Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19447)

Vierailija
14041/19447 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaus että 2023 on paljon mehukasta sitrusta ja jasmiinia. Ja toivon vesituoksujen uutta tulemista, entistä parempina.

Oi kylläpä kyllä. Kun tulis vesituoksut 2.0 -kausi. Ekalla calone-kierroksella en tykännyt. Liian ällöjä, liian kukkaisia, liian makeita, liian keinotekoisia.

Tahdon tyylikkäämpiä, kuivempia (hmm...?), jännitävämpiä, aromaattisempia vesituoksuja. Uusilla aromakemikaaleilla tehtynä, muutakin kuin calonea jota moni kavahtaa vieläkin.

Aikuisia vesituoksuja kiitos!

Vierailija
14042/19447 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuvittelin itselleni pahimman nuottiyhdistelmän. Yksittäin jokaisella on paikkansa mut jos nämä yhdistettäis oltais mun tuoksuhelvetissä: Calone, freesia, praliini, tonkapapu, tupakanlehti, puhdas myski, ambroxan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14043/19447 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

SotD Roger & Gallet Thé Fantasie

Vierailija
14044/19447 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narcisot edustaa kautta linjain puhdasta myskiä, valkoista myskiä, ja sen firma osaa kyllä tavattoman hyvin. Mutta mikä niistä olisi vähiten puhdas? Jos tykkää Kiehl's musk tyyppisestä joka ei ole puhdas myski.

Rose Noir?

Vierailija
14045/19447 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi pahinta migreenin laukaissutta tuoksua ovat minulla olleet Versace Woman ja Baccarat Rouge 540.

Siis muiden päällä.

Siinä vaiheessa kun on teholla ja saanut piikin siihen vaikeaan migreenikohtaukseen joka ei meinaa mennä ohi vuorokaudessa, niin ei paljon naurata. Enkä ole edes allerginen millekään noin muuten ja migreenikohtauksen saan muulloin vain lähinnä voimakkaan auringonvalon ja lämmön takia, eli harvoin.

Kaikki muut tuoksut olen sietänyt ja rakastan tuoksuja. Nuo kaksi ovat tosin äärimmäisen voimakkaita, helposti yliannosteltavia. Toivottavasti porukka ottaa iisisti niiden kanssa julkisilla paikoilla. Olen kuullut tuosta 540:sta samaa muilta, Versacesta en ainakaan vielä.

Minulla Muglerin Angel ja Calvin Kleinin Euphoria.

Vierailija
14046/19447 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä mieltä olette Cliniquen Happy-tuoksusta. Sain joululahjaksi ja yritän nyt opetella käyttämään.

En ole aiemmin juuri käyttänyt parfyymeja, mutta nyt ajattelin kokeilla vaihtaa muun kosmetiikan tuoksuttomaan ja yrittää käyttää vaan tuota Happya. Mutta en vielä oikein tiedä, tykkäänkö siitä

haluaisin jonkun kevyen ja puhtaan tuoksun.

Vierailija
14047/19447 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Le Labon tuoksut parhaita. Saako Suomesta ? Mm Santal ja Bergamote

Vierailija
14048/19447 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä mieltä olette Cliniquen Happy-tuoksusta. Sain joululahjaksi ja yritän nyt opetella käyttämään.

En ole aiemmin juuri käyttänyt parfyymeja, mutta nyt ajattelin kokeilla vaihtaa muun kosmetiikan tuoksuttomaan ja yrittää käyttää vaan tuota Happya. Mutta en vielä oikein tiedä, tykkäänkö siitä

Tykkäät jos tykkäät, jollet tykkää lahjoita pois tai kokeile uudestaan kesällä jolloin tuoksu käyttäytyy ihan eri tavalla.

Kevyttä ja puhdasta on valtavat määrät. Kaikki Laurat, kaikki Bossit, kaikki Calvin Kleinit, melkein kaikki Yves Rocherit, kaikki Cleanit, kaikki Biothermit, nyt kauppaan kokeilemaan testereistä.

Vierailija
14049/19447 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaat kanssatoverit

Kertokaa hyviä Amouagen tuoksuja?

Tykkään makeista, raikkaista, naisellisista tuoksuista. Makeutta saa olla, muttei sellaista tukahduttavan vahvaa.

Myös xerjoff kiinnostaa merkkinä

Kiitos!

Vierailija
14050/19447 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin alennusmyynnistä Lancomen Poemen. Olen aivan rakastunut!! Onko tämä tehty jotenkin vanhalla kaavalla tms, kun tuoksu on niin voimakas ja silti tasapainoinen, eikä siinä ole ollenkaan nykypäivän designer-tuoksujen halpaa lemahdusta, ei alussa eikä varsinkaan lopussa..?

Tuoksu-gurut: osaako joku sanoa, onko markkinoilla muitakin vastaavia oldie but goldie -tuoksuja, joista suuri yleisö ei ehkä tiedä? Itselle ei tule mieleen kuin Diorin Addict, Lancomen Hypnose (ei hyvä) ja AnaisAnais??

Mikähän se nykypäivän designer-lemahdus oikein on? Jokin näennäisekologinen ja -eettinen kiinnitysaine? Ei se ainakaan mikään varsinainen nuotti ole, siinä ei olisi järkeä että joka tuoksuun tulee sama tuoksunuotti. Tiedän, mitä tarkoitat. Se haju tekee parhaistakin tuoksuista tunkkaisia ja samantyyppisiä.

Tuo on juuri se "halvahko massanootti" joka pistää ne tuoksut yhteen pakkaan nykyään, eli tulee se "tyypillinen ostarituoksulehahdus".

Varmaan tisleet tulee halpamaasta kuten Kiinasta tai Intiasta, eipä yllättäis. Aiemmin ne tehtiin suoraan Ranskassa, Italiassa, Jenkeissä, Japanissa.

Tänä päivänä silikoni-implantitkin tehdään halvalla Kiinassa, siksi naisilla on sitä rintaimplanttilymfoomaa :( Halvalla ei saa hyvää. Mistä sen tietää mitä myrkkyjä tuolta päin maailmaa tulee.

Pahimmat on löytynyt kiinalaisista kopiotuotemeikeistä joissa oli länsimaisissa tutkimuksissa havaittu viemäreistä otettua vettä ja niiden mukana virtsaa, rotanmyrkkyä ja rottien ulosteita. Hyi saasta sentään.

Vierailija
14051/19447 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakkaat kanssatoverit

Tykkään makeista, raikkaista, naisellisista tuoksuista. Makeutta saa olla, muttei sellaista tukahduttavan vahvaa.

Kiitos!

Mun Amouageni ovat pääosin suitsukepainotteisia syksy/talvituoksuja, joita raikas ei oikein kuvaa... Jos pidät aldehydeista, voisit pitää Imitationista (aldehydit, mustaherukka) tai Diasta (saippua, aldehydit, pioni). Raikkaampaa osastoa ovat myös Reflection (saippua, freesia) ja Enclave (minttu+amber). Hävitin Brackenin (vihreä+marjat), ehkä sekin? Suluissa omat muistiinpanoni keskeisimmistä nuoteista.

Xerjoffin DNA ei sovi iholleni, niitä en osaa suositella...olen pitänyt vain Dama Biancan ja Casamorati 1888:n. Molemmissa on makeutta, ei päällekäyvänä.

Vierailija
14052/19447 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin alennusmyynnistä Lancomen Poemen. Olen aivan rakastunut!! Onko tämä tehty jotenkin vanhalla kaavalla tms, kun tuoksu on niin voimakas ja silti tasapainoinen, eikä siinä ole ollenkaan nykypäivän designer-tuoksujen halpaa lemahdusta, ei alussa eikä varsinkaan lopussa..?

Tuoksu-gurut: osaako joku sanoa, onko markkinoilla muitakin vastaavia oldie but goldie -tuoksuja, joista suuri yleisö ei ehkä tiedä? Itselle ei tule mieleen kuin Diorin Addict, Lancomen Hypnose (ei hyvä) ja AnaisAnais??

Teit hyvän hankinnan! Nyt kun Poeme on lopetettu, hinta pompsahtaa jossain vaiheessa, kun siitä tulee keräilytuote.

Harkitsin itsekin Poemen ostamista, mutta koska minulla on jo aika paljon hedelmäisiä ysärityyppisiä tuoksuja, en sitten ostanut.

Vierailija
14053/19447 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakkaat kanssatoverit

Kiitos!

Mun Amouageni ovat pääosin suitsukepainotteisia syksy/talvituoksuja, joita raikas ei oikein kuvaa... Jos pidät aldehydeista, voisit pitää Imitationista (aldehydit, mustaherukka) tai Diasta (saippua, aldehydit, pioni). Raikkaampaa osastoa ovat myös Reflection (saippua, freesia) ja Enclave (minttu+amber). Hävitin Brackenin (vihreä+marjat), ehkä sekin? Suluissa omat muistiinpanoni keskeisimmistä nuoteista.

Xerjoffin DNA ei sovi iholleni, niitä en osaa suositella...olen pitänyt vain Dama Biancan ja Casamorati 1888:n. Molemmissa on makeutta, ei päällekäyvänä.

Amouage on ihana. Itselläni ei tosin ole kuin muutama näyte, loppuja olen tuoksutellut myymälässä. Suosikkini ovat Memoir ja Journey Woman.

Vierailija
14054/19447 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kicks-liikkeet Ainoa, Sello, Kaari, Tripla, Jumbo sekä Myyrmanni: onko näissä hajuvesien testerit vapaasti kokeiltavissa?

Olen luullut, että Kickseissä ihan yleisesti tuoksut on lukkojen takana jotain kampanjoita lukuun ottamatta. Ainoassa ja Sellossa ainakin on. Muutenkin suosin mieluummin Sokosta ja Stokkaa, taitaa olla ulkomainen ketju tuo Kicks.

Lempäälän Ideaparkin Kicksissä ne lukot on auki. Luulin että pitää pyytää pääsyä testereihin, mutta myyjä vaan rullasi lasin sivuun. Sen jälkeen olen useamman kerran käynyt ja aina on lukot olleet auki.

Vierailija
14055/19447 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt käyttänyt hirveän vähän tuoksuja, kun olen ollut kokonaan kotona ja jotenkin vaan laiskottaa. Jotenkin tuntuu että kun kulkee valtavan suuressa ja paksussa kaavussa tai jossain fleece-aamutakissa tukkakin harjaamatta monta päivää, tuoksut ei vaan sovi kuvaan.

Kokeilin kuitenkin Kurkdjianin 724 ja Universalis Forten iholle tällä viikolla. Ikävä kyllä kumpikaan ei minun ihollani elänyt lähellekään sitä vivahteikkuutta, mitä tuossa tuoksulapulla ovat eläneet. Kestävyys oli lähes olematon, mikä ei ole yllättävää minun ihollani, mutta olisin ehkä tuon hintaisilta hajuvesiltä odottanut enemmän. Jos 724 aloitti lapulla saippuaisena ja muuttui hiljalleen kukkaiseksi, minun ihollani se pysyi saippuana alusta hyvin pikaiseen loppuunsa. Tunnin kuluttua tuoksu oli kadonnut kokonaan. Saman tapaisesti kävi Universalis Forten kanssa, hieman vain pehmeämpänä ja miedompana saippuana, ja puolen tunnin kuluttua oli enää aavistus jäljellä. Harvoin ihoni on syönyt tuoksut ihan näin nopeasti, vain nuo Arthesin halpistuoksut ovat kadonneet samaa tahtia. Täytyy kokeilla kesällä uudelleen, olen aivan varma siitä, että nuo toimivat silloin ainakin jossakin määrin paremmin.

Vierailija
14056/19447 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

SotD taas Nuxen öljy ROSE versiona. Supermiellyttävä. Muistuttaa Chloe Love Storya.

Vierailija
14057/19447 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SotD taas Nuxen öljy ROSE versiona. Supermiellyttävä. Muistuttaa Chloe Love Storya.

Korjaus: Se on Floral, ei Rose. Pinkki väri taisi sekoittaa kirjoittajan ajatukset. Tuoksuu minusta eniten siltä perusnuxelta + ruusu + jasmiini.

Vierailija
14058/19447 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tänne aiemmin kirjoittelin, päätin samoilla vauhdeilla kokeilla Aqua Vitae Forten. Tässä on kestävyys selvästi parempi, vaikkakaan ei mikään ihmeellinen siltikään. Vielä kuitenkin iholta haistan kevyen leyhähdyksen. Tähän mennessä tämä on ollut paras, mutta en silti erityisesti välitä. Haistan kardemumman läpi, enkä ole koskaan oikein pitänyt kardemumman tuoksusta. Se on hyvin sekoitettu, mutta se tuttu tietty sävy tulee läpi sen verran, että hieman häiritsee. En tiedä, ehkä mausteiset tuoksut ovat jotakin mihin en koskaan pääse sisälle, ottaen huomioon että pääsääntöisesti en pidä mausteiden hajuista. Useimmat mausteet tuoksuvat nenääni jotenkin pistäville, ja aiheuttavat aivastelua. Hajuvesissä aivastelua ei esiinny, mutta siitä pistävyydestä löytyy aavistus, ehkä jonkinlainen tuoksumuisto, mikä pilaa kokemuksen.

Vierailija
14059/19447 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkäät jos tykkäät, jollet tykkää lahjoita pois tai kokeile uudestaan kesällä jolloin tuoksu käyttäytyy ihan eri tavalla.

Kevyttä ja puhdasta on valtavat määrät. Kaikki Laurat, kaikki Bossit, kaikki Calvin Kleinit, melkein kaikki Yves Rocherit, kaikki Cleanit, kaikki Biothermit, nyt kauppaan kokeilemaan testereistä.

Mäkin ottaisin käyttöön tuon keväämmällä, ja pitäisin kesällä aina syksyyn asti. Silloin siitä saa eniten irti kun ilma on hieman lämpimämpi.

Cliniquella oli joskus 2000-luvun alkupuolella sellainen kuin Happy Heart, se oli mielestäni aika kiva, saako sitä enää samana vai onkohan se menty muuttamaan?

Vierailija
14060/19447 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä muita joiden ihoilla kaikki Kurkjdianin tuoksut/näytteet muuttuu jossain vaiheessa maskuliinisen "vanhaoldspice-partavesimäisen" pistäviksi?

Minä kun olen perinaisellinen, jolla lähes kaikki mahdolliset tuoksut korostuu erittäin feminiinisinä, hieman makeahkoina, ei tule puun tuoksuja esiin juuri missään tuoksuissa joissa niitä pitäisi olla.

Siksi ihmettelen, että onko tuo maskuliinisuuden korostaminen jokin erityinen trendi tuolta merkiltä?

Kokeilin jonkin aikaa sitten jopa jotain Creedin tuoksua joka unisex valkeassa pullossa, ja sekin oli naisellinen eikä siinä ollut yhtään sitä "partavesimäisyyttä".

Luulin että Kurkjdian on ranskalainen mutta hän onkin armenialainen eli onko tuo tietty maskuliininen pohjatuoksu sieltä päin maailmaa peräisin, jokin tyypillinen paikallinen juttu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän