Teinit viikonlopuksi kotiin?
Olen totaaliyh. Lähden reissuun viikonlopuksi. Minulla on 16 ja 13-v pojat. Ovat olleet aina vanhemmillani kun olen ollut pois kotoa. Nyt pojat toivovat, että saisivat olla kotona kahdelleen. Pojat ovat oikein vastuuntuntoisia ja hyvin käyttäytyvät. Voinko luottaa heille kodin viikonlopun ajaksi?
Kommentit (11)
Mietin vaan, että toistaako historia itseään ja pojat järjestää kotibileet niin kuin minä, kun olin heidän iässään. Oli minun ihastuskin meillä, mutta enhän minä sanonut hänelle siitä mitään.
ap 🤪
Vierailija kirjoitti:
On minun vanhemmat 500m.
ap
Silloin jättäisin.
En tunne lapsiasi, niin en osaa sanoa voitko luottaa heihin.
Jos itse koet luottavasi heihin, niin sovi vanhempiesi kanssa, että käyvät tekemässä muutamia yllätystarkastuksia (esim. illalla ettei siellä ole luvattomia bileitä) ja muutenkin sovi heidän olevan käytettävissä, jos tulee lapsilla joku hätä tai huoli. Ja lapsille tiedoksi kuinka voivat olla vanhempiisi yhteydessä.
Joo, olen pitänyt vanhemmalla koko kesän kotiintuloaikana klo 23. En halua, että luuhaa yön yli kylillä. On totellut todella hyvin.
Pienemmällä sama juttu jos on isoveljen mukana, muuten klo 22kotin.
sovitaan yhteiset pelisäännöt ja miten toimivat, jos tulee hätä.
ap
Tietysti jäävät kotiin, itsenäistyä pitää..
Vierailija kirjoitti:
Mietin vaan, että toistaako historia itseään ja pojat järjestää kotibileet niin kuin minä, kun olin heidän iässään. Oli minun ihastuskin meillä, mutta enhän minä sanonut hänelle siitä mitään.
ap 🤪
Kotibileet jäivät ysärille. Todennäköisesti pojat kutsuvat kavereita lanittamaan.
Asia ok. Juttelen heille, kun tulevat kotiin. Kiitos!
Ap
En jättäisi. Ihan siksi kun itsekin ollut teini. Muistan kun olin 16 v. kesätöissä ja vanhemmat lähti viikonlopuksi mökille. Sanoin, että en jaksa kun haluan ehtiä joskus edes tavata kavereita. Kutsuin 4 tyttöä meille, tein popkornia ja pitsaa. Yhdellä kavereista oli 2 pulloa omppuviiniä mukana. Nehän loppui kun oltiin iloisessa nousussa, ja hän soitti meiltä lankapuhelimesta poikakaverilleen, että tuo olutta. Se poika li siis jo 18 v, täyttänyt. Kyllä se toi muutaman oluen mutta kun se toi myös omia kavereitaan. Meillä oli lopulta noin 12-13 teiniä. Popkornit lensi ilmassa, joku söi puoli jääkaappia tyhjäksi, olut kaatui olohuoneen matolle. Semmoista teinimenoa. Seuraavana päivänä yritin pestä mattoa ja siivoilla yms., ettei vanhemmat huomaa mitään. Vastapäätä asunut naapuri juoksi meidän äidille kertomaan, että meillä on huudettu aamuyöhön asti. Se tuli lähes juoksujalkaa heti kun vanhemmat kotiutui. Meillä ei kyllä minun mielestä edes huudettu, mutta toki siinä saattoi porukkaa ravata tupakalla ja ehkä juttelivat kovaäänisesti. Sen jälkeen en saanut olla viikonloppua yksin kotona ennen täysi-ikäisyyttä. Ja mikä oli kamalinta, niin se naapuri kuittaili minulle monia kertoja, että onkos juhlia luvassa, toivottavasti ei aamuun asti.
Onko lähellä ketään joka voi auttaa tarvittaessa. Mulla 16v ja 15v olivat just 4 päivää kahdestaan, kun oltiin miehen kanssa Nizzassa. Mummo asuu 2km päässä ja oli takaporttina jos on ongelmia. Hyvin pärjäsivät.