Suomea oli rekisteröitynyt?

Tietysti nuo huijarit vaihtavat profiilia, mutta jos on vuosia vanha profiili, niin huijaaminen on epätodennäköisempää. Toriin pitäisi saada samanlainen luotettavuusranking kuin Ebayssä. Itse ostan vintaget Ebaysta. Ja jos isoilla summilla ostetaan, niin nouto ja maksu samalla. Kerran en päässyt ajoissa paikalle, ja myyjä oli myynyt toiselle. Ilmoitti asiallisesti, että möi jo tuotteen ja kiitin tiedosta, tietenkin hänellä on oikeus myydä nopeimmalle. Ei ongelma.

Vierailija
14155/19437 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ovat harvinaisimpia tuoksuja, joita teillä on? Joita ei todennäköisesti ole kovin monella?

Luulen, että omani ovat Baryshnikov ja Bourjousin Kobako. Ehkä niitä saa jostain verkkokaupasta, mutta ei niistä koskaan keneltäkään kuule, joten ei niitä kai osteta. Tänään arvoin näiden väliltä, ja päädyin Kobakoon.

Givenchy Organza Indecence vuodelta 2002 jossa ei mitään samaa kuin alkuperäisessä Organzassa, eli tämä Indecende on se liehuva-silhuettinen pullo, verrattuna siihen alkuperäiseen suoraan Organza-pulloon, ja tämä Indecence tuoksuu ihanalle lämpimälle kanelipullalle eikä ole yhtä päällekäyvä kuin alkuperäinen.

Rochas Byzance, pullo muistaakseni vuodelta 1994, eli se alkuperäinen. Nykyinen 2019 ei ole enää yhtään sama, eikä siinä välimallissa vuodelta 2017 ollut kuin jotain samaa häivähdystä

Minulla myös alkuperäinen Byzance, nuoruuteni suosikki. Minulla on myös Mademoiselle Ricci, Nina Riccin tuoksu vuodelta 1967. Vihreän kukkainen tuoksu. Sitten minulla on Calyx Prescriptives vuodelta 1987, hedelmäisen kukkainen tuoksu. Ja onhan noita muutama muukin vielä.

Netissä on myynnissä noita alkuperäisiä Byzancen pulloja. Esim eBayssä avattu pullo jossa noin 80% jäljellä 200€. Mahtaneeko mennä kaupaksi? Olisiko pitänyt aikoinaan ostaa kaapit täyteen Byzancea ja 30 vuotta myöhemmin myydä suurella voitolla😄.

Osaatko sanoa miten vintagetuoksusi ovat kestäneet aikaa? Onko tuoksu yhtä ihana vielä?

Hyvin ovat aikaa kestäneet, säilytetty oikein. Byzance on edelleen niin ihana, en vain näitä vintagetuoksua hirveen paljon raaski käyttää. Erikoistilaisuuksiin vain 😉

Vierailija
14156/19437 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonet on myös hyvä tuoksujen ostopaikka. Monta olen ostanut ja aina olen saanut sitä, mitä ostin. Ja tietysti myös eBay on luotettava ostospaikka. Saksaa ja Italiaa myöten olen ostellut tuoksuja. Joku lähetti jopa suklaata tuoksun kylkiäisenä.

Vierailija
14157/19437 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt myydä siellä muutamaan otteeseen pari kertaa kokeiltuja tuoksuja. Ei yhtään kyselyä. En kuitenkaan viitsi myydä kympillä satasen tuotetta joten aina lentänyt roskiin ellen ole jättänyt kaapin perälle hautumaan.

Vierailija
14158/19437 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ja myös Huutonetissä. Ostan ja myyn paljon, kun tulee osteltua tuoksuja joskus montakin kuukaudessa.

Jos haluat ostaa, niin ilmoita että haluat ostaa ja kerro tuleeko postitus vai haluatko noutaa. Hupiostajat kysyy onko vapaana, ja sellaisille ei kaikki myyjät edes viitsi vastata.

Vierailija
14159/19437 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä, merkki lukee kauluksessa:

https://www.fragrantica.com/perfume/Jean-Charles-Brosseau/Ombre-Orienta…

Vierailija
14160/19437 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kicks-liikkeet Ainoa, Sello, Kaari, Tripla, Jumbo sekä Myyrmanni: onko näissä hajuvesien testerit vapaasti kokeiltavissa?

Olen luullut, että Kickseissä ihan yleisesti tuoksut on lukkojen takana jotain kampanjoita lukuun ottamatta. Ainoassa ja Sellossa ainakin on. Muutenkin suosin mieluummin Sokosta ja Stokkaa, taitaa olla ulkomainen ketju tuo Kicks.

Lempäälän Ideaparkin Kicksissä ne lukot on auki. Luulin että pitää pyytää pääsyä testereihin, mutta myyjä vaan rullasi lasin sivuun. Sen jälkeen olen useamman kerran käynyt ja aina on lukot olleet auki.

Jumbon liikkeessä tuoksut on vapaasti testattavana, mutta Myyrmannissa on taas lukkojen takana.