Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19545)

Vierailija
8981/19545 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi ekan kerran niin, että epäilen tuoksunäytteen olevan pilaantunut. Demeterin Ambergris-tuoksussa nuotit ovat kohdallaan, mutta kokemus oli kammottava. Haistoin viemärin, lihan, likaisen ja multaisen maalattian. Oli pakko saippuoida iho samantien. Eipä ole ennen tullut näin voimakasta inhoreaktiota, enkä ymmärrä mistä se tulee, koska nuotit ovat sellaisia mistä pidän

Täytyy varmaan vielä kokeilla paperilapulle varovasti. Jos tämä muuttuu mun iholla joksikin hirviötuoksuksi. Hui.

Kokeile huomenna uudestaan. Joskus näyteputkiloille tapahtuu matkalla jotain omituista (lämpötilamuutokset?), mutta ne tokenevat. Minulle kävi Baccarat Rouge -näytteen kanssa niin - heti postista haettuna se oli outoa tunkkaista schaibaa, mutta seuraavana päivänä aivan maineensa veroinen tuoksu.

Joskus ekat suihkautukset putkesta ei anna kunnollista kuvaa tuoksusta.

Nyt kun kirjoitit ton yllä olevan, niin tajusin että näin se on, etenkin jos putki on muovia. Olen ajatellut että vika on nenän tottumattomuudessa. Tuskin, koska näin ei käy, kun suihkauttaa ekat satsit vaikka sokkopullosta.

Vierailija
8982/19545 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yves Rocher'n tuoksuista moni tuli tutuksi. (Se äännetään muuten roshee eikä rokker tai rohher.)

.

Kuten sanoin. Ajalta jolloin ei mitään vielä tiennyt.

Voiteet oli huonolaatuisia (arnikkikäsivoide?). Ne alkoivat haista pahalle ja koostumus muuttui.

Rokkerilla oli koko ajan ale ja tilauksen mukana sai näytepakkauksia.

Eihän sitä moskaa muuten kukaan olisi ostanutkaan.

Trolli trollailee. Tai sitten tämä on se niish-ihminen.

Ei eriävä mielipide tarkoita trollia.

Trolliksi nimittely on vastenmielisin ilmiö koko palstalla. Keskusteluthan syntyvät juuri siitä, että ihmisillä on eri mielipide, ei sama.

Trolliksi nimittelijät taitaa mitata toisten

perunoita omalla kapallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8983/19545 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yves Rocher'n tuoksuista moni tuli tutuksi. (Se äännetään muuten roshee eikä rokker tai rohher.)

.

Voiteet oli huonolaatuisia (arnikkikäsivoide?). Ne alkoivat haista pahalle ja koostumus muuttui.

Trolliksi nimittely on vastenmielisin ilmiö koko palstalla. Keskusteluthan syntyvät juuri siitä, että ihmisillä on eri mielipide, ei sama.

Rocherin tuotteet eivät olleet moskaa. Se ei ole mielipiteeni, se on faktaa. Saanko sanoa edes tuon vai poistetaanko sekin täältä jonkun herkkähipiäisen toimesta?

Vierailija
8984/19545 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Rocherin tuotteet eivät olleet moskaa. Se ei ole mielipiteeni, se on faktaa. Saanko sanoa edes tuon vai poistetaanko sekin täältä jonkun herkkähipiäisen toimesta?

Eivät todellakaan olleet moskaa eivätkä ole. Se oli ihanaa aikaa, kun YR tuli Suomeen, olin silloin varhaisteini. Sain ensimmäiset ihonhoitotuotteeni, meikit ja sen Isphahan-tuoksun. Silloin ei ollut tällaista kosmetiikka-runsautta Suomessa kuin nyt on, eikä tuotteita tilailtu nettikaupoista, kun ei ollut nettiä :D 

Vierailija
8985/19545 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin muistan Ispahanin! Mulla oli myös Magnolia ja joku muu, jota en muista nyt. 

Mummuni kutsui tosiaan kyseistä kauppaa Yves Rokkeriksi :) 

Vierailija
8986/19545 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Eivät todellakaan olleet moskaa eivätkä ole. Se oli ihanaa aikaa, kun YR tuli Suomeen, olin silloin varhaisteini. Sain ensimmäiset ihonhoitotuotteeni, meikit ja sen Isphahan-tuoksun. Silloin ei ollut tällaista kosmetiikka-runsautta Suomessa kuin nyt on, eikä tuotteita tilailtu nettikaupoista, kun ei ollut nettiä :D 

Oh, aika ennen nettiä! Tulipa mieleen nuoruusmuisto. Kaadoin vesilasin tiskipöydälle ja osin myös avatuille posteille....ja tulin samalla liimanneeksi arkillisen YR:n liimamerkkejä teräspöytään kiinni. Niitä sitten lioteltiin ja veitsenkärjellä raaputeltiin. Noin muuten muistan vieläkin sen merkkien liiman maun, ja sen kuinka huolella merkit piti saada suoraan tilauslomakkeelle, ja varmistaa kaikki alennukset ja ilmaislahjat. :D 

Ja tuoksut, tietty! Venicen ja Ispahanin lisäksi pidin 8e jourista. Myös Monoï -öljyn tuoksu on jäänyt jonnekin tuoksumuistin syövereihin. Oi aikoja.

Vierailija
8987/19545 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pitkästä aikaa kaupungilla, joten piipahdin parfyymikauppaan ja pyysin Chanel 19:ää (EDP) ranteisiin. Tämähän on yllättävän kaunis! Vihreä, aromaattisen kukkainen ja viileän elegantti. Ei kuitenkaan sellainen "boardroom bitch" -hajuvesi kuin olen joskus lukenut. :) Täytyy testata uudestaan sekä EDT että EDP ja hankkia pullo.

Pidän ilmeisesti hajuvesistä, joista löytyy galbanum (suomeksi = ?), kurjenmiekka/iiris, ruusu, ylang ja puinen/sammaleinen pohja. Tässä on myös kieloa. 

Jokin aika sitten kokeilin "poudre"-versiota myös kaupassa, enkä tykännyt siitä yhtään. En osaa sanoa, mikä siinä tökki. N50

Vierailija
8988/19545 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tuoksut, tietty! Venicen ja Ispahanin lisäksi pidin 8e jourista. Myös Monoï -öljyn tuoksu on jäänyt jonnekin tuoksumuistin syövereihin. Oi aikoja.

Monoita myydään vieläkin. Mulla oli sitä jokin vuosi taaksepäin paria eri vartalotuotetta. Täytyy hankkia taas kesäksi! 

Vierailija
8989/19545 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä nykyisistä YR:n tuoksuista kuulemma suosituin on Comme une Evidance. Minä taas en siitä pidä, en voi käyttää sitä ollenkaan. Satuin saamaan joitain vuosia sitten sen lahjaksi sukulaiselta, mutta kierrätin. Siinä on jokin ihan tietty nuotti, mikä tekee siitä mulle mahdottoman.  Onko teillä kokemuksia tästä tuoksusta?

Vierailija
8990/19545 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi ekan kerran niin, että epäilen tuoksunäytteen olevan pilaantunut. Demeterin Ambergris-tuoksussa nuotit ovat kohdallaan, mutta kokemus oli kammottava. Haistoin viemärin, lihan, likaisen ja multaisen maalattian. Oli pakko saippuoida iho samantien. Eipä ole ennen tullut näin voimakasta inhoreaktiota, enkä ymmärrä mistä se tulee, koska nuotit ovat sellaisia mistä pidän.

Täytyy varmaan vielä kokeilla paperilapulle varovasti. Jos tämä muuttuu mun iholla joksikin hirviötuoksuksi. Hui.

Ambergris tuo ei ainakaan ole. Näyte on varmastikin pilaantunut, huh. Demeterillä muuten on myös hirviötuoksut Zombie for him ja Zombie for her, joiden nimet sopisivat kuvaukseesi... Molemmat ovat kuitenkin kilttejä, "earthy-woody-mossy", For Herissa on myös punaviiniä. Molemmissa on herkkutattinuotti, muttei sentään lihaa....tai aivoja, namnam.

https://www.fragrantica.com/perfume/Demeter-Fragrance/Zombie-for-Him-18…

https://www.fragrantica.com/perfume/Demeter-Fragrance/Zombie-for-Her-18…

Vierailija
8991/19545 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä iskenyt kirvestä kiveen?

Mä olen. Tilasin BDK Parfums: French Bouquet.

Olisi pitänyt ymmärtää varoittavat akordit aldehydi, tupakka ja puuteri, mut ei.

Onneksi tilasin vain näytteen. Raskas ja tukehduttava meikäläisen nenään. Tässä puketissa on enemmän muovia ja rusetteja kuin kukkia.

Talletetaan ja kokeillaan talvella uudelleen.

Vierailija
8992/19545 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen rokotteen saamisen kunniaksi päivän tuoksu Aerinin Lilac Path. Oikeassa elämässä ei vielä syreenejä näy, mutta odotellaan. Ei se enää kaukana täällä Lounais-Suomessa ole, kun kirsikankukatkin menivät jo.

Vierailija
8993/19545 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOTD Nina Ricci Bella. Kirpeää raparperiä, tykkään!

Vierailija
8994/19545 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin tänään havuhimoissani XZ Havu shampoota ja hoitoainetta. En ole aina havutuulella, mutta silloin kun olen, niin nautin tuoksusta. 

Muistuttaa hieman Pangea Organics Canadian Pine & White Sage Body Wash:a, se on vieläkin havuisempi. 

Minulla on minipullo Pino Silvestreä. Ihan kiva, mutta jotenkin minttuisen viileä vaikutelma. 

Olen todella harvakseltaan Pino-tuulella. 

https://www.fragrantica.com/perfume/Pino-Silvestre/Pino-Silvestre-Origi…

Toinen kiva on ollut Blenheim Bouquet, mutta se haihtuu iholtani todella nopeasti. 

https://www.fragrantica.com/perfume/Penhaligon-s/Blenheim-Bouquet-3940…

Kolmas mistä pidän kovasti, on Juniper Sling. Ihana, terävä, kuiva katajanmarjatuoksu,

mutta tämäkin on minulla lyhytkestoinen. Paras terä (katajanmarja) katoaa melko nopeasti. 

https://www.fragrantica.com/perfume/Penhaligon-s/Juniper-Sling-13266.ht…

🌲

Onko täällä muita jotka pitävät kuusen, männyn, katajan tai jonkun muun havupuun tuoksusta?

Mitkä ovat suosikkejanne? 

Ostin vinkistäsi tuon Havu-shampoon. Sen tuoksu on täydellinen! Kiitos vinkistä :)

Vierailija
8995/19545 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisen rokotteen saamisen kunniaksi päivän tuoksu Aerinin Lilac Path. Oikeassa elämässä ei vielä syreenejä näy, mutta odotellaan. Ei se enää kaukana täällä Lounais-Suomessa ole, kun kirsikankukatkin menivät jo.

Apua, en ole suunnitellut rokotuspäivän tuoksua! Asu on melkein valmiina, mutta entä tuoksu - ja sitä en taida laittaa itse rokotukseen, kun siellä on muitakin ihmisiä ja mahdollisesti astmaatikkoja ym. Mutta sitten sen jälkeen aion tuoksua kuin kedon kukkanen. Jotain kukkaistuoksua haen, se tuntuu sopivalta aiheeseen.

Vierailija
8996/19545 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua, en ole suunnitellut rokotuspäivän tuoksua! Asu on melkein valmiina, mutta entä tuoksu - ja sitä en taida laittaa itse rokotukseen, kun siellä on muitakin ihmisiä ja mahdollisesti astmaatikkoja ym. Mutta sitten sen jälkeen aion tuoksua kuin kedon kukkanen. Jotain kukkaistuoksua haen, se tuntuu sopivalta aiheeseen.

Rokotukseen mennään maskin kanssa ja 2 m turvaväleillä. Ihan äkkiä ei haista mitään. Testattu työkavereilla.

Vierailija
8997/19545 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta! Couvent des minimes -tuoksutalo, onko kellään hajuvesikaverilla kokemusta? Parfymoorina J-C Ellena ja oletettavasti muitakin oikein hyviä neniä. Selkeät ja kauniit omat sivut, joilta saa tilata 10 ml putkia vitosella, joten riski ei ole suuren suuri, mutta ajattelin silti kysäistä, jos joku jo olisi näitä kokeillut. Fragranticassa tosi vähän arvioita.

https://fr.lecouventparfums.com/

Vierailija
8998/19545 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotukseen mennään maskin kanssa ja 2 m turvaväleillä. Ihan äkkiä ei haista mitään. Testattu työkavereilla.

Turun Messukeskuksessa ainakin oli enemmän tyhjää kuin rokotukseen tulijoita. Monet olivat jättäneet tulematta varattuina aikoina, kun nimellä huudeltiin eikä ketään näkynyt. Sisällä rokotuskopissa olin ehkä vajaat kolme minuuttia, ja sen jälkeen istuin vielä paikallani ulosmenopuolella reilut kymmenen minuuttia ja hyvät välit sielläkin oli tuoleissa. En usko, että Lilac Pathini ketään pääsi häiritsemään. :)

Vierailija
8999/19545 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin uskaliaasti sokkona Jenny Glow'n Lime & Basil -parfyymiöljyn. Olisin mieluusti testaillut ensin joko kyseistä parfyymiversiota tai sitten Jo Malonen vastaavaa tuoksua, mutta huomasin, että parfyymiöljyjä oli silloin enää vain pari kappaletta Notinolla myynnissä. Joten kyllä, lankesin ikivanhaan nyt-on-kiire-kiire-kiire-tai-muuten-jään-ihan-ilman-yhyyyy -ilmiöön.

Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin! 

Tuoksu on aika lailla sellainen kuin toivoinkin sen olevan :) Limen ja basilikan yhdistelmä toimii, joskin ainakaan maltillisesti laitettuna tämä ei montaa tuntia kestä, mutta sitä en tosin odottanutkaan.

Pullokin on oikein kiva, helposti käsiteltävä ja siistin näköinen. Täytyy ehkä ruveta harrastamaan enemmän näitä parfyymiöljyjä, tuntuvat sopivan minulle paremmin kuin normaalit parfyymit. Ihoni on herkkä ja kuiva enkä myöskään halua tuoksua niin voimakkaasti että muut haistaisivat minut jo matkan päästä.

Vierailija
9000/19545 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksuna Demeterin Gingerale ja tämä se vasta tuoksuukin ihan siltä, miltä pitääkin! Oikein tuntee nenässään hiilihappokuplat ja äkillinen janontunne valtaa: nyt äkkiä jotain jääkylmän raikasta kuplivaa, please! 😛🥤🥂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän