Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19277)

Vierailija
11681/19277 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnoliasta tulikin mieleen kysyä kokemuksianne Guerlainin L'Instantista? Minulla on tuo bee bottle siitä enkä ole ihan varma, onko tämä tuoksu minulle. Viehättävä valkoisten kukkien tuoksu ja delikaatti vanilja lopuksi, naisellinen ja raikas. Täytyy kokeilla vielä eri olosuhteissa, koska olen liian laiska myymäänkään. Tämä on sellainen tuoksu, joka on ehdottomasti jonkun lemppari ja jonkun taas ei. Johtuen hunajasta, vaniljasta ja magnoliasta.

Vierailija
11682/19277 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tällä hetkellä Yves Rocher'lta Sel D'Azur-tuoksu, joka on merellisen raikas. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11683/19277 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä on sun mieluisimmat tuoksut nyt?

Vierailija
11684/19277 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sain näytteen Marc Jacobsin Perfect Intensestä, sillä se on yksi kauheimmista, joita olen tuoksuttanut! Haju on kuin vanhan hien haju, aloin jo epäillä dödön pettäneen. Tunkkainen ja likainen löyhkä ja samanaikaisesti Fragrantican sivuilla sitä ylistetään.

Onko muilla samantapaisia kokemuksia hajusta?

Vierailija
11685/19277 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Hermes: Un jardin Sur le Nil

2. Jo Malone: Wild Bluebell (voi kun se olisi vähän vahvempi)

3. Michael Kors: Starlight Shimmer

Vierailija
11686/19277 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi sain näytteen Marc Jacobsin Perfect Intensestä, sillä se on yksi kauheimmista, joita olen tuoksuttanut! Haju on kuin vanhan hien haju, aloin jo epäillä dödön pettäneen. Tunkkainen ja likainen löyhkä ja samanaikaisesti Fragrantican sivuilla sitä ylistetään.

Perfect intense muistuttaa minusta  Givenchyn L'interdit edp ja edt, Armanin My way ja My way intense, sekä Diorin Jadore Infinissime.

Kaikissa muissa on tuberoosaa, paitsi Jacobsissa, joten en tiedä miksi se tuoksuu samalta.

Vierailija
11687/19277 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perfect intense muistuttaa minusta  Givenchyn L'interdit edp ja edt, Armanin My way ja My way intense, sekä Diorin Jadore Infinissime.

Kaikissa muissa on tuberoosaa, paitsi Jacobsissa, joten en tiedä miksi se tuoksuu samalta.

Unohtui mainita että omistan kaikki Givenchy L'Interdit versiot ja Jadore Infinissimen, eikä mikään mielestäni tuoksu hieltä. Tosin suihkutan tuoksut aina vaatteelle.

Vierailija
11688/19277 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Chloe Nomade EDT

Eau de Rochas

Very Good Girl

Vierailija
11689/19277 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksuna Bourjoisin Kobako. Alussa on herneenpalkomainen vihreys, sama jonka haistaa Boucheronin ensituoksussa. Siitä tämä tuoksu sitten kehkeytyy aldehydeineen kohti tuttua tuoksua: Kobako on oikeastaan nuori Rive Gauche. Se on ainoastaan keveämpi ja rapeampi – kuten Coriandrekin. Muutoin luonne on sama.

Fragranticassa väitetään ja ollaan haistavinaan yhtä jos toista, mutta väitteet pimppimäisyydestä ovat katteettomia. Tässä tuoksussa ei ole mitään sillä tavalla animaalista tai alkukantaista. Tämä ei ole myöskään oikeasti ambrainen tai mausteinen, vaikka onkin Fragranticassa luokiteltu "amber spicyksi". Jos et pidä chypreistä, et pidä tästäkään, ja jos pidät niistä, pidät myös Kobakosta – vaikka tässä ei virallisia chypre-nuotteja olekaan.

Vierailija
11690/19277 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä on sun mieluisimmat

tuoksut nyt?

1. Acqua di Parma Blu Mediterraneo Fico di Amalfi

2. Prada Candy Sugar Pop

3. Thymes Neroli Sol

kaikki kevyitä keväisiä päivätuoksuja, joista tulee hyvä mieli. Iltamenoihin laittaisin varmaan jotain asteen tuhdimpaa, vaikkapa Jour d'Hermes Absolu tai Dior Escale aux Marquises.

Vierailija
11691/19277 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja minulla oli 80-luvun lopulla LouLoukin, edt. Ei siinäkään silloin tuota savuisuutta ollut. Ei tuollaista.

No mähän sanoin yllä mistä se johtuu.

Halpa ei ole hyvää.

En mäkään ostaisi nykyversioita niistä herkuista mitä käytin 80-90-l. Mutta ei monia muitakaan designereita kannata ostaa, vaikka ne on miten halpoja.

Mut joskus saa jotain kelvollistakin. Täytyisi vaan aina testata ensin.

Kokeilin kerran Hypnotic Poisonia. Se on kuulemma niin hyvä tuoksu. No ei ollut. Se tuoksui vain vaniljalle ja hyytyi parissa tunnissa.

En kyllä ymmärtänyt viestistäsi, miksi tuota savuisuutta nykyään laitetaan. Sehän saa tuoksun haisemaan erilaisesti kuin mitä se alun perin oli. Joten tarkoitus ei ole jäljitellä, edes huonosti. Mitään ei ole tarkoitus korvata halvalla, koska alun perin tuollaista vivahdetta näissä hajuvesissä ei ollut. Siksi itse uskon, että kyse on kiinnitys- tai säilytysaineesta. Nykyäänhän tuoksut tahtoo haihtua kovin nopeasti, ja jos tavoitellaan kasaripommien kestoa, jotain täytyy keksiä. Poisoniin ja LouLouhun on sitten keksitty tuon tekosavun kemiallinen lemu, joka melkein pilaa tuoksun.

Täytyy kokeilla Poisonia, olisiko nyt keväällä savu vähemmän häiritsevä kuin talvella. Muuten tuoksu jäljittelee alkuperäistä ihan hyvin. Vain taianomaisuus puuttuu.

Itsekin olen huomannut Diorin tuoksuissa jonkinlaisen savuisuuden ja halvan deodorantin tuoksun. En tiedä tosiaan mistä aineesta on kyse, mutta itsekin epäilen, ettei kyse ole mistään tarkoituksellisesta savu-nuotista.

Vierailija
11692/19277 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samantapainen kokemus Perfect Intensestä. Pidän tavallaan tuoksusta, erityisesti koska siinä on todella selkeä popcorn-nuotti, mutta se eritemäinen haju esti ostamasta tuoksun.

Vierailija
11693/19277 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Guerlain Aqua Allegoria Flora Rosa

Karl Lagerfeld Tokyo Shibuya

Dior Diorissimo

ja kun vähän kelit lämpiää otan käyttään Vercasen Versensen.

Vierailija
11694/19277 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo Malone - Blackberry & Bay

Jimmy Choo - Jimmy Choo Floral

Issey Miyake - Eau & Magnolia (ihan uusi, vasta kerran käytetty)

Jos lämpeäisi vähän, niin mukaan tulisi Aerinin Lilac Path. Se on niin herkkä tuoksu, että näin kylmällä se ei oikein toimi. 15-20 C, niin se on aivan ihana.

Vierailija
11695/19277 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Chanel Bois des Iles

Guerlain Cruel Gardenia

Guerlain Cuir Beluga

Guerlain LInstant Magic

Hermes Jour dHermes Absolu

Vierailija
11696/19277 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevääseen...

Histoires de Parfums: Blanc Violette

Beaufort London: Lignum Vitae

Chanel n:o 19

Vierailija
11697/19277 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Magnoliasta tulikin mieleen kysyä kokemuksianne Guerlainin L'Instantista? Minulla on tuo bee bottle siitä enkä ole ihan varma, onko tämä tuoksu minulle. Viehättävä valkoisten kukkien tuoksu ja delikaatti vanilja lopuksi, naisellinen ja raikas. Täytyy kokeilla vielä eri olosuhteissa, koska olen liian laiska myymäänkään. Tämä on sellainen tuoksu, joka on ehdottomasti jonkun lemppari ja jonkun taas ei. Johtuen hunajasta, vaniljasta ja magnoliasta.

Guerlainin tuoksulla ei ole juurikaan yhteistä YR Magnolian kanssa. L'instant on tyylikäs ja hienostunut, ei liian vahva päiväkäyttöönkään.

Magnolia taas... Toivottavasti poistunut myynnistä.

Vierailija
11698/19277 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testasin kerran Stokkalla tuota L'Instantia ja vartin verran siitä kun kävelin puiston läpi, monta ampiaista kävi kimppuuni! Yksi niistä taisi hieman raapaista ihoani, turposi vain vähän. Sen on siis täytynyt johtua tuosta hunajasta eli sen on täytynyt olla hyvin luonnollinen raaka-aine siinä eikä synteettinen. Olihan tuo tuoksu aika makea, imelä suorastaan. Siis sellainen että kun haistaa niin tuntuu se sokerisuus kurkussa asti. Tuosta on toki vuosia, en tiedä onko uusi versio enää sama.

Vierailija
11699/19277 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kun olette ylläpitäneet ketjun hyvää ja asiantuntevaa fiilistä :)

Pohdin tällaista juuri nyt: pidin joskus muinoin Chloen vanhasta nimikkotuoksusta joka luotiin 1975 ja 90-luvun Narcissesta, niitä ei valitettavasti enää ole valmistettu pitkään aikaan.

Sokkotilasin pienen 20 ml pullon Chloe EdP signaturea, mutta valitettavasti se muuttuu aika happamaksi ihollani, olisin toivonut siihen enemmän sitä romanttista, naisellista kukkaishedelmäistä fiilistä mitä noissa vanhoissa oli. Nyt kokeilen seuraavaksi sokkona uutta versiota siitä signaturesta eli sitä Roses de Chloe:a, toivottavasti se on pehmeämpi kuin tuo perusversio. Näköjään siitä oli tullut jokin Roses Tangerine-versio myös, onko kokemuksia näistä muunnoksista?

Entä se uudempi sarja eli Nomade, onko siinä mitään naisellista perusfiilistä mitä vintage-Chloe-tuoksuissa joskus oli?

Chloé Roses on ainoa noista signatureista josta pidän.

Tangerinesta tuli männyn kävyt liikaa läpi vaikka ensisitrus oli lupaava.

Nomadet haisee minun nenään siltä kuin hikipärseinen mies olisi istunut saunan lauteella jossa sammalta.

Vierailija
11700/19277 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hani125 kirjoitti:

Kun tunnen jossain Yves Rocherin Magnolian mieleeni muistuu kaikenlaista. Ammattikouluaikainen tyttöystäväni.... muistan häntä lämmöllä edelleen.

Missä tätä Yves Rokkerin Magnoliaa tulee vastaan? On tosiaan helposti tunnistettava mutta viimeisimmästä havainnostani on varmaan 30 vuotta.

Minulla oli Magnoliaa joskus kymmenenvuotiaana, taisin saada lahjaksi ja taisi olla ensimmäinen hajuveteni. En kyllä tiedä, tunnistaisinko enää jos jossain haistaisin. Minne mahtoi pullo kadota aikoinaan? Käytinkö sen loppuun?

Minullakin tämä oli eka. Sain eräältä sukulaiseltani minipullon sekä oranssia alkuperäistä että tummansinistä flankeria.

Tummansininen katosi jonnekin, mutta oranssi on edelleen tallessa vanhempieni luona. Se taitaa tosin olla nykyään tyhjä.

Olen joskus haaveillut ostavani tätä eBaylta pullon koristeeksi nostalgiasyistä. Vaikka taitaa nykyään olla sen verran hintavaa, että mielummin pistän ne rahat johonkin sellaiseen tuoksuun mitä käytän usein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme