Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (13029)

Vierailija

Kirsikkatuoksut ovat haastavia: usein se kirsikka niissä on pelkkä kukka (esim. Escada Cherry in Japan), tai esanssinen makea karkkimainen ja ehkä cocktailkirsikkamainen joka katoaa aika nopeaan mutta sellaisen jälkihaju muuttuu leijuvaksi miesten partavedeksi (esim. Tom Ford Lost Cherry), tai todella nopeasti häipyvä eli viiden minuutin päästä ei ole kirsikasta enää tietoakaan (esim. Kardashianin Kimoji Cherry, joka lopetettu), tai liian hapan mikä tekee koko tuoksun terävän tuntuiseksi (Guerlainin Robe Noir-sarjan tuoksut) ja vie siltä marja- ja hedelmäluonnetta.

Valitettavasti kirsikkatuoksuja pilataan myös usein lisäämällä sekoitukseen karvasta tuoksua, kuten karvasmantelia. Tai vaihtoehtoisesti alkoholijuomien hajuja kuten konjakkia tai rommia, jolloin kaikki luulee että sitä on päiväkännäilty ja vedetty röökiä koska ne teettää helposti siitä kirsikasta myös savuisen hajuisen  :-o

• ylös 16
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kirsikkatuoksut ovat haastavia: usein se kirsikka niissä on pelkkä kukka (esim. Escada Cherry in Japan), tai esanssinen makea karkkimainen ja ehkä cocktailkirsikkamainen joka katoaa aika nopeaan mutta sellaisen jälkihaju muuttuu leijuvaksi miesten partavedeksi (esim. Tom Ford Lost Cherry), tai todella nopeasti häipyvä eli viiden minuutin päästä ei ole kirsikasta enää tietoakaan (esim. Kardashianin Kimoji Cherry, joka lopetettu), tai liian hapan mikä tekee koko tuoksun terävän tuntuiseksi (Guerlainin Robe Noir-sarjan tuoksut) ja vie siltä marja- ja hedelmäluonnetta.

Valitettavasti kirsikkatuoksuja pilataan myös usein lisäämällä sekoitukseen karvasta tuoksua, kuten karvasmantelia. Tai vaihtoehtoisesti alkoholijuomien hajuja kuten konjakkia tai rommia, jolloin kaikki luulee että sitä on päiväkännäilty ja vedetty röökiä koska ne teettää helposti siitä kirsikasta myös savuisen hajuisen  :-o

Joopin Le Bain on myös totuttelua vaativa, olin jo myydä sen esanssisuuden vuoksi, mutta sehän on mitä loistavin syystuoksu. Maraschino-kirsikkaa ja uuden auton hajua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kommentoin tässä vaan siihen kun joku aiemmin harmitteli, että näytteitä on vaikea ulkonäöltä erottaa toisistaan, että Notinon experience boksit vai mitä ne nyt on, missä on monta näyteputkiloa samassa, niin niissä jokaisen näytteen ympärillä on pienet pahviset "kirjankannet". Siinä on sitten kyseisen tuoksun brändi-ilme. Väri, nimi, jne. Aika kiva idea 🙂

Vierailija

Herreran Very Good Girl Glam oli aluksi aivan ihana kirsikkatuoksu minun nenääni, mutta useamman tunnin iholla olon jälkeen tuntui kumminkin liian makealta, vaikka miten nuoteista löytyy sour cherry ja bitter almond. Joten jäi Viking Gloryn hyllyyn, vaikka kirsikkatuoksu olisikin ollut mukava tälle syksylle. Mukaan lähti sitten ihan erilainen tuoksupullo, Trussardin Le Vie di Milano Passeggiata In Galleria Vittorio Emanuele II. Pähkinäiskahvistuberosa on kyllä nappiostos syksyyn ja talveen. Käytinkö tuossa alussa sanoja aivan ihana? Passeggiata on se aivan ihana! Mietin sitä jo vuosi sitten Gracella, mutta pidin sitä silloin liian kalliina. Nyt järkeilin, että onhan se sentään sadan millin pullo, siinä on pitkäksi aikaa minulle syys- ja talvituoksua. No, saattaa se mennä ajateltua nopeammin, koska olen siitä ollut aivan hurmaantunut koko viime viikon ja nyt jo monena päivänä se on ollut minulla SOTD. 😄

• ylös 15
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Zoologist mainittu usein täällä, onko tuo jokin some-sopulijuttu vai mistä lähtöisin, ja onko ne mitään niin moniulotteisia että kannattaisi jostain tilata? Unisex vai löytyykö naisellisempiakin vaihtoehtoja?

Nimittäin kun niitä Parfums de Marlyn pippurisuihkeisia, raskaita, pistäviä migreeni- ja astma-aiheutustuoksuja hehkutetaan maksettujen some-sopuleiden voimalla Instagramissa, jopa Dubain muovisiksi leikeltyjen ulkomaisten maksullisten itänaisten toimesta. Niin ettei tämä Zoologist ole merkkinä mikään saman tyyppinen markkinointikoneistojuttu johon kaikki tarttuneet, vai onko joku indie-tyyppinen ja kohtuuhintainen?

Mä taisin kirjoittaa niistä ensiksi, oliko syksyllä -19? En ole vieläkään somessa (jep, paitsi täällä), joten mulle sopuli on eläin. Jos etsii jotain muuta kuin helposti sulavaa ja unohdettavaa, kannattaa tutustua. Pullot n 165 e.

Tinhare

Tänään vihdoin otin kokeiluun rinnakkain Byredon Blanchen ja Moschinon Toy 2:n. Eri päivinä kun niitä on kokeillut, ovat olleet omaan nenään lähes identtisiä. Nyt kun niitä haistelee rinnan, ero on selkeä, etenkin alkuun. Blanche hukuttaa Toyn alleen armotta, se on selkeästi alussa huomattavan voimakas verrattuna Toyhin. Vaikka molemmat ovat saippuaisia, Toy on makeampi ja pehmeämpi, se ei rääkäise ihan niin kovaa kuin Blanche. Ensimmäisten minuuttien kuluttua ja Blanchenkin hieman rauhoituttua, ero niiden välillä vähenee, mutta Toy pysyy koko ajan pehmeämpänä ja vaimeampana. Itselle Toy 2 on miellyttävämpi kuin Blanche, mutta molemmat ajavat asiansa. Onneksi kuitenkin nyt on niin päin, että Blanchea on näyte, Toy 2 on 50 ml pullo.

Pidän molemmista tuoksuista, vaikka me ovat hyvin erilaisia kuin Tinhare tai BR 540 joissa olen eniten kotonani. Nämä molemmat tuoksut kuitenkin tuovat ensimmäisenä mieleen saippuan, puhtaat ulkona narulla kuivuneet lakanat, yms. ja varmaan kenen mielestä vaan on mukava tuoksua puhtaalle. Siinä mielessä siis erittäin helppoja valintoja toimistolle ja mihin vaan, puhtaudesta muistuttava tuoksu tuskin käy hirveän negatiivisesti kenenkään nenään, ja mitään seksikästä näissä ei mielestäni ole. Blanchesta ei ole pitkän ajan kokemusta, mutta Toy ainakin pysyy varsinkin vaatteissa todella hyvin koko päivän. Luulen kuitenkin tarttuvani ennemmin Toyn hölmöön nallepulloon kuin Blanchen näytteeseen jatkossakin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Heh, Calaj'n kirsikka-tuberoosa-sivetti Transylvania (nenänä Miguel Matos, kuinkas muuten) oli myös aika jännittävä. Nimensä veroisesti ensin hurmaava ja sitten uhkaava. Siinä kirsikka oli upea, tumma ja mehukas, mutta jäi toiseksi kukille. Jossain klassikkokauhunovellissa (Kipling?) kirjoitettiin verta imevästä orkideasta, joka vaivutti uhrinsa tuoksullaan narkoosiin. Se varmaankin tuoksuisi Transylvanialta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zoologist mainittu usein täällä, onko tuo jokin some-sopulijuttu vai mistä lähtöisin, ja onko ne mitään niin moniulotteisia että kannattaisi jostain tilata? Unisex vai löytyykö naisellisempiakin vaihtoehtoja?

Nimittäin kun niitä Parfums de Marlyn pippurisuihkeisia, raskaita, pistäviä migreeni- ja astma-aiheutustuoksuja hehkutetaan maksettujen some-sopuleiden voimalla Instagramissa, jopa Dubain muovisiksi leikeltyjen ulkomaisten maksullisten itänaisten toimesta. Niin ettei tämä Zoologist ole merkkinä mikään saman tyyppinen markkinointikoneistojuttu johon kaikki tarttuneet, vai onko joku indie-tyyppinen ja kohtuuhintainen?

Mä taisin kirjoittaa niistä ensiksi, oliko syksyllä -19? En ole vieläkään somessa (jep, paitsi täällä), joten mulle sopuli on eläin. Jos etsii jotain muuta kuin helposti sulavaa ja unohdettavaa, kannattaa tutustua. Pullot n 165 e.

Disclaimer: reformulaatioista en tiedä, niitä on tehty jo ihan urakalla vuoden 2020 jälkeen.

Vierailija

Xerjoff Dama Bianca. Todella makean voimakas tuoksu. Ja saman tien heräsi mielessä tuoksumuisto ysäriltä, jonka vasta monen viikon päästä osasin yhdistää. Yves Rocherilla oli ysärillä sellainen kullanvärinen pallotuoksu ja Dama Bianca aivan samanlainen kuin se. Muistaako kukaan muu tällaista Yves Richerin tuoksua?
Anyways, näin öklön makeaa samplea en ihan heti muista tuoksutelleeni. Ei jatkoon. Fragrantican pisteet tälle todella korkeat, erikoista.

Onko kellään kokemusta Atomic Rose tuoksusta tai muista Inition parfyymeistä? Olen tykästynyt ruusu-tuoksuun, mutta puinen ruusu liian voimakkaalla oudilla ei natsaa.. kuten Montalen roses elixir. Harmikseni se on mieheni mieleen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Lancome La Nuit Tresor Intense on mielestäni onnistunut kirsikkatuoksu. Guerlainin La petit robe -sarjan tuoksuista ei löytynyt hyvää kirsikkaversiota minulle.

Designer-tuoksuissa näyttää kaikilla olevan vuosittain sama päänuotti, tänä vuonna kirsikka, viime vuonna kookos, sitä edellisenä manteli.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Xerjoff Dama Bianca. Todella makean voimakas tuoksu. Ja saman tien heräsi mielessä tuoksumuisto ysäriltä, jonka vasta monen viikon päästä osasin yhdistää. Yves Rocherilla oli ysärillä sellainen kullanvärinen pallotuoksu ja Dama Bianca aivan samanlainen kuin se. Muistaako kukaan muu tällaista Yves Richerin tuoksua?
Anyways, näin öklön makeaa samplea en ihan heti muista tuoksutelleeni. Ei jatkoon. Fragrantican pisteet tälle todella korkeat, erikoista.

Onko kellään kokemusta Atomic Rose tuoksusta tai muista Inition parfyymeistä? Olen tykästynyt ruusu-tuoksuun, mutta puinen ruusu liian voimakkaalla oudilla ei natsaa.. kuten Montalen roses elixir. Harmikseni se on mieheni mieleen.

Mulla Dama Bianca tuoksuu mallasuutteelle (lisää leivonta-assosiaatioita...). Sitä ostettiin vauvan ummetukseen vuonna nakki ja muusi. Ei siis jatkoon täälläkään. 

Olisiko se YR:n keltainen pallo Cap Nature Vanille? https://www.fragrantica.com/perfume/Yves-Rocher/Cap-Nature-Vanille-9278....

Vierailija

Edelliselle, juuri tuo on se Yves Rocher -tuoksu, josta Dama Bianca kopioitu :D

Tänä syksynä muuten tullut LInterditistä uudelleen formuloitu versio, samoin la petite robe noir intensestä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Testattu:
MFK Aqua Celestia: Onpa todella samanlainen alku kuin Aqua Allegorian Passiflorassa. Eli raikas, hedelmäinen, puhdas. Pohjat ovat sitten erilaiset.

Zoologist Chipmunk on alkanut avautua. Kerrassaan ihana pala luontoa mukaan toimistoon. Kestää koko päivän mutta ei käy päälle. Tätä tuoksua myös kestää koko päivän.

Miten gourmand tuo Chipmunk on mielestäsi? Olen harkinnut näytettä, mutta jos se tuoksuu liian syötävältä, jätän väliin. N51 

Ei ole gourmand lainkaan, enemmän vihreä ja puinen. Pähkinät ovat tässä mukana kuorineen. Tykkään tästä päivä päivältä enemmän. Alan jo miettiä, pitäisikö saada koko pullo. Vaikea kuvitella omaan elämään päivää, johon tämä ei kävisi (tänäänkin yllä).

Olisin halunnut pitää Seahorsesta kyselemättä. Ja pidänkin, mutta vähän varauksin. Pidän siitä miksi tuoksu kehittyy, mutta leväinen alku on vähän hallitseva, jopa julistava. Ei ehkä ole ihan optimaalista vaihtaa aamulla puhtaita vaatteita suoraan siihen. Pohjatuoksu on kaunis, kuin merituuli.

Onneksi voi vielä testailla.

Vierailija

Mistä te olette tilanneet noita Zoologistin näytteitä? Jos suoraan heidän sivuilta tilaa, taitaa tulla tullimaksut päälle, joten saako Euroopasta mistään? Erityisesti kiinnostaisi tuo heidän kaikkien tuoksujen näytesetti, voisin pyytää joululahjaksi..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Herreran Very Good Girl Glam oli aluksi aivan ihana kirsikkatuoksu minun nenääni, mutta useamman tunnin iholla olon jälkeen tuntui kumminkin liian makealta, vaikka miten nuoteista löytyy sour cherry ja bitter almond. Joten jäi Viking Gloryn hyllyyn, vaikka kirsikkatuoksu olisikin ollut mukava tälle syksylle. Mukaan lähti sitten ihan erilainen tuoksupullo, Trussardin Le Vie di Milano Passeggiata In Galleria Vittorio Emanuele II. Pähkinäiskahvistuberosa on kyllä nappiostos syksyyn ja talveen. Käytinkö tuossa alussa sanoja aivan ihana? Passeggiata on se aivan ihana! Mietin sitä jo vuosi sitten Gracella, mutta pidin sitä silloin liian kalliina. Nyt järkeilin, että onhan se sentään sadan millin pullo, siinä on pitkäksi aikaa minulle syys- ja talvituoksua. No, saattaa se mennä ajateltua nopeammin, koska olen siitä ollut aivan hurmaantunut koko viime viikon ja nyt jo monena päivänä se on ollut minulla SOTD. 😄

Kimalteinen vaalean fuksia korkkari? En saanut tuosta kirsikkaa, en mantelia, vaan sellaisen savuisen afrikkalaistyylisen äijämäisen suitsukkeen hajun.....!

Vierailija

Ottaen huomioon miten eläimellinen, makea ja hävytön Bal à Versailles on, on kummallista että se tuoksuu tänään myös kuoriperunoilta ihollani.

Aina paljastuu uusia puolia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Lancome La Nuit Tresor Intense on mielestäni onnistunut kirsikkatuoksu. Guerlainin La petit robe -sarjan tuoksuista ei löytynyt hyvää kirsikkaversiota minulle.

Designer-tuoksuissa näyttää kaikilla olevan vuosittain sama päänuotti, tänä vuonna kirsikka, viime vuonna kookos, sitä edellisenä manteli.

Lancomen kaikki tuoksut muuttuu vanhan härskintyneen mummon ihon hajuiksi omalla ihollani, enkä ole vielä mummo vaan 44v :D

Viimeksi käytin 90-luvun lopulla Poemea mutta se pilattiin tuollaiseksi oudoksi lemuksi 2000-luvulla, samoin Miracle, Hypnose, Tresor meni tuollaisiksi ja viimeksi vuosi sitten kokeilemani La Vie Est Belle myös.

O Oui:ta käytin myös joskus, onkohan sekin pilattu vai saako enää? Voisiko tuossa mainitsemassasi Nuit Tresorissa olla alla sitä samaa.

Vierailija

Uskaltauduin pitkästä aikaa uudelleen testaamaan Chanelin Coco Mademoiselle EDP:ta Hgin tavaratalossa, ja edelleen se haisee minun nenään ja aivoihin asti multaan pudonneilta ylikypsiltä ja maatumaan alkaneilta vadelmilta ja märältä leikatulta ja homehtumaan jätetyltä lannoitetulta ruoholta. Minulle tulee tuosta hyvin elävästi lapsuus mieleen, mummolassa kävin poimimassa vadelmia alle kouluikäisenä, osa niistä oli jo pudonnut puskista maahan sinne multaan ja niissä pyöri ötököitä. Naapuripihalta leijui homeinen ja lantainen haju. Hyi.

Vee

Hei, vihdoin löytyi ketju minun makuuni.

Pyytäisin teiltä apua. Kaikkien aikojen omin tuoksuni on ollut L'Occitanen Ambre, identifioidun tähän tuoksuun. Sen valmistus on kuitenkin lopetettu, ja kysyisin, osaisiko joku suositella mitään mahdollisimman samanlaista?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eilen haistoin työkaverilla Armanin Because its you ja ihastuin ihan täysin. Se oli mukavan raikas tuulahdus. Itse vaan en tahdo osata käyttää niin raikkaita tuoksuja. Tinhare ja BR 540 ovat ne tuoksut joissa tunnen oloni mukavaksi, varsinkin näin ilmojen viiletessä. Ne ovat sellaisia lämmin peitto, mukava nojatuoli, ja takkatulen räiske-tuoksuja mitä kylmempinä aikoina kaipaan. Ehkäpä ensi kesäksi sitten.. Vähän ärsyttää, kun ihania tuoksuja on maailma täynnä, mutta itse on niin jumissa tietynlaisissa. Muitakin voi käyttää, mutta olo on samanlainen kuin huonosti istuvien vaatteiden kanssa, joita pitää nykiä johonkin suuntaan kaiken aikaa. Tai vielä pahempana vaihtoehtona, upeakin tuoksu voi omassa käytössä tuntua täysin mitäänsanomattomalta. Sellaiselta että ihan sama laittaako sitä vai ei, se ei vaan puhuttele.

Tuo Armani on yksi suosikkituoksuistani. Nyt ostin sokkona Rabannen Olympea Blossomin, ja ihmettelin kun tuoksuu niin tutulta mutten saanut päähäni mikä tuoksuu samalta, kunnes välähti että BIY se on. Ihmettelen miten voi olla niin sama tuoksu vaikkei niissä ole muuta yhteistä kuin ruusu ja vanilja:

https://www.fragrantica.com/perfume/Paco-Rabanne/Olympea-Blossom-65176.html

https://www.fragrantica.com/perfume/Giorgio-Armani/Emporio-Armani-Becaus...

Sivut