Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19544)

Vierailija
9921/19544 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on vaikea olla tuoksuharrastaja. Eihän tänne edes toimiteta kaikkialta maailmasta. Jopa Ruotsiin ja Viroon voi joistain paikoista tilata harvinaisia tuoksuja, mutta ei Suomeen. Ilmeisesti kyse on meidän omista joustamattomista säännöksistä.

Anna esimerkki.

Vierailija
9922/19544 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, syksy (ja chypret)...! Tänään testissä ELdOn Rien, jota metsästelin luvattoman kauan. Maineensa tuntien varovainen 0,5 suihkausta, varovasti vyötärön korkeudelle....palkintona tunti tymäkkää paksua nahkaa ja pirskahtelevia aldehydejä, melkein nenä kipristeli. Samalla ilmestyi suitsuke (ooh!), joka jäi leijumaan ensitäräyksen rauhoituttua ja tuoksun muututtua ilmavammaksi. Pehmeyttä tuo ambra/labdanum, enkä yllättäen inhoa jälkimmäistä, kuten ELdOn Marquis de Sadessa...Tässä on niin paljon muutakin meneillään. En saa kiinni ruususta. Jos tällä on vuorokauden kesto, kuten kerrotaan, tulossa on antoisa vuorokausi. Exceleissäni tämä saa ison punaisen sydämen, mutta vuoteni eivät riittäisi käyttämään pullollista (tätäkään) loppuun. 2 ml kestänee helposti vuoden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9923/19544 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan teistä tilannut tuoksuja FALINAS-nettikaupasta?

Toimiiko?

Vierailija
9924/19544 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitäisi löytää joku kiva, puhdas ja raikas työtuoksu. Ei mitään sitrustuoksuja, vaan jotain kepeää, naisellista mutta ei kuitenkaan mitään perus kukkais-hedelmäistäkään 😄😄 Sellainen hyvin basic, joka ei kutita kenenkään nenää 😄

Vinkkejä?

Vierailija
9925/19544 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimiiko?

Sivut eivät vakuuta, joten en ole kokeillut. Myynnissä Carolina Herreran Hyvä Tyttö Ylivalmis, Diorin Rakastan Asetuksia ja Sisleyn Illan Vesisarja. Myöskään Shalimar ei ole L'Artisan Parfumeurin setti.

Vierailija
9926/19544 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, huono vitsi. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että Notinolta tilatut näytteet on aitoja, mutta siinä näytteidenpakkausvaiheessa varmasti tuoksupartikkeleita sekaantuu keskenään. Ei joka tuoksunäytteen pakkaamiseen voi olla omaa ilmastoitua huonetta, eikä pakkaustilat muutenkaan ole mitään laboratorioita, eikä työntekijät koulutettuja laborantteja vaan ihan matalapalkkatyöläisiä.

Näytteet? Ainakin tämä Narcotic V oli avaamaton 30 ml pullo..

Jostain luin muutamia kuukausia sitten että kyseinen tuoksu olisi menty reformuloimaan ja että uudessa tuberosa olisi purkkamaisempi, ja aiempi tuoksu olisi ollut syvempi ja jasmiinisempi.

Narcotic V? Sehän on nykyään kopio Michael Korsin nimikkotuoksusta ja muistuttaa Kim Kardashianin nimikkotuoksua myös joka on kopio tuosta Korsista. Kaikki nuo mennään muuttamaan halvemman hajuisiksi nykyään, vaikka hinnat vaan nousee.

Kors my ass

veikkaan että kors tuoksuu miljoona kertaa paremmalle kuin sun ass.......

Vierailija
9927/19544 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marssitan esiin eläimet, jotka ei kesällä oikein toimineet: Tervetuloa Sloth, Civet ja Snowy Owl. Panda ja Dragonfly jäävät vielä lämpimien päivien varalta.

Vierailija
9928/19544 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimiiko?

Sivut eivät vakuuta, joten en ole kokeillut. Myynnissä Carolina Herreran Hyvä Tyttö Ylivalmis, Diorin Rakastan Asetuksia ja Sisleyn Illan Vesisarja. Myöskään Shalimar ei ole L'Artisan Parfumeurin setti.

Ei sentään ole Notinon myymä Kerastase-hoitoaine rappeutuneille päille! :D :D

(eli vaurioituneille latvoille)

Vierailija
9929/19544 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimiiko?

Ei sentään ole Notinon myymä Kerastase-hoitoaine rappeutuneille päille! :D :D

(eli vaurioituneille latvoille)

Haha, lähellä ollaan! Sulattelin pari päivää sitten pakastinta unohdettuani sen oven raolleen jo toistamiseen, joten jotakin päärappeumaa on havaittavissa (ketku ovi pitäisi aina tarkistaa kun sulkee jääkaapin). Kerastase ostoslistalle. :D

Vierailija
9930/19544 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marssitan esiin eläimet, jotka ei kesällä oikein toimineet: Tervetuloa Sloth, Civet ja Snowy Owl. Panda ja Dragonfly jäävät vielä lämpimien päivien varalta.

Sloth pääsee tosiaan oikeuksiinsa viileässä, hienovaraisetkin nuotit (sieniä!) erottuvat ja hunaja lämmittää. Miten se käyttäytyi kesällä?

Vierailija
9931/19544 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään testissä ELdOn Rien, jota metsästelin luvattoman kauan. Maineensa tuntien varovainen 0,5 suihkausta, varovasti vyötärön korkeudelle....palkintona tunti tymäkkää paksua nahkaa ja pirskahtelevia aldehydejä, melkein nenä kipristeli. Samalla ilmestyi suitsuke (ooh!), joka jäi leijumaan ensitäräyksen rauhoituttua ja tuoksun muututtua ilmavammaksi. Pehmeyttä tuo ambra/labdanum, enkä yllättäen inhoa jälkimmäistä, kuten ELdOn Marquis de Sadessa...Tässä on niin paljon muutakin meneillään. En saa kiinni ruususta. Jos tällä on vuorokauden kesto, kuten kerrotaan, tulossa on antoisa vuorokausi. Exceleissäni tämä saa ison punaisen sydämen, mutta vuoteni eivät riittäisi käyttämään pullollista (tätäkään) loppuun. 2 ml kestänee helposti vuoden.

Miten voi olla näin erilaisia kokemuksia?

Mut ensi suihkaus Rieniä sai värähtämään inhosta. Sitten suutuin: miten tärpättiä ja moottoriöljyä kehdataan kaupitella hajuvetenä.

Torjuin impulssin heittää putki saman tien roskiin. Rauhoituttuani tutkin nuotteja. En vieläkään käsitä miksi haju on mulle niin karmea. Mutta ELdO ei ole mun taloni.

Voisin mielihyvin vaihtaa sulle oman Rienini (tykkäisit varmaan myös Etui Noirista).

Kokeilen molempia vielä jos tulee vähintään 30°C pakkasia. Ennen en.

Vierailija
9932/19544 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sloth pääsee tosiaan oikeuksiinsa viileässä, hienovaraisetkin nuotit (sieniä!) erottuvat ja hunaja lämmittää. Miten se käyttäytyi kesällä?

Olin kuin apteekissa, jossa sekoitettavien rohtojen huurut täyttävät ilman. Ei tämä Sloth täysi laiskimus ole, vaan uuttera farmaseutti!

Vierailija
9933/19544 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään testissä ELdOn Rien, jota metsästelin luvattoman kauan. Maineensa tuntien varovainen 0,5 suihkausta, varovasti vyötärön korkeudelle....palkintona tunti tymäkkää paksua nahkaa ja pirskahtelevia aldehydejä, melkein nenä kipristeli. Samalla ilmestyi suitsuke (ooh!), joka jäi leijumaan ensitäräyksen rauhoituttua ja tuoksun muututtua ilmavammaksi. Pehmeyttä tuo ambra/labdanum, enkä yllättäen inhoa jälkimmäistä, kuten ELdOn Marquis de Sadessa...Tässä on niin paljon muutakin meneillään. En saa kiinni ruususta. Jos tällä on vuorokauden kesto, kuten kerrotaan, tulossa on antoisa vuorokausi. Exceleissäni tämä saa ison punaisen sydämen, mutta vuoteni eivät riittäisi käyttämään pullollista (tätäkään) loppuun. 2 ml kestänee helposti vuoden.

Mut ensi suihkaus Rieniä sai värähtämään inhosta. Sitten suutuin: miten tärpättiä ja moottoriöljyä kehdataan kaupitella hajuvetenä.

Torjuin impulssin heittää putki saman tien roskiin. Rauhoituttuani tutkin nuotteja. En vieläkään käsitä miksi haju on mulle niin karmea. Mutta ELdO ei ole mun taloni.

Voisin mielihyvin vaihtaa sulle oman Rienini (tykkäisit varmaan myös Etui Noirista).

Meillä on erilainen hajuvesinenä, siten :) Mulle syksy on se juttu, ja eritoten unisexit goottilaiset, introspektiiviset, melankoliset suitsukkeet, itämaiset mausteiset tuoksut, chypret ja eläimelliset myskit. Piehtaroin tämäntyyppisissä tuoksuissa, saan niistä iloa. Etsin parfyymeista myös haastetta ja uusia elämyksiä. Tässähän niitä on...Kestäisi kokonaisenkin suihkautuksen alkujärkytyksen jälkeen, ooh (4 h takana, oikein leppoisaa)! Sama alkutömäys on T-Rexissa (Gardoni!) ja A City on Firessä, nekin pehmenevät mukaviksi.

Mulle taas eivät lainkaan toimineet kevätboksin klassikot, Hermekset ja ne lukuisat vihertävänkukkaiset The Different Companyn Ellenat. Ihan katastrofi oli latteaksi jäänyt Jardin -sarja. Raaputtelen testilistaan Etui Noirin, pidättelen itseäni Beaufortien kanssa. Mitä oudompaa, sen kiehtovampaa. Harrastaa voi niin monella tavalla.

Vierailija
9934/19544 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin kuin apteekissa, jossa sekoitettavien rohtojen huurut täyttävät ilman. Ei tämä Sloth täysi laiskimus ole, vaan uuttera farmaseutti!

Oi, kuvauksena tuokin kuulostaa hyvältä....siltä, mitä odotan DS & Durgan Mississippi Medicineltä, joka odottelee vuoroaan. Apteekki saattaa olla hämäränpuoleinen, huurut ehkä noitaliemistä. :)

Vierailija
9935/19544 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on erilainen hajuvesinenä, siten :) Mulle syksy on se juttu, ja eritoten unisexit goottilaiset, introspektiiviset, melankoliset suitsukkeet, itämaiset mausteiset tuoksut, chypret ja eläimelliset myskit. Piehtaroin tämäntyyppisissä tuoksuissa, saan niistä iloa. Etsin parfyymeista myös haastetta ja uusia elämyksiä. Tässähän niitä on...Kestäisi kokonaisenkin suihkautuksen alkujärkytyksen jälkeen, ooh (4 h takana, oikein leppoisaa)! Sama alkutömäys on T-Rexissa (Gardoni!) ja A City on Firessä, nekin pehmenevät mukaviksi.

Mulle taas eivät lainkaan toimineet kevätboksin klassikot, Hermekset ja ne lukuisat vihertävänkukkaiset The Different Companyn Ellenat. Ihan katastrofi oli latteaksi jäänyt Jardin -sarja. Raaputtelen testilistaan Etui Noirin, pidättelen itseäni Beaufortien kanssa. Mitä oudompaa, sen kiehtovampaa. Harrastaa voi niin monella tavalla.

En tunne monta noista mitkä mainitsit.

Mua miellyttävät monenlaiset tuoksut, mutta kärsiä en halua vaan viihtyä.

Olen todennut, että nahasta ja suitsukkeesta on hirveitä tulkintoja, samoin yllättäen hunajasta. Yleensä pidän niistä.

Elemi, olibanum, cypriol oil ja kaiketi myös styrax pilaavat multa hajuveden. Niin ja castoreum.

Näin tässä vähitellen oppii.

Vierailija
9936/19544 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ELdO on vahvasti hit/miss, eli hyvin harva tuoksu on yhdentekevä. Joko pidän niistä tunteella (Archives 69, The Afternoon of a Faun, Fils de Dieu) tai inohan niitä tunteella (Fat Electrician, Les Fleurs du Dechet, Jasmin & Cigarette). Tämä on hit, ehdottomasti. Kiikarissa Eloge du Traitre, jos löydän sen jostain.

Ohiksena pari kysymystä, nyt kun täällä on keskustelijoita paikalla: 1) Onko kukaan viime aikoina tilannut Neroli Perfumerystä (Unkari)? Huhtikuulla vastasivat, ettei toimitus Suomeen onnistu koronan vuoksi, onkohan tilanteessa tapahtunut muutosta? - Etsin Francesca Biancheja, tuolta ne saisi edullisesti....ja kysymys 2) Biancheja kokeilleet, kuinka merkittävässä osassa nahka on esim The Dark Sidessa?

Vierailija
9937/19544 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne monta noista mitkä mainitsit.

Mua miellyttävät monenlaiset tuoksut, mutta kärsiä en halua vaan viihtyä.

Olen todennut, että nahasta ja suitsukkeesta on hirveitä tulkintoja, samoin yllättäen hunajasta. Yleensä pidän niistä.

Elemi, olibanum, cypriol oil ja kaiketi myös styrax pilaavat multa hajuveden. Niin ja castoreum.

Näin tässä vähitellen oppii.

Totta, eikä opille tule loppua...! Mulle vaikeuksia tuottavat ruusu, ylang-ylang ja neroli, ja varsinainen nemesis on tuberosa. Silti kaikista löytyy jokin upealta tuoksuva versio. Pääsääntönä niihin on kuitenkin suhtauduttava varauksella. 

Muuttujia lisää myös vuodenaika, tosiaan erilainen lopputulema eri keleillä, ja näiden monimutkaisten luomusten kanssa myös tapa, jolla niitä laittaa (tikuttaa/suihkauttaa). Olen melko varma, että tämä Rienkin avautuisi vielä paremmin sumun läpi kävellen, en vaan uskaltanut aloittaa sillä, jos se olisikin johtanut suihkuun. Vaikka väliäkö tuolla näin lomilla.

Vierailija
9938/19544 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ELdO on vahvasti hit/miss, eli hyvin harva tuoksu on yhdentekevä. Joko pidän niistä tunteella (Archives 69, The Afternoon of a Faun, Fils de Dieu) tai inohan niitä tunteella (Fat Electrician, Les Fleurs du Dechet, Jasmin & Cigarette). Tämä on hit, ehdottomasti. Kiikarissa Eloge du Traitre, jos löydän sen jostain.

Ohiksena pari kysymystä, nyt kun täällä on keskustelijoita paikalla: 1) Onko kukaan viime aikoina tilannut Neroli Perfumerystä (Unkari)? Huhtikuulla vastasivat, ettei toimitus Suomeen onnistu koronan vuoksi, onkohan tilanteessa tapahtunut muutosta? - Etsin Francesca Biancheja, tuolta ne saisi edullisesti....ja kysymys 2) Biancheja kokeilleet, kuinka merkittävässä osassa nahka on esim The Dark Sidessa?

Essenza Nobilessa on iso valikoima Bianchia.

Vierailija
9939/19544 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin Etui Noirin ja -sziip!- tippa ranteeseen.

On se ennallaan. Kuin kävelisi Bauhausissa.

- Jospa keskitalvella sitten.

Vierailija
9940/19544 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomio kaikki!

Luvassa lämpöä ja aurinkoa vkl:ksi!☀️

Nyt ne loput kesäiset näytteet esille ja käyttöön.

En tajua, miten olen aiemmin käyttänyt ihan tyytyväisenä samaa hajuvettä ympäri vuoden.

Nenä on selvästi tarkentunut kun sitä on harjoittanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi