Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19545)
Onko kukaan kerinnyt tuoksuttelemaan Guccin uutuus tuoksua Flora Gorgeous gardenia?
Itse kävin Kicksissä tuoksuttelmassa tämän. Oli aika ihana ja kesti pitkään iholla. Kukkaistuoksu.
Eka Nobile 1942 testattu.
Anonimo Veneziano.
Raikas sitrusavaus. Muuntuu hitaasti ihastuttavaksi kukkakimpuksi, jossa on aavistus vaniljan makeutta. Ylang-ylang on vahva. Tuoksuu puhtaasti ja kirkkaasti Italialle. Tässä tuoksupilvessä on hyvä olla, vaikka se ei ole mitenkään maatamullistavan erikoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko tilanneet Tokmannilta? Onko siellä hajuvesissä vain kotiinkuljetus?
Sama kiinnostaisi myös täällä.
Olen lukenut täältä, että niissä on tosiaan kotiinkuljetus ainoa vaihtoehto valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Piti tämäkin päivä nähdä: Essenza Nobilen paketti saapui. Siellä oli 10 näytteen sijasta 9 ja ainoa tilaamani pullo puuttui.
Huomasin jo pakettia hakiessani että se on liian kevyt.
Laatikossa oli tilauslista ja laskelma, mistä näkyy että tietävät itsekin että tilauksessa on puutteita.Sitä vaan ihmettelen, että miksi ei ilmoitettu että näin on, ja milloin saan puuttuvat tuotteet?
Omituista, eikä asia selviä ennen maanantaita.
Asia ratkennut. Pullo oli loppu, uusia on luvassa parin viikon päästä.
Jonkun piti kuulemma meilata mulle, mutta niin ei tapahtunut. Nyt vaan odotellaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan kerinnyt tuoksuttelemaan Guccin uutuus tuoksua Flora Gorgeous gardenia?
Itse kävin Kicksissä tuoksuttelmassa tämän. Oli aika ihana ja kesti pitkään iholla. Kukkaistuoksu.
Joo. Kokeilin tätä tänään Stockalla, mutta ei ollut mieleeni. Tuoksu oli todella makea ja siinä oli omaan makuuni liian voimakas patsuli. Pidän enemmän tavallisesta Florasta.
Kokeilin myös Idole Auraa, joka oli kyllä mielestäni suoraan sanottuna aivan kauhea. Pidän normaalista Idolesta kyllä paljon. Tämä Aura oli hyvin suolainen ruusu-vaniljatuoksu. Tuli mieleen Paco Rabannen Olympiat jotka ovat omia inhokkeja. Rakastan kyllä vaniljaa, mutta en suolan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs pitäisitte seksikkäinpänä tuoksuna? Mikä olisi suosituksenne deitti-iltaan, josta olisi tarkoitus päätyä sänkykamarin puolelle?
Mua on nuuskittu himokkaasti ainakin, kun Tresoria, Cliniquen Aromatics Elixiriä tai ihan mitä vain vaniljaa päällä...
Tosin se hinku pikkupöksyihin on voinut olla jo valmiiksi - ja tuoksukin on siinä sivussa kiihottanut.
Yleisesti kai kuitenkin joku hiukan röyhkeä ja lämmin tuoksu kuitenkin...
Vanilja on tutkimusten mukaan miesten nenään (ainakin heteromiesten) seksikkäin tai haluttavin tuoksu. Ja taisi se naistenkin listan kärkipäässä olla. Joku tutkija arveli, että se johtuu siitä että äidinmaidossa on pieni vaniljainen aromi -> liskoaivot yhdistävät vaniljan tuoksun lämpöön, turvallisuuteen ja mielihyvään.
Itselläni tänään Lidlin legendaarista Hugo Boss "Orange" -kopiota, eli "Suddenly Diamonds"'ia päällä. Miellyttävä kesätuoksu.
Tämän olen myös huomannut. Ainoat tuoksut joista olen ikinä saanut miehiltä kommenttia ovat vaniljaiset tuoksut.
En tiedä, onko aika kullannut muistot. En muista, että Tresor olisi itselläni tuoksunut vanilialle. Omat luottomerkit Chanel 5, jossa on vaniljaa ja Oskar de la renta, jossa ei ole vaniljaa. Tuoksut kääntää miehen ku miehen pään. Riittää toki, että oma mies tuoksustani pitää.
Minulle kävi taas vähän yllättävä tuoksulöytö. Kuljin hajuvesiosaston ohi, ja siellä oli muutama tuoksu reilussa syysalennuksessa. Girl of now muun muassa, ja suihkautin sitä ranteeseen. Kotona alkoi tuntua siltä, että tämähän on ihana. Ei yhtään minun tyyliseni, mutta ihana.
Girl of now'ssa tuoksuu pistaasi, manteli ja vaniljajäätelö. Siinä on makeutta, mutta ei liikaa. Tuoksussa on myös puuta ja puuteria. Kukkiakin on jossain taustalla. Se ei ole ihotuoksu, vaan tekee pilveä ympärille.
Vaikka en taaskaan ollut tällaista tuoksua etsimässä, niin se päätyi mukaani ja on ollut nyt loppukesän kumppanini ja ilahduttanut erityisesti näitä syksyisen koleita aamuja, kun on pitänyt vetää neule päälle vaikka on kesä. Jotenkin tämä tuli juuri sopivaan saumaan. Sateinen ja kylmä aamu oikein korostuu kirpeiden ja viileiden tuoksujen kanssa, mutta tämä lämmittää.
Osaako kukaan auttaa? Olen kaivannut 80-luvulta JA Ecussonin hajuvettä. Tuoksu oli "toffeinen". Nyt löysin netistä samanlaisessa pakkauksessa, kuin tuolloin myytiin. Uskallanko luottaa, että juuri sama tuoksu? Raha ei niinkään harmita, mutta jos ei olekaan sama tuoksu niin tulen pettymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilen saaneeni Notinolta kopion/ väärennöksen Nasomatto tuoksusta. Onko kuinka yleistä, tietääkö kukaan?
Mikä tuoksu, mikä erityisesti mietityttää? Minä olen ostanut Hobby Hallista (ts. Viron kautta) Silver Muskin ja Black Afganon. Mietitytti mutta ovat aitoja.
Narcotic V ja pohjasta puuttuu Nasomatto-merkintä. Myös korkki tuntuu muoviselta. Itse tuoksu on kielomainen ja kesto heikko.
Onnea vaan yritykseen saada Nasomattolta jotain vastausta. Notinon kaltainen discounter tuskin on saanut pullonsa virallisia hankintaketjuja pitkin, ja valmistajat suhtautuvat tällaisiin kuvioihin nihkeästi. Heidän näkökulmastaan vastaus on, mitäs et ostanut suoraan meiltä.
Vierailija kirjoitti:
Joku kauan sitten kaipaili Santa Maria Novellaa. Tässä näytteitä. https://eu.smnovella.com/products/3710001
Vielä kun saisi Nostalgian ja Acqua di S.M. Novellan jotenkin sämplättyä. Ostin alkukesästä sokkona Peau d'Espagnen ja Patchoulin. Huh, tymäköitä ja omaperäisiä, tykkään ihan sikana! 6-vuotias tyttäreni tosin alkoi itkeä (!) nuuhkaistuaan Patchoulia ja vaimo kommentoi homeisen kellarin hajuksi. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivän tuoksu: Neela Vermeire Creationsin Niral.
Tämä kuuluu sarjaan "viileät" kurjenmiekkaiset tuoksut. Niralissa on aika paljon erilaisia nuotteja (se on Bertrand Duchaufourin luomus, kuten kaikki NV:t), mutta minulla pääasiallinen vaikutelma on viileähkö, miedosti puuterinen, elegantti, eikä (minusta) erityisen kiinnostava. Jos Niral olisi väri, se olisi laventeli jossa vivahdus pinkkiä, harmaata ja hiukan pastellista vihreää. NV:n ranskalaistyyppisistä tuoksuista pidän enemmän Rahelesta. Testaamatta vielä Mohur.
Eilen testasin Papillonin Angeliquen ja Tobacco Rosen. Angelique ei tehnyt vaikutusta. Siinäkin orrista, mutta vaikutelma aika ilmava, kuivahko. Ei juuri tuoksupilveä, kesto iholla ok. Angelique ei ole minusta ollenkaan enkelimäinen vaan vähän tylsä tuoksu, petyin.
Tobacco Rose on miellyttävä ruusu. Itse asiassa tässä ei ole tupakkaa nuottina ollenkaan, vaan listattuina on tammensammal, ambra (ambergris), mehiläisvaha ja perun balsami. Mutta pääasiallinen nuotti on kyllä ihan se ruusu. Muut nuotit tuovat tuoksuun hiukan syvyyttä ja lämpöä. Tämä ruusu ei ole yhtään hedelmäinen eikä vihreä, vaan luonnollinen, "ilmava" ja hiukan, muttei liian makea. Kesto on hyvä, ja tuoksu leijuu miellyttävästi ympärillä, mutta mikään monsteri tämä ei ole. Tykkään, mutta en ihastunut ainakaan vielä korviani myöten. N50
Lukiolaisena kesätyöntekijänä kaupankassan toimenkuvaan kuului myös tupakkahyllyn täyttäminen.
Sen jälkeen sormet haisi samalta kuin Tobacco Rose.Hmm, okei. Ei se minulla tuoksu ollenkaan noin tupakkaiselta. N50
Näin on hajuaistit erilaiset.
Tuoksumuisto on siitä erikoinen, että sitä ei voi muistella. Mutta kun kohtaa tutun tuoksun, se voi herättää yllättävän vahvan tunnistamiskokemuksen jopa vuosikymmenten takaa.
Mulle kävi juuri näin. Tunsin sormissani pehmeät ja kovat tupakkakartongit, auoin niitä ja asettelin askeja hyllyyn. Muistin työasuni, kenkäni, työkaverit ja Sokoksen elintarvikeosaston äänet ja tuoksut.
Yritän tarttua Tobacco Roseen uudemman kerran talvella. Ehkä sen saa puhtaalla ruusulla ehostamalla käytettäväksi.
Tupakan tuoksu on hyvä, rusinainen tuoksu. Ei muistuta lainkaan tupakansavua tai tuhkakupin hajua.
Vierailija kirjoitti:
Osaako kukaan auttaa? Olen kaivannut 80-luvulta JA Ecussonin hajuvettä. Tuoksu oli "toffeinen". Nyt löysin netistä samanlaisessa pakkauksessa, kuin tuolloin myytiin. Uskallanko luottaa, että juuri sama tuoksu? Raha ei niinkään harmita, mutta jos ei olekaan sama tuoksu niin tulen pettymään.
Tuskin on samanlainen, mutta itse kyllä silti kokeilisin, jos ei ole kovin hintava.
Toffeisia ja karamellimaisia tuoksuja kyllä löytyy ja vaikka kuinka paljon. Esim. Viktor & Rolfilta.
Zadig & Voltairella on hyviä tuoksuja, mm. This Is Her ja Girls Can Do Anything, myös sekä miehille että naisille sopiva This Is Us on mukavan vaniljainen, saisi tosin olla vähän vahvempi niin säilyisi pidempään iholla. Ylipäätään pidän vaniljaisista tuoksuista tai sitten aivan eri tyyppisistä kuten Givenchyn L'interdit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin on samanlainen, mutta itse kyllä silti kokeilisin, jos ei ole kovin hintava.
Toffeisia ja karamellimaisia tuoksuja kyllä löytyy ja vaikka kuinka paljon. Esim. Viktor & Rolfilta.
Tai vaikka Prada Candy. Makea ja karkkimainen.
Olen gourmand-tuoksujen rakastaja ja sattumalta törmäsin tällaiseen itselleni tuntemattomaan brändiin kun Les Senteurs Gourmandes. Heillä onneksi tarjolla minikokoja, joten laitoin niitä heti viisi tilaukseen kun kuulosti kaikki niin ihanilta. Onko muilla kokemuksia näistä tai mahdollisesti jopa lemppareita?
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli aikoinaan siitä se EDT. Tykkäsin siitä paljon, mutta se hävisi iholta alle tunnissa. Tätä uutta EDP:tä en ole vielä kokeillut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Kokeilin tätä tänään Stockalla, mutta ei ollut mieleeni. Tuoksu oli todella makea ja siinä oli omaan makuuni liian voimakas patsuli. Pidän enemmän tavallisesta Florasta.
Kokeilin myös Idole Auraa, joka oli kyllä mielestäni suoraan sanottuna aivan kauhea. Pidän normaalista Idolesta kyllä paljon. Tämä Aura oli hyvin suolainen ruusu-vaniljatuoksu. Tuli mieleen Paco Rabannen Olympiat jotka ovat omia inhokkeja. Rakastan kyllä vaniljaa, mutta en suolan kanssa.
Hmm, tuon perusteella minä voisin mahdollisesti pitää Idole Aurasta. Tosin ruusutuoksut eivät ole omimpiani. Narciso Rodriguez For Her Eau de Parfumin loppumisen jälkeen mulla ei ole ollut yhtään varsinaista ruusutuoksua. Saas nähdä nyt.
Kesällä haalittu näytekasa huutelee vaativana laatikosta, mutta Guerlainin Insolence, omasta kaapista poimittu uusvanha rakkaus pitää otteessaan vielä tiukemmin. Tämähän on paljon helpommin pidettävä kuin muistin! Ja tässä näköjään on muutakin kuin pelkkä valtava orvokkikarkki. Nyt nenäni tunnistaa myös alussa olevat punaiset marjat, ohoh. Uudet ihastukset on huippuja, mutta niin on tällaiset second chance -romanssitkin.
Vierailija kirjoitti:
Olen gourmand-tuoksujen rakastaja ja sattumalta törmäsin tällaiseen itselleni tuntemattomaan brändiin kun Les Senteurs Gourmandes. Heillä onneksi tarjolla minikokoja, joten laitoin niitä heti viisi tilaukseen kun kuulosti kaikki niin ihanilta. Onko muilla kokemuksia näistä tai mahdollisesti jopa lemppareita?
On kokemusta, minulla on Tendre Madeleine, joka on melkein identtinen Xerjoffin Liran kanssa. Gourmand, tuoksuu sitruunaiselta madeleine-leivokselta. Ihana tuoksu, suosittelen.
Sama kiinnostaisi myös täällä.