Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19543)

Vierailija
10121/19543 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut pari päivää sormi liipaismella tilaamassa Tom Fordin Lost Cherryä, mutta nyt Zoologistin Squidin jatkotestaamisen jälkeen haluan vain lillua suolaisessa merivesimyrskyssä. Mistähän tuo Squid kannattaisi tilata, kun Mood Scent Barissa se oli loppunut :(

Vierailija
10122/19543 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut pari päivää sormi liipaismella tilaamassa Tom Fordin Lost Cherryä, mutta nyt Zoologistin Squidin jatkotestaamisen jälkeen haluan vain lillua suolaisessa merivesimyrskyssä. Mistähän tuo Squid kannattaisi tilata, kun Mood Scent Barissa se oli loppunut :(

Näytteenä? Täältä (myös Puolassa). https://lulua.pl/en/manufacturer/zoologist-en/

Fragrant World Shopissa (Portugali) on myös, dekantit 1, 2, 5 ja 10 ml. https://www.fragrantworldshop.com/collections/zoologist

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10123/19543 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivän tuoksuna Chanelin Jersey. Pidän tästä! Laventelia ja vaniljaa. Ei liian makea. En pidä kauheasti kukkaistuoksuista, joten tämä sopii minulle kevyemmäksi ja ihmisystävälliseksi vaihtoehdoksi. N50

Chanel on kallis. Onko siinä kunnollisia raaka-aineita ja saako näytteitä mistä?

Se on ruvennut kiinnostamaan.

Ei mistään parfyymista voi oikeasti tietää, mitä raaka-aineita se sisältää. Itse en välitä, jos tuoksu on hyvä niin se on hyvä oli sen raaka-aineet "luonnollisia" tai "synteettisiä". Niinkuin joku kommentoi, esim. eläinperäiset raaka-aineet ovat joka tapauksessa lähes aina synteettisiä.

Näytteitä Chaneleista oman kokemukseni mukaan saa vain kaupoista. Itse sain joitain näytteitä kaverilta ja olen onnistunut testaamaan lentokentillä muutamaa tuoksua. Toistaiseksi en ole mitään Les Exclusifs-sarjasta ostanut juuri tuon kalliin hinnan takia. N50

Vierailija
10124/19543 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Essenza Nobile

Vierailija
10125/19543 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tresor on ihana tuoksu. Ollu todella kauan tuo pieni pullo, en tiijä onko vielä saman tuoksuinen kuin nyt.

Ihmettelen ihmisiä, jotka käyttävät hajusteita lontraamalla niin, että käryävät todella pahasti. Sitten jos sattuu olemaan vielä sellainen todella vahva tuoksu joka ei edes tuoksu hyvälle vaan käryää tosi pahalle. Kuinka sellasia niin pahan hajuisia edes valmistetaan?

Vierailija
10126/19543 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näytteenä? Täältä (myös Puolassa). https://lulua.pl/en/manufacturer/zoologist-en/

Fragrant World Shopissa (Portugali) on myös, dekantit 1, 2, 5 ja 10 ml. https://www.fragrantworldshop.com/collections/zoologist

Olen päätynyt siihen, että haluan täysikokoisena tämän ihanuuden. Se vain että kun haluaisin niin monta muutakin. Oi, lottovoitto olisi tyttöä. Sitten ostaisin KAIKKI (hullua naurua perään).

Vierailija
10127/19543 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen päätynyt siihen, että haluan täysikokoisena tämän ihanuuden. Se vain että kun haluaisin niin monta muutakin. Oi, lottovoitto olisi tyttöä. Sitten ostaisin KAIKKI (hullua naurua perään).

Siinä tapauksessa kallistuisin varmaankin Aus Liebe zum Duftin tai Essenza Nobilen puoleen. Loistopaketointi ja hyvät kylkiäiset.

Mä olen jo päätynyt suremaan sitä että elämä on niin lyhyt. Niin paljon ihania tuoksuja, niin vähän aikaa. 😁

Vierailija
10128/19543 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm muistelin, että joku ruotsalainen verkkokauppa myi Zoologisteja suht hyvään hintaan. Muistaisi vain, että mikä..

Vierailija
10129/19543 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm muistelin, että joku ruotsalainen verkkokauppa myi Zoologisteja suht hyvään hintaan. Muistaisi vain, että mikä..

Se saattoi olla tämä: https://fragrancesandart.com/en/brands/zoologist-perfumes/  

:)

Vierailija
10130/19543 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette Burberryn tuoksusta Brit for her (edp)?

https://www.parfimo.gr/data/cache/thumb_min500_max1000-min500_max1000-1…

Ostin sen itselleni noin vuosi sitten, pidin hyvänä, mutta tänä aamuna pidin erityisen ihanana, kun olin laittanut sitä yöksi, myös yöpaidalleni. Makea tuoksu, jota sitrusnuotti raikastaa, mantelia, päärynää, sokeria, pionia, vaniljaa, ambraa jne. Kestävä tuoksu on myös. Mulla on 100 millilitran pullo, josta on kulunut vuodessa n. 30 %. Kestää varmaan mulla vielä pari vuotta, kun mulla on n. 15 hajuvettä, suurin osa isoja pulloja. Nyt on ostolakko. Sen sijaan Burberryn London- ja Weekend-tuoksut eivät miellytä syystä tai toisesta. 

Pidän monista tuoksuista, jotka ovat 80-luvulta aina n. vuoteen 2010. Toki on joitakin mieleisiä tuoksuja myös uudemmissa, mutta varmaan nostalgiasyistäkin tykkään hieman vanhemmista tuoksuista. 

Vierailija
10131/19543 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivän tuoksuna Chanelin Jersey. Pidän tästä! Laventelia ja vaniljaa. Ei liian makea. En pidä kauheasti kukkaistuoksuista, joten tämä sopii minulle kevyemmäksi ja ihmisystävälliseksi vaihtoehdoksi. N50

Chanel on kallis. Onko siinä kunnollisia raaka-aineita ja saako näytteitä mistä?

Ei mistään parfyymista voi oikeasti tietää, mitä raaka-aineita se sisältää. Itse en välitä, jos tuoksu on hyvä niin se on hyvä oli sen raaka-aineet "luonnollisia" tai "synteettisiä". Niinkuin joku kommentoi, esim. eläinperäiset raaka-aineet ovat joka tapauksessa lähes aina synteettisiä.

Asia selviää tuottajalta.

Esim. kasviuutteet mainitaan usein tarkastikin, etenkin jos ne ovat erityisen arvokkaita.

Sitten vain kokeilemaan ja tekemään havaintoja.

On virhe luulla että ruusu kuin ruusu, esimerkiksi.

Onhan se selvää, että huonoista raaka-aineista ei saa hyvää hajuvettä. Hinnoista voi päätellä myös, mutta hype voi nostaa kehnonkin tuotteen hintaa.

Olen hiljattain testaillut BDK:ta.

Aika erilaista ainetta kuin joku Lancome esimerkiksi.

Vierailija
10132/19543 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuin vastoin kaikkia odotuksiani Maison Margielan Replica-sarjan uuteen tuoksuun Autumn Vibes. Se ei oikeastaan edes tuoksu parfyymilta vaan joltain porkkanan, mausteiden ja raikkaan syysilman sekoitukselta. :D On persoonallinen ja jännä tuoksu. Testasin ranteeseen ja seuraavana päivänä puseron hihassa tuoksui vielä, ja se oli ihana se tuoksu! Ei taatusti tusinatuoksu.

Vierailija
10133/19543 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihastuin vastoin kaikkia odotuksiani Maison Margielan Replica-sarjan uuteen tuoksuun Autumn Vibes. Se ei oikeastaan edes tuoksu parfyymilta vaan joltain porkkanan, mausteiden ja raikkaan syysilman sekoitukselta. :D On persoonallinen ja jännä tuoksu. Testasin ranteeseen ja seuraavana päivänä puseron hihassa tuoksui vielä, ja se oli ihana se tuoksu! Ei taatusti tusinatuoksu.

Kuulostaa mielenkiintoiselta! Porkkana on ihan uusi nuotti, nyt täytyy laittaa tämä testilistalle.

Vierailija
10134/19543 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. kasviuutteet mainitaan usein tarkastikin, etenkin jos ne ovat erityisen arvokkaita.

Onhan se selvää, että huonoista raaka-aineista ei saa hyvää hajuvettä. Hinnoista voi päätellä myös, mutta hype voi nostaa kehnonkin tuotteen hintaa.

En usko, että mikään valmistaja on valmis kertomaan sulle tarkalleen ottaen mitä ruusuaromia tai aromikemikaalia he käyttivät tuoksussa x.

Olisikohan kyse lopulta siitä, miten taidokkaasti tuoksu on sekoitettu? Sitä paitsi joku Lancome tähtää massamarkkinoille joten tuoksun täytyy miellyttää mahdollisimman monia. BDK yms. taas ovat vähän eri tyypin kuluttajia varten.

Vierailija
10135/19543 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pörfyymifanien kaatopaikka:

https://www.tori.fi/koko_suomi?q=hajuvesi&cg=0&cg=0&w=3&w=3&w=3&st=s&st…

Kierrätyspaikka. Mahtavaa että voi myydä itselleen tarpeettomat pois ja ostaa uusia tilalle.

Vierailija
10136/19543 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pörfyymifanien kaatopaikka:

https://www.tori.fi/koko_suomi?q=hajuvesi&cg=0&cg=0&w=3&w=3&w=3&st=s&st…

Miten se kaivelee sua niin pahasti, että ihmiset ostavat ja - herranjestas - myyvät tuoksuja?! Ihan kuin olisi sinun rahoistasi kyse. 😀

Vierailija
10137/19543 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia syystuoksuja teillä on?

Vierailija
10138/19543 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että mikään valmistaja on valmis kertomaan sulle tarkalleen ottaen mitä ruusuaromia tai aromikemikaalia he käyttivät tuoksussa x.

Olisikohan kyse lopulta siitä, miten taidokkaasti tuoksu on sekoitettu? Sitä paitsi joku Lancome tähtää massamarkkinoille joten tuoksun täytyy miellyttää mahdollisimman monia. BDK yms. taas ovat vähän eri tyypin kuluttajia varten.

Tuottajien nettisivuilla tiedot löytyvät.

Niin sulle kuin mullekin. Mutta sä nyt olet

jämähtänyt vastarannankiiskiksi, niin sovitaan pois että sä et voi mitenkään tietää mitä sun hajuvesipullossa on.

Oikaisen kuitenkin yhden harhaluulosi.

Sama henkilö voi käyttää mainiosti BDK:ta ja Lancomea.

Minä esimerkiksi.

Vierailija
10139/19543 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksuna Maison Martin Margielan By The Fireplace. Tämä on toinen testauskerta, edellinen oli kesällä ja kirjoitin tähän ketjuun kuinka en ollenkaan ymmärtänyt tämän tuoksun ihanuutta tai kuvauksia siitä. Pitää varmaan selata taaksepäin, että löydän silloisen arvioni.

Joku mainitsi, että tämä on enemmän syksy/talviajan tuoksu, joten päätin testata nyt kun Suomessa jo jossain ripottelee lunta, ilma on viilentynyt ja voi luoja miten kiva tämä nyt on! Tulipa sitten testattua ja todettua, että joku tuoksu toimii tiettynä vuodenaikana ja toisena se on ihan väärä.

Tässä on yhä aavistus liikaa makeutta, toivoisin vaniljan väistyvän ja antavan tilaa muille nuoteille, mutta ehkäpä tämä onkin se jippo millä tuoksu erottuu muista. Yleensä pidän tummista, raskaista tai metsäisistä tuoksuista, tämä on "sivistynyt" versio sellaisesta metsänoita-tuoksusta mitä yleensä rakastan. Makeuden alta nousee myös kirpeä jokin, en ole ihan varma mikä, mutta se on terävä, yllättävä ja maukas.

Kiitos kommentoijille! Ja muillekin vinkiksi, että jos jokin tuoksu on kamala, kannattaa kokeilla sitä uudestaan vuodenajan vaihduttua.

Vierailija
10140/19543 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun rakkain syystuoksu on tällä hetkellä Ariana Granden R.E.M. Se, että rakastuin täysillä tähän tuoksuun oli itselleni yllätys.

Se luo ympärille lämpimän, suolaisen makean auran, joka tuntuu kodikkaalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän