Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19315)

Vierailija
12941/19315 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moss Vintage mielessä oikein hyvin.  Harmittaa yhä edelleen etten silloin ostanut. Fragranticassa sitä aikoinaan verrattiin Guerlainin L'Instant Magiciin.

Vierailija
12942/19315 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotd No.5 L'Eau 

Tämäkin on "skinscent" kevyt mutta kestää hyvin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12943/19315 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoista wt menoa tässä ketjussa. 

Tiedän ettei pitäisi ruokkia mutta repesin tälle täysin :-)

Vierailija
12944/19315 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikamoista wt menoa tässä ketjussa. 

Tiedän ettei pitäisi ruokkia mutta repesin tälle täysin :-)

Oletko jo unohtanut nämä: "Ostetaan halvalla varastettuja ja muuten luvatta myytyjä puteleita" jutut?

Tasokkaampaa olisi ostaa vähemmän mutta asiallisesti.

Vierailija
12945/19315 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SOTD Maison Margielan Replica Autumn Vibes. Tästä tulee mieleen lapsuuden ajan syksyjen pimeät illat ja kasvien muuttumisen tuoksu kesän ajasta talviteloille. Jotain kaukaista ja kuitenkin tuttua ja turvallista.

Tämä sopii muutenkin tämänhetkiseen olemiseeni, koska olen isoa asuntoremonttia paossa sukulaisten luona vanhassa kotikylässäni, parinsadan metrin päässä lapsuudenkodistani, jota jo melkein 20 vuotta ovat asuttaneet vieraat. Kylä on sama, vaikka paikoin jo paljon muuttunut, metsien tilalla teitä ja uusia taloja. Kuitenkin iltakävelyllä tuoksu on se sama sieltä 45 vuoden takaa, mikä on outoa sinänsä. Otin evakkoon mukaan jokusen tuoksupullon ja Autumn Vibes oli se ensimmäinen jonka valitsin.

Minä sain tänään Notinolta tilaamani näytepaketin. Yhteensä 45 näytettä. Saattoi lähteä hieman lapasesta, mutta onpa vähäksi aikaa tekemistä. Nyt lienee pakko se Excel aloittaa.

Kotiin päästessäni ensimmäinen testiin lähtenyt oli juuri tuo samainen Autumn Vibes. Se oli ihan ok, välillä lehahti jokin hieman kissanpissamainen pistävyys, ehkäpä seetrin ja pippurin yhdistelmä? Pääsääntöisesti pistävät tuoksut eivät ole makuuni, mutta Autumn Vibes on hieman parempi kuin suurin osa muista. Tälle tulee siis lisää kokeilukertoja. Lenkin jälkeen kävin suihkussa, ja otin nyt illaksi kokeiluun saman sarjan By The Fireplacen. Tässä on minun tuoksuni. Tai yksi niistä. Juuri sopiva syysiltaan, olen vallan ihastunut. Mieheni myös pitää tästä tuoksusta paljon, mutta hän pitääkin kaikesta savuisesta. Mieleen tulee myös hänen skottilaiset savuiset viskinsä. Tätä täytyy kokeilla toimistoonkin, tuleeko kommentteja.

Joissakin noissa Notinon paketeissa oli myös miehille suunnattuja tuoksuja. Ne erottelin ensin pois ja tuuppasin miehelleni testattavaksi. Koska en yleensä itse välitä maskuliinisista tuoksuista itselläni, parempi että mies kokeilee ne ensin. Sitten jos löytyy sopiva, kokeilen minäkin. Miehen ensimmäinen kokeilu oli Loewen Esencia, siihenkin molemmat kovasti tykästyimme. Sitä saatan kokeilla omallekin iholle, mutta mies varmasti käyttää näytteen pois ja saattaa harkita täyttäkin pulloa.

Hyvä päivä, kun kolmesta tuoksusta kaksi on selkeitä hittejä ja se viimeinenkin on ihan mielenkiintoinen.

Vierailija
12946/19315 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOTD Chanel / Coromandel. Siirryin suosiolla syksyyn. Coromandel on paras patsulituoksu, jonka tiedän. Häivähdys suklaata, ja kirskuva vihreä kasvinuotti kaiken keskellä, ei siis pelkkää ennalta-arvattavaa syysharmonisointia. C on erilainen Chanel siinä mielessä, että se ei ole ilmeisen hajuvesimäinen. Ei tosin mielestäni gourmandikaan, vaan omanlaisensa, siinä välissä.

Eilen suihkin Coromandelia toisen merkin patsuli-vartalovoiteen päälle. Ei suositeltavaa :(. Onnistuin luomaan homeisen maakellariakordin, joka poistui iholtani vasta puolen tunnin odottelun jälkeen. Haisin kuin kellari, jonka lattialle joku oli kaatanut lammikon hyvää hajuvettä. Ehdin jo luulla, että coromandelini oli mennyt pilalle säilytyksessä, mutta tänään yksin käytettynä se oli onneksi taas oma hieno itsensä.

Vierailija
12947/19315 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilasin Maison Margielan memory

boksin Notinolta tänään. Aiemmin hinta oli 77 e, nyt tarjouksessa 33 e!

Olen käynyt Stockkalla nuuhkimassa näitä, ovat vaan aika kalliita. Tosi kiva päästä kokeilemaan systemaattisesti ja rauhassa. Excelöimään en ehkä kuitenkaan rupea, ei minusta ole sellaiseen 🙂

En kyllä edes katsonut, mitä näytteitä siinä boksissa tulee. Muistelen aikanaan tykänneeni Under the lemon tree ja Beach walk -tuoksuista. Ja Sailing Day. Mutta näistä hajuvesiosastotestauksista on noin 10 vuotta aikaa.

Vierailija
12948/19315 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko löytäneet Maison Margielalta mitään hyviä tuoksuja?

Kokeilin Lazy Sunday Morningia, ja kuvittelin mielessäni että sieltä tulee jokin puhtaan pyykin ja sitruunatarhan tuoksu, mutta sieltä lehahti vahva myski ja lisää vahvaa myskiä, ja lopuksi vielä patsuli! Siksi tuli järkytys.

Kokeilin toiseen ranteeseen Coffee Breakia mutta se monen eri puun yhdistelmähaju alussa oli miesmäisen partavesimäinen, ja sen jälkeen ilmennyt kahvin ja laventelin sekoitus oli suorastaan kummallinen! Ihan kuin joku mummeli tai papparainen olisi heittänyt laventelisen potpurrisisältönsä pinttyneeseen kahvipannuun jossa seisomassa haaleaa vettä!

Kaverillani oli joskus toissa vuonna Flower Market joka on hyvän tuoksuinen ja keväinen, eli mikäli hän ei enää hanki sitä jatkossa itselleen, niin ajattelin ostaa pullon kevääksi, ja kokeilla vielä ehkä ensin varmuuden vuoksi.

Olen joskus kokeillut muitakin, mutten mielestäni ole enää nähnyt niitä. Se nuotion tuoksuinen oli aika jännä, mutta haistelin jatkuvasti ympärilleni ja ihmetteli että missä palaa, jäikö joku kynttilä savuamaan jonnekin :D

Nämä oli hauskat kuvaukset 😀 Flower market kuulostaa ihanalta siis ihan vain nimenä.

Vierailija
12949/19315 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinhare kirjoitti:

Lenkin jälkeen kävin suihkussa, ja otin nyt illaksi kokeiluun saman sarjan By The Fireplacen. Tässä on minun tuoksuni. Tai yksi niistä. Juuri sopiva syysiltaan, olen vallan ihastunut. Mieheni myös pitää tästä tuoksusta paljon, mutta hän pitääkin kaikesta savuisesta. Mieleen tulee myös hänen skottilaiset savuiset viskinsä. Tätä täytyy kokeilla toimistoonkin, tuleeko kommentteja.

Oih, minulla oli pikkupullo tuota, enkä kokenut sitä tarpeeksi savuiseksi... Minun ihollani se oli vain aika makeaa vaniljaa, möin pois. Samoin petyin Whispers in the Libraryyn. Odotin puuta ja vanhoja kirjoja, sain kuiskauksen "ihan kivaa" vaniljaa. Olen kateellinen. N51

Vierailija
12950/19315 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SOTD Chanel / Coromandel. Siirryin suosiolla syksyyn. Coromandel on paras patsulituoksu, jonka tiedän. Häivähdys suklaata, ja kirskuva vihreä kasvinuotti kaiken keskellä, ei siis pelkkää ennalta-arvattavaa syysharmonisointia. C on erilainen Chanel siinä mielessä, että se ei ole ilmeisen hajuvesimäinen. Ei tosin mielestäni gourmandikaan, vaan omanlaisensa, siinä välissä.

Eilen suihkin Coromandelia toisen merkin patsuli-vartalovoiteen päälle. Ei suositeltavaa :(. Onnistuin luomaan homeisen maakellariakordin, joka poistui iholtani vasta puolen tunnin odottelun jälkeen. Haisin kuin kellari, jonka lattialle joku oli kaatanut lammikon hyvää hajuvettä. Ehdin jo luulla, että coromandelini oli mennyt pilalle säilytyksessä, mutta tänään yksin käytettynä se oli onneksi taas oma hieno itsensä.

Coromandel on todella upea tuoksu.  

Eilen kokeilin taas dekantistani Le Lion de Chanelia, se sopii nyt säiden kylmettyä. Alku on todella Shalimarmainen, vähän kuin aavistuksen maskuliininen ja aldehydinen versio Shalimarista. Savuinen ja vähän rouhea. En oikeastaan haista sitrusta niinkuin Shalimarissa. Sitten tuoksu laantuu, eikä ole enää niin jännä. Pohjatuoksussa on luultavasti jotain modernia puu- tai myskijuttua, mutta Chanelmaisen hillitysti.

Tykkään kyllä Chanelin leijonasta, aika paljonkin, mutta huomioon ottaen sen hinnan investoin kuitenkin mieluummin tulevaisuudessa rahani vintage-Shalimariin. N51

Vierailija
12951/19315 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt Stockkalla nuuhkimassa näitä, ovat vaan aika kalliita. Tosi kiva päästä kokeilemaan systemaattisesti ja rauhassa. Excelöimään en ehkä kuitenkaan rupea, ei minusta ole sellaiseen 🙂

En kyllä edes katsonut, mitä näytteitä siinä boksissa tulee. Muistelen aikanaan tykänneeni Under the lemon tree ja Beach walk -tuoksuista. Ja Sailing Day. Mutta näistä hajuvesiosastotestauksista on noin 10 vuotta aikaa.

Surffasin eilen Notinon sivuilla ja huomasin tuon Margielan boksin. Luulin, että 33 euroa on normihinta. Margielan näytteitä olen saanut kaupanpäällisinä, joten en innostunut.

Vierailija
12952/19315 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaus vaalea chypre toi uuden kategorian mulle, kiitos.

Vierailija
12953/19315 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surffasin eilen Notinon sivuilla ja huomasin tuon Margielan boksin. Luulin, että 33 euroa on normihinta. Margielan näytteitä olen saanut kaupanpäällisinä, joten en innostunut.

Se on normihinta, kun katsoo muita tarjoajia.

Vierailija
12954/19315 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Notinotestilaatikoista yökokeiluun päätyi Marc Jacobsin Daisy Love. Aika kirpeä, tulee mieleen kesäpäivä huvipuistossa. Entisajan kovat hedelmäkarkit, joita myytiin peltilaatikossa. Tästä tulee nuori olo. Hattaraa. Ehkä jotain hedelmäsiideriä. Ehdoton kesätuoksu! Aika ihana itse asiassa. Vaaraton, hyvällä tavalla tavallinen, muttei mielestäni geneerinenkään. Olikohan tuossa lauseessa päätä tai häntää? :D

Minulla on ennestään tavallinen Daisy, ja tämä on kyllä parempi. Reippaampi ja pirskahtelevampi. Daisy on pyöreämpi, pehmeämpi. Tämä on sellainen sporttaavampi, kun Daisy on prinsessamaisempi.

Vierailija
12955/19315 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvaus vaalea chypre toi uuden kategorian mulle, kiitos.

Tarkennan vielä, että kyseessä on YSL La Collectionin Y, ei se alkuperäinen 1964 julkaistu, jossa on mm. persikkaa, luumua ja jasmiinia. Tässä nuotteja on vähemmän, ryhtiä ja keveyttä tuo iiris.

Vierailija
12956/19315 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Notinotestilaatikoista yökokeiluun päätyi Marc Jacobsin Daisy Love. Aika kirpeä, tulee mieleen kesäpäivä huvipuistossa. Entisajan kovat hedelmäkarkit, joita myytiin peltilaatikossa. Tästä tulee nuori olo. Hattaraa. Ehkä jotain hedelmäsiideriä. Ehdoton kesätuoksu! Aika ihana itse asiassa. Vaaraton, hyvällä tavalla tavallinen, muttei mielestäni geneerinenkään. Olikohan tuossa lauseessa päätä tai häntää? :D

Minulla on ennestään tavallinen Daisy, ja tämä on kyllä parempi. Reippaampi ja pirskahtelevampi. Daisy on pyöreämpi, pehmeämpi. Tämä on sellainen sporttaavampi, kun Daisy on prinsessamaisempi.

Jännä miten eri ihmiset haistaa eri tavalla, ja miten tuoksut käyttäytyvät eri tavoin eri henkilöillä. Minulla Daisy Love on ihana pehmeän lämmin ja talvellakin erittäin voimakas kylmän sään tuoksu. Yksikin suihkaus sitä ranteelle valtaa koko alakerran. Mietin kuumeisesti miten saisin annosteltua sitä hienotunteisesti.

Vierailija
12957/19315 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOTD piti tänään olla Margielan Jazz Club, mutta koska tuoksusta ei löytynyt jälkeäkään enää parin tunnin kuluttua, otin kokeiluun seuraavan Replican, joka oli Beach Walk.

Jazz Club oli alkuun pistävä, mutta se haihtui nopeasti, kuten koko tuoksu. Vanilja pehmensi tuoksua mukavasti, ja jotain kukkaista sävyä haistoin myös. Rommia ja tupakkaa en haistanut ainakaan nyt ekalla kerralla. Tämä taisi olla niitä harvoja miehille suunnattuja tuoksuja noissa, mutta mielestäni hyvin unisex. Voisin käyttää jos tuoksu kestäisi. Puolen tunnin kuluttua jäljellä oli pehmeä vaniljaisuus, joka sekin katosi nopeasti.

Beach Walk taas on sitten niitä harvoja naisille suunnattuja tuoksuja. Tämä on selkeästi naisellinen, mutta voisin nähdä tietyntyyppisellä miehelläkin tämän tuoksun (jotenkin tulee mieleen sellainen nuori vaalea Australialainen surffari). Tuoksu on yhtä aikaa raikas ja ei sitten kuitenkaan. Ehkä kookosmaito taittaa sitä raikkautta, välillä tuntuu että kookos leuhahtaa liikaakin. En hirveästi välitä kookosesta missään muodossa. Olin odottanut jotakin merellisempää, tämä on enemmän sellainen hedelmäisen trooppinen minun nenääni. Sellainen tropiikinloma johon ei kuulu sademetsän kostea multainen tuoksu, vaan tuoreet hedelmät, drinkit, ja aurinkovoide rannalla. Luulen että toimisi toimistossakin. Ja jotenkin tämä on niin kaukana koko koti-Suomesta, että voisin käyttää jopa näin syksyllä, ikään kuin muistona mielikuvien matkasta. Talvella ei varmaan enää mene.

Vierailija
12958/19315 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksuna jo kolmatta päivää Kilian Angels share, tänään hitunen Kayalin Vanillaa mausteena. Ihania lämpöisiä kanelin ja vaniljan pölläytyksiä hitusella konjakkia, koskakohan raaskin vaihtaa tuoksua. Viikonloppuna kokeilin Jazz Clubia, mutta se ei toiminut, liian vahva ja maskuliininen.

Vierailija
12959/19315 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten eri ihmiset haistaa eri tavalla, ja miten tuoksut käyttäytyvät eri tavoin eri henkilöillä. Minulla Daisy Love on ihana pehmeän lämmin ja talvellakin erittäin voimakas kylmän sään tuoksu. Yksikin suihkaus sitä ranteelle valtaa koko alakerran. Mietin kuumeisesti miten saisin annosteltua sitä hienotunteisesti.

Mä taas ihmettelen miten joku kokee jonkun tuoksun hirveän voimakkaaksi ja joku toinen taas hennoksi. Fragrantican arvosteluissa on samasta tuoksusta kestot ja voimakkuudet ihan laidasta laitaan. Daisy Lovea voin suihkutella huoletta 10 suihkausta eikä täytä asuntoa.

Vierailija
12960/19315 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi käyttää hajuvettä jos yksikin suihkaus on liikaa? Eikö voisi siirtyä suihkuttelemaan pelkkää vettä? Siitäkin löytäisi hyvällä mielikuvituksella monta nuottia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi