Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19545)

Vierailija
9721/19545 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt Cloud on tilattu. Jes! Oon kaikkiruokainen tuoksujen suhteen. Tällä hetkellä pv tuoksu on Byredon Pulp (näyte) ja nukkumaan mennessä Muglerin Angel päälle. Seuraavana aamuna on ihana sekoitus. Toisaalta joskus on pakko nuuhkia Cedrat Boisea tai Rose en noiria. Nuo oli näytteinä.

Vierailija
9722/19545 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Arianan Cloud teistä ostamisen arvoinen?

Kannattaa testata ennen hankkimista. Älä siis tee kuten minä tein... tämä tuoksuu nenässäni ainoastaan ällöttävän sokeriselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9723/19545 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on teillä kipuraja, kun kyse on tuoksun hinnasta? Minä olisin valmis maksamaan upeasta tuoksusta korkeintaan 150 euroa. Esimerkiksi Amouagen Sunshine olisi ihana, pitkäkestoinen aprikoosituoksu mutta en ikinä maksa siitä 300 euroa! Notinolta tilasin useamman näytteen mutta ainakaan tällä hetkellä siellä ei myydä niitä. Oletteko ostaneet Amouagen näytteitä jostain muualta?

Vierailija
9724/19545 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on teillä kipuraja, kun kyse on tuoksun hinnasta? Minä olisin valmis maksamaan upeasta tuoksusta korkeintaan 150 euroa. Esimerkiksi Amouagen Sunshine olisi ihana, pitkäkestoinen aprikoosituoksu mutta en ikinä maksa siitä 300 euroa! Notinolta tilasin useamman näytteen mutta ainakaan tällä hetkellä siellä ei myydä niitä. Oletteko ostaneet Amouagen näytteitä jostain muualta?

Kyllä se kipuraja liikkuu siinä 200 eurossa. Sen yli menevä tuntuu olevan liikaa. Lottovoittoa odotellessa ainakin..

Vierailija
9725/19545 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivaihoisena tämä harrastus on kyllä pettymyksiä täynnä! Hain eilen Ariana Granden REMin ja tuoksu on ihana, mutta häipyy tunnissa parissa. Haluaisin kunnon pilven ympärilleni, josta oikeasti pystyn nauttimaan. Kokeiltu vartalovoiteet ja vaseliinit sun muut. 

Mugler ja Gaultier sekä muutamat niche-valmistajat ovat ainoita jotka oikeasta pysyvät ihollani kunnolla, useamman tunnin, niin että itsekin pystyn nauttimaan tuoksusta. 

Onko kellään, joka kamppailee saman asian kanssa mitään ehdotuksia?

Vierailija
9726/19545 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa testata ennen hankkimista. Älä siis tee kuten minä tein... tämä tuoksuu nenässäni ainoastaan ällöttävän sokeriselta.

Se on jännä, miten eri tavalla ihmiset kokevat saman tuoksun.

Mä en haista mitään sokerista siinä.

Mun mielestäni se laventeli siinä tasoittaa paljon sitä kermavaahdon ja praliinien makeutta. Yksi perheenjäseneni sanoi, että talossa tuoksuu laventeli, kun mulla oli Cloudia.

Minusta nimi Cloud on tuoksulle juuri osuva, koska siinä on sellaista poutapilvien pehmeyttä.

Tämä lienee helppo myydä eteenpäin, jos sokko-ostos ei mene nappiin.

Vierailija
9727/19545 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuivaihoisena tämä harrastus on kyllä pettymyksiä täynnä! Hain eilen Ariana Granden REMin ja tuoksu on ihana, mutta häipyy tunnissa parissa. Haluaisin kunnon pilven ympärilleni, josta oikeasti pystyn nauttimaan. Kokeiltu vartalovoiteet ja vaseliinit sun muut. 

Mugler ja Gaultier sekä muutamat niche-valmistajat ovat ainoita jotka oikeasta pysyvät ihollani kunnolla, useamman tunnin, niin että itsekin pystyn nauttimaan tuoksusta. 

Onko kellään, joka kamppailee saman asian kanssa mitään ehdotuksia?

Mulla taas on rasvainen iho, ja se reagoi ihan toisinpäin. Siksi käytän kevyempiä tuoksuja ja vähempiä suihkauksia, koska mun iholla kaikki tuoksuu tosi voimakkaasti. 

R.E.M.:in ensituoksu on aivan huumaavan ihana, mutta se haihtuu mullakin aika nopeaan, ja tilalle tulee sellainen lämmin, kodikas ihotuoksu. Toivon, että se ensituoksun herkullisuus säilyisi pidempään. Se on mulla sellainen kotoilutuoksu.

Vierailija
9728/19545 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaamea vaniljapommi.

Onneksi haihtuu muutamassa tunnissa ja pesemällä laimeni.

Vierailija
9729/19545 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kipuraja liikkuu siinä 200 eurossa. Sen yli menevä tuntuu olevan liikaa. Lottovoittoa odotellessa ainakin..

Kallein tähän mennessä on Humminbird.

Extrait de Parfum, 60 ml, 165€.

No problem.

Ostan mieluummin yhden loistopullon kuin 10 huonoa.

Vierailija
9730/19545 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aromatilla on ihan ok valikoima, omani ovat sieltä.

Vierailija
9731/19545 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaamea vaniljapommi.

Onneksi haihtuu muutamassa tunnissa ja pesemällä laimeni.

Ei siinä ole vaniljaa ollenkaan.  

Vierailija
9732/19545 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myytäispä Sunshinea edes pienemmässä pullossa! En tarvitse yhtään mitään tuoksua 100 ml, en edes tuota ihanaa aprikoosia.

Vierailija
9733/19545 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kallein tuoksuni oli Byredon Bal D'Afrique. Myin sen pois, allergian vuoksi, ja muutenkin se oli liian voimakas mulle, toki upea ja ainutlaatuinen tuoksu.

Nyt kokoelmassani on edullisempia tuoksuja, joista 1 on niche, muut design-tuoksuja. Tarvitsen vaihtelua ja tykkään, kun tuoksuja on paljon, tällä hetkellä 35.  Tärkeintä mulle on se, että pidän tuoksusta, että se sopii mulle ja mun elämääni.  Kallis hinta ei takaa laatua eikä sitä, että tuoksu olisi mun juttu. 

Vierailija
9734/19545 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myytäispä Sunshinea edes pienemmässä pullossa! En tarvitse yhtään mitään tuoksua 100 ml, en edes tuota ihanaa aprikoosia.

Tämä on tosiaan ärsyttävää. Sama ongelma täälläkin, ja tuo yhdistettynä loputtomaan vaihtelunhaluun...olen päätynyt käyttämään pelkkiä dekantteja ja näytteitä. Olen harkinnut joitakin HdP:n 15-millisiä, mutta sekin on liikaa, kun tuoksulla on kestoa 15 h yhdellä suihkauksella. Useampi talo saisi tarjota miniputeleita.

Vierailija
9735/19545 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amouagen Sunshine irtoaisi Ebaystä 205 eurolla. No onhan sekin kyllä tosi paljon, mutta tulisi Italiasta, joten ei lisämaksuja. Mä olen tilannut tuoksuja Ebaystä hyvällä menestyksellä ja rahathan saa kyllä takaisin jos huonosti kävisi.

https://www.ebay.com/itm/254902872728?hash=item3b59652a98:g:0z8AAOSwzIB…

Vierailija
9736/19545 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kokemusta Le Labon Bergamote 22-tuoksusta? 

Olen etsiskellyt sellaista raikasta ja tyylikästä tuoksua, joka olisi kuitenkin "helppo" siinä mielessä, että se kävisi moneen tilanteeseen, ja olisi jotenkin puhtaan tuoksuinen. Vastaan tuli tämä. En yleensä tykkää sitruksisista tuoksuista, sillä ne muuttuvat usein ihollani käsisaippuaa muistuttavan pliisuiksi. 

Kun mietin bergamottia, mieleeni tulee The Body Shopin valikoimissa 2000-luvun alussa ollut bergamotin tuoksuinen talkki, jota myytiin ruskeassa metallipullossa. Minulla oli sitä mukana kielikurssilla vuonna 2000. Siinä oli ihana tuoksu, sitruksinen, hieman jotain puuta ja suitsuketta muistuttava, ja melko unisex. Jos löytäisin jonkin sellaisen bergamot-tuoksun, olisin taivaassa. 

Vierailija
9737/19545 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään kokemusta Le Labon Bergamote 22-tuoksusta? 

Olen etsiskellyt sellaista raikasta ja tyylikästä tuoksua, joka olisi kuitenkin "helppo" siinä mielessä, että se kävisi moneen tilanteeseen, ja olisi jotenkin puhtaan tuoksuinen. Vastaan tuli tämä. En yleensä tykkää sitruksisista tuoksuista, sillä ne muuttuvat usein ihollani käsisaippuaa muistuttavan pliisuiksi. 

Kun mietin bergamottia, mieleeni tulee The Body Shopin valikoimissa 2000-luvun alussa ollut bergamotin tuoksuinen talkki, jota myytiin ruskeassa metallipullossa. Minulla oli sitä mukana kielikurssilla vuonna 2000. Siinä oli ihana tuoksu, sitruksinen, hieman jotain puuta ja suitsuketta muistuttava, ja melko unisex. Jos löytäisin jonkin sellaisen bergamot-tuoksun, olisin taivaassa. 

Näin sivusta totean, että bergamotti on kyllä omien lempi"ainesosieni" (puhuvatko alan harrastajat nuoteista, vai mikä on oikea termi?) joukossa mitä tuoksuihin tulee. Antaa pehmeän ja samalla aavistuksen maskuliinisen sitruksisuuden ilman kuvailemaasi pesuainesitruunan mielikuvaa. Monia lemppareitani yhdistää bergamotti top noteissa.

Vierailija
9738/19545 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä on tullut käytettyä kukkaisempia ja freesimpia tuoksuja kuin yleensä (helteellä en voinut käyttää mitään, korkeintaan suihkauksen eau de colognea), joten tuli käytettyä useita näytteitä. Tykästyin, jopa, muutamiin.

Kaksi tosi hyvää ja raikasta, mutta silti mielenkiintoista, edc-tyyppistä tuoksua: Frederic Mallen Cologne Indelebile ja Maison Francis Kurkdjianin Aqua Celestia Forte. Pidin molemmista. Ovat sitruunaisen, raikkaan kukkaisia. Kesto erinomainen. 

Ruusuisen kukkaisia kesätuoksuja: Sisleyn Izia La Nuit (alkuperäinen Izia on minulle ehkä vähän liian terävän vihreä ja pippurinen). La Nuitissa ruusun kavereina on mustaherukkaa (josta en yleensä tykkää), kardemummaa ja patsulia. Tuoksu on minusta hienostunut eika yhtään makea tai päällekäyvä. Ei ainoastaan iltaan. Valitettavasti tuoksu ei kestä kauaa.

Dusitalta tuli testattua La Douceur de Siam. Tämä on kaunis ja nimensä mukaisesti jotenkin pehmeän herkkä kukkaisbouquet. Mitään varsinaisesti Thaimaahan liittyvää en siinä havaitse. Kukkanuotit ovat ruusu, ylang-ylang, champaca ja frangipani, lisäksi orvokin lehteä ja mausteita. En ihan rakastunut, mutta tykästyin, ja ostaisin jos ei olisi niin kallis. 

Viimeiseksi Neela Vermeiren Rahele. Nuotteja on paljon, kuten Bertrand Duchaufourilla yleensä. Ruusu ei ole pääosassa. Tässä on puisia nuotteja ja puuterisuutta. Elegantti. Vaikea kuvailla miltä tämä tuoksuu, Rahele on niin abstrakti, lukekaa vaikka fragranticasta. Ei niin voimakas kuin muut kokeilemani Neela Vermeiret, eikä niin selkeästi kesätuoksu. Tykkäyslistalle.

Ne, jotka olivat minulle "liikaa", ovat kuten usein valkoisia kukkia...

Ensin Serge Lutensin Une Voix Noire, jonka inspiraationa kuulemma oli Billie Holiday. Halusin niin kovasti pitää tästä, koska rakastan Holidayn musiikkia. Valitettavasti gardeniatuoksu oli vähän liian voimakas minulle. Kukat ovat valkoisia, mutta tuoksu on "tumma", ja siinä on jotain mehuisaa, ehkä konjakkia tai... mansikkahilloa? Vain iltaan, kevyesti annosteltuna. Toinen "too much" oli Nasomatton Narcotic Venus. Tuberoosa, jasmiini, lilja. Tunsin tukahtuvani siihen ajan kuluessa. Designer-puolelta tuli kokeiltua Guccin Bloom sekä Profumo- että Ambrosia-versiona. Hyvin samankaltaiset mielestäni, yllättävän miellyttävä tuberoosa. Yksioikoisempi ja helpompi tuoksu, sanoisin, kuin Venus. 

Kaikki sinänsä hyviä tuoksuja. Ei kuitenkaan minulle. N50

Vierailija
9739/19545 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkosrokotteen päivän tuoksuna Aerinin Hibiscus Palm. Jatkoin sarjaa, koska ekan rokotuspäivän tuoksu oli Lilac Path...

Vierailija
9740/19545 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin lähestyvän syksyn kunniaksi näytteitä itselleni uusilta taloilta.

Carner Barcelona, Imaginary Authors,

Marc-Antoine Barrois, Montale, Nobile 1942, Parfums de Marly, Gritti.

Osa näytteistä on vielä matkalla.

Mitenkäs muilla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi