Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19545)
Vierailija kirjoitti:
Osaako kukaan auttaa? Olen kaivannut 80-luvulta JA Ecussonin hajuvettä. Tuoksu oli "toffeinen". Nyt löysin netistä samanlaisessa pakkauksessa, kuin tuolloin myytiin. Uskallanko luottaa, että juuri sama tuoksu? Raha ei niinkään harmita, mutta jos ei olekaan sama tuoksu niin tulen pettymään.
Tuostapa vintage: https://www.ebay.de/itm/384169547613?hash=item59724a175d:g:EpMAAOSwN5lg…
Tänään saapui minulle Aus Liebe zum Duftin paketti joka sisälsi MDCI:n Peche Cardinalin (mielestäni lyttäsin sen täällä ketjussa joskus keväämmällä, mutta aloin sitten kuitenkin pitämään tuoksusta kovasti ja käytin näytteen ennätysajassa loppuun. :D) ja Papillonin Bengale Rougen.
Tuo Papillon oli sokko-ostos, mutta tuoksu on taivaallinen! Tässä tuoksussa on mirhaa, santelipuuta, tonkapapua, hunajaa, vaniljaa ja ruusua. Aika makea, hartsinen ja vähän mausteinen tuoksu.
Lisäksi tilasin näytteen Indultin Tihotasta, ja tuoksu on kyllä aivan ihana. Aivan kuin joku vaniljainen jälkiruoka. Minulla on kuitenkin jo omassa kokoelmassani Profumum Roman Vanitas, joka on todella samanlainen Tihotan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tänään saapui minulle Aus Liebe zum Duftin paketti joka sisälsi MDCI:n Peche Cardinalin (mielestäni lyttäsin sen täällä ketjussa joskus keväämmällä, mutta aloin sitten kuitenkin pitämään tuoksusta kovasti ja käytin näytteen ennätysajassa loppuun. :D) ja Papillonin Bengale Rougen.
Tuo Papillon oli sokko-ostos, mutta tuoksu on taivaallinen! Tässä tuoksussa on mirhaa, santelipuuta, tonkapapua, hunajaa, vaniljaa ja ruusua. Aika makea, hartsinen ja vähän mausteinen tuoksu.
Lisäksi tilasin näytteen Indultin Tihotasta, ja tuoksu on kyllä aivan ihana. Aivan kuin joku vaniljainen jälkiruoka. Minulla on kuitenkin jo omassa kokoelmassani Profumum Roman Vanitas, joka on todella samanlainen Tihotan kanssa.
Iloa uusista tuoksuista!
Mulla on näyte Bengalesta. Ei ole ihan mun juttuni (siinä on jotan melkein gourmandia omaan nenääni, ehkä ne mausteet). Papillon on kyllä mielettömän hyvä (kokeilematta on ainoastaan uusi Spell 125).
Tihota tuoksui nenääni ihan vaniljakastikkeelta. Ei myöskään oma juttuni.
Päivän tuoksuna MDCI mutta Chypre Palatin. Unisex chypre, jossa mausteisen lämmin ja pehmeä pohjatuoksu. Pidän. N50
Tuli kokeiltua tavaratalossa Maison Martin Margielalta kaksi tuoksua: By the Fireplace ja Whispers in the Library. Whispers oli ensi kokeilulla kiinnostava, puinen vanilja, mutta toisella kokeilulla jotenkin latistui pelkäksi vaniljaksi. By the Fireplace taas alkoi savuisesti ja pehmeni vaniljaksi. Pidin siitä ehkä enemmän, sillä siinä tuntui olevan hiukan enemmän syvyyttä. Kesto ei kummassakaan ollut hirveän hyvä, korkeintaan ok. Kumpaakaan ei tullut ostettua. N50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilen saaneeni Notinolta kopion/ väärennöksen Nasomatto tuoksusta. Onko kuinka yleistä, tietääkö kukaan?
Mikä tuoksu, mikä erityisesti mietityttää? Minä olen ostanut Hobby Hallista (ts. Viron kautta) Silver Muskin ja Black Afganon. Mietitytti mutta ovat aitoja.
Narcotic V ja pohjasta puuttuu Nasomatto-merkintä. Myös korkki tuntuu muoviselta. Itse tuoksu on kielomainen ja kesto heikko.
Onnea vaan yritykseen saada Nasomattolta jotain vastausta. Notinon kaltainen discounter tuskin on saanut pullonsa virallisia hankintaketjuja pitkin, ja valmistajat suhtautuvat tällaisiin kuvioihin nihkeästi. Heidän näkökulmastaan vastaus on, mitäs et ostanut suoraan meiltä.
En minä heiltä mitään odotakaan. Ajattelen vaan että Nasomattoa saattaa kuitenkin kiinnostaa, mikäli sen nimissä myydään ei heidän tuotteitaan.
Ihan ” Kiitos viestistä” riittää Nasomattolta.
Vierailija kirjoitti:
Tuli kokeiltua tavaratalossa Maison Martin Margielalta kaksi tuoksua: By the Fireplace ja Whispers in the Library. Whispers oli ensi kokeilulla kiinnostava, puinen vanilja, mutta toisella kokeilulla jotenkin latistui pelkäksi vaniljaksi. By the Fireplace taas alkoi savuisesti ja pehmeni vaniljaksi. Pidin siitä ehkä enemmän, sillä siinä tuntui olevan hiukan enemmän syvyyttä. Kesto ei kummassakaan ollut hirveän hyvä, korkeintaan ok. Kumpaakaan ei tullut ostettua. N50
Mulla nämä molemmat kestävät sillä vakiolla yhdellä suihkauksella helposti 12 tuntia, tosin iho kääntää vaniljan volyymin yhteentoista ja korostaa tuoksujen makeita sävyjä muutenkin. EdT:ille hyvä saavutus kuitenkin. Whispers tuoksuu omaan nenääni täsmälleen vastakontaktoidun Christien selkämykseltä...Oi nuoruus(kirjasto!)muistoja. :). Totta on, että ne eivät kauheasti etene mihinkään, eli Papillonien, Rogueiden ja Vermeirejen jälkeen ovat helppoja sulattaa.
Eilen saatu toinen koronapiikki, Squid tuoksuu tänään. Piristystä nuupahtaneeseen oloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilen saaneeni Notinolta kopion/ väärennöksen Nasomatto tuoksusta. Onko kuinka yleistä, tietääkö kukaan?
Mikä tuoksu, mikä erityisesti mietityttää? Minä olen ostanut Hobby Hallista (ts. Viron kautta) Silver Muskin ja Black Afganon. Mietitytti mutta ovat aitoja.
Narcotic V ja pohjasta puuttuu Nasomatto-merkintä. Myös korkki tuntuu muoviselta. Itse tuoksu on kielomainen ja kesto heikko.
Onnea vaan yritykseen saada Nasomattolta jotain vastausta. Notinon kaltainen discounter tuskin on saanut pullonsa virallisia hankintaketjuja pitkin, ja valmistajat suhtautuvat tällaisiin kuvioihin nihkeästi. Heidän näkökulmastaan vastaus on, mitäs et ostanut suoraan meiltä.
En minä heiltä mitään odotakaan. Ajattelen vaan että Nasomattoa saattaa kuitenkin kiinnostaa, mikäli sen nimissä myydään ei heidän tuotteitaan.
Ihan ” Kiitos viestistä” riittää Nasomattolta.
Eihän Nasomattoa kiinnosta väärennökset, joita myydään virallisten jakelukanavien ulkopuolella. Korkeintaan se vain sataa Nasomatton laariin: ostakee jatkossa suoraan meiltä!
Päivän tuoksuna Lush Grass. Täydellinen, tasapainoinen tuoksu, jossa on jotenkin onnistuttu saamaan maskuliininen ja feminiininen energia sopusoinnussa duettoon.
Hyvin puhdas, kevyt, raikas. Samalla enemmän kuin pelkkä "ruoho". Siellä vihreän huminan taustalla on kauneus-komeus, jokin mikä koskettaa miestä tai naista. Joka häivähtää ohikulkijan mukana kadulla. Joka jää lakanoihin ja huiveihin. Joka tuo muistoja mieleen ja onnen kyyneleitä silmiin.
Tämä on vihreän puutarhurin tuoksu. Tämä on kaupunkikissan ikkunalaudan yrttitarha.
Tätä voi ostaa miehelle ja lainata naiselle. Yksi niistä varmoista tuoksuista niille aamuille, kun miettii "mitä tänään"? Silloin voi aina ojentaa kätensä ja suihkauttaa ripauksen vihreää magiaa ylleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi sellainen mahdollisimman huomaamaton ja kevyt tuoksu työpaikalle? Olen harkinnut paria Floriksen tuoksua, joten etsin siis kevyttä ja lyhytkestoinenkin saa olla, sellainen "häivähdystuoksu". En pidä kukkaistuoksuista.
Oletko jo tutustunut Jo Malonen tuoksuihin? Suurin osa niistä on kevyitä ja aika lyhytkestoisia ja sarjassa on paljon mistä valita. Oma kestosuosikkini on Blackberry & Bay, joka on ennen kaikkea raikas. Monet muut vannovat Wood Sage & Sea Saltin nimeen, se ei ole kukkasia nähnytkään.
Olen lueskellut niistä, mutta haluaisin löytää testereitä ensin. Näinä aikoina ei tule käytyä kaupoissa, enkä kyllä edes tiedä myydäänkö tätä Suomessa. Toisaalta olen harkinnut Jenny Glow -kopiotuoksujen kokeilemista, koska moni arvioi ne täsmälleen samanlaiseksi kuin Malonet, paitsi kestoltaan paremmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että Notinolta tilatut näytteet on aitoja, mutta siinä näytteidenpakkausvaiheessa varmasti tuoksupartikkeleita sekaantuu keskenään. Ei joka tuoksunäytteen pakkaamiseen voi olla omaa ilmastoitua huonetta, eikä pakkaustilat muutenkaan ole mitään laboratorioita, eikä työntekijät koulutettuja laborantteja vaan ihan matalapalkkatyöläisiä.
Näytteet? Ainakin tämä Narcotic V oli avaamaton 30 ml pullo..
Jostain luin muutamia kuukausia sitten että kyseinen tuoksu olisi menty reformuloimaan ja että uudessa tuberosa olisi purkkamaisempi, ja aiempi tuoksu olisi ollut syvempi ja jasmiinisempi.
Narcotic V? Sehän on nykyään kopio Michael Korsin nimikkotuoksusta ja muistuttaa Kim Kardashianin nimikkotuoksua myös joka on kopio tuosta Korsista. Kaikki nuo mennään muuttamaan halvemman hajuisiksi nykyään, vaikka hinnat vaan nousee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että Notinolta tilatut näytteet on aitoja, mutta siinä näytteidenpakkausvaiheessa varmasti tuoksupartikkeleita sekaantuu keskenään. Ei joka tuoksunäytteen pakkaamiseen voi olla omaa ilmastoitua huonetta, eikä pakkaustilat muutenkaan ole mitään laboratorioita, eikä työntekijät koulutettuja laborantteja vaan ihan matalapalkkatyöläisiä.
Jostain luin muutamia kuukausia sitten että kyseinen tuoksu olisi menty reformuloimaan ja että uudessa tuberosa olisi purkkamaisempi, ja aiempi tuoksu olisi ollut syvempi ja jasmiinisempi.
Narcotic V? Sehän on nykyään kopio Michael Korsin nimikkotuoksusta ja muistuttaa Kim Kardashianin nimikkotuoksua myös joka on kopio tuosta Korsista. Kaikki nuo mennään muuttamaan halvemman hajuisiksi nykyään, vaikka hinnat vaan nousee.
Kors my ass
Kertokaa tuoksuja joita inhoatte
Vierailija kirjoitti:
Paco Rabanne One Million ja Lancomen Hypnose. Nämä tulee aina kuin apteekin hyllyltä, ei voi unohtaa.
Tykkään itse raikkaammista ja makeammista tuoksuista. Käytössä Dolce&Gabbana light blue, D&G The only one, Valentino Voce Viva Eau De Parfum, Lancome La Vie Est Belle EdP, YSL Libre EdP Intense, Chanel Allure sensuelle, Chanel Coco Mademoiselle. Sit jtn muutamii pienii testituoksuja/lahjapakkaustuoksuja ja The body shopin: British Rose EdP, Japanese cherry blossom/strawberry kiss ja Mango body mist.
Vierailija kirjoitti:
Cacharelin Anais Anais (liittyy erääseen kokemukseen elämässäni) ja Eden (monista vesimelonia sisältävistä vesituoksuista en pidä), Oscar de la Rentan Jasmine (tökki pahasti, mikähän siinä oli, olikohan liikaa jasmiinia), Christina Aguileran nimikkotuoksu (vaalea pullo, pitsikuvio), Elizabeth Ardenin Sunflowers: ehkä osa noista ei vain toimi ihollani, tulee mieleen hieman märän koiran tuoksu muutamasta edellä mainitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaako kukaan auttaa? Olen kaivannut 80-luvulta JA Ecussonin hajuvettä. Tuoksu oli "toffeinen". Nyt löysin netistä samanlaisessa pakkauksessa, kuin tuolloin myytiin. Uskallanko luottaa, että juuri sama tuoksu? Raha ei niinkään harmita, mutta jos ei olekaan sama tuoksu niin tulen pettymään.
Tuskin on samanlainen, mutta itse kyllä silti kokeilisin, jos ei ole kovin hintava.
Toffeisia ja karamellimaisia tuoksuja kyllä löytyy ja vaikka kuinka paljon. Esim. Viktor & Rolfilta.
Käytän Chanel 5, Oskar de la rentaa. Nyt vain kaipaan tuota Ecussonia. Kiitos ajatuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuostapa vintage: https://www.ebay.de/itm/384169547613?hash=item59724a175d:g:EpMAAOSwN5lg…
Löysin siis sen alkuperäisen pakkauksen. Viininpunainen, eau de cologne atomiseaur vintage 88*. En osaa kuvaa liittää, hinta 71.06€. Tosi ihanaa kun täällä ollaan tosissaan auttamassa ☺️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin täydellinen kopio että on ”alkuperäistään” monta kertaa parempi??
Jepjep.
Minä sain eilen tuntemattomalta kehun, "onpa hyvä tuoksu sulla". Kyseessä oli YSL Libre Edp, vasta toista kertaa käytin. Merkittävää, koska Suomessa täysin tuntemattomat harvemmin kehuvat tuoksuja. Olen kyllä itsekin rakastunut Libreen.
Minäkin pidin siitä, testeri odottaa vielä kaapissa kesän jälkeen eli täytyy kokeilla uudestaan. Minulle tuli siitä hiukan mieleen Coco (se alkuperäinen) mutta raikkaampana, versiona jotenkin. N50