Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19545)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesä tulee, enkä koskaan ole omistanut kookostuoksua. Harkitsen Lolita Lempickan Elle l'aime-tuoksua, josta ei näy saavan näytettä niin mistään. Tuoksu vaikuttaa mitä ihanimmalta rantadrinkiltä - lime, bergamotti, kookos. Mietin: voiko keski-ikäinen tuoksua kookokselta, vai onko vaikutelma lapsekas? Pitäisikö ihana kookos-lime jättää suosiolla nuoremmille? Mitä sanotte, tuoksukaverit?
Sanoisin, että keski-iän paras puoli on se, että voi tehdä juuri niin kuin tahtoo. :)
Täällä kevätboksissa on Zoologistin Elefantin lisäksi vihreä viikuna-kookos, D. S. & Durgan Huonontaja (Debaser). Tiettyyn kepeään mielialaan juuri passeli. Heeleyn Coccobello kutkuttaisi, enkä edes ole kookosihminen.
Samaa mieltä. Tee kuten tahdot :D
Varoituksen sana Coccobellosta: tilasin näytteen koska se vaikutti kivalta, mutta tuskin haistoin mitään. Se, mitä haistoin oli... epämiellyttävää. Näytteessä ei tietääkseni ollut mitään vikaa, joten ehkä tuo tuoksu ei vaan avaudu kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Kesä tulee, enkä koskaan ole omistanut kookostuoksua. Harkitsen Lolita Lempickan Elle l'aime-tuoksua, josta ei näy saavan näytettä niin mistään. Tuoksu vaikuttaa mitä ihanimmalta rantadrinkiltä - lime, bergamotti, kookos. Mietin: voiko keski-ikäinen tuoksua kookokselta, vai onko vaikutelma lapsekas? Pitäisikö ihana kookos-lime jättää suosiolla nuoremmille? Mitä sanotte, tuoksukaverit?
Olen 52 v ja omistan kuusi kookostuoksua ja useamman rantadrinksutuoksun. En ole kysynyt lupaa keneltäkään :)
Vierailija kirjoitti:
Mun ihossa on joku ominaisuus, että se poimii gourmand-sävyt ja liioittelee niitä ällöttäväksi asti. Vaniljan, toffeen, suklaan ym. kanssa pitää siis varoa.
Happamat, kirpeät ja raikkaat vivahteet sopii. Onneksi myös tykkään niistä.
Olisi kiva tietää mistä on kyse, jos paikalla sattuu olemaan kemisti tms.
Hieman sama ongelma täällä. Tykkään kovasti joistain gourmand-tuoksuista, mutta ihollani se niiden makeus korostuu liikaa. Jopa jotkut kukat ovat liian makeita tiettyihin hedelmänuotteihin yhdistettyinä.
Mulla on rasvainen iho, en tiedä, liittyykö jotenkin siihen.
Prada candy, en ole koskaan omistanut mutta useamman kerran tuoksutellut kaupoissa. Nyt kävin juuri Kicksissä ja laitoin tuota ranteeseen, aivan huumaava ensituoksu. Tuoksuu puhtaalta vaniljalta. Siis aivan joltain saippuan ja vaniljan yhdistelmältä. Aivan ihana. Nyt mietin tuon tilaamista netistä. Mutta mistä kannattaa tilata että saa aidon?
Mun ihossa on semmosia poimuja joihin
jää tuoksut muhimaan. Tästä syystä käytän
harkitsevasti tuoksuja.
Jihuu, tänään illalla saan paketin ja tusinan verran uusia näytteitä kokeiltavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihana ketju!
Onko kellään kokemusta Annick Goutalin parfyymeista? Ovatko kovin vahvoja jne.?
Ei aavistusta, mutta tämä on mulla Sarjoja joita haluan kokeilla -jonossa.
Rose Pompon (?) kiinnostaa nyt aluksi.
Olen joskus erehtynyt ostamaan kookostuoksun kesäksi. Sen kanssa tuntui että täytyisi olla kokonaan toinen ihminen. Boho-mekko, rastatukka ja syvä rusketus. Olen oppinut että kaikkein luontevin olo on sellaisten kaihoisten kesän lopun tuoksujen kanssa.
Mitä pidätte Elizabeth Ardenin White Tea - tuoksusta? Tilasin sokkona ja sain jo sekä tuon perus että White Tea Ginger Lily - tuoksut. Toinen oli lisäksi 30ml pullo, kiva kun pienempiä kokoja saa kun suihkaisen vain kerran päivässä puseron sisään niin eivätpä kulu kovin nopeasti.
Molemmista tuoksuista pidän, Ginger Lily ehkä hennompi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä pidätte Elizabeth Ardenin White Tea - tuoksusta? Tilasin sokkona ja sain jo sekä tuon perus että White Tea Ginger Lily - tuoksut. Toinen oli lisäksi 30ml pullo, kiva kun pienempiä kokoja saa kun suihkaisen vain kerran päivässä puseron sisään niin eivätpä kulu kovin nopeasti.
Mä en tiedä muista mutta mulla nuo kaikki White Tea tuoksut tuoksuu iholla pahalle. Varmaan joku kemia juttu. Tykkään kyllä raikkaista tuoksuista. Iki suosikki on Dior forever and ever ja nyt uusi tulokas suosikkeihin on Prada candy, eli vanilja pohjalla myskin kanssa on suosikkeja. Myös Aerin tuoksut ovat hyviä itselläni.
Tykkään tosi paljon perus White Tea tuoksusta. Se sopii melkein mihin tahansa tilanteeseen päivätuoksuksi (mutta ei ehkä yökerhon syöjättärelle) . Muita white tea tuoksuja en ole kokeillut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmista tuoksuista pidän, Ginger Lily ehkä hennompi.Mä en tiedä muista mutta mulla nuo kaikki White Tea tuoksut tuoksuu iholla pahalle. Varmaan joku kemia juttu. Tykkään kyllä raikkaista tuoksuista. Iki suosikki on Dior forever and ever ja nyt uusi tulokas suosikkeihin on Prada candy, eli vanilja pohjalla myskin kanssa on suosikkeja. Myös Aerin tuoksut ovat hyviä itselläni.
Mäkään en tykännyt tuosta White Teastä, kokeilin monta kertaa kun sain ilmaisen näytteen jostain. Mulla se tuoksui sellaselta pistävältä partavedeltä tms. valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmista tuoksuista pidän, Ginger Lily ehkä hennompi.Mä en tiedä muista mutta mulla nuo kaikki White Tea tuoksut tuoksuu iholla pahalle. Varmaan joku kemia juttu. Tykkään kyllä raikkaista tuoksuista. Iki suosikki on Dior forever and ever ja nyt uusi tulokas suosikkeihin on Prada candy, eli vanilja pohjalla myskin kanssa on suosikkeja. Myös Aerin tuoksut ovat hyviä itselläni.
Mäkään en tykännyt tuosta White Teastä, kokeilin monta kertaa kun sain ilmaisen näytteen jostain. Mulla se tuoksui sellaselta pistävältä partavedeltä tms. valitettavasti.
Kuin myöskään. Se ei tuoksunut miltään.
Ilmalle.
Vierailija kirjoitti:
Päivän tuoksuna Guerlainin Orange soleia (Aqua Allegoria-sarjasta).
Ajattelin käyttää sen kun olin saanut testerin ilmaiseksi, vaikken appelsiinista yleensä välitä hajuvesissä. Olin oikeassa: tämä on todella appelsiininen... välillä haistan aitoa appelsiinin kuorta, välillä jotan hiukan esanssisempaa (appelsiinikarkkia?). Tässä sanotaan olevan myös minttua, bergamottia, rosépippuria, myskiä ja tonkapapua. Mintun ehkä juuri ja juuri aistin... muita en. Varmaan ne tuovat tiettyä aromikkuutta. Orange soleia ei ole ihan keveimmästä päästä, ja kesto on hyvä. Jos pitää appelsiinista, tässä olisi kiva ja aurinkoinen kesätuoksu. N50
On todella. Mulla on Orange Soleia ja se on mulle täydellinen kesän sitrustuoksu. Se muistuttaa aika lailla Atelier Colognen Orange Sanguinea, jota mulla kerran oli neljän millin näyte. Kummastakin tykkään, mutta Soleia kestää mun ihollani huomattavasti kauemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmalle.
Samoin mulla. Pettymys, varsinkin kun Ardenin Green Tea flankereineen on ollut suuri suosikkini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmalle.Samoin mulla. Pettymys, varsinkin kun Ardenin Green Tea flankereineen on ollut suuri suosikkini.
Kerro, mistä GT:eistä olet tykännyt!
Mulla on Fig, tosi hyvä.
Ketkä muut herkuttelee tänään uusilla näytteillä?
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus erehtynyt ostamaan kookostuoksun kesäksi. Sen kanssa tuntui että täytyisi olla kokonaan toinen ihminen. Boho-mekko, rastatukka ja syvä rusketus. Olen oppinut että kaikkein luontevin olo on sellaisten kaihoisten kesän lopun tuoksujen kanssa.
No juuri tuota asiaa ajoin kysymykselläni takaa. Toki sitä saa suihkutella itseensä mitä vain, olipa sitten keskari tai koululainen, mutta kaikki ei tunnu omalta. Ja toisaalta joskus ei-oma houkuttaa oudolla tavalla.
Valitsemme tuoksun ehkä jollain tavalla myös edustamaan itseämme ja identiteettiämme. MInä esimerkiksi olen nyt todella kotonani tuoksumaailmassani, sadepäivän syvä ja lämmin oud ympärillä leijuen (Swiss Arabian: Shaghaf oud abyad). Ei mitään ristiriitaa, tuoksu kuvaa minua ja menisin sen kanssa minne vain paitsi helleaallon riivaamaan etelä-eurooppaan elokuussa. Ja sitten toisaalta tulee joku yllättävä kookoskiima, vaikka olen introvertti, kylläkin uimataitoinen, mutta en boho-mekossa enkä rastatukassa.
Jään miettimään tätä merkittävää eksistentiaalista tuoksupulmaa :).
Vierailija kirjoitti:
Yllätävän kiva. Myös Green Tea on ok. Käytän molempia tosin nilkoissa eli lähempänä nenää nämä jotenkin käyvät mun hermoilleni. Mikä on hassua, sillä tuoksut ovat todella kevyitä ja raikkaita.
Tuossa joku kommentoi, että ei pidä tästä, mutta esim. Prada Candysta. No, minä pidän siitäkin :)
Sanoisin, että keski-iän paras puoli on se, että voi tehdä juuri niin kuin tahtoo. :)
Täällä kevätboksissa on Zoologistin Elefantin lisäksi vihreä viikuna-kookos, D. S. & Durgan Huonontaja (Debaser). Tiettyyn kepeään mielialaan juuri passeli. Heeleyn Coccobello kutkuttaisi, enkä edes ole kookosihminen.