Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19544)

Vierailija
9901/19544 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään: Penhaligon's  The Bewitching Yasmine

Violetti väriteema Insolencen jälkeen jatkuu, mutta yritän päästä vauhtiin näytteiden testaamisessa. Selvästi tykkään tästä Yasminesta, mutta aluksi nenä yrittää vaan luokitella, miten tämä eroaa tutummista ruusu-oudeista, Rose d'Arabiesta vaikka. Jotenkin kaikki kiteytyy toistaiseksi siihen ruusun poissaoloon. Kardemumma viiletti ohi alkutuoksussa, mutta missä on kahvi? Oud on koko matkan selvästi paikalla, mutta tasapainoinen ja miellyttävä, vaniljalla on varmaan osuutensa siinä. Voiko jotain tällaista käyttää arkena?

Vierailija
9902/19544 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksuna Elizabeth Arden Green Tea.

Alkupirskahdus on taivaallinen. Raikas, kepeä, kuplivan iloinen. Sitten jotain kamalaa astuu esille. Ja astuu taakse. Ja esille. Onneksi tuoksu on kevyt ja lyhytkestoinen, siellä pohjalla lymyilee mukavia asioita ja tuo keskivaiheen kauheus on siedettävä.

Ehkä kritisoin hieman liikaa, mutta nuotteja katsomalla veikkaisin inhokkejani jasmiini, fenkori, appelsiininkuori. Alkutuoksu, joka katoaa ihan sekunneissa on tajuttoman upea, mutta siitä ei saa kiinni, oma ihoni häivyttää sen niin nopeasti. Periaatteessa tämä on ihan kelpo kevyt ja todennäköisesti muita häiritsemätön - ja edullinen - tuoksuvesi. Mielestäni sopii toimistolle ja työpaikoillekin.

Tuoksu tanssahtelee hyvin kevyesti ilmassa ja jopa siedän nuo inhokkini, koska niillä on niin hyvät kaverit ja osaavat käyttäytyä tässä jengissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9903/19544 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä päivän tuoksuna on ollut Molinardin Cher Wood, seetriä ja santelia vaniljapohjalla. Puut ovat hyvin unisexeja ja pehmeitä, mutta pohjan vanilja teki sen, minkä yleensä eli voimistui iholla (tai nenässä) lähes tukehduttavaksi. Vaniljan (ja tonkan!) annostuksen kanssa on oltava hyvin varovainen.... Kestävä tämä on kyllä, yhdestä vajaasta suihkauksesta on nyt 12 h, puut ovat kadonneet, vanilja porskuttaa edelleen. Lineaarinen, ja sopisi loistavasti kerrostukseen, jos harrastaisi sellaista.

Vierailija
9904/19544 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä päivän tuoksuna on ollut Molinardin Cher Wood, seetriä ja santelia vaniljapohjalla. Puut ovat hyvin unisexeja ja pehmeitä, mutta pohjan vanilja teki sen, minkä yleensä eli voimistui iholla (tai nenässä) lähes tukehduttavaksi. Vaniljan (ja tonkan!) annostuksen kanssa on oltava hyvin varovainen.... Kestävä tämä on kyllä, yhdestä vajaasta suihkauksesta on nyt 12 h, puut ovat kadonneet, vanilja porskuttaa edelleen. Lineaarinen, ja sopisi loistavasti kerrostukseen, jos harrastaisi sellaista.

Minusta tuo Cher Wood oli hurmaava, ja itse koin vaniljan miedoksi ja nenäni oli täynnä seetriä! Näin sitä aistikokemukset eroavat.

Vierailija
9905/19544 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo Cher Wood oli hurmaava, ja itse koin vaniljan miedoksi ja nenäni oli täynnä seetriä! Näin sitä aistikokemukset eroavat.

Se on hurmaava! Seetri on niin rauhoittava, miltei meditatiivinen. Mulla on joku herkkyys vaniljalle, aistin sen monessa tuoksussa suhteettoman voimakkaana. Sama juttu tonkan kanssa, jotakuinkin vuosi sitten jouduin luovuttamaan Feve Delicieusen ja Tonka Imperialen kanssa. Ihanat tuoksut, ehkä polvitaipeiden korkeudelle. :)

Vierailija
9906/19544 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Notinossa näkyy sattuneen pieni fiba.

Sinne on ilmaantunut Carthusiaa, suppea valikoima kyllä.

Mutta se myy 50 ml:n parfyymeja (Profumo, Extrait d P) halvemmalla kuin muualla myydään EdP:tä.

Tietysti voi olla että mainokseen on lipsahtanut väärä kuva, mutta nyt kannattaa toimia nopeasti jos löytyy mieleinen. Yleensä Carthusian parfyymit maksavat 90-10€, Notinolla nyt vain 59€.

Vierailija
9907/19544 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän tuoksuna Elizabeth Arden Green Tea.

Alkupirskahdus on taivaallinen. Raikas, kepeä, kuplivan iloinen. Sitten jotain kamalaa astuu esille. Ja astuu taakse. Ja esille. Onneksi tuoksu on kevyt ja lyhytkestoinen, siellä pohjalla lymyilee mukavia asioita ja tuo keskivaiheen kauheus on siedettävä.

Ehkä kritisoin hieman liikaa, mutta nuotteja katsomalla veikkaisin inhokkejani jasmiini, fenkori, appelsiininkuori. Alkutuoksu, joka katoaa ihan sekunneissa on tajuttoman upea, mutta siitä ei saa kiinni, oma ihoni häivyttää sen niin nopeasti. Periaatteessa tämä on ihan kelpo kevyt ja todennäköisesti muita häiritsemätön - ja edullinen - tuoksuvesi. Mielestäni sopii toimistolle ja työpaikoillekin.

Tuoksu tanssahtelee hyvin kevyesti ilmassa ja jopa siedän nuo inhokkini, koska niillä on niin hyvät kaverit ja osaavat käyttäytyä tässä jengissä.

Tästä tuli mieleen, että kaikkien aikojen teiniklassikko Tommy girl muistuttaa minusta kovasti Green Tea:tä, mutta on pitkäkestoisempi. GT haihtuu tosiaan minuuteissa, kun taas TG kestää vaatteisiin suihkautettuna jopa pari päivää. Mieto, raikas tuoksu varsinkin kesään.

Vierailija
9908/19544 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäilen saaneeni Notinolta kopion/ väärennöksen Nasomatto tuoksusta. Onko kuinka yleistä, tietääkö kukaan?

Mikä tuoksu, mikä erityisesti mietityttää? Minä olen ostanut Hobby Hallista (ts. Viron kautta) Silver Muskin ja Black Afganon. Mietitytti mutta ovat aitoja.

Narcotic V ja pohjasta puuttuu Nasomatto-merkintä. Myös korkki tuntuu muoviselta. Itse tuoksu on kielomainen ja kesto heikko.

Onnea vaan yritykseen saada Nasomattolta jotain vastausta. Notinon kaltainen discounter tuskin on saanut pullonsa virallisia hankintaketjuja pitkin, ja valmistajat suhtautuvat tällaisiin kuvioihin nihkeästi. Heidän näkökulmastaan vastaus on, mitäs et ostanut suoraan meiltä. 

En minä heiltä mitään odotakaan. Ajattelen vaan että Nasomattoa saattaa kuitenkin kiinnostaa, mikäli sen nimissä myydään ei heidän tuotteitaan.

Ihan ” Kiitos viestistä” riittää Nasomattolta.

Eihän Nasomattoa kiinnosta väärennökset, joita myydään virallisten jakelukanavien ulkopuolella. Korkeintaan se vain sataa Nasomatton laariin: ostakee jatkossa suoraan meiltä!

Tuskin sataa. Jos alkaa levitä huhuja, että jotain taloa, tässä Nasomattoa, on liikkeellä väärennöksinä, tietysti se saa asiakkaat varuilleen.

Lähes kaikki parfyymikauppa käydään nykyään netissä. Ei asiakas voi tietää, missä kohtaa ketjua väärinkäytös, mikäli sellainen todella on kyseessa, on tapahtunut.

Halpakopioiden tekeminen on suuren luokan bisnestä. Asiaa ei auta, että valmistajat itsekin vesittävät tuoksujaan nimittäen sitä reformuloinniksi.

Vierailija
9909/19544 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä olisi sellainen mahdollisimman huomaamaton ja kevyt tuoksu työpaikalle? Olen harkinnut paria Floriksen tuoksua, joten etsin siis kevyttä ja lyhytkestoinenkin saa olla, sellainen "häivähdystuoksu". En pidä kukkaistuoksuista.

Oletko jo tutustunut Jo Malonen tuoksuihin? Suurin osa niistä on kevyitä ja aika lyhytkestoisia ja sarjassa on paljon mistä valita. Oma kestosuosikkini on Blackberry & Bay, joka on ennen kaikkea raikas. Monet muut vannovat Wood Sage & Sea Saltin nimeen, se ei ole kukkasia nähnytkään.

Olen lueskellut niistä, mutta haluaisin löytää testereitä ensin. Näinä aikoina ei tule käytyä kaupoissa, enkä kyllä edes tiedä myydäänkö tätä Suomessa. Toisaalta olen harkinnut Jenny Glow -kopiotuoksujen kokeilemista, koska moni arvioi ne täsmälleen samanlaiseksi kuin Malonet, paitsi kestoltaan paremmaksi.

Ensimmäinen Jenny Glow oli saman tien viimeinen. Se haisi asetonille ja eucalyptuspastilleille. Mikään nuoteissa ei varoittanut tästä.

Jo Malonesta ei voi puhua samana päivänäkään.

Vierailija
9910/19544 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä olisi sellainen mahdollisimman huomaamaton ja kevyt tuoksu työpaikalle? Olen harkinnut paria Floriksen tuoksua, joten etsin siis kevyttä ja lyhytkestoinenkin saa olla, sellainen "häivähdystuoksu". En pidä kukkaistuoksuista.

Oletko jo tutustunut Jo Malonen tuoksuihin? Suurin osa niistä on kevyitä ja aika lyhytkestoisia ja sarjassa on paljon mistä valita. Oma kestosuosikkini on Blackberry & Bay, joka on ennen kaikkea raikas. Monet muut vannovat Wood Sage & Sea Saltin nimeen, se ei ole kukkasia nähnytkään.

Olen lueskellut niistä, mutta haluaisin löytää testereitä ensin. Näinä aikoina ei tule käytyä kaupoissa, enkä kyllä edes tiedä myydäänkö tätä Suomessa. Toisaalta olen harkinnut Jenny Glow -kopiotuoksujen kokeilemista, koska moni arvioi ne täsmälleen samanlaiseksi kuin Malonet, paitsi kestoltaan paremmaksi.

Ensimmäinen Jenny Glow oli saman tien viimeinen. Se haisi asetonille ja eucalyptuspastilleille. Mikään nuoteissa ei varoittanut tästä.

Mun Jenny -kokeiluni jäi myös yhteen. Wood & Sagen pohjassa tuoksui bensa, ei sillä Fahrenheit-tavalla.

Vierailija
9911/19544 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Notinossa näkyy sattuneen pieni fiba.

Sinne on ilmaantunut Carthusiaa, suppea valikoima kyllä.

Mutta se myy 50 ml:n parfyymeja (Profumo, Extrait d P) halvemmalla kuin muualla myydään EdP:tä.

Tietysti voi olla että mainokseen on lipsahtanut väärä kuva, mutta nyt kannattaa toimia nopeasti jos löytyy mieleinen. Yleensä Carthusian parfyymit maksavat 90-10€, Notinolla nyt vain 59€.

*90-100€ tietysti.

Sattuu näitä fiboja muillekin...

Vierailija
9912/19544 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäilen saaneeni Notinolta kopion/ väärennöksen Nasomatto tuoksusta. Onko kuinka yleistä, tietääkö kukaan?

Mikä tuoksu, mikä erityisesti mietityttää? Minä olen ostanut Hobby Hallista (ts. Viron kautta) Silver Muskin ja Black Afganon. Mietitytti mutta ovat aitoja.

Narcotic V ja pohjasta puuttuu Nasomatto-merkintä. Myös korkki tuntuu muoviselta. Itse tuoksu on kielomainen ja kesto heikko.

Onnea vaan yritykseen saada Nasomattolta jotain vastausta. Notinon kaltainen discounter tuskin on saanut pullonsa virallisia hankintaketjuja pitkin, ja valmistajat suhtautuvat tällaisiin kuvioihin nihkeästi. Heidän näkökulmastaan vastaus on, mitäs et ostanut suoraan meiltä. 

Isojen nettikauppojen postikulut on paljon pienemmät, usein paketin saa kokonaan ilman kuluja.

Olen pari krt harkinnut suoraan valmistajalta ostamista, mutta ei siinä ollut mitään järkeä. Postimaksu olisi ollut useita kymppejä.

Miksi Nasomattoa harmittaisi että sen tuotteita myydään nettikaupoissa?

Vierailija
9913/19544 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isojen nettikauppojen postikulut on paljon pienemmät, usein paketin saa kokonaan ilman kuluja.

Olen pari krt harkinnut suoraan valmistajalta ostamista, mutta ei siinä ollut mitään järkeä. Postimaksu olisi ollut useita kymppejä.

Miksi Nasomattoa harmittaisi että sen tuotteita myydään nettikaupoissa?

Postikuluissa on kyllä suurta heittoa. Suoraan valmistajalta saa myös ilman postikuluja, se toinen ääripää. Viimeksi Sorcinellit (kampanja). Esim MFK ihan vakiona.

Vierailija
9914/19544 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä Jenny Glown tuoksu kyseessä?

Vierailija
9915/19544 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä Jenny Glown tuoksu kyseessä?

Pomegranate

Vierailija
9916/19544 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essenza Nobilen näyteputket on täytetty niin, että pinta on putipuhdas ja ekaa supsahdusta varten joutuu painelemaan 4-5 kertaa.

Huolellista työtä siis. Mut olen todennut myös että ekat annokset voi olla jotenkin erilaisia, yleensä pahemman hajuisia kuin millaiseksi tuoksu lopulta asettuu.

Mistähän tämä mahtaa johtua?

Vierailija
9917/19544 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupasin joskus laittaa kuvia laivojen 80-luvun Tax free -kuvastoista. Kokeeksi muutama linkki Dropboxiin, en ole aikaisemmin käyttänyt. Otan myöhemmin paremmat kopiot skannaamalla kunnon koneella. Vanhalla kännykällä tää on tuskaa.

https://www.dropbox.com/s/0hixof97qydvxfw/20210826_210329.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/vevpsb7ea6nxfyq/20210826_210352.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/4d5zzrgknskw3wu/20210826_210404.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/ovbkq4d9esvzdjy/20210826_210436.jpg?dl=0

Vierailija
9918/19544 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvat on huonoja, mutta valitsin noi siksi, että

1) https://www.dropbox.com/s/0hixof97qydvxfw/20210826_210329.jpg?dl=0

- olin unohtanut Fendin tuoksut (kuvassa Fendin mainos)

2) https://www.dropbox.com/s/vevpsb7ea6nxfyq/20210826_210352.jpg?dl=0

- kuvasta näkee, että Poison Esprit de parfumia on ollut myynnissä jopa halvoilla autolautoilla. (Laitan myöhemmin kuvia 80-luvun Viikkarin esitteestä, myös Ruotsinlaivoilta sai tuota Esprit de Parfumia). Nykyään tuota ei oikein tahdo saada mistään, vaikka sitä reformuloidusta Poisonista edelleen valmistetaan, Diorin sivuilta löytyy. Ja huom! Max Factorilla on ollut omat tuoksunsa! En tiedä onko enää.

3) https://www.dropbox.com/s/4d5zzrgknskw3wu/20210826_210404.jpg?dl=0

- 80-luvulla oli kuvassa näkyviä parfyymikyniä, mahtui mukavasti iltalaukkuun. Enää ei ole näkynyt.

4) https://www.dropbox.com/s/ovbkq4d9esvzdjy/20210826_210436.jpg?dl=0

- kuvasta näkyy Eau de Parfum Penin hinta ja se, että myös parfyymiä on myyty. En ole enää nähnyt varsinaista parfyymiä myynnissä, eau de parfum (tai parfum intense) on vahvin, mitä ainakaan Suomesta saa. Vai saako parfyymiä?

Kuvat on Rödby-Puttgarden -väliä liikennöivän lautan kuvastosta, eli pienempi alus kyseessä kuin Ruotsinlaivat. Hinnasto voimassa toukokuusta lokakuuhun 1988.

Vierailija
9919/19544 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa halpoja nuo Jenny -tuoksut Notinossa. Tilaan kyllä testiin.

Vierailija
9920/19544 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on vaikea olla tuoksuharrastaja. Eihän tänne edes toimiteta kaikkialta maailmasta. Jopa Ruotsiin ja Viroon voi joistain paikoista tilata harvinaisia tuoksuja, mutta ei Suomeen. Ilmeisesti kyse on meidän omista joustamattomista säännöksistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi