Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19276)

Vierailija
11601/19276 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko huomanneet, että Bois de jasmin -blogi näyttää kadonneen verkosta, samoin perustajansa Victoria Frolovan muut somekanavat? Kun yritän päästä sivustolle, tulee 404 not found -ilmoitus.

Frolova on ukrainalainen - mietin, liittyykö sivuston katoaminen jotenkin siihen. Tosin hän on käsittääkseni asunut ihan muualla (Brysselissä?) jo pitkään, ei siis käsittääkseni sotatoimialueella. Ja joo, toki parfyymiasia on sodan mittakaavassa triviaali. Mutta Frolovan blogi oli hieno, ja ajattelin täältä kysyä, josko joku olisi asiasta kuullut (lukenut) jotain.

Vierailija
11602/19276 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tietoa mistä saisi Kayalin tuoksuja Suomeen? Esim Feeluniquelta löytyisi mutta eivät toimita tätä brändiä Suomeen. Musk 12 ja Vanilla kiinnostaisivat.

Cult Beauty ainakin toimittaa Suomeen Kayalin hajuvesiä. Vaikka onkin brittiläinen sivusto alunperin, toimitus tulee EUn kautta eikä mitään tulleja ym maksuja tule lisäksi. Pari kertaa olen jo tilannut, ensin vaniljaa ison pullon ja sitten 3 kpl 10 millin söpöjä pikkupulloja. Sweet diamond pink pepper ja Vanilla on suosikkini.

Kiitos vastauksesta. Olen nähnyt vähän vaivaa Kayalin googlettamisessa mutta Cult Beauty ei ole osunut kiikarin. Ilokseni huomasin, että sieltähän löytyi vielä yksi Charlotte Tilburyn suosittu tuote, jota ei tahdo saada mistään🥳

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11603/19276 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuoksut tulevat tunnetilojeni kavereiksi, ikäänkuin tukemaan niitä, tai sitten ne piristävät ja tuovat mukanaan sitä,mitä kaipaan. Jälkimmäiseen esimerkkinä se, että kaamosaikaan minua piristi tavattomasti Guerlainin La Petite Robe Noire, joka on elämäniloinen tuoksu. Siinä se vahva kirsikka ja manteli nostivat mielialaa heti.

Joskus on myös kiva tuoda kesä talven keskelle, esim käyttämällä jotain alleviivatusti kesätuoksua keskellä kylmintä talvea. 

Tällä hetkellä, kun on lunta ja pakkasta enemmän kuin tarpeeksi, tykkään kotoilla Chanel Chancen kanssa, siinä on jotain kodikasta ja maanläheistä. 

La Petite Robe Noire nousee yhä korkeammalle testattavien listalla. Moni kehuu sitä, ja Guerlainiin on aina voinut luottaa, en muista pettyneeni. Jopa tuoksuja, joista ei pidä, arvostaa hyvin tehtyinä, ja niiden joukostahan ne klassikotkin nousevat.

Täälläkin on tänään voimakas kirsikka, Calaj'n Transilvania. Uuden parfyymitalon viimevuotinen luomus, jotain hyvääkin siis vuodelle 2020. Toinen parfyymi ikinä, josta voisin hankkia koko pullon - ja etsiskellessä sellaista havaitsin tämän olevan loppu joka paikasta? Vaalin siis näytettäni ihan erityisellä tavalla.

Tämä on hapankirsikka hunajalla, assosioituu vahvasti sekä lasten yskänlääkkeeseen että niihin tuhannen vuoden takaisiin koviin automaaattipurkkapalloihin, joiden sisällä oli kirsikkanestettä. Jatkuu indolisella jasmiinilla ja tuberosalla, nämä eivät kuitenkaan nouse hallitseviksi. Vähän pölyä, jotain vanhaa, lakastuvaa, ja vähän jotain eläimelllistä. Pohjalla pitäisi olla sivettiä, patsulia ja oudia, katsotaan kun päästään sinne saakka.

Nimi on sopiva, tuoksu herkullinen, tummalla twistillä. Omaan nenään ultranaisellinen femme fatale -tyyliin. Morticia Addams käyttäisi ehdottomasti tätä...ja Gomezkin. Ja jos joku muistaa Gary Oldmanin Draculan, miksei hänkin. Tuoksu on unisex, mutta en usko sen olevan monenkaan perinteisen miehen mieleen, ennemminkin dandyille. Ei tuoksu modernilta. Sopii tosiaan mielikuviin Transilvaniasta: keskiaikaisiin linnoihin, kynttilänvaloon ja punaiseen samettiin. Ihmeesti ei kuitenkaan raskas eikä päällekäyvä tuoksu, ja olisikin mielenkiintoista verrata tätä La Petite Robeen. En saa tästä immortellea, onneksi, se tuoksuu nenääni ruoantähteiltä.

Luin että hapansilakka

Kalasäilykkeitä keräävän ja testaavan miehen vaimona olen saanut kyseenalaisen kunnian haistaa myös hapansilakkaa. Naapurissa. Ultranaisellinen ei luonnehdi sitä. :)

Siis mitä hittoa?

Mitä? Tuotiin naapurille purkki tuliaisina ja kiellettiin avaamasta sisällä. Ei uskonut. Ollaan edelleen väleissä.

Olet ilmeisesti eksynyt väärään ketjuun.

Vierailija
11604/19276 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuoksut tulevat tunnetilojeni kavereiksi, ikäänkuin tukemaan niitä, tai sitten ne piristävät ja tuovat mukanaan sitä,mitä kaipaan. Jälkimmäiseen esimerkkinä se, että kaamosaikaan minua piristi tavattomasti Guerlainin La Petite Robe Noire, joka on elämäniloinen tuoksu. Siinä se vahva kirsikka ja manteli nostivat mielialaa heti.

Joskus on myös kiva tuoda kesä talven keskelle, esim käyttämällä jotain alleviivatusti kesätuoksua keskellä kylmintä talvea. 

Tällä hetkellä, kun on lunta ja pakkasta enemmän kuin tarpeeksi, tykkään kotoilla Chanel Chancen kanssa, siinä on jotain kodikasta ja maanläheistä. 

La Petite Robe Noire nousee yhä korkeammalle testattavien listalla. Moni kehuu sitä, ja Guerlainiin on aina voinut luottaa, en muista pettyneeni. Jopa tuoksuja, joista ei pidä, arvostaa hyvin tehtyinä, ja niiden joukostahan ne klassikotkin nousevat.

Täälläkin on tänään voimakas kirsikka, Calaj'n Transilvania. Uuden parfyymitalon viimevuotinen luomus, jotain hyvääkin siis vuodelle 2020. Toinen parfyymi ikinä, josta voisin hankkia koko pullon - ja etsiskellessä sellaista havaitsin tämän olevan loppu joka paikasta? Vaalin siis näytettäni ihan erityisellä tavalla.

Tämä on hapankirsikka hunajalla, assosioituu vahvasti sekä lasten yskänlääkkeeseen että niihin tuhannen vuoden takaisiin koviin automaaattipurkkapalloihin, joiden sisällä oli kirsikkanestettä. Jatkuu indolisella jasmiinilla ja tuberosalla, nämä eivät kuitenkaan nouse hallitseviksi. Vähän pölyä, jotain vanhaa, lakastuvaa, ja vähän jotain eläimelllistä. Pohjalla pitäisi olla sivettiä, patsulia ja oudia, katsotaan kun päästään sinne saakka.

Nimi on sopiva, tuoksu herkullinen, tummalla twistillä. Omaan nenään ultranaisellinen femme fatale -tyyliin. Morticia Addams käyttäisi ehdottomasti tätä...ja Gomezkin. Ja jos joku muistaa Gary Oldmanin Draculan, miksei hänkin. Tuoksu on unisex, mutta en usko sen olevan monenkaan perinteisen miehen mieleen, ennemminkin dandyille. Ei tuoksu modernilta. Sopii tosiaan mielikuviin Transilvaniasta: keskiaikaisiin linnoihin, kynttilänvaloon ja punaiseen samettiin. Ihmeesti ei kuitenkaan raskas eikä päällekäyvä tuoksu, ja olisikin mielenkiintoista verrata tätä La Petite Robeen. En saa tästä immortellea, onneksi, se tuoksuu nenääni ruoantähteiltä.

Luin että hapansilakka

Kalasäilykkeitä keräävän ja testaavan miehen vaimona olen saanut kyseenalaisen kunnian haistaa myös hapansilakkaa. Naapurissa. Ultranaisellinen ei luonnehdi sitä. :)

Siis mitä hittoa?

Mitä? Tuotiin naapurille purkki tuliaisina ja kiellettiin avaamasta sisällä. Ei uskonut. Ollaan edelleen väleissä.

Olet ilmeisesti eksynyt väärään ketjuun.

Mukana ihan alusta saakka. Heivasin lopulta

sen Transilvanian, josta tuossa kirjoittelin, sivetti ja nenä Miguel Matos ovat nykyään vältettävien listalla.

Vierailija
11605/19276 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sur le Nil kirjoitti:

😃Mendittorosa: Osang** (hunaja, myrrha, suitsuke, benzoin, luonnonkukkia, labdanum, heliotrooppi, pirunpihka, iiris, peru balsam, ambra, styrax, myski, santelipuu, oud, setsuaninpippuri, muskottipähkinä)

Okei. Tuuletan. Tunnistin alkutuoksusta suitsukkeen, myrrhan, arvailin labdanumia, vaikka se on yleensä pohjalla. Tämä on alkuvoimainen pyhien etruskien uskonnollisten juhlamenojen tuoksu. Jos ottaisin, varaisin tän pyhiin menoihin, en biletuoksuksi. Samanlaista tavaraa kuin Amouagella, mutta pisteet toteutuksesta 6-0 Mendittorosalle.

Enkä malttanut nuuhkia kuin alkua ja keskiä, lopputuoksu tulee kuin tulee.

😍Mendittorosa: Lacura (hapanappelsiini, pear, bergamot; appkukka, petitgrain, jasmin, neroli; kasmir, puuteri, vanilja, v myski, kermakaramelli, benzoin, virginian seetri, ambroxan) Tämä on juuri niin nautinnollinen kuin ajattelinkin. Olisi pitänyt ottaa enemmän. Ensimmäinen kokeilemani Mendittorosa, ja olen huumaantunut. Tämä on samalla se, josta odotinkin eniten. Jos ostan yhden pullon, se on Lacura.

Kukahan sinua on käynyt alapeukuttamassa? Minusta kivat kuvaukset. Tuon perusteella Osang ei ehkä sopisi minulle jos hunajanuotti on voimakas. Lacura saattaisi sopiakin. N50

Täällä joku alapeukuttaa systemaattisesti melkein kaikkia viestejä, olen huomannut.

Mitä väliä niillä alapeukuilla on?

Suosittelen paksumman nahan kasvattamista. Ihan vaan ettei pahoitu

mieli tyhjänpäiväisyyksistä.

Vierailija
11606/19276 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on ollut nyt vähän sellainen ilmapiiri, että vain kalliit ja erikoiset niche-tuoksut ovat in, design-tuoksuja kutsutaan halpiksiksi ja muutenkin tuosta hinnasta tehdään numeroa. Boring.

Tuoksun laatu ei ole läheskään aina riippuvainen hinnasta. Lisäksi samat nenät tekevät tuoksuja julkkiksille kuin arvostetummillekin taloille, tai julkkistuoksuthan kuuluvat näihin tuoksutaloihin, jos tarkkoja ollaan. Sitä voi tykätä ihan yksinkertaisesta, edullisesta soliflore-tuoksustakin, saippuoista, voiteista.. 

Toivottavasti kaikki tuoksujen ystävät uskaltavat kirjoittaa tässä.

Minun mielestäni täällä ei ole tuollaista ilmapiiriä. Rakastan tuoksuja, eikä itselleni hinta ole ratkaiseva tekijä. Olen arvostellut täällä sekä edullista Mariah Careyn tuoksua että kalliimpia, vaikkapa nyt V Canton tuoksuja. Tuoksu ja sen ominaisuudet ratkaisevat, ei hinta. Eikö täällä aika usein puhuta julkkistuoksuistakin, ei niitä ole nähdäkseni mitenkään väheksytty.

No onhan designerit halpoja ja nichet hintavampia.

Nicheissä on parempia raaka-aineita, designereissa heikompia ja enemmän synteettisiä. Nichet ovat moniulotteisia, designerit simppeleitä, lyhyitä ja pyrkivät miellyttämään massoja ja olemaan monen ulottuvilla (se hinta).

Nämä ovat tietenkin yleistyksiä, joista on poikkeuksia.

Mutta jos ei kestä silkkaa totuutta niin on varmaan tuskallista seurata palstaa.

Vähän ihmettelen ihmisiä, jotka häpeävät halpoja hajuvesiään.

Musta taas on onnenpotku löytää halpa ja hyvä hajuvesi.

Onko nykyajassa jotain rahakkuudella pröystäilyä, tai vielä säälittävämpää, tarvetta uskotella itselleen ja muille olevansa rikkaampi kuin on?

Vierailija
11607/19276 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on puhuttu tuoksujen kerrostamisesta. En ollut aiemmin kuullutkaan tällaisesta. Osaisiko joku kertoa vinkkejä aloittelijalle että miten kokeilla tuoksujen kerrostamista?

Joku oli maininnut esimerkiksi että jotain vanijatuoksua alle ja siihen kaveriks jotain muuta. Multa löytyy näytteenä Juliette has a gunin Vanilla Vibes joka ei sellasenaan mene, minkä tyyppistä tuoksua näiden kanssa voisi kokeilla? :)

Minulla on tuo näytteenä myös ja minusta tuo on jotenkin liian vihreä vanilja, joten ajattelin kokeilla suihkia sen päälle jotain puuterista kukkatuoksua.

Jo Malonen tuoksuissa se hyvä puoli että niitä kaikkia pystyy kerrostamaan keskenään, ja vahvuus cologne eli ei liian erottuvia noteja tule koskaan liikaa läpi.

Vierailija
11608/19276 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös ikävä niitä 80- ja 90-luvun hedelmäsalaattituoksuja :D

Nykytuoksut vaikuttaa jotenkin niin kliinisille, pelkistetyille, ja ne katoavat hetkessä.

Vierailija
11609/19276 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykytrendi tuoksuissa vaikuttaa olevan se että tehdään jostain suositusta tuoksusta 10-20 sivutuotetta tai kausituotetta joihin lisätään vaan vähän jotain uutta, ja sitten ne katoavat markkinoilta kun olet ihastunut siihen, eli haluaako ne että porukka hamstraa niitä kerralla hullujen lailla?

Vierailija
11610/19276 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muita ikinä hävettänyt että on tykännyt jostain ”tietyn” tyylisistä tuoksuista? Eli vaikka sellaisista jotka koetaan jotenkin chliceksi/halvaksi/ennalta-arvattavaksi/tylsiksi jne.

Itse yritän päästä eroon tästä ajatusmallista, sillä nyt huomaan kuinka sitä on vuosia kuluttanut välillä rahaa tuoksuihin, joista ei sitten loppupelissä nautikkaan. Niitä vain tuli ostettua koska niistä nyt kuului pitää.

Oma ”syntini” on pitää vanilijaisista ja makeista tuoksuista ja nyt viimein myönnän sen, että nämä nuotit ovat minun omani. Tiedän että tässä ei ole oikeasti mitään hävettävää mutta olen vain jotenkin niin juurtunut käsitykseen, että pitäisi pitää jostain ”oikeanlaisista” tuoksuista.

Anteeksi sekavasta sepustuksesta 🙈

No ei hävetä. 😐 Kai nyt jokainen arvostaa sitä mistä tykkää?

Tässä anonyymina myönnän että minusta mun maku on hyvä ja erimielisten maku on huono.

Tämä tulee liskoaivoista. Kehittyneemmät

aivokerrokset huomauttavat että hajuasioista on turha kiistellä. Ihon kemiat ja mieltymykset on erilaiset jne.

Vierailija
11611/19276 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katselin netistä tuoksuja ja tilasin muutaman kevät/kesätuoksu-näytteen. En ole ennen pitänyt erityisemmin ”romanttisista” tuoksuista, mutta nyt yhtäkkiä kaipaisin jotain sellaista suht kevyttä (mahdollisesti ruusu?) tuoksua, joka olisi kauniissa pyöreälinjaisessa pullossa. Esimerkiksi Guerlainin Aqua Allegorian tyylinen pullo olisi sopiva. Mielikuvana on häätuoksu. Siis ei välttämättä morsiamen, vaan häävieraan.

Onko kenelläkään tätä samaa, että jokin tuoksu on ensin hyvä, mutta kun lukee muiden arvosteluita Fragranticasta, niin se ei ehkä itsestäkään olekaan enää niin hyvä? Eihän sitä pitäisi miettiä mitä muut ajattelevat, mutta jotenkin se vaikuttaa, jos suurin osa on kirjoittanut Fragranticaan vain pitävänsä tuoksusta, ei rakastavansa sitä.

Olen pyrkinyt nyt pidättäytymään antamasta liikaa painoarvoa muiden arvosteluille.

Ei ole tämmöstä.

Mutta tiedän kyllä sellaisia ihmisiä, jotka eivät tiedä mistä pitävät, vaan tivaavat toisten mielipiteitä, ja lopuksi ottavat sen mikä useimmista muistakin on hyvä.

Esim. Sen sijaan että ostaisivat sitä kahvia josta omat makunystyrät kiihottuvat, he tiukkaavat muilta, mikä on paras kahvimerkki.

Kun heille vastaa, he katsovat epäluuloisena kuin vieraan maan paikallista asukasta, joka opettaa pilanpäiten ummikkoturistille hävyttömiä kirosanoja väittäen että näin tervehditään kohteliaasti.

Täytyy myöntää että Cacharelin Edenin kanssa kävi vähän noin. Pidin tuoksun erilaisuudesta, trooppisuudesta, kummallisuudesta. Ostin pullon. Menin Fragranticaan ja järkytyin, miten inhottu tuoksu se monen mielestä on. Siksipä en uskalla käyttää Edeniä julkisilla paikoilla, siis ihan vaan jos se kaikkien muiden paitsi minun mielestä haisee mädäntyneille kasvinjätteille.

Muuten en kyllä kavahda Fragrantican negakommentteja, varsinkaan 'syytöksiä' yksiulotteisuudesta, tylsyydestä, shampoonhajusta, "oh this is so generic" , jne. En kumminkaan halua löyhkätä jätteille. 😀 Että siinä menee minun raja.

Onko joku tosiaankin näin epävarma

omasta hajuaististaan?

Vierailija
11612/19276 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tietoa mistä saisi Kayalin tuoksuja Suomeen? Esim Feeluniquelta löytyisi mutta eivät toimita tätä brändiä Suomeen. Musk 12 ja Vanilla kiinnostaisivat.

Cult Beauty ainakin toimittaa Suomeen Kayalin hajuvesiä. Vaikka onkin brittiläinen sivusto alunperin, toimitus tulee EUn kautta eikä mitään tulleja ym maksuja tule lisäksi. Pari kertaa olen jo tilannut, ensin vaniljaa ison pullon ja sitten 3 kpl 10 millin söpöjä pikkupulloja. Sweet diamond pink pepper ja Vanilla on suosikkini.

Kiitos vastauksesta. Olen nähnyt vähän vaivaa Kayalin googlettamisessa mutta Cult Beauty ei ole osunut kiikarin. Ilokseni huomasin, että sieltähän löytyi vielä yksi Charlotte Tilburyn suosittu tuote, jota ei tahdo saada mistään🥳

Mitä Kayaleja tilasit sieltä?

Vierailija
11613/19276 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei hävetä oma tuoksumaku, vaikka pidänkin ns helpoista, lineaarisista tuoksuista. Haluan tuoksua pehmeän ja makeahkon naiselliselta, sellaiselta huumaavan hyvältä. Päivällä kevyemmin, illalla hieman tuhdimmin. Hauska silti lukea täältä fiilistelyjä erikoisemmistakin tuoksuista!

Vierailija
11614/19276 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä Kayaleja tilasit sieltä?

Olen ajatellut tilata tähän hätään sittenkin vain tuon Vanillan koska Musk 12 on saanut risuja olemattomasta kestosta.. Strategiani on mennä Sephoraan kun pääsen seuraavaksi matkoille ja testailla muutamia vaihtoehtoja.

Vierailija
11615/19276 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässä ketjussa joku yks henkilö, joka kyselee ja vastailee itselleen?

Vierailija
11616/19276 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehuin taannoin sokkona ostamaani EA:n Green Tea Figiä. Joku innostui hehkutuksestani ja arveli että jos hänkin sitten.

Pakitan hieman. Fig on perin yksinkertainen tuoksu. Se on viikuna isolla V:llä. Viikunaa alusta loppuun. Hyvältähän viikuna tuoksuu, vesi herahtaa kielelle, mutta haluaako joku olla kuin pää viikunapussissa neljä tuntia?

Viikuna nimittäin hukuttaa muut sävyt alleen.

Ihailen edelleen Green Tea Figin luomaa realistista illuusiota viikunan läsnäolosta, mutta tuskin ostan toista pulloa.

Tilannepäivitys nyt kun on kulunut vuosi: Ostin uuden pullon, 100millisen.

Green Tea Fig osoittautui mainioksi helletuoksuksi. Se virkistää ihanasti, ei ole liian makea.

Vierailija
11617/19276 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...oik kädessä TMOV Appelsiininkukka...

Luin tänään Serge Lutensista. Hyvin kiintoisaa. Tästä harrastuksesta on monenlaista iloa. Voi myös sivistää itseään sen lisäksi että rypee ihanissa tuoksuissa.

Olen Taas joku niche-friikki, eikä se tunnu lainkaan hullummalta.🌹🌿

Sergellä on hyvin kukkainen ja lähes eläimellisellä tavalla indolinen, Fleurs d'Oranger. Testaamisen arvoinen. 

Tuoksu oli minua vahvempi, joten en ostanut koko pulloa. Ehdottomasti olen tyytyväinen, että olen kokeillut, sillä muistelen lämmöllä.

Sergellä on todella monipuolinen parfyymikattaus. Tähän mennessä olen kokeillut vasta muutaman ja mikään niistä ei muistuttanut toisiaan.

Mikään ei myöskään tuntunut siltä, että minun on ehdottomasti ostettava kokonainen pullo, mutta silti haluan kokea ne kaikki loputkin Serget jossain vaiheessa elämääni. 

Hyvin sanottu Sergestä. Ehdottomasti

tutustumisen arvoinen.

Fleurs D'Oranger on nuuhkittu, siihen ihastuttu ja dekantti ostettu.

Jeera. Sekö mahtaa tehdä animaalisen säväyksen?

🍊🌿🌸🍊🌿

Vierailija
11618/19276 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että merkki on niche, ei tarkoita todellakaan välttämättä parempia raaka-aineita ja vähemmän synteettisiä tuoksuöljyjä. Niche-tuoksuissa on paljon myös ns geneerisiä, helppoja ja yksinkertaisia, massoja miellyttäviä mukana. Hinta-laatusuhde voi myös olla aika huono, laadulla jos tarkoitetaan tuoksun kestävyyttä iholla ja voimakkuutta. Paljon on toki myös niitä, jotka ovat erittäin laadukkaita ja ylellisiä.

Niche-brandi tarkoittaa sitä, että kyseessä on pieni/pienehkö pelkästään parfyymeihin erikoistunut talo, joka ei tee valtavia määriä tuoksuja, eikä mainosta niitä kalliisti, kuten designer-houset tekevät. 

Niche on nyt muotia, se on selvä, mutta minusta niiden heikkous on siinä, ettei moniakaan kiinnostavia tuoksuja löydy Suomesta, niitä ei pääse testaamaan, ja ovat liian kalliita sokkona tilattavaksi. Niiden kierrättäminen, jos tulee huti, voi olla vaikeampaa kuin tunnetun designer-brändin. 

Vierailija
11619/19276 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että merkki on niche, ei tarkoita todellakaan välttämättä parempia raaka-aineita ja vähemmän synteettisiä tuoksuöljyjä. Niche-tuoksuissa on paljon myös ns geneerisiä, helppoja ja yksinkertaisia, massoja miellyttäviä mukana. Hinta-laatusuhde voi myös olla aika huono, laadulla jos tarkoitetaan tuoksun kestävyyttä iholla ja voimakkuutta. Paljon on toki myös niitä, jotka ovat erittäin laadukkaita ja ylellisiä.

Niche-brandi tarkoittaa sitä, että kyseessä on pieni/pienehkö pelkästään parfyymeihin erikoistunut talo, joka ei tee valtavia määriä tuoksuja, eikä mainosta niitä kalliisti, kuten designer-houset tekevät. 

Niche on nyt muotia, se on selvä, mutta minusta niiden heikkous on siinä, ettei moniakaan kiinnostavia tuoksuja löydy Suomesta, niitä ei pääse testaamaan, ja ovat liian kalliita sokkona tilattavaksi. Niiden kierrättäminen, jos tulee huti, voi olla vaikeampaa kuin tunnetun designer-brändin. 

Totta, hajontaa on, ja nichen ja indien erokin on häilyvä. Itse olen pitänyt järkeenkäypänä selitystä, jonka mukaan parfymöörit työskentelevät nichejen kanssa taiteellinen näkemys edellä ja designerien kanssa markkinavetoisesti. Erot budjeteissa näkyvät loogisesti eroina raaka-aineissa, tuotantomäärissä, markkinoinnissa jne. Tämä selittäisi myös designertuoksujen loputtoman flanker-innostuksen, eli juuri tuon ilmiön, jota joku edellä kuvasi - tehdään suosittuun tuoksuun jokin pieni muutos, pannaan se uuteen pulloon, annetaan lisänimi ja kas, taas se menee kuin kuumille kiville. Jotkuthan keräilevät nimenomaan jonkin tuoksun eri versioita, rajoitettuja eriä jne. - Bisnes on bisnestä. Myös tuoksujen kerrostaminen on bisnestä, jos niikseen tulee - osta tuoksu osina, kokoa itse, maksa joka pullosta erikseen. Dekonstruointi tuli muotiin ruokamaailmassa, miksei siis tuoksuissakin. 

Nichekauppa toimii Suomessa lähinnä verkon välityksellä, meillä kun ei parfymerioita ole. Käytännössä kaikista tuoksuista saa näytteen jostain, joku italialainen talo oli poikkeus pääsääntöön, ja senkin sai kierrettyä jonkin kv. dekantointiputiikeista (Luckyscent?) kautta. Ihan sokkona ei siis tarvitse ostaa, mutta helpompaa näytteiden metsästely voisi kyllä olla. Toisaalta, helppous ehkä söisi siitä hauskuutta.

Vierailija
11620/19276 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilytättekö hajuvesiä kesällä jääkaapissa? Meillä on niinkuin pätsi tämä asunto helteellä enkä halua, että hajuvedet menevät pilalle. Kannattaisikohan ne laittaa kesäksi jääkaappiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän