Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19315)

Vierailija
12881/19315 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Testattu:

MFK Aqua Celestia: Onpa todella samanlainen alku kuin Aqua Allegorian Passiflorassa. Eli raikas, hedelmäinen, puhdas. Pohjat ovat sitten erilaiset.

Zoologist Chipmunk on alkanut avautua. Kerrassaan ihana pala luontoa mukaan toimistoon. Kestää koko päivän mutta ei käy päälle. Tätä tuoksua myös kestää koko päivän.

Miten gourmand tuo Chipmunk on mielestäsi? Olen harkinnut näytettä, mutta jos se tuoksuu liian syötävältä, jätän väliin. N51 

Ei ole gourmand lainkaan, enemmän vihreä ja puinen. Pähkinät ovat tässä mukana kuorineen. Tykkään tästä päivä päivältä enemmän. Alan jo miettiä, pitäisikö saada koko pullo. Vaikea kuvitella omaan elämään päivää, johon tämä ei kävisi (tänäänkin yllä).

Olisin halunnut pitää Seahorsesta kyselemättä. Ja pidänkin, mutta vähän varauksin. Pidän siitä miksi tuoksu kehittyy, mutta leväinen alku on vähän hallitseva, jopa julistava. Ei ehkä ole ihan optimaalista vaihtaa aamulla puhtaita vaatteita suoraan siihen. Pohjatuoksu on kaunis, kuin merituuli.

Onneksi voi vielä testailla.

Vierailija
12882/19315 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te olette tilanneet noita Zoologistin näytteitä? Jos suoraan heidän sivuilta tilaa, taitaa tulla tullimaksut päälle, joten saako Euroopasta mistään? Erityisesti kiinnostaisi tuo heidän kaikkien tuoksujen näytesetti, voisin pyytää joululahjaksi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12883/19315 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herreran Very Good Girl Glam oli aluksi aivan ihana kirsikkatuoksu minun nenääni, mutta useamman tunnin iholla olon jälkeen tuntui kumminkin liian makealta, vaikka miten nuoteista löytyy sour cherry ja bitter almond. Joten jäi Viking Gloryn hyllyyn, vaikka kirsikkatuoksu olisikin ollut mukava tälle syksylle. Mukaan lähti sitten ihan erilainen tuoksupullo, Trussardin Le Vie di Milano Passeggiata In Galleria Vittorio Emanuele II. Pähkinäiskahvistuberosa on kyllä nappiostos syksyyn ja talveen. Käytinkö tuossa alussa sanoja aivan ihana? Passeggiata on se aivan ihana! Mietin sitä jo vuosi sitten Gracella, mutta pidin sitä silloin liian kalliina. Nyt järkeilin, että onhan se sentään sadan millin pullo, siinä on pitkäksi aikaa minulle syys- ja talvituoksua. No, saattaa se mennä ajateltua nopeammin, koska olen siitä ollut aivan hurmaantunut koko viime viikon ja nyt jo monena päivänä se on ollut minulla SOTD. 😄

Kimalteinen vaalean fuksia korkkari? En saanut tuosta kirsikkaa, en mantelia, vaan sellaisen savuisen afrikkalaistyylisen äijämäisen suitsukkeen hajun.....!

Vierailija
12884/19315 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaen huomioon miten eläimellinen, makea ja hävytön Bal à Versailles on, on kummallista että se tuoksuu tänään myös kuoriperunoilta ihollani.

Aina paljastuu uusia puolia.

Vierailija
12885/19315 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirsikkatuoksut ovat haastavia: usein se kirsikka niissä on pelkkä kukka (esim. Escada Cherry in Japan), tai esanssinen makea karkkimainen ja ehkä cocktailkirsikkamainen joka katoaa aika nopeaan mutta sellaisen jälkihaju muuttuu leijuvaksi miesten partavedeksi (esim. Tom Ford Lost Cherry), tai todella nopeasti häipyvä eli viiden minuutin päästä ei ole kirsikasta enää tietoakaan (esim. Kardashianin Kimoji Cherry, joka lopetettu), tai liian hapan mikä tekee koko tuoksun terävän tuntuiseksi (Guerlainin Robe Noir-sarjan tuoksut) ja vie siltä marja- ja hedelmäluonnetta.

Valitettavasti kirsikkatuoksuja pilataan myös usein lisäämällä sekoitukseen karvasta tuoksua, kuten karvasmantelia. Tai vaihtoehtoisesti alkoholijuomien hajuja kuten konjakkia tai rommia, jolloin kaikki luulee että sitä on päiväkännäilty ja vedetty röökiä koska ne teettää helposti siitä kirsikasta myös savuisen hajuisen  :-o

Lancome La Nuit Tresor Intense on mielestäni onnistunut kirsikkatuoksu. Guerlainin La petit robe -sarjan tuoksuista ei löytynyt hyvää kirsikkaversiota minulle.

Designer-tuoksuissa näyttää kaikilla olevan vuosittain sama päänuotti, tänä vuonna kirsikka, viime vuonna kookos, sitä edellisenä manteli.

Lancomen kaikki tuoksut muuttuu vanhan härskintyneen mummon ihon hajuiksi omalla ihollani, enkä ole vielä mummo vaan 44v :D

Viimeksi käytin 90-luvun lopulla Poemea mutta se pilattiin tuollaiseksi oudoksi lemuksi 2000-luvulla, samoin Miracle, Hypnose, Tresor meni tuollaisiksi ja viimeksi vuosi sitten kokeilemani La Vie Est Belle myös.

O Oui:ta käytin myös joskus, onkohan sekin pilattu vai saako enää? Voisiko tuossa mainitsemassasi Nuit Tresorissa olla alla sitä samaa.

Vierailija
12886/19315 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltauduin pitkästä aikaa uudelleen testaamaan Chanelin Coco Mademoiselle EDP:ta Hgin tavaratalossa, ja edelleen se haisee minun nenään ja aivoihin asti multaan pudonneilta ylikypsiltä ja maatumaan alkaneilta vadelmilta ja märältä leikatulta ja homehtumaan jätetyltä lannoitetulta ruoholta. Minulle tulee tuosta hyvin elävästi lapsuus mieleen, mummolassa kävin poimimassa vadelmia alle kouluikäisenä, osa niistä oli jo pudonnut puskista maahan sinne multaan ja niissä pyöri ötököitä. Naapuripihalta leijui homeinen ja lantainen haju. Hyi.

Vierailija
12887/19315 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, vihdoin löytyi ketju minun makuuni.

Pyytäisin teiltä apua. Kaikkien aikojen omin tuoksuni on ollut L'Occitanen Ambre, identifioidun tähän tuoksuun. Sen valmistus on kuitenkin lopetettu, ja kysyisin, osaisiko joku suositella mitään mahdollisimman samanlaista?

Vierailija
12888/19315 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen haistoin työkaverilla Armanin Because its you ja ihastuin ihan täysin. Se oli mukavan raikas tuulahdus. Itse vaan en tahdo osata käyttää niin raikkaita tuoksuja. Tinhare ja BR 540 ovat ne tuoksut joissa tunnen oloni mukavaksi, varsinkin näin ilmojen viiletessä. Ne ovat sellaisia lämmin peitto, mukava nojatuoli, ja takkatulen räiske-tuoksuja mitä kylmempinä aikoina kaipaan. Ehkäpä ensi kesäksi sitten.. Vähän ärsyttää, kun ihania tuoksuja on maailma täynnä, mutta itse on niin jumissa tietynlaisissa. Muitakin voi käyttää, mutta olo on samanlainen kuin huonosti istuvien vaatteiden kanssa, joita pitää nykiä johonkin suuntaan kaiken aikaa. Tai vielä pahempana vaihtoehtona, upeakin tuoksu voi omassa käytössä tuntua täysin mitäänsanomattomalta. Sellaiselta että ihan sama laittaako sitä vai ei, se ei vaan puhuttele.

Tuo Armani on yksi suosikkituoksuistani. Nyt ostin sokkona Rabannen Olympea Blossomin, ja ihmettelin kun tuoksuu niin tutulta mutten saanut päähäni mikä tuoksuu samalta, kunnes välähti että BIY se on. Ihmettelen miten voi olla niin sama tuoksu vaikkei niissä ole muuta yhteistä kuin ruusu ja vanilja:

https://www.fragrantica.com/perfume/Paco-Rabanne/Olympea-Blossom-65176…

https://www.fragrantica.com/perfume/Giorgio-Armani/Emporio-Armani-Becau…

Vierailija
12889/19315 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen haistoin työkaverilla Armanin Because its you ja ihastuin ihan täysin. Se oli mukavan raikas tuulahdus. Itse vaan en tahdo osata käyttää niin raikkaita tuoksuja. Tinhare ja BR 540 ovat ne tuoksut joissa tunnen oloni mukavaksi, varsinkin näin ilmojen viiletessä. Ne ovat sellaisia lämmin peitto, mukava nojatuoli, ja takkatulen räiske-tuoksuja mitä kylmempinä aikoina kaipaan. Ehkäpä ensi kesäksi sitten.. Vähän ärsyttää, kun ihania tuoksuja on maailma täynnä, mutta itse on niin jumissa tietynlaisissa. Muitakin voi käyttää, mutta olo on samanlainen kuin huonosti istuvien vaatteiden kanssa, joita pitää nykiä johonkin suuntaan kaiken aikaa. Tai vielä pahempana vaihtoehtona, upeakin tuoksu voi omassa käytössä tuntua täysin mitäänsanomattomalta. Sellaiselta että ihan sama laittaako sitä vai ei, se ei vaan puhuttele.

Tuo Armani on yksi suosikkituoksuistani. Nyt ostin sokkona Rabannen Olympea Blossomin, ja ihmettelin kun tuoksuu niin tutulta mutten saanut päähäni mikä tuoksuu samalta, kunnes välähti että BIY se on. Ihmettelen miten voi olla niin sama tuoksu vaikkei niissä ole muuta yhteistä kuin ruusu ja vanilja:

https://www.fragrantica.com/perfume/Paco-Rabanne/Olympea-Blossom-65176…

https://www.fragrantica.com/perfume/Giorgio-Armani/Emporio-Armani-Becau…

Nyt hoksasin! Rabannen uusittu Pure XS haisee muuten sen alkuperäisen Olympean tyyliseltä mutta laimeammalta ja silti hieman tunkkaisemmalta.

Vierailija
12890/19315 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vee kirjoitti:

Hei, vihdoin löytyi ketju minun makuuni.

Pyytäisin teiltä apua. Kaikkien aikojen omin tuoksuni on ollut L'Occitanen Ambre, identifioidun tähän tuoksuun. Sen valmistus on kuitenkin lopetettu, ja kysyisin, osaisiko joku suositella mitään mahdollisimman samanlaista?

Nyt en ole ihan satavarma että olisiko Laura Mercierin 'Ambre Passion' saman tyylinen.

Senkään ei pitäisi olla liian makea eikä savuinen ambra.

Vierailija
12891/19315 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä saanut hankittua uutta ruusutuoksua, kyselin suosituksia jokin aika sitten ja sain asiantuntevia sellaisia, kiitos niistä! Nyt kuitenkin yleinen hintojen nousu hirvittää niin, että lykkään ostoksia, säästän vähän ensin.

Eilen pengoin tuoksulaatikkoani ja mietin, mitä tekisi mieli, ja huomasin, että minähän omistan yhden selkeän ruusutuoksun, nimittäin Nanette Leporen Naneten. Täydellinen syyskuisen päivän iltaan! Tuoksu on makea, mutta ei liian, ja ruusu tuoksuu selvästi. Tämä on aavistuksen makea, mistä syntyy vaniljaisuuden vaikutelma, vaikka nuoteissa ei vaniljaa ole. Seuraavana päivänä ympärillä on ambrainen aura.

Naisellinen ja lohdullinen tuoksu, joka muistaakseni oli lisäksi hyvin edullinen, vaikka on selvästi hyvin tehty. Tuoksun luoja on Anne Flipo, jonka useimmista muistakin tuoksuista pidän.

Pidin joskus aikoinaan kesäisin Nanette Leporen Shanghai Butterflystä joka mintun värinen tupsupullo ja paljon parempi versio D&G Light Blue:sta, mutta se vaaleanpunainen alkuperäinen rusettipullo Nanette oli liian marjainen ja pistävä, en saanut siitä ruusua mutta enemmänkin raakaa jasmiinia ja puuterista orvokkia mitkä olivat mielestäni ristiriidassa, se ei vaan toiminut minulla mutta annoin sen kaverin teinitytölle, hän piti tuoksusta ja siitä pullosta, tykkäsi Hello Kitty tyylisistä jutuista siihen aikaan :)

Ostin nuo Jenkeistä yli 10 vuotta sitten.

Onko sinulla se vaaleanpunainen pullo vai läpinäkyvä pullo? Se on uusittu läpinäkyvään pulloon 2017 ja siihen on lisätty päärynää ja greippiä.

Mikä ihmeen päärynätrendi muuten tullut viime vuosina? Aiemmin tuoksuihin tungettiin persikkaa, jossain vaiheessa suosittua oli laittaa karamellia, ja roseepippuria?!

Vierailija
12892/19315 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusutuoksuja kaipaaville, maailman ihanin ruusutuoksu on Robert Piguet Rose Perfection.

Täydellinen hieman puuterinen bulgarian ruusu, ei mitään muuta ylimääräistä, eikä muistuta mitään ruusuvettä vaan on klassisen puoleinen. Valitettavasti tuoksu on lopetettu mutta Notinolta saa vielä 2ml näytteitä 1,69€ hintaan.

Vierailija
12893/19315 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

212sexy Carolina Herrera edt täyteläinen viettelevä seksikäs tuoksu. Ei liian voimakas. Huumaava, pidän edelleen 20 vuoden jälkeen. Mieheni rakastaa tätä hajuvettä.

Vierailija
12894/19315 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä saanut hankittua uutta ruusutuoksua, kyselin suosituksia jokin aika sitten ja sain asiantuntevia sellaisia, kiitos niistä! Nyt kuitenkin yleinen hintojen nousu hirvittää niin, että lykkään ostoksia, säästän vähän ensin.

Eilen pengoin tuoksulaatikkoani ja mietin, mitä tekisi mieli, ja huomasin, että minähän omistan yhden selkeän ruusutuoksun, nimittäin Nanette Leporen Naneten. Täydellinen syyskuisen päivän iltaan! Tuoksu on makea, mutta ei liian, ja ruusu tuoksuu selvästi. Tämä on aavistuksen makea, mistä syntyy vaniljaisuuden vaikutelma, vaikka nuoteissa ei vaniljaa ole. Seuraavana päivänä ympärillä on ambrainen aura.

Naisellinen ja lohdullinen tuoksu, joka muistaakseni oli lisäksi hyvin edullinen, vaikka on selvästi hyvin tehty. Tuoksun luoja on Anne Flipo, jonka useimmista muistakin tuoksuista pidän.

Pidin joskus aikoinaan kesäisin Nanette Leporen Shanghai Butterflystä joka mintun värinen tupsupullo ja paljon parempi versio D&G Light Blue:sta, mutta se vaaleanpunainen alkuperäinen rusettipullo Nanette oli liian marjainen ja pistävä, en saanut siitä ruusua mutta enemmänkin raakaa jasmiinia ja puuterista orvokkia mitkä olivat mielestäni ristiriidassa, se ei vaan toiminut minulla mutta annoin sen kaverin teinitytölle, hän piti tuoksusta ja siitä pullosta, tykkäsi Hello Kitty tyylisistä jutuista siihen aikaan :)

Ostin nuo Jenkeistä yli 10 vuotta sitten.

Onko sinulla se vaaleanpunainen pullo vai läpinäkyvä pullo? Se on uusittu läpinäkyvään pulloon 2017 ja siihen on lisätty päärynää ja greippiä.

Mikä ihmeen päärynätrendi muuten tullut viime vuosina? Aiemmin tuoksuihin tungettiin persikkaa, jossain vaiheessa suosittua oli laittaa karamellia, ja roseepippuria?!

Minulla on tämä

https://www.fragrantica.com/perfume/Nanette-Lepore/Nanette-6692.html

eikä siinä ole päärynää tai greippiä.

Vierailija
12895/19315 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin yhtenä yönä Petite Robe Noirea. Tuli takauma ysärin DeciDela-tuoksuun. Se pinkki pullo jossa kultaa perunanmuotoisessa korkissa. Muistuttaako se teidän mielestänne tuota?

Ihan ok tuoksu oli tämäkin. Ysärillä minulla olisin miniatyyripullo Decidelaa, ja se kyllä kesti kauan. Oli voimakas tuoksu.

Vierailija
12896/19315 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusin ihastukseni on Salvador Dali Parfum de Toilette. Erittäin edullisesti saatavilla muuten! Aluksi hyvin saippuainen, mutta pehmeämpi kuin Ysatis. Yllätyksekseni Dalissa ei ole tuoksuilangiaa ollenkaan, johon olen tottunut saippuaisuuden liittämään. Tämä tuoksu on pehmeä ja hellivä, sitä naisellisempaa kasaria, ja sopii arkikäyttöön vaikka joka päivä.

Yleensä käytän julistavampia tuoksuja, mutta jostain syystä juuri nyt toimii tällainen tuoksu. Kuin kissan kehräystä.

Ai! Sokkostin tän ja musta se on hirveä - haisee vanhanaikaiselle halvalle partavedelle.

Mutta ehkä saan sen myytyä jos joku tykkää.

Vierailija
12897/19315 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä te olette tilanneet noita Zoologistin näytteitä? Jos suoraan heidän sivuilta tilaa, taitaa tulla tullimaksut päälle, joten saako Euroopasta mistään? Erityisesti kiinnostaisi tuo heidän kaikkien tuoksujen näytesetti, voisin pyytää joululahjaksi..

Ne näytesetit saa vain suoraan Zoologistilta, tulevat tosiaan Kanadasta tullien kera. Dekantoituna näytteitä saa monistakin parfymerioista mantereelta, halvimmillaan Puolan Lulualta. Mulla dekantoidut näytteet ovat aina haihtuneet nopeammin kuin tehdaspakatut, joten jos haluaa pitkään säilyvän kokoelman, panostaisin jälkimmäisiin. 

Vierailija
12898/19315 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusin ihastukseni on Salvador Dali Parfum de Toilette. Erittäin edullisesti saatavilla muuten! Aluksi hyvin saippuainen, mutta pehmeämpi kuin Ysatis. Yllätyksekseni Dalissa ei ole tuoksuilangiaa ollenkaan, johon olen tottunut saippuaisuuden liittämään. Tämä tuoksu on pehmeä ja hellivä, sitä naisellisempaa kasaria, ja sopii arkikäyttöön vaikka joka päivä.

Yleensä käytän julistavampia tuoksuja, mutta jostain syystä juuri nyt toimii tällainen tuoksu. Kuin kissan kehräystä.

Ai! Sokkostin tän ja musta se on hirveä - haisee vanhanaikaiselle halvalle partavedelle.

Mutta ehkä saan sen myytyä jos joku tykkää.

Mitä nuottia tai nuotteja tarkoitat halvan partaveden tuoksulla? Ei Dalissa ole kolognemaisuutta, esimerkiksi laventelia tai bergamottia. Ei edes Mennenin kanssa samoja nuotteja :-)

Luovatkohan hartsi, ambra ja mirhami sitten maskuliinisen vaikutelman?

Vierailija
12899/19315 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin näytteitä Notinolta. Se on ilmeisesti muuttanut pakkausmetodejaan, koska näytteet pyörivät pahvilaatikon sisällä olevassa muovissa irrallaan, kilinä vain kävi. Ennen ne on olleet tosi hyvin suojattuna pienellä muovipussilla ja runsaalla määrällä kuplamuovia. Onneksi näytteet olivat ehjiä kuitenkin. Myös Hobby Hall pakkaa nykyään paljon huonommin, tuoksut vain laitetaan laatikkoon ilman mitään pehmustusta. Täytyy laittaa palautetta yrityksille.

Vierailija
12900/19315 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään testissä (tosin vasta tuoksulapulla, iholle en vielä uskaltanut) MFK:n Oud Satin Mood ja Grand Soir.

Kumpikaan ei ihastuttanut heti alkuun, mutta ei myöskään vihastuttanut. Oud Satin Mood on ensimmäinen tuoksu jonka nimessä on oud, ja joka ei ole saanut aikaiseksi ahdistavaa tunnetta hapen loppumisesta.

Molemmissa on suitsukemaisuutta, joka on itselleni yleensä ehdoton ei. Pidän kyllä suitsukkeiden tuoksusta, mutta ne pitemmällä ajalla tai voimakkaampina ne alkavat tehdä juuri sen tunteen, etten saa happea. Satin Moodista ainakin lapulla se pahin suitsukemaisuus hävisi aika nopeasti, ja kukkaisuus tuli enemmän esiin. Tosin nyt se on näköjään taas palannut. Hyvin miellyttävänä kyllä, mutta epäilen että tuoksu ei tule minulle sopimaan. Mahdollisuuden annan kyllä, eihän sitä tiedä mihin suuntaan se iholla lähtee.

Grand Soir on minun nenääni partavesimäinen, liian maskuliininen omaan käyttöön, mutta täytyy sekin iholle testata. Paperilla ainakin siitä puuttuu se tietty pehmeys mitä minä tuollaiselta vahvalta tuoksulta kaipaan. Palaan näihin vielä uudestaan, mikäli iholle suihkutettuna tapahtuu ihmeitä. Täytyy vaan suihkaista jonnekin mikä on helppo pestä, jos alkaa ahdistaa.

Päivän tuoksu tänään oli YSL:n Mon Paris, testissä toimistolla. En ole tutkinut onko siinä jotain samaa kuin jossakin Montalen hedelmätuoksussa (Starry Nights tai Wild Pears, en muista tarkkaan..). Molemmat muuttuivat ihollani loppupäivästä hyvin partavesimäisiksi, mitä en ymmärrä ollenkaan. Kummassakaan ei ole alkujaan mitään maskuliinista, mutta jokin niissä tosiaan hyvin monen tunnin iholla olon jälkeen muuttui täysin.

On muuten jännä huomata kuinka ikä (ja ilmeisesti hormonitoiminta) vaikuttavat siihen kuinka tuoksut iholla muuttuvat. Aiemmin tuoksut eivät ihollani juuri eronneet siitä miltä ne paperilla tuoksuvat, mutta kun ikää ja muutoksia ehkäisyssä (hormonaalisesta luopuminen) on tapahtunut, ovat tuoksutkin alkaneet muuttua. Enää ei ole turvallista ostaa tuoksua joka on paperilapulla hyvä, pakko aina testata iholle ja mielellään useamman kerran ja pitemmillä ajanjaksoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi