Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19545)

Vierailija
8921/19545 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yves Rocher'n tuoksuista moni tuli tutuksi, ja ne oli ihan hienoja tuoksuja,nekin. (Se äännetään muuten roshee eikä rokker tai rohher.)

Isphahan oli mun eka itse ostamani (tilaamani) tuoksu. Kaunis tummansininen pullo.

Vierailija
8922/19545 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yves Rocher'n tuoksuista moni tuli tutuksi. (Se äännetään muuten roshee eikä rokker tai rohher.)

.

Kuten sanoin. Ajalta jolloin ei mitään vielä tiennyt.

Voiteet oli huonolaatuisia (arnikkikäsivoide?). Ne alkoivat haista pahalle ja koostumus muuttui.

Rokkerilla oli koko ajan ale ja tilauksen mukana sai näytepakkauksia.

Eihän sitä moskaa muuten kukaan olisi ostanutkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8923/19545 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä pitkästä aikaa näin ulkomailla kempparissa tarjouksessa Madame Rochasin tuoksun. No sehän lähti mukaan, ja pidän siitä yhtä paljon kuin.....no sanotaan nyt sitten, yli 40 vuotta sitten.

Vierailija
8924/19545 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yves Rocher'n tuoksuista moni tuli tutuksi. (Se äännetään muuten roshee eikä rokker tai rohher.)

.

Kuten sanoin. Ajalta jolloin ei mitään vielä tiennyt.

Voiteet oli huonolaatuisia (arnikkikäsivoide?). Ne alkoivat haista pahalle ja koostumus muuttui.

Rokkerilla oli koko ajan ale ja tilauksen mukana sai näytepakkauksia.

Eihän sitä moskaa muuten kukaan olisi ostanutkaan.

Trolli trollailee. Tai sitten tämä on se niish-ihminen.

Vierailija
8925/19545 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sissy_sprayer kirjoitti:

Just saying kirjoitti:

Suurin osa ihmisistä ei osaa annostella oikein hajuvesiä.

Hajuveden ei tule tuoksua metrien päähän vaan sen tulisi olla vieno tuoksu kun on henkilön vieressä. Ja hajuvesillä on myös käyttöikä.

En itse käytä enää hajuvesiä, koska niin moni on herkkä vahvoille tuoksulle. En tajua miksi kukaan laittaisi hajusteita mennessään julkisille paikoille, muualle kuin baariin mennessään.

Terveyskeskuksessa sairaana käydessä pahinta on kun joku kärpänpissalle haisevat rouva tulee viereen löhkäämään.

Samaa mieltä. Olen varsin konservatiivinen kun laitan jotain tuoksua. Yksi reilu painallus niskaan molempien korvien taakse, yksi-kolme kaulalle ja kahdesta neljään molemmille käsille.

Jos tiedän tuoksun olevan heikko kestoltaan niin silloin on paikallaan suhauttaa muutaman kerran vaatteelle.

Sotd: 

https://www.fragrantica.com/perfume/Alfred-Dunhill/Icon-29229.html

Luulen, että tässä vastauksessa oli aavistus trollausta mukana ;) 

Voi olla. Toisaalta, Franticin (pun intended) foorumeilla törmää ketjuihin, joissa monet kertovat suihkuttavansa 8-10 suihkausta, ihan normimeininkinä. Toki yhteisö on kansainvälinen, ja kulttuurierojakin löytyy. Pistää miettimään niiden annostelua, jotka julistavat olevansa oversprayereita. :)

Tuli mieleen nuoruuteni Angel, 8-10 suihkausta sitä olisi tappanut talossa ja puutarhassa. :/

Ei partavaahtoa tänään! Viileänä päivänä sateessa liotettu Accento on pysynyt nuottiensa (rosepippuri, jasmiini) mukaisena, höyryäminen töissä ei sopinut sille lainkaan. Ananas valitettavasti katosi jo alkumetreillä, pidän siitä.

Korona-aikana monet oleskelevat yksikseen. Mitä väliä silloin on, suihkauttaako kerran vai kaksikymmentä kertaa?

Vierailija
8926/19545 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sissy_sprayer kirjoitti:

Just saying kirjoitti:

Hajuveden ei tule tuoksua metrien päähän vaan sen tulisi olla vieno tuoksu kun on henkilön vieressä. Ja hajuvesillä on myös käyttöikä.

En itse käytä enää hajuvesiä, koska niin moni on herkkä vahvoille tuoksulle. En tajua miksi kukaan laittaisi hajusteita mennessään julkisille paikoille, muualle kuin baariin mennessään.

Terveyskeskuksessa sairaana käydessä pahinta on kun joku kärpänpissalle haisevat rouva tulee viereen löhkäämään.

Samaa mieltä. Olen varsin konservatiivinen kun laitan jotain tuoksua. Yksi reilu painallus niskaan molempien korvien taakse, yksi-kolme kaulalle ja kahdesta neljään molemmille käsille.

Jos tiedän tuoksun olevan heikko kestoltaan niin silloin on paikallaan suhauttaa muutaman kerran vaatteelle.

Sotd: 

Voi olla. Toisaalta, Franticin (pun intended) foorumeilla törmää ketjuihin, joissa monet kertovat suihkuttavansa 8-10 suihkausta, ihan normimeininkinä. Toki yhteisö on kansainvälinen, ja kulttuurierojakin löytyy. Pistää miettimään niiden annostelua, jotka julistavat olevansa oversprayereita. :)

Tuli mieleen nuoruuteni Angel, 8-10 suihkausta sitä olisi tappanut talossa ja puutarhassa. :/

Ei partavaahtoa tänään! Viileänä päivänä sateessa liotettu Accento on pysynyt nuottiensa (rosepippuri, jasmiini) mukaisena, höyryäminen töissä ei sopinut sille lainkaan. Ananas valitettavasti katosi jo alkumetreillä, pidän siitä.

Korona-aikana monet oleskelevat yksikseen. Mitä väliä silloin on, suihkauttaako kerran vai kaksikymmentä kertaa?

Ei varmaankaan mitään. Mä en kuitenkaan ole yksin kotona enkä töissä, oli koronaa tai ei.

Vierailija
8927/19545 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sissy_sprayer kirjoitti:

Just saying kirjoitti:

Sotd: 

Ei varmaankaan mitään. Mä en kuitenkaan ole yksin kotona enkä töissä, oli koronaa tai ei.

Ei tässä sinusta ollutkaan kysymys, vaan niistä, jotka oleskelevat yksikseen.

Vierailija
8928/19545 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sissy_sprayer kirjoitti:

Just saying kirjoitti:

Sotd: 

Ei tässä sinusta ollutkaan kysymys, vaan niistä, jotka oleskelevat yksikseen.

Ahaa. Minä kirjoitin omasta näkökulmastani. Subjektiivisia nämä tuoksuasiat. 

Vierailija
8929/19545 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain PayPalilta Mood Scent Bar-tilaukseni rahat takaisin, kun eka olin riitauttanut tapauksen ja PayPal ratkaisi asian edukseni.

Vierailija
8930/19545 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko asiantuntijat sanoa, mikä tuote mun pitäisi ostaa, kun haluan parfyymin, joka tuoksuu pelkästään miedosti raikkaalta, ei "hajuvedeltä". En tiedä onko se parfyymimaailmassa "kurkkutuoksu", näin joku on sanonut. Olen monesti tuoksuttanut sellaisen tuoksun, kun joku kävelee ohi, mutta sitten kun olen mennyt etsimään sellaista, en ole löytänyt. Auttakaa!!

Clean: Fresh laundry, Fresh Linen, Rain, Skin etc

Armani: Sky di Gioia

Versace: Dylan Blue

Avon: Eve Truth

Agent Provocateur: Fatal Pink

Scent of Finland: Kaltio (Stockmannilla ainakin on)

Fatale Pink ei kyllä millään sovi tuohon vesi- tai kurkkutuoksujen kategoriaan.

Sehän on hyvin raikas ja kevyt, verrattu Dolce & Gabbanan Light Blue-tuoksuun.  Minulla on Fatale Pink, eikä se ole mitenkään 'fatal' vaan hyvin kevyt ja raikas - vähän kuin Burberryn Brit Sheer. Siinä on muuten myös suositeltava tuoksu kevyen ja raikkaan ystävälle.

Light Blue on yksi suosikeistani, täytyykin testata tuota Fatal Pinkiä. Huoh, ei kannattaisi lukea tätä ketjua, lista vain pitenee.

Fatale Pinkissä pistää loppuvaiheessa nenään jokin outo sahramin tuoksu sieltä sitruksen keskeltä.

Jos haluaa aikuisemman version Light Bluesta, niin tämä Creedin Acqua Fiorentina on aivan upea.

https://www.fragrantica.com/perfume/Creed/Acqua-Fiorentina-6272.html

Sain kerran näytteen siitä, varsinainen pullo on aika kallis.

https://www.notino.fi/creed/acqua-fiorentina-eau-de-parfum-for-women/

Kannattaa tsekkailla jos tuonne ilmestyisi jossain vaiheessa näytteitä siitä, ne maksaa yleensä muutaman euron. Notinossa aika vähän näytteitä saatavilla juuri nyt, taitaa olla Saksassa kesälomakausi meneillään nyt elokuussa ja ostajat lomilla?

En voi sietää sahramin makua tai ”tuoksua”, joten tuo Fatal Pink ei taida olla enää listalla.

Olen tilaillut useasti näytteitä Notinosta mutta nyt siellä ei tosiaan ollut mitään

kiinnostavaa paitsi Rihannan Reb’l Fleur. Notinossa on muutenkin osa tuotteista todella edullisia. Esim Olian hiusvärit 4,90. Suomen marketeissa saa laittaa ykkösen hintalapun eteen. Toki he veloittavat 6,90 postimaksua.

Ja suuvedet maksaa siellä 3-4 euroa puolelta litralta, ja Suomessa maksat niistä 6-7 euroa pikkupullolta. Ostan myös vauvapuuterit sieltä koska tykkään käyttää niitä etenkin kesähelteellä kainaloissa ja rintojen alla :)

Ohis, mutta onpa ihanaa kuulla, että joku muukin tilaa tuolta suuvedet! Kaverini aina nauravat minulle, kun tilaan hammastahnoja ja just noita suuvesiä myöten kaiken netistä enkä osta kivijalasta. Fakta kuitenkin on, että saan paremman tuotteen ja paljon halvemmalla, joten mielestäni minä olen ollut se fiksu tässä kohtaa. Vaikka miten nauraisivat.

Hajuvesisuositukseni olenkin jo kirjoittanut, nyt halusin siis kommentoida vain tätä. :)

Sivusta

Ostan Notinosta hampaanhoitotuotteet, dödöt, aurinkovoiteet yms.

Hiustuotteet ostan kivijalasta Ruohonjuuresta.

Vierailija
8931/19545 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olen lukenut, että Not a Perfume olisi tylsä.

En tiedä, parfyymitalon nimi on niin typerä (Juliette has a gun), että ei kiinnosta.

Layering ei myöskään ole mun juttu. Tulee jo hengenahdistus, jos montaa eri parfyymia suihkauttelee, ja olen muutenkin kevyiden tuoksujen ystävä.

Olen kokeillut pari JHaG:ia.

Ei mitään huippulaatua.

Brandin on perustanut oliko se Nina Riccin pojanpoika. Juliette has a Gun, no ei varmaan tarvitse kertoa kenestä Juliasta on kyse? Musta nimi on hauska samoin hajuvesien nimet. Mutta ne ei yllä nimensä tasolle.

Vierailija
8932/19545 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sissy_sprayer kirjoitti:

Just saying kirjoitti:

Sotd: 

Ei toisaalta olekaan, muttei se välttämättä tee hyvää.

En ole tuo, jolle kommentoit, mutta pari kertaa olen innostunut suihkimaan liikaa jotain lempituoksuani, ja siitä tuli sitten jonkinlainen yliannostuksen tunne. Sellainen hiukan tukahduttava ja ällöttävä tunne. Kaikille ei ehkä tapahdu näin. N50

Vierailija
8933/19545 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksuna Guerlainin Orange soleia (Aqua Allegoria-sarjasta).

Ajattelin käyttää sen kun olin saanut testerin ilmaiseksi, vaikken appelsiinista yleensä välitä hajuvesissä. Olin oikeassa: tämä on todella appelsiininen... välillä haistan aitoa appelsiinin kuorta, välillä jotan hiukan esanssisempaa (appelsiinikarkkia?). Tässä sanotaan olevan myös minttua, bergamottia, rosépippuria, myskiä ja tonkapapua. Mintun ehkä juuri ja juuri aistin... muita en. Varmaan ne tuovat tiettyä aromikkuutta. Orange soleia ei ole ihan keveimmästä päästä, ja kesto on hyvä. Jos pitää appelsiinista, tässä olisi kiva ja aurinkoinen kesätuoksu. N50

Vierailija
8934/19545 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ihossa on joku ominaisuus, että se poimii gourmand-sävyt ja liioittelee niitä ällöttäväksi asti. Vaniljan, toffeen, suklaan ym. kanssa pitää siis varoa.

Happamat, kirpeät ja raikkaat vivahteet sopii. Onneksi myös tykkään niistä.

Olisi kiva tietää mistä on kyse, jos paikalla sattuu olemaan kemisti tms.

Vierailija
8935/19545 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Clean tuoksut kuuluu mun valikoimaan. Kevyitä eikä ärsytä omaakaan nokkaa. Kaapissa tällä hetkellä viis eri tuoksua kyseisestä sarjasta.

Kuten myös, Cleanin tuoksujen ystävä. Mulla on 5 + 1 eli yhdestä lempparista miniversio ja normaali. Lempparini on Ultimate.

Vierailija
8936/19545 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sissy_sprayer kirjoitti:

Just saying kirjoitti:

Sotd: 

Tulee taas elävästi mieleen aiemmin ketjussa linkattu videonpätkä missä Madonna istuu meikkipöydän ääressä ja suihkii itseensä kymmenkunta kertaa useita eri hajuvesiä. Täällä pohdimme silloin mahtaako rouvan hajuaisti olla yhä hukassa koronan jäljiltä :D

Vierailija
8937/19545 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sissy_sprayer kirjoitti:

Just saying kirjoitti:

Sotd: 

En usko. Niskaan suihkuttaminen on sen verran erikoinen valinta, että täytyy olla todellinen henkilö.

Niska, pyh mitä vielä. Odotan yhä, että ketjuun ilmaantuu kaltaiseni haaroväliin suihkauttaja. Kyllä, olen tosissani.

Vierailija
8938/19545 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ne Yves Rocherin ihan ekat tuoksut oli mitä Suomeen tuli joskus? Kun kaikki YR:n valikoiman tuoksut  joita netissä on, eivät mielestäni tulleet Suomeen asti myyntiin?

Muistan Magnolian, Clea:n ja Ispahanin. Nehän oli tosi laadukkaita ja pysyivät yllättävän hyvin.

Magnolia kevyt kukkaisromanttinen joka muistutti Anais Anaisia, Cleá klassinen ja naisellinen eli parempi kuin Chanel 5, tai Caleche ja Ispahan tosi tuju itämainen, tais olla vastine jollekin Opiumille?

Mulla oli joku Yves Rocherin Orchidee tjs. 80-luvun lopulla. Pyöreä, kellertävä pullo ja oli voimakas tuoksu teini-ikäiselle.

Murkkuna noita yvesrokkereita tilailtiin.

Kun ei mitään vielä tajunnut, niin ne kelpasi. Niihin oli varaa.

7

Mä kaipaan vieläkin kahta, Ispahania ja Veniceä. Hyvät muistot molemmista. 

Mä muistelen lämmöllä En Avril en Soiria. Ja Ispahania. Ja sitä miten Clea oli ihana, mutta ei enää sitten kun tilasin vuosien jälkeen pienen pullollisen nostalgiahuuruissani.

Kyllä mulla oli myös kalliita tuoksua, ei YR ollut suosittu pelkkien hintojen takia. Mun pienessä kotikaupungissa oli vuosia esim. YR:n liike ja kauneushoitola.

Vierailija
8939/19545 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olen lukenut, että Not a Perfume olisi tylsä.

En tiedä, parfyymitalon nimi on niin typerä (Juliette has a gun), että ei kiinnosta.

Layering ei myöskään ole mun juttu. Tulee jo hengenahdistus, jos montaa eri parfyymia suihkauttelee, ja olen muutenkin kevyiden tuoksujen ystävä.

Olen kokeillut pari JHaG:ia.

Ei mitään huippulaatua.

Brandin on perustanut oliko se Nina Riccin pojanpoika. Juliette has a Gun, no ei varmaan tarvitse kertoa kenestä Juliasta on kyse? Musta nimi on hauska samoin hajuvesien nimet. Mutta ne ei yllä nimensä tasolle.

Nyt minä en ymmärrä mitään. Avaa lisää?

Vierailija
8940/19545 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä tulee, enkä koskaan ole omistanut kookostuoksua. Harkitsen Lolita Lempickan Elle l'aime-tuoksua, josta ei näy saavan näytettä niin mistään. Tuoksu vaikuttaa mitä ihanimmalta rantadrinkiltä - lime, bergamotti, kookos. Mietin: voiko keski-ikäinen tuoksua kookokselta, vai onko vaikutelma lapsekas? Pitäisikö ihana kookos-lime jättää suosiolla nuoremmille? Mitä sanotte, tuoksukaverit?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä