Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19317)
Tumman syystuoksun etsijöitä, meitä on monta. Kun sais olla sitä kuuluisaa syvyyttä mutta ei sais olla about sataa muuta asiaa.
Bvlgari Jasmine Noir kuulostaa hyvältä, onko kokemusta?
Minusta palstalla on hyvä ilma piiri. Pidetään palsta siistinä ja kivana! Hyvää viikonloppua kaikille! Suihkauttelin tässä Bossin the Scenttiä, aivan ihana tuoksu!
Vierailija kirjoitti:
Minusta palstalla on hyvä ilma piiri. Pidetään palsta siistinä ja kivana! Hyvää viikonloppua kaikille! Suihkauttelin tässä Bossin the Scenttiä, aivan ihana tuoksu!
Kiva kuulla että tykkäsit 😊 Minä olen tuosta the Scentistä kirjoitellut. On tosiaan tosi upea tuoksu Täällä on mukava kirjoitella! Ei anneta trollien vaikuttaa. Me ollaan rautaa siskot 💪
Perjantaipäivän sotd on Calvin Kleinin Euphoria. Ensimmäisessä viestissäni tänne jo kirjoittelinkin, että tämä on ihka ensimmäinen tuoksuihastukseni vuosien takaa, ainakin jos ei lasketa niitä Seppälä-tuoksuja ala- ja yläasteelta. Pyysin tätä joululahjaksi joskus teininä vuosituhannen alkupuolella (varmaan heti silloin 2005 kun tämä ilmestyi), ja siitä lähtien tätä on ollut hyllyssäni melkein aina. Tänä aamuna päätin, että nyt on Euphoria-perjantai ja jestas, miten voi edelleen vuosien jälkeenkin tulla tuoksusta sama fiilis? Ensihaisuista on pian jo 20 vuotta!
Vaikka olenkin tätä käyttänyt aika ahkerasti läpi kaksikymppisyyteni ja olen kasvanut tältä tuoksuvana aikuiseksi, ei tuoksu kuitenkaan tuo mieleen mitään inhottavaa muistoa yökerhojen tanssilattioilta kun Euphoria sekottui makeisiin drinkkeihin ja röökikoppeihin. Onneksi! Huumaannun tästä edelleen, niin hyvä designer-tuoksu tämä on. Tässä on Fragrantican mukaan kukkaisuutta ja alkunuoteissa hedelmiä ja viheryyttä, eikä noista oikein mikään kuulosta multa. :D Tämä on nenääni makea muttei imelä, viehättävä, houkutteleva, kevyen mausteinen. Hieman puuta, mutta kukista tai hedelmistä en tunnista yhtäkään tiettyä.
https://www.fragrantica.com/perfume/Calvin-Klein/Euphoria-253.html
Vierailija kirjoitti:
Tumman syystuoksun etsijöitä, meitä on monta. Kun sais olla sitä kuuluisaa syvyyttä mutta ei sais olla about sataa muuta asiaa.
Bvlgari Jasmine Noir kuulostaa hyvältä, onko kokemusta?
Voi hitsi! Ei ole kokemusta. Minuakin niin kiinnostaisi sopisiko tuo tummaksi syystuoksuksi. Voisi kääriytyä Balmuirin pehmoiseen kashmiriin nojatuoliin erkkerin ääreen tunnelmoiden syksyn tunnelmia ja tyylikkäästi ehkä samalla kirjan lehtiä sormeillen - vaikka katse kiinnittyy surumielisesti tuulen piiskaamaan pajuun ulkona -, kun olisi tuollainen syystuoksu. Huoh. Nyt pitäisi syystunnelmatuoksu löytää pian.
Muilla kokemuksia?
Mikähän sensuuri täällä viuhuu, kun tänä aamuna kirjoittelin tänne viestin Ulric de Varensin Mini S * x y stä ja kirjoitin siinäkin, että joku siitä tuoksusta täällä just pari päivää sitten puhui mutta en löydä sitä viestiä enää. Nyt en löydä sitä omaanikaan. :D Asia selvä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva kuulla että tykkäsit 😊 Minä olen tuosta the Scentistä kirjoitellut. On tosiaan tosi upea tuoksu Täällä on mukava kirjoitella! Ei anneta trollien vaikuttaa. Me ollaan rautaa siskot 💪
Niin ollaan! Me ollaan the best! Ei suostuta negatiivisuuteen 💛 Kirjoitellaan tänne tuoksuista ja vaalitaan hyvää ja kivaa ilmapiiriä. Se on tärkeintä että on kivan mukavaa 😊 hymyjä ja ihania tuoksuja kaikille perjantaihin ja elämään!!!
Mikä olisi sellainen kiva, pirtsakan positiivinen tuoksu huomiselle päivälle shoppailulauantaihin? Haluaisin että se tuoksahtaisi vienosti, kun kuljen ohi. Tarkoitus ei ole tyrmätä ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ollaan! Me ollaan the best! Ei suostuta negatiivisuuteen 💛 Kirjoitellaan tänne tuoksuista ja vaalitaan hyvää ja kivaa ilmapiiriä. Se on tärkeintä että on kivan mukavaa 😊 hymyjä ja ihania tuoksuja kaikille perjantaihin ja elämään!!!
Samoin sinulle!
Yötuoksuksi valitsen saunan jälkeen Victoria's Secretin tuoksun Dream Angel. Se on kermainen, huumaava, trooppinen, suloinen ja kietoo syleilyynsä kantajansa.
Mukavaa viikonloppua kaikille tuoksuharrastajille. 😊💛
Bvlgarin Jasmine Noir ei ole noir kuin nimeltään. Ihan tyylikäs, mutta enemmän viileä kuin tumma ja lämmin.
Mielestäni aika hyvä viileään ja pimeään vuodenaikaan sopiva tuoksu on YSL Libre uutuus Le Parfum.
Vierailija kirjoitti:
Bvlgarin Jasmine Noir ei ole noir kuin nimeltään. Ihan tyylikäs, mutta enemmän viileä kuin tumma ja lämmin.
Mielestäni aika hyvä viileään ja pimeään vuodenaikaan sopiva tuoksu on YSL Libre uutuus Le Parfum.
On mahdollista olla myös tumma ja viileä.
Oli välttämättä saatava jotain piristystä tähän ankeuteen. Jo Malonen uusi tuoksu on ihana!
Vierailija kirjoitti:
Oli välttämättä saatava jotain piristystä tähän ankeuteen. Jo Malonen uusi tuoksu on ihana!
Onko uudella tuoksulla nimeä?
Olin lähellä tilata Diorin Poisonin. Luulen, että se voisi olla melko hyvä tumma ja syksyinen. Päätin kuitenkin mennä budjetilla ja tilasin kolme La Riven "kopio"tuoksua, joista yksi on lähellä Poison Girliä, jota myös harkitsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko uudella tuoksulla nimeä?
Muistaakseni Ihqu
Ihana nimi! Tuskin maltan odottaa testaamista! 🤩
Vierailija kirjoitti:
Tykkääkö kukaan Bossin Deep Redistä? Siitä olisi voinut aikoinaan tulla suosikkini, mutta kesto on ainakin itsellä olematon. Mikä olisi tätä muistuttava tuoksu, mutta kestävämpi?
Boss on yksi merkki jonka tuoksujen kesto on yleensä heikko. Muuten olisi ihania tuoksuja.
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä taistelu käynnissä. Ymmärrän molempia osapuolia. Kaikki tuoksut eivät toisiaankaan tuoksu pelkästään hyvälle, mutta en itse jaksa lukea trolli mennen viestejä kokoajan, rajansa siinäkin. Itseä palstalla ärsyttää lähinnä kalliiden hajuvesien mollaaminen, varsinkin kun testaus kuulostaa aivan muulta kuin mistä tuoksusta puhutaan, liekö ollenkaan kokeiltu vai onko tullut feikkitesteri.
Pitäisikö niitä kalliita tuoksuja kehua vaikkei olisi tykännytkään? Vai saako kirjoittaa vain jos tykkäsi?
Vierailija kirjoitti:
Olin lähellä tilata Diorin Poisonin. Luulen, että se voisi olla melko hyvä tumma ja syksyinen. Päätin kuitenkin mennä budjetilla ja tilasin kolme La Riven "kopio"tuoksua, joista yksi on lähellä Poison Girliä, jota myös harkitsin.
Diorin Poisonia on aina Torissa tai huutonetissä edullisesti. Vajaakin pullo kestää pitempään kuin nopeasti haihtuva kopio.
Ei ruokita riidan haastajia