Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19445)

Vierailija
14081/19445 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinhare kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä muita joiden ihoilla kaikki Kurkjdianin tuoksut/näytteet muuttuu jossain vaiheessa maskuliinisen "vanhaoldspice-partavesimäisen" pistäviksi?

Minä kun olen perinaisellinen, jolla lähes kaikki mahdolliset tuoksut korostuu erittäin feminiinisinä, hieman makeahkoina, ei tule puun tuoksuja esiin juuri missään tuoksuissa joissa niitä pitäisi olla.

Siksi ihmettelen, että onko tuo maskuliinisuuden korostaminen jokin erityinen trendi tuolta merkiltä?

Kokeilin jonkin aikaa sitten jopa jotain Creedin tuoksua joka unisex valkeassa pullossa, ja sekin oli naisellinen eikä siinä ollut yhtään sitä "partavesimäisyyttä".

Luulin että Kurkjdian on ranskalainen mutta hän onkin armenialainen eli onko tuo tietty maskuliininen pohjatuoksu sieltä päin maailmaa peräisin, jokin tyypillinen paikallinen juttu?

Monia MFK tuoksuja testanneena ja kolmen pullon omistaja en ymmärrä ollenkaan mistä kirjoitat. Jopa Grand Soir, joka on hyvinkin unisex, tuoksuu itsellä ei maskulisena, puhumattakaan niistä naisille suunnatuista tuoksuista.

Mullakin tulee helposti maskuliiniset vivahteet esiin MFK:n tuoksuissa, tai vaihtoehtoisesti saippuaiset. Tähän mennessä ainoat jotka ei ole tuoksuneet saippualta tai maskuliiniselta on olleet BR 540 ja Amyris Femme. Grand Soir tuoksuu lähes puhtaasti pihkaiselta, aavistuksen pehmennettynä. Se on nuotti jonka minä yhdistän ennemmin maskuliiniseen kuin feminiiniseen.

Aiemmin hajuvedet olivat helpompia löytää. Iän ja muutaman muun asian muuttama hormonitoiminta on varmasti muuttanut ihoni kemiaa, ja sen myötä tietyt, itselleni sopimattomat nuotit tuntuvat korostuvan enemmän tai helpommin kuin aiemmin.

Ei, perun puheeni. Mulla on myös joko oud silk mood tai oud satin mood, en muista kumpi, eikä sekään ole maskuliininen tai saippuainen. Mutta tuo oud on kanssa sellainen, että jos jo tuoksun nimessä on se mainittuna, ei se ole minun juttuni. Tämä on ollut tähän saakka yhteneväinen kokemukseni. Odotan vielä sitä poikkeusta joka vahvistaa säännön.

Vierailija
14082/19445 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä Victoria's Secretin tuoksuja, erityisesti Bare Vanilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14083/19445 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Guerlain Nahema, ihanan puuterinen huumaava ruusutuoksu, jossa kalliim tuoksuiset ruusut vieläpä. Sellainen ´vanhan rahan tuoksu´. Ei yhtään vetiset ja laimeat ne ruusut.

Sitä riittää yksi suihkaus, pysyy koko päivän.

Olen Nahemaa kokeillut vuosia sitten Stockmannilla, oli pieni suihkepullo.

En tiedä oliko kyseessä edt, edp vaiko extrait, sillä suihkautin huolettomasti ja jatkoin matkaani.

Päivän mittaan kävi selväksi, että tuoksu oli aivan upea!

Paras ruusutuoksu mitä olen koskaan kokeillut. 

Myöhemmin kun olin taas Helsingissä, niin menin kyselemään ja Nahemaa ei ollut saatavilla. 

Nyt Nahema on taas markkinoilla, siinä mehiläispullossa. 

Joidenkin arvioiden mukaan tuoksu on uudistettu. 

Onko kokemusta tästä nykyisestä Nahemasta?

Onko yhtä hyvä kuin entinen?

En millään muista siitä testipullosta muuta kuin, että se oli pieni, läpinäkyvä, kellertävä neste.

Tämän tyyppinen:

https://www.picclickimg.com/d/l400/pict/273971896331_/Vintage-90s-NAHEM…

tai

https://www.picclickimg.com/d/l400/pict/264402101636_/NAHEMA-GUERLAIN-P…

Nykyinen Nahema:

https://www.guerlain.com/sites/default/files/styles/desktop_homepage_sl…

Extrait:

https://www.guerlain.com/sites/default/files/styles/desktop_homepage_sl…

Nahema EDP on upein, huumaavin, naisellisin ruusutuoksu mitä maa päällään kantaa. Ainakin on ollut koska uudemmista versioista en tiedä, minun vanha tuoksu on tämä

https://static.topperfumery.eu/100468-thickbox_default/guerlain-nahema-…

Olen ostanut siihen kolme refill-pulloa n. 10 vuotta sitten, tämän näköiset, ja nyt on viimeinen refill-pullo menossa ja pitää selvittää saako tätä versiota enää mistään

https://i.ebayimg.com/images/g/m8oAAOSwvohhiyVU/s-l500.jpg

Vierailija
14084/19445 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoittaudun tässä hulluksi. Näin unta että löytyi uusi eläin, vetivernaali. Vetivernaali herranjumala. Nyt ois joku keskiviikkoiltaisin kokoontuva tukiryhmä tarpeen. 

En kestä :-D Mutta juu ai hitto mitkä tuoksunuotit saataisi vetiver naalista! Siinois sivettikissakin kummissaan.

Vierailija
14085/19445 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin hiljattain Diorin Addict-samplen ja lauantaina kokeilin iltamenoihin. Ihastuin! Hienostunut, mutta ei liian korrekti tai huomaamaton. Pehmeää vaniljaa, mutta ei yli-imelä, ja kevyesti jotain valkoisia kukkia? Ei kuitenkaan niin roisi kuin olin kuvitellut. Toi mieleeni Kenzon Amourin sekä jonkun Poisoneista, joita tuoksuttelin Sokoksella jokunen viikko sitten ja joista kirjoitin. Joku yhteinen tekijä (tai useita) näissä kolmessa siis taitaa olla, ellen ole ihan hakoteillä. Pidän kaikista!

Harmi vaan, että tuo oli mielestäni aika lyhytkestoinen, ja suihkautinkin tuoksua monta kertaa ennen ulos lähtöä. Tuoksusta tuli tasan nolla mainintaa muilta, eli joko se ei tosiaan tuoksunut muillekaan tai sitten sitä oli niin hirveä määrä, ettei kukaan uskaltanut sanoa mitään. :D Kumppanilta sain kyllä kehuvaa palautetta, kun erikseen kysyin. Tämä sama fiilis mulla on kyllä myös Amourista, eli en tiedä onko se nyt sitten joku sama nuotti, joka ei kanna kovin pitkälle. Enkä tiedä, mitä noista Addicteista tuo näyte on, ilmeisesti niitä on jokunen. Mutta voi että miten hyvä se oli. Ihme kun en ole aikaisemmin tähän koskaan tutustunut, vaikka tämä on tullut jo 2000-luvun alussa!

Nyt pitäisi miettiä, tilaanko toisen näytteen vai annanko olla, jos kesto on tosiaan tuo. Torissa näyttää olevan yksi pullokin myynnissä, mutta hinta on korkea, kuten kaupassakin. Taidan jäädä nuolemaan näppejäni ja lohduttautumaan muilla omistamillani. 

https://www.fragrantica.com/perfume/Dior/Dior-Addict-215.html

Vierailija
14086/19445 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niin pettynyt! Sain lahjaksi Prada Candyn ja se ei tuoksu ihollani miltään! 😔 Mikä olisi paras paikka myydä hajuvesiä, kun en ole facebookissa? Muglerin Alienkin on käyttämätön, kun jo avaamattomasta paketista tihkuu kauhea tuoksu...

Voi, ostaisin heti sulta molemmat, jos hinnasta päästäisiin sopuun. <3 Olen tehnyt Torissa jonkun verran tuoksukauppoja, eli sinne ainakin voisit laittaa. 

(ntig kirjoitti myös äskeisen viestin Addictista, mutta unohti nimimerkkinsä!)

Vierailija
14087/19445 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatketaan nyt vielä, kun olen tätä pohtinut jo joitakin kuukausia:

Rakastan kyllä Angeliani, mutta kaipaisin sitä vaniljaisempana. Välillä olen kerrostanut sitä jollain halpisvaniljalla, mutta ei se ihan ole toiminut. Onko joku noista Angelin flankereista vaniljainen? Sitten Angel olisi kyllä täydellinen. Ostin juuri Angel Musen näytteen ja odottelen sitä postista, kokeillaanpa onko se yhtään sitä mitä kaipaan. Olisi kiva kuulla vinkkejä jostain tähän osuvasta! Voi olla myös totta kai joku ihan muu brändi. 

Vierailija
14088/19445 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oriflamen Love Potion Midnight Wish taitaa olla jonkinlainen dupe La Petit Robe Noire Black Perfectolle. Hyvin saman tyyppiset tuoksut, kirsikka tulee molemmissa minun nenääni samalla tavalla. Oriflame on keinotekoisemman tuoksuinen, jotakin muovista. Toki tuolla hinnalla ihan kohtuullinen versio.

Vierailija
14089/19445 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotd Britney Spears Circus

Vierailija
14090/19445 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotd Shalimar Souffle de Parfum

Vierailija
14091/19445 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tuoksuttamassa uutta Versacen dylan purple tuoksua. Aivan ihana ja erilainen kuin aiemmat. Jotenkin todella saippuamainen ja puhdas tuoksu. Pakko saada jossain vaiheessa itselle.

Vierailija
14092/19445 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotd tiistai Davidoff Run Wilde. Geneerinen vihreänhedelmäinen hilpeä pläjäys keskellä tammikuuta. Sopiva ristiriita.

Vierailija
14093/19445 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin alennusmyynnistä Lancomen Poemen. Olen aivan rakastunut!! Onko tämä tehty jotenkin vanhalla kaavalla tms, kun tuoksu on niin voimakas ja silti tasapainoinen, eikä siinä ole ollenkaan nykypäivän designer-tuoksujen halpaa lemahdusta, ei alussa eikä varsinkaan lopussa..?

Tuoksu-gurut: osaako joku sanoa, onko markkinoilla muitakin vastaavia oldie but goldie -tuoksuja, joista suuri yleisö ei ehkä tiedä? Itselle ei tule mieleen kuin Diorin Addict, Lancomen Hypnose (ei hyvä) ja AnaisAnais??

Teit hyvän hankinnan! Nyt kun Poeme on lopetettu, hinta pompsahtaa jossain vaiheessa, kun siitä tulee keräilytuote.

Harkitsin itsekin Poemen ostamista, mutta koska minulla on jo aika paljon hedelmäisiä ysärityyppisiä tuoksuja, en sitten ostanut.

Mun Poeme-näyte meni viemäriin. Se on pilattu totaalisesti.

Viemäri ei ole oikea paikka.

Vierailija
14094/19445 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ntig kirjoitti:

Jatketaan nyt vielä, kun olen tätä pohtinut jo joitakin kuukausia:

Rakastan kyllä Angeliani, mutta kaipaisin sitä vaniljaisempana. Välillä olen kerrostanut sitä jollain halpisvaniljalla, mutta ei se ihan ole toiminut. Onko joku noista Angelin flankereista vaniljainen? Sitten Angel olisi kyllä täydellinen. Ostin juuri Angel Musen näytteen ja odottelen sitä postista, kokeillaanpa onko se yhtään sitä mitä kaipaan. Olisi kiva kuulla vinkkejä jostain tähän osuvasta! Voi olla myös totta kai joku ihan muu brändi. 

Angel Muse ei ole vaniljainen, siinä on ennemminkin suklainen "nutella" nuotti, ja kaiken alta puskee vetiver. Erittäin omaperäinen yhdistelmä ja varmasti mielipiteitä jakava tuoksu. Kyllä siinä alkuperäistä Angeliakin on havaittavissa, eli onnistunut flanker. Itse tykkään suuresti.

Vierailija
14095/19445 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskellä synkintä räntäsade-talvea innostuin käyttämään Armanin Aqua di Gioiaa. Vie ajatukset Välimerelle..

Vierailija
14096/19445 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitänyt ostaa vähän aikaan yhtään mitään, mutta kun Stockmannilla on ale... Siis minut yllättänyt lempituoksu, Jo Malonen White Moss & Snowdrop, joka minulla on minipullona jouluboksissa, julkaistiin erikoispainoksena pyöreässä, 100 ml:n pullossa viime vuonna. Stockmannin normaalihinta on sille ollut 125€ ja ennen joulua sitä myytiin satasella viikon päivät. Melkein kävin sen silloin ostamassa, mutta en sitten kuitenkaan, koska satanen kumminkin tuntui isolta summalta ja minullahan se tuoksu oli jo. Mutta eilen vilkaisin sitä niiden nettisivuilta ja siellä oli -53%, eli 59€... Ei voi mittään, tänään kävin sen hakemassa poies kuleksimasta. 😁 En ollut ensin löytääkään koko Jo Maloneja, meidän Stockmann on nyt remontin kourissa ja alakerta on jo sekaisin. Piti ihan kysyä myyjältä ja ystävällisesti minut sitten opastettiin oikeaan paikkaan.

Mutta nytpä minulla on iso pullo ihanaa tuoksua ja voin käyttää sitä muulloinkin kuin vain jouluaattona. Jostain kumman syystä olen sen suhteen ihan myyty. 🥰

Vierailija
14097/19445 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pitänyt ostaa vähän aikaan yhtään mitään, mutta kun Stockmannilla on ale... Siis minut yllättänyt lempituoksu, Jo Malonen White Moss & Snowdrop, joka minulla on minipullona jouluboksissa, julkaistiin erikoispainoksena pyöreässä, 100 ml:n pullossa viime vuonna. Stockmannin normaalihinta on sille ollut 125€ ja ennen joulua sitä myytiin satasella viikon päivät. Melkein kävin sen silloin ostamassa, mutta en sitten kuitenkaan, koska satanen kumminkin tuntui isolta summalta ja minullahan se tuoksu oli jo. Mutta eilen vilkaisin sitä niiden nettisivuilta ja siellä oli -53%, eli 59€... Ei voi mittään, tänään kävin sen hakemassa poies kuleksimasta. 😁 En ollut ensin löytääkään koko Jo Maloneja, meidän Stockmann on nyt remontin kourissa ja alakerta on jo sekaisin. Piti ihan kysyä myyjältä ja ystävällisesti minut sitten opastettiin oikeaan paikkaan.

Mutta nytpä minulla on iso pullo ihanaa tuoksua ja voin käyttää sitä muulloinkin kuin vain jouluaattona. Jostain kumman syystä olen sen suhteen ihan myyty. 🥰

Upea löytö, onneksi olkoon!

Itse olen lompakkoni harmiksi onnistunut missaamaan kaikki hyvät alennukset. Sokoksen alepöydässä oli tarjolla tuoksu, jonka mieheni osti minulle joululahjaksi ensimmäisenä seurusteluvuotenamme, eli Nina Riccin Nina. Mies ei (silloinkaan) ymmärtänyt tuoksujen päälle mitään, mutta ystävällinen myyjä oli tuota hänelle suositellut. Tykkäsin tuoksusta kovasti ja käytin koko pullon loppuun, mutta ovat ilmeisesti muuttaneet koostumusta tässä vuosien aikana ja tuoksu ei vain ole enää sama kuin silloin ~15 vuotta sitten... Paljon laimeampi ja "se jokin" puuttuu.

Mukaan tarttui Miss Dior Blooming Bouquet. Aluksi meinasin ostaa Rose N'Rosesin, mutta iholle suihkautettuani tuoksu muuttui hyvin nopeasti, noh, vähän kypsemmän naisen tuoksuksi. Jotenkin nuo myskipohjaiset parfyymit eivät toimi itselläni. Raikkaana pysyvä ruusutuoksu taitaa olla oma valkoinen valaani. Blooming Bouquetissa on myös ruusua mukana, mutta ainakaan omaan nenääni se ei pomppaa. Tämä on enemmänkin kevyen raikas kukkaistuoksu ilman minkäänlaista tunkkaisuutta.

Vierailija
14098/19445 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Upea löytö, onneksi olkoon!

Itse olen lompakkoni harmiksi onnistunut missaamaan kaikki hyvät alennukset. Sokoksen alepöydässä oli tarjolla tuoksu, jonka mieheni osti minulle joululahjaksi ensimmäisenä seurusteluvuotenamme, eli Nina Riccin Nina. Mies ei (silloinkaan) ymmärtänyt tuoksujen päälle mitään, mutta ystävällinen myyjä oli tuota hänelle suositellut. Tykkäsin tuoksusta kovasti ja käytin koko pullon loppuun, mutta ovat ilmeisesti muuttaneet koostumusta tässä vuosien aikana ja tuoksu ei vain ole enää sama kuin silloin ~15 vuotta sitten... Paljon laimeampi ja "se jokin" puuttuu.

Mukaan tarttui Miss Dior Blooming Bouquet. Aluksi meinasin ostaa Rose N'Rosesin, mutta iholle suihkautettuani tuoksu muuttui hyvin nopeasti, noh, vähän kypsemmän naisen tuoksuksi. Jotenkin nuo myskipohjaiset parfyymit eivät toimi itselläni. Raikkaana pysyvä ruusutuoksu taitaa olla oma valkoinen valaani. Blooming Bouquetissa on myös ruusua mukana, mutta ainakaan omaan nenääni se ei pomppaa. Tämä on enemmänkin kevyen raikas kukkaistuoksu ilman minkäänlaista tunkkaisuutta.

Oletpa onnekas, kun saat Blooming Bouquet'n tuoksumaan! Minäkin tykkäisin siitä, sillä pullosta haisteltuna ja vielä paperillekin suihkaistuna se tuoksuu minulle siltä, miltä kukkaisen kevät- ja kesätuoksun kuuluukin tuoksua. Ja sitten kun suihkautan sitä iholleni, niin ei tuoksu miltään. Ei vaikka suihkuttelisin puoli pulloa päälleni yhdellä istumalla. Se ei taida olla ystävä ihoni kanssa. Huokaus.

Vierailija
14099/19445 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos että kerroit! Testasin tuota tuoksua heti lokakuussa, kun se tuli Stokkalle, ja olen testannut sitä iholle joka kerta, kun olen siellä käynyt. Ihastuin siihen heti. Joulun jälkeen kyttäilin tarjouksia, mutta se ei heti ollut selvästi alennettuun hintaan tarjolla. Sen jälkeen en ole muistanut seurata tarjouksia, tämä olisi mennyt ilman sinua ohi.

Tuossa tuoksussa on jotain, joka herättää kaipauksen. Ja se on erilainen kuin muut tuoksuni. Pidin kyllä kovasti myös Bitter Orangesta, joka on myös jouluinen. Yritän etsiä vielä senkin jostain alehintaan.

Tämän päivän tuoksuna Grésiä: toisessa käsivarressa Madame Grés edp ja toisessa Fruit de la Créativité edp. Pidän molemmista. Ostin ne törkyhalvalla syksyllä Notinosta, mutta en heti ymmärtänyt arvostaa näiden hienoutta. Vasta nyt kohti kevättä kaipaan diskreetimpiä tuoksuja. Nämä ovat sellaisia, ulottuvuus ei ole suuri, joten eivät häiritse muita. Madame on makea ja kukkais-hedelmäinen, lopuksi vaniljainen ja makea. Creativitessä on ruusua, kahvia ja nahkaa, mutta se on silti kevyt ja kukkainen. Maksoin näistä 100 ml:n pulloista ehkä 15 euroa/pullo tai vähemmän alessa. Ja Grés on kuitenkin laatutalo. Ajatellaanpa vaikka Cabochardia.

Vierailija
14100/19445 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Daisy Ever so Fresh- Marc Jacobs ja Burberry- Touch

Molemmat arkikäytössä, sellaset kukkaiset ja pehmeät tuoksut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä