Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19276)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vain parhaimmat "nenät" pääsevät huippufirmoihin töihin, koska niitä on vain rajallinen määrä. Jokainen olisi varmasti halukas menemään maailman suurimman ja kalleimman parfyymitalon Guerlainin leipiin heti jos kysyttäisiin, palkkakin nousisi huomattavasti myynnin ollessa aivan eri sfääreissä.
Ehkä palkka on siellä hyvä, mutta Guerlain on LVMH:n omistuksessa, joten perinteikkään perhefirman maine on ollutta ja mennyttä. Markkinajohtoisesti mennään sielläkin nykyään. Vrt. Dior, YSL...
Tuon ahneen LVMH:n takia LV eli vanha laukku ja nahkatalo Vuitton alkoi tunkea markkinoille tuoksuja, ja by Kilian-hajuvesimerkin tyyppi Kilian Hennessy Jr on siis Hennessy-konjakkiperheen lellipentu jolle ostettiin oma hajuvesimerkki rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tietoa mistä saisi Kayalin tuoksuja Suomeen? Esim Feeluniquelta löytyisi mutta eivät toimita tätä brändiä Suomeen. Musk 12 ja Vanilla kiinnostaisivat.
Cult Beauty ainakin toimittaa Suomeen Kayalin hajuvesiä. Vaikka onkin brittiläinen sivusto alunperin, toimitus tulee EUn kautta eikä mitään tulleja ym maksuja tule lisäksi. Pari kertaa olen jo tilannut, ensin vaniljaa ison pullon ja sitten 3 kpl 10 millin söpöjä pikkupulloja. Sweet diamond pink pepper ja Vanilla on suosikkini.
Myös Ruotsin Sephorassa, joka toimittaa Suomeen, on saatavilla Kayaleja.
Kayali Vanillasta tulee mieleen entinen Katiskamorsian eli SohviBlörtsy, se oli joskus kuvannut sitä pulloa Dubaissa ja kehui ihanaksi, samalla kun osteli Huda Beautyn meikkejä.
Lisäksi oli ottanut salilla kuvan jossa kuivaa jumppatrikoot päällä hikisiä haaroja hiustenkuivaajalla, niin ei tule tuoksuistaan mikään kovin imarteleva kuva.
Vierailija kirjoitti:
Päivän tuoksuna näin ensialkuun Mallen Angeliques sous la pluie. Alussa katajanmarjan aromisuutta, joka muistuttaa ginistä. Sitten tuoksu muuttuu aavistuksen makeammaksi, säilyttäen silti aromaattisen luonteensa. Tämä ei erityisesti tuo mieleeni mitään sadetta. Okei unisex-tuoksu, mutta vähän liian vieno makuuni, alun jälkeen en juuri haista tätä.
Hiljattain kokeilin Anatole Lebretonin tuoksuja. Mielenkiintoinen merkki, hyvin "niche" siinä mielessä, että tuoksut ovat erikoisia. Joistain pidin, toisista en. Alla täysin henk. koht. vaikutelmia.
- Incarnata: ehkä realistisin kokeilemani "huulipunatuoksu".
- Cornaline: hedelmäinen kukkaistuoksu. Hiukan vintage, aurinkoinen, kiva mutta jäin kaipaamaan hiukan tummempaa (sammaleista) pohjavirettä.
- Fleur cachée: mielenkiintoinen mausteinen vanilja. Laitoin syrjään odottamaan syksyä.
- Grimoire. Tuoksuu ikivanhalta puutalolta metsän keskellä, ja vanhoilta kirjoilta. Pidin, mutten käyttäisi parfyymina.
- Racine carrée: vetiveriä, aavistus iiristä. Kuiva. Tuoksuu heinäiseltä ja puiselta, vähän lakritsiltakin. Pidin, ja saattaisin jopa käyttää.
- L'Eau de Merzhin: nuottilista oli lupaava, mutta jokin tässä tökki. Enhkä tonkan makeus joka omaan nenääni riiteli vihreyden ja aromaattisuuden kanssa.
- L'Eau scandaleuse: tummaa nahkaa ja tuberoosaa. Tykkäsin, ja säästin tämän syksyä varten.
- Perfumista: en yleensä välitä ruusu-patsulituoksuista (poikkeus: Rose anonyme), mutta tämä on hyvä. Ei ihan tarpeeksi "chypre" minunlaiselleni vintage-fanille, mutta käytän tämän loppuun syksyllä ja katson sitten.
Anatole Lebretonin tuoksut ovat kalliihkoja, mutta heillä on kohtuuhintainen näytesetti ja kivan näköinen matkakokopakkaus, plussaa siitä. N50
Mistä tuota Incarnataa voi ostaa? Saako siitä yksittäisiä näytteitä? Rakastan meikki/huulipunatuoksuja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tietoa mistä saisi Kayalin tuoksuja Suomeen? Esim Feeluniquelta löytyisi mutta eivät toimita tätä brändiä Suomeen. Musk 12 ja Vanilla kiinnostaisivat.
Cult Beauty ainakin toimittaa Suomeen Kayalin hajuvesiä. Vaikka onkin brittiläinen sivusto alunperin, toimitus tulee EUn kautta eikä mitään tulleja ym maksuja tule lisäksi. Pari kertaa olen jo tilannut, ensin vaniljaa ison pullon ja sitten 3 kpl 10 millin söpöjä pikkupulloja. Sweet diamond pink pepper ja Vanilla on suosikkini.
Myös Ruotsin Sephorassa, joka toimittaa Suomeen, on saatavilla Kayaleja.
Kayali Vanillasta tulee mieleen entinen Katiskamorsian eli SohviBlörtsy, se oli joskus kuvannut sitä pulloa Dubaissa ja kehui ihanaksi, samalla kun osteli Huda Beautyn meikkejä.
Lisäksi oli ottanut salilla kuvan jossa kuivaa jumppatrikoot päällä hikisiä haaroja hiustenkuivaajalla, niin ei tule tuoksuistaan mikään kovin imarteleva kuva.
Voi ei. Nyt pullon odotus vähän latistui. No onneksi emme hengaile samoissa paikoissa Berlofin kanssa.
Hani125 kirjoitti:
Kun tunnen jossain Yves Rocherin Magnolian mieleeni muistuu kaikenlaista. Ammattikouluaikainen tyttöystäväni.... muistan häntä lämmöllä edelleen.
Missä tätä Yves Rokkerin Magnoliaa tulee vastaan? On tosiaan helposti tunnistettava mutta viimeisimmästä havainnostani on varmaan 30 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Päivän tuoksuna näin ensialkuun Mallen Angeliques sous la pluie. Alussa katajanmarjan aromisuutta, joka muistuttaa ginistä. Sitten tuoksu muuttuu aavistuksen makeammaksi, säilyttäen silti aromaattisen luonteensa. Tämä ei erityisesti tuo mieleeni mitään sadetta. Okei unisex-tuoksu, mutta vähän liian vieno makuuni, alun jälkeen en juuri haista tätä.
Hiljattain kokeilin Anatole Lebretonin tuoksuja. Mielenkiintoinen merkki, hyvin "niche" siinä mielessä, että tuoksut ovat erikoisia. Joistain pidin, toisista en. Alla täysin henk. koht. vaikutelmia.
- Cornaline: hedelmäinen kukkaistuoksu. Hiukan vintage, aurinkoinen, kiva mutta jäin kaipaamaan hiukan tummempaa (sammaleista) pohjavirettä.
- Fleur cachée: mielenkiintoinen mausteinen vanilja. Laitoin syrjään odottamaan syksyä.
- Grimoire. Tuoksuu ikivanhalta puutalolta metsän keskellä, ja vanhoilta kirjoilta. Pidin, mutten käyttäisi parfyymina.
- Racine carrée: vetiveriä, aavistus iiristä. Kuiva. Tuoksuu heinäiseltä ja puiselta, vähän lakritsiltakin. Pidin, ja saattaisin jopa käyttää.
- L'Eau de Merzhin: nuottilista oli lupaava, mutta jokin tässä tökki. Enhkä tonkan makeus joka omaan nenääni riiteli vihreyden ja aromaattisuuden kanssa.
- L'Eau scandaleuse: tummaa nahkaa ja tuberoosaa. Tykkäsin, ja säästin tämän syksyä varten.
- Perfumista: en yleensä välitä ruusu-patsulituoksuista (poikkeus: Rose anonyme), mutta tämä on hyvä. Ei ihan tarpeeksi "chypre" minunlaiselleni vintage-fanille, mutta käytän tämän loppuun syksyllä ja katson sitten.
Anatole Lebretonin tuoksut ovat kalliihkoja, mutta heillä on kohtuuhintainen näytesetti ja kivan näköinen matkakokopakkaus, plussaa siitä. N50
Sinä se vain löydät jatkuvasti merkkejä joita en nähnyt missään myytävänä.
Vierailija kirjoitti:
Hani125 kirjoitti:
Kun tunnen jossain Yves Rocherin Magnolian mieleeni muistuu kaikenlaista. Ammattikouluaikainen tyttöystäväni.... muistan häntä lämmöllä edelleen.
Missä tätä Yves Rokkerin Magnoliaa tulee vastaan? On tosiaan helposti tunnistettava mutta viimeisimmästä havainnostani on varmaan 30 vuotta.
Minulla oli Magnoliaa joskus kymmenenvuotiaana, taisin saada lahjaksi ja taisi olla ensimmäinen hajuveteni. En kyllä tiedä, tunnistaisinko enää jos jossain haistaisin. Minne mahtoi pullo kadota aikoinaan? Käytinkö sen loppuun?
Kiitti infoista mistä saa hankittua Kayalin tuoksuja! Tilasin Cult Beautystä sellaisen 4 x 10 ml setin, jossa on Vanilla 28, Deja Vu White Flower, Sweet Diamond Pink Pepper ja Utopia Coco Vanilla. Erikseen otin lisäksi Invite Only Amberin. En malta odottaa että pääsen testailemaan. Oli vielä kiva kun sai ekasta tilauksesta 15% alennuksen.
Ainoa mitä haluaisin vielä testata on Elixir 11, mutta sen kohdalla luki oudosti että rajoituksia joihinkin maihin, kysy lisäinfoa. Tietääkö joku tästä? Kuulosti oudolta että yhden tuoksun kohdalla tuollainen.
Olen aivan rakastunut Narciso Rodriquezin kuutiomallisiin tuoksuihin. Varsinkin valkoiseen Narcisoon ja oranssiin Narciso Amberiin. Narciso on aivan täydellinen, feminiininen, kaunis, myskituoksu. Sitä on vaikea kuvailla, jotenkin edustaa kauneutta puhtaimmillaan. Tosi voimakaskestoinen myös. Ja tämähän on nyt siis lopetettu 😭 Nappasin viimeisten joukosta Hobby Hallista 30ml, nyt sieltäkin loppu. Ehkä Ebaystä löytyy vielä. Jos joku näkee jossain, vinkatkaa! Haluaisin isomman pullon.
Narciso Ambreessa myski sekoittuu frangipaniin, ylang ylangiin ja valkoisiin kukkiin. Siinä on trooppisuutta, mutta samalla syvää seksikkyyttä myskin vuoksi, joka estää sitä olemasta sellainen ns. beach-tuoksu kuin vaikka Replican Beach Walk. Tämä on mielestäni todella viettelevä tuoksu, ja käytinkin tätä yksillä treffeillä, ja teki vaikutuksen 😆
Vierailija kirjoitti:
Olen aivan rakastunut Narciso Rodriquezin kuutiomallisiin tuoksuihin. Varsinkin valkoiseen Narcisoon ja oranssiin Narciso Amberiin. Narciso on aivan täydellinen, feminiininen, kaunis, myskituoksu. Sitä on vaikea kuvailla, jotenkin edustaa kauneutta puhtaimmillaan. Tosi voimakaskestoinen myös. Ja tämähän on nyt siis lopetettu 😭 Nappasin viimeisten joukosta Hobby Hallista 30ml, nyt sieltäkin loppu. Ehkä Ebaystä löytyy vielä. Jos joku näkee jossain, vinkatkaa! Haluaisin isomman pullon.
Narciso Ambreessa myski sekoittuu frangipaniin, ylang ylangiin ja valkoisiin kukkiin. Siinä on trooppisuutta, mutta samalla syvää seksikkyyttä myskin vuoksi, joka estää sitä olemasta sellainen ns. beach-tuoksu kuin vaikka Replican Beach Walk. Tämä on mielestäni todella viettelevä tuoksu, ja käytinkin tätä yksillä treffeillä, ja teki vaikutuksen 😆
Mulla on Narciso Poudrée ja se on minusta täydellinen helmikuun pakkasten tuoksu: puuterinen ja "kashmirvillainen". Se on jo pakattu säilöön odottamaan ensi talvea. Varmaan joskus joulukuussa kaivan sen taas esiin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt heitän vaikean kysymyksen: mitä tuoksua suosittelisit ihmiselle, joka on sairas ja jolla on välillä huono olo ja kipuja?
YSL:n designer tuoksuja (STOCKMANN)
ovat lempeitä..ja voit lisäillä NIIN PALJON kuin haluat
On kieloa, on ambraa on purkan tuoksuista...
Hinta VAIN 225 EGEE pottle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anatole Lebretonin tuoksut ovat kalliihkoja, mutta heillä on kohtuuhintainen näytesetti ja kivan näköinen matkakokopakkaus, plussaa siitä. N50Sinä se vain löydät jatkuvasti merkkejä joita en nähnyt missään myytävänä.
Heh, tuosta en tiedä mutta Lebretonilla on ihan verkkokauppa.
Sille, joka kysyi: nähtävästi ei yksittäisiä näytteitä, mutta neljä näytettä voi tilata, koko settiä ei ole pakko ostaa. Katso täältä: https://www.anatolelebreton.com/boutique-en-ligne/QUATUOR-dEchantillons…;
Vierailija kirjoitti:
Oletteko huomanneet, että Bois de jasmin -blogi näyttää kadonneen verkosta, samoin perustajansa Victoria Frolovan muut somekanavat? Kun yritän päästä sivustolle, tulee 404 not found -ilmoitus.
Frolova on ukrainalainen - mietin, liittyykö sivuston katoaminen jotenkin siihen. Tosin hän on käsittääkseni asunut ihan muualla (Brysselissä?) jo pitkään, ei siis käsittääkseni sotatoimialueella. Ja joo, toki parfyymiasia on sodan mittakaavassa triviaali. Mutta Frolovan blogi oli hieno, ja ajattelin täältä kysyä, josko joku olisi asiasta kuullut (lukenut) jotain.
Huomasin tuon jokin aika sitten.
Luin yhdeltä foorumilta, että hän on kyllä kunnossa mutta pitää matalaa profiilia, koska häntä on maalitettu ja osoite- tms. tietoja jaeltu julkisesti Ukraina-lausuntojen vuoksi. Aivan hirveää. N50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuo mongolisoturi on virallisesti?
Serge Lutens, Muscs Koublai Khan. Fragrantican arviot olivat joskus ratkiriemukkaita.
Kävipä kerran näin. Olin tilannut tästä näytteen jota kokeilin iltapäivällä. Tässä kohtia ei tarvitse ensivaikutelmia kuvailla, mennään suoraan loppuvaikutelmiin.
Heräsin aamuyöllä, tunne välitön paniikki ja varmuus että vieras pahantahtoinen mies on pimeässä makuuhuoneessani. Pystyin haistamaan hänet ja tuoksu oli pelottava. Makasin hiljaa, pitäisikö vetää peitto suojaksi, liikkua, pitäisikö rynnätä valokatkaisijalle vai tehdä harhautus ja sitten syöksyä ovelle? Syöksyin valokatkaisijalle. Ei ketään missään. Vain omasta käsivarresta leijuva eläimellinen ihmiskehon tuoksu...Olipas elävä kuvaus tuoksun vaikuttavuudesta.
Mulla oli samantyyppistä tuskaa uurastaa Bianchin The Black Knight loppuun. Silkalla sisulla piti mennä. Otti aivoon kun näyte oli ollut niin kalliskin.
Se oli synkkä ja ruma. Ei sopinut mulle.
Tuota Black Knightia en ole vielä rohjennut kokeilla. En usko, että se on minua varten. Pidän kyllä The Lover's Talesta kovasti. N50
Vierailija kirjoitti:
Hani125 kirjoitti:
Aah, tuosta tulee mieleen edesmennyt mummuni, joka lausui tuon merkin nimenomaan Yves Rokkerina. <3 Tilaili kaikenlaista sieltä. Taisin itsekin joskus kasarilla kokeilla Magnoliaa. Ei sitä varmaan enää valmisteta, ehkä joku tietää paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narciso Ambreessa myski sekoittuu frangipaniin, ylang ylangiin ja valkoisiin kukkiin. Siinä on trooppisuutta, mutta samalla syvää seksikkyyttä myskin vuoksi, joka estää sitä olemasta sellainen ns. beach-tuoksu kuin vaikka Replican Beach Walk. Tämä on mielestäni todella viettelevä tuoksu, ja käytinkin tätä yksillä treffeillä, ja teki vaikutuksen 😆Mulla on Narciso Poudrée ja se on minusta täydellinen helmikuun pakkasten tuoksu: puuterinen ja "kashmirvillainen". Se on jo pakattu säilöön odottamaan ensi talvea. Varmaan joskus joulukuussa kaivan sen taas esiin.
Olen myöskin käyttänyt Poudreeta pakkastuoksuna mutta minun ihollani siitä tulee liian vaniljainen. Mikähän olisi sellainen kashmirtuiksu joka ei ole makea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Serge Lutens, Muscs Koublai Khan. Fragrantican arviot olivat joskus ratkiriemukkaita.
Kävipä kerran näin. Olin tilannut tästä näytteen jota kokeilin iltapäivällä. Tässä kohtia ei tarvitse ensivaikutelmia kuvailla, mennään suoraan loppuvaikutelmiin.
Heräsin aamuyöllä, tunne välitön paniikki ja varmuus että vieras pahantahtoinen mies on pimeässä makuuhuoneessani. Pystyin haistamaan hänet ja tuoksu oli pelottava. Makasin hiljaa, pitäisikö vetää peitto suojaksi, liikkua, pitäisikö rynnätä valokatkaisijalle vai tehdä harhautus ja sitten syöksyä ovelle? Syöksyin valokatkaisijalle. Ei ketään missään. Vain omasta käsivarresta leijuva eläimellinen ihmiskehon tuoksu...Olipas elävä kuvaus tuoksun vaikuttavuudesta.
Mulla oli samantyyppistä tuskaa uurastaa Bianchin The Black Knight loppuun. Silkalla sisulla piti mennä. Otti aivoon kun näyte oli ollut niin kalliskin.
Se oli synkkä ja ruma. Ei sopinut mulle.Tuota Black Knightia en ole vielä rohjennut kokeilla. En usko, että se on minua varten. Pidän kyllä The Lover's Talesta kovasti. N50
Luulin pitäväni nahkatuoksuista, ja ostin useamman erilaisen näytteen.
Kyllä mä joistain pidänkin, mutta näköjään en nahka-suitsuke-beeswax-jeera-komboista.
Jostain syystä Bianchi ei muutenkaan sopinut.
Näin tässä oppii asioita vähitellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli synkkä ja ruma. Ei sopinut mulle.Tuota Black Knightia en ole vielä rohjennut kokeilla. En usko, että se on minua varten. Pidän kyllä The Lover's Talesta kovasti. N50
Luulin pitäväni nahkatuoksuista, ja ostin useamman erilaisen näytteen.
Kyllä mä joistain pidänkin, mutta näköjään en nahka-suitsuke-beeswax-jeera-komboista.
Jostain syystä Bianchi ei muutenkaan sopinut.
Näin tässä oppii asioita vähitellen.
Mulla on edelleen Bianchit testaamatta....jeera haisee nenääni hielle, ja vaikka se on joskus ruoassa ok, en välittäisi tuoksua siltä. Entä miltä The Dark Side vaikuttaa, se kiehtoisi teoriassa?
Cacharel LouLou puhkeaa kukkaan keväällä.
Kuka olisi uskonut? Talvella se oli kammottavan savuinen, tukahduttava.