Verhojen vaihtaminen on täyttä tuskaa.
Minun asunnossa on kiskot verhoille ja ne pirun keksintö verhonipsut. Nyt on niska jumissa ja käsiin sattuu.
Miksi ikkunoiden yläreunan pitää olla niin korkealla? Riittäis aivan hyvin että ikkunan yläkarmi olis metrin verran alaspäin katonrajasta.
Kommentit (22)
Ollaan asuttu vasta vähän toistakymmentä vuotta tässä talossa. Ei olla ehditty laittamaan vielä verhoja. Ukon perkule laittoi kanssa isot ikkunat, jotka yltää korkealle.
Osta porrasjakkara niin ei tarvitse kurotella. Täälläkin verhotangot katonrajassa ja vielä kiinteä suojus siinä päällä. Ilman porrasjakkaraa en laittaisi verhoja ollenkaan.
Laita ne nipsut kiinni verhoihin ja sitten sinne tankoon. Eikä toisinpäin.
No ei kai siinä nyt kauaa mene kun nipsutetut verhot pujottaa kiskoihin.
Helpottaa kummasti, jos kiinnittää nipsut ensin verhoon kiinni ja vetää koko höskän kerralla kiskoon.
Kokeile laihtua ja harrastaa vähä liikuntaa.
Kyllä pitää olla todella huonossa kunnossa jos verhojen vaihto rasittaa tuolla tavalla.
Mulla oli pari senttiä liian pitkät verhot enkä viitsinyt niitä lyhentää niin nostin verhotankoa sen verran ylemmäs etteivät ottaneet maahan.
Muutama ruuvi irti ja tanko ylemmäs.
Siinä ole mitään ongelmaa kun sen tekee oikein eikä ole yhtä leveä kuin pitkäkin.
Älä vaihda jos on vaikeaa. Mulla on verhot paikoillaan vuosia. Vaihdan samalla kun sisustan uudestaan. Mulla on kalliit verhot, joita ei todellakaan pilata pesulla ja renkkaamisella.
Vierailija kirjoitti:
Osta porrasjakkara niin ei tarvitse kurotella. Täälläkin verhotangot katonrajassa ja vielä kiinteä suojus siinä päällä. Ilman porrasjakkaraa en laittaisi verhoja ollenkaan.
No et. Et ylety 2,5 metriin kantapäät maassa.
Vierailija kirjoitti:
Laita verhotangot tilalle. Minäkin vihaan niitä nipusja.
Tangot näyttää typerältä ja madaltaa huonetta.
Vierailija kirjoitti:
No ei kai siinä nyt kauaa mene kun nipsutetut verhot pujottaa kiskoihin.
Ei tuo höynä tajua.
Vierailija kirjoitti:
Hanki korkeampi jakkara.
Kokoontaitettavat tikkaat on turvallisempi.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan asuttu vasta vähän toistakymmentä vuotta tässä talossa. Ei olla ehditty laittamaan vielä verhoja. Ukon perkule laittoi kanssa isot ikkunat, jotka yltää korkealle.
Yhyy. Ukko laittoi, minä kitisin vastaan. Hieno suhde. Onko loissuhde?
Tuon takia mulla ei oo enää verhoja.
Miksi niitä pitää vaihtaa? Mulla on ollu vasta 21 vuotta.
Ei oo pakko vaihtaa mitään kausiverhoja.
Inhoan kanssa noita. Tässä nykyisessä vuokra-asunnossa vielä oli suoraan s--nasta sellainen nipsuteline, joka ei ollut siinä ikkunan yläreunan tasossa vaan suoraan katossa kiinni. Siis vielä ylempänä.
Sanon oli, koska viimeksi verhoja vaihtaessani se tuli sieltä alas. Oli ilmeisesti jotenkin liimattu kattoon. En ole ilmoittanut vuokranantajalle, koska en todellakaan halua sitä sinne takaisin.
Ostin itse verhotangon, jonka aion pingottaa ikkuna-aukkoon ylös ja pitää siinä verhot niin kauan kuin tässä vielä asun.
Laita verhotangot tilalle. Minäkin vihaan niitä nipusja.