Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19315)

Vierailija
12741/19315 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lost Cherry on jenkkislangia Menetetylle Neistyydelle.

Kuten Rose Prick on Ruusuinen Mu l k k u.

Turha alapeukutella. Kirjoittaja on oikeassa. Fordilla on tätä sanaleikkiä ja eroottista kuvastoa ollut aina, tavaramerkki niinkuin.

https://rachelmdavidson.wordpress.com/2013/01/24/tomford/

Tuskinpa kukaan on väittänyt mitään väärässä olemisesta, alapeukut todennäköisesti vain kertovat, että ahaa, ei ole kovin kiinnostava tieto. Puhumme parfyymeista, joiden nuotit ovat kiinnostavampi kuin tuoksujen nimet tai markkinointi. Toki niissäkin voi joskus olla jotain kiinnostavaa. Mutta jatkuvasti saman asian postaaminen ketjuun on aika tylsää, kaikki varmaan muutenkin osaavat tarpeeksi englantia.

Ei kaikki välttämättä osaa tai tajua slangienglantia, ja sitä paitsi tuoksut kuuluvat hyvin vahvasti muotiin ja muotitaloihin, ei ne rajoitu pelkkiin tuoksutaloihin!

Vierailija
12742/19315 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää ikinä osta Gucci groupin tuoksuja. Vetivät esim Balenciagan vessasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12743/19315 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SOTD Chloe Nomade Naturelle. Huh. Olen tajunnut, etten juurikaan pidä santelipuusta silloin, kun se on tuoksussa pääroolissa. Tässä se on. Lopputuoksu talttuu hyvin samanlaiseksi kuin Nomade edp.

Minulla tulee iholta ensin voimakas kookos, joka onkin yllättäen taateli ja jossain vaiheessa tulee sellainen taatelikakku-herkkuinen, minkä jälkeen vasta ensimausteisuutta keventävää keltaista hapokasta luumua, sitrusmaista freesiaa ja häivähdys vaniljaa. Tuon jälkeen tulee lisää vaniljaa ja hieman lämmittävää puuta mutten saa sitä alkuperäisen Nomaden sammalta, enkä oikeastaan santelipuuta.

Toisaalta seetri on minulle se vastenmielisin puuhaju, santeli on hyvin pehmeä siihen verrattuna :D

Vierailija
12744/19315 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En enää ikinä osta Gucci groupin tuoksuja. Vetivät esim Balenciagan vessasta.

Gucci Group on vitsi nykyään. Tekivät mauttomia feikin näköisiä logovaatteita, yhdistäen Guccin ja Balenciagan logot yhteen ja samaan tuotteeseen kuten laukut, kengät ja vaatteet! Esimerkkinä Balenciagan Hourglass-laukku Guccin kuosikankaalla, ja Balenciagan Speed-tennarit Guccin väreillä ja logoilla.

https://i.pinimg.com/736x/1c/58/a9/1c58a9bc92acdc660a7e8120faf3f4da.jpg

https://i.pinimg.com/736x/ed/a7/91/eda79154a73d25bc2bbd6325ad0da6a6.jpg

Myös toisin päin, eli Guccin tuotteisin kuten klassiseen Marmont-laukkuun laitettiin Balenciagan logot

https://i.pinimg.com/736x/f8/db/52/f8db5293d812053bd980051f44f02737.jpg

Vierailija
12745/19315 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksuna Pradan Candy Kiss jonka valmistus on käsittääkseni lopetettu. Pullossa enää pisara jäljellä, tuskin jään kaipaamaan, vaikka tämä oli kiva jokapaikan tuoksu joskus.

Nyt syksyllä tekisi mieli jotain uutta, mutta ehkä käännyn oman kokoelmani puoleen. Talven varalle on esim. Gucci nro 3 ja Bottega Venetan Bottega Veneta. 

Mitä mieltä olette Pradan uutuustuoksusta Paradoxe? Kokeilin sitä pikaisesti viime viikolla enkä oikein saanut mitään 'irti'. Sama fiilis kuin olisi suihkutellut muutamaa suosittua tuoksua sekaisin. Mitäänsanomaton siis tuo Paradoxe näin ensivaikutelmana. 

Vierailija
12746/19315 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tänään testissä Francesca Bianchin The Lovers' Tale. Ei jatkoon.

Miksi ei? N51

Vierailija
12747/19315 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotd Gallett Bois d'Orange. Loistokologne, tuoksuu Välimeren maille.

Vierailija
12748/19315 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei? N51

En saanut siitä irti muuta kuin nahkaa, enkä välitä tuoksua pelkälle nahalle. Tyger Tygerin ja The Dark Siden kanssa menikin paljon paremmin, tykästyin molempiin. TT:n tuberoosa yllätti positiivisesti, ja jo se on pieni ihme. Molemmat hyvällä tavalla täyteläisiä tuoksuja, vaikka hunajan makeutta on paljon.

Vierailija
12749/19315 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttelen syyskuun aikana näytteitä pois.

Päivän tuoksu: Naomi Goodsirin Nuit de Bakélite. Onpa erikoinen tapaus. Nuottilista vaihtelee riippuen siitä, mistä katsoo, mutta ainakin tuberoosaa ja vihreitä nuotteja siinä on (angelica, artemisia, galbanum... en tiedä noiden suomenkielisiä nimiä, jos kielipoliisi sattuu olemaan linjoilla). Kokonaisvaikutelma minulle oli viileä, melkeinpä kylmä sekoitus erilaisia vihreitä kasviksia (en ole ainoa, jonka nenään tuoksuu vihreä paprika) ja valkoisia kukkia. Jälkituoksussa iholla on aavistus jotain tummempaa, mutta tuo keittiöpuutarhan mieleen tuova vihreys ja omituinen, ei-tuberoosamainen tuberoosa jäivät lähinnä mieleen. Minä en pitänyt tästä. Käytin sitä päivän, ja siinä oli minusta jotain hiukan luotaantyöntävää, vaikkei se tuoksu ollenkaan pahalta sinänsä. Mutta ne, jotka tykkäävät, tykkäävät hullun lailla. Tämä on siis todellinen niche-tuoksu. Saman merkin Cuir Velours odottelee vielä kylmempiä säitä. N51

p.s. Nuit on voimakas ja pitkäkestoinen. 

12750/19315 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Donna Karan  DKNY Be delicious green apple on minun tuoksuni. Ihana, vihreän omenan tuoksu. <3

Vierailija
12751/19315 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei? N51

En saanut siitä irti muuta kuin nahkaa, enkä välitä tuoksua pelkälle nahalle. Tyger Tygerin ja The Dark Siden kanssa menikin paljon paremmin, tykästyin molempiin. TT:n tuberoosa yllätti positiivisesti, ja jo se on pieni ihme. Molemmat hyvällä tavalla täyteläisiä tuoksuja, vaikka hunajan makeutta on paljon.

Joo, se on todella nahkainen! Tyger Tygerista ja The Dark Sidesta pidän minäkin, sekä Under My Skinistä. Ainoa ostamani pullo on Lost in Heaven. Lisäksi minulla on Tygerista sekä Loversista dekantti, ja näyte Dark Sidesta. Ne kestävät varmaan ikuisesti. 

Bianchin tuoksut ovat jopa liian täyteläisiä. Käytän silloin tällöin, ja nautin, mutta säästeliäästi annosteltuina. En voisi todellakaan käyttää päivittäin. N51

Vierailija
12752/19315 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Versacen Yellow Diamond. Sellainen mukavan sitruksinen ja raikas. En tykkää liian "mausteisista" ja väkevistä tuoksuista.

Nyt käytössä Zadig & Voltaire - This is love! Pidän tuosta tosi paljon. Sellainen kukkainen ja lempeä.

Vierailija
12753/19315 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei? N51

Joo, se on todella nahkainen! Tyger Tygerista ja The Dark Sidesta pidän minäkin, sekä Under My Skinistä. Ainoa ostamani pullo on Lost in Heaven. Lisäksi minulla on Tygerista sekä Loversista dekantti, ja näyte Dark Sidesta. Ne kestävät varmaan ikuisesti. 

Bianchin tuoksut ovat jopa liian täyteläisiä. Käytän silloin tällöin, ja nautin, mutta säästeliäästi annosteltuina. En voisi todellakaan käyttää päivittäin. N51

Mulla on vielä osa Biancheja testaamatta, neljä näytettä odottaa talvea. Tähän saakka testatuista suosikki on ehkä Luxe Calme Volupte, yhdistelmä galbanumia (enpä minäkään tiedä suomennosta) ja savuista vetiveriä. Tuo täyteläisyys on totta, ja syy, miksen koskaan osta kokonaisia pulloja. Tällaisena (Frantic-termein) "sissysprayerina" nuo näytteetkin kestävät lopun ikää, siinä missä Amouagetkin. Byredoa voisi saada ehkä pullon loppuun.

Mutta joo, liikaa ovat mullekin päivittäiseen käyttöön, välillä on saatava muuta. Siispä huomiselle Squid. :) Goodsiriä on mulla vain yksi, Bois d'Ascese. Tosi puiseva, kuten nimikin antaa olettaa, muttei niitä parhaita suitsukkeita. Bakelitea olen aina välillä katsellut, mutten ole vielä tutustunut, vierastan tuberoosaa...paitsi nyt Tyger Tygerin kanssa. Ehkä Bakelitellekin pitää antaa mahdollisuus.

Vierailija
12754/19315 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun uus ihastus: Chloé Nomade Absolu EdP -hajuvesi avautuu mehukkaalla luumun tuoksulla, joka taittuu sammaleisen vehreään valkohankajäkälän ja marunan sekoitukseen sydäntuoksussa. Pohjatuoksu on lämmin, iholle sulautuva yhdistelmä myskiä ja santelipuuta.

Nomadet on IHANIA juuri nyt syksyllä, kun puut ja puskat alkaa vaihtaa väriä ja maa on kosteahko niin nämä tulevat esiin aivan upealla tavalla.

Vierailija
12755/19315 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette Pradan uutuustuoksusta Paradoxe? Kokeilin sitä pikaisesti viime viikolla enkä oikein saanut mitään 'irti'. Sama fiilis kuin olisi suihkutellut muutamaa suosittua tuoksua sekaisin. Mitäänsanomaton siis tuo Paradoxe näin ensivaikutelmana. 

Mulle esiteltiin uusi Prada pehmeänä, naisellisena, puuterisena tuoksuna - ja vaikea ihoni muunsi tuoksun inhottavan pistäväksi, joksikin, mitä en todellakaan voisi käyttää. Täytyykin tutkia, mitä tämä tuoksu pitää sisällään, josko vihdoin löytäisin sen nuotin, joka ei toimi ihoni kanssa yhteen.

Vierailija
12756/19315 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun uus ihastus: Chloé Nomade Absolu EdP -hajuvesi avautuu mehukkaalla luumun tuoksulla, joka taittuu sammaleisen vehreään valkohankajäkälän ja marunan sekoitukseen sydäntuoksussa. Pohjatuoksu on lämmin, iholle sulautuva yhdistelmä myskiä ja santelipuuta.

Nomadet on IHANIA juuri nyt syksyllä, kun puut ja puskat alkaa vaihtaa väriä ja maa on kosteahko niin nämä tulevat esiin aivan upealla tavalla.

No hitsi. Otankin esille EDT:in jonka pistin kesätuoksuna jo kaappiin, saa uuden kokeilun syksyssä. Alkoikin just sopivasti sataa eka kertaa moneen viikkoon.

Vierailija
12757/19315 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hitsi. Otankin esille EDT:in jonka pistin kesätuoksuna jo kaappiin, saa uuden kokeilun syksyssä. Alkoikin just sopivasti sataa eka kertaa moneen viikkoon.

Minulla on EDT 30ml, ja EDP on näytesuihketuubina, silti jotenkin tuo EDT on juuri nyt aivan mahtava kun siinä on sitä hedelmäisyyttä tasapainoittamassa sammalta ja tulee sellainen raikastava mutta lämmittävä "crispy autumn" fiilis : )

Vierailija
12758/19315 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkan.

Ja mieheni on välillä käyttänyt tuota minun Nomade EDT:a ja tuoksuu todella hyvältä hänellä. Vuorostani varastan häneltä miesten L'Eau Par Kenzoa :D

Vierailija
12759/19315 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle esiteltiin uusi Prada pehmeänä, naisellisena, puuterisena tuoksuna - ja vaikea ihoni muunsi tuoksun inhottavan pistäväksi, joksikin, mitä en todellakaan voisi käyttää. Täytyykin tutkia, mitä tämä tuoksu pitää sisällään, josko vihdoin löytäisin sen nuotin, joka ei toimi ihoni kanssa yhteen.

Nerolin ja benzoinin yhdistelmä? Kaveri valittaa aina että se tulee hänellä pistävänä "piikkinä" monesti läpi, peittää valkoiset pehmeät kukat ja makeuden. Myskihän on taas sellainen joka tasoittaa tuoksua hyvin paljon mutta tuossa ei liene paljon sitä?

Minulla lila luumu on tuoksuissa välittömästi sellainen joka tuo niihin pistävän maskuliinisen partaveden löyhkän. Vaikka tuoksussa olisi vaniljaa ja muuta makeahkoa. Lisäksi aiheuttaa jyskyttävää päänsärkyä.

Tietysti täytyy muistaa ettei nuo tuoksujen valmistajat paljasta kaikkia raaka-aineitaan (enää kuulemma) julki, ettei muut ala kopioimaan niitä. Joskus näkee tuoksuja joissa on nimetty vain pari kukkaa, vanilja ja jokin muu, vaikka oma tottunut nenä ja aivot haistaa niissä ainakin 6 muuta joita ei ole listattu.

Vierailija
12760/19315 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun Notinon näytepaketit tulivat.

Testasin ekana Chloen Nomadea, joka oli yllättävän kirpakka ja jopa miehekkään oloinen. Ei paha, mutta ei mun juttu. Petyin.

Seuraavaksi testasin Guerlainen Mandarine Basilicia, ja sain näköjään siitä kutisevaa ihottumaa käsivarsien sisäpinnalle, kun laitoin tipan. Tuoksukaan ei  mikään erityisen ihmeellisen upea ollut.

Mutta tällaistahan tämä näytekokeilu on, siksi onkin jännää (ettei tiedä tuleeko ihottuma :'D vai uusi parfyymifanituksen kohde).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan