Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19545)

Vierailija
8841/19545 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millesime kirjoitti:

Kannattaa myös muistaa että kun pitää tuoksut viileässä, pimeässä ja omissa laatikossaan niin pidentää tuoskun käyttöikää huomattavasti verrattuna jos pitää niitä esim. Kylpyhuoneessa jossa suihkun tai saunan takia paljon lämpötilan vaihtelua tai paikassa missä tuoksupullot saa suoraa auringonvaloa.

Itse säilytän kokoelmaani tummassa kaapissa omissa laatikoissaan.

Säilytän kaikkia tuoksujani samalla tavalla pimeässä ja mahdollisimman viileässä paikassa. Tiedä sitten miksi minulla kaikki muut tuoksut säilyvät, mutta Diorit menevät pilalle nopeasti. Yksi Dior (Miss Dior Le Parfum) on kyllä vielä hyvä parin vuoden jälkeen. Toivottavasti ei mene pilalle, koska sitä ei myydä enää. Tosin huomaan että haistelen sitäkin jotenkin vainoharhaisesti ja tutkin väriä, että onko tapahtunut muutoksia.

Vierailija
8842/19545 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilyttääkö kukaan tuoksuja jääkaapissa Täytynee alkaa säilyttämään siellä, jos tuoksut olisivat vähän pitkäikäisempiä. En tiedä asuntoni lämpötilaa, mutta ehkä täällä sitten on kesäisin liian lämmintä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8843/19545 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säilyttääkö kukaan tuoksuja jääkaapissa Täytynee alkaa säilyttämään siellä, jos tuoksut olisivat vähän pitkäikäisempiä. En tiedä asuntoni lämpötilaa, mutta ehkä täällä sitten on kesäisin liian lämmintä.

Jääkaappi on liian kylmä tuoksujen säilytykseen ja siellä oleva kosteus ei myöskään tee hyvää tuoksuille. Suomen kesä ei ole niin lämmin että nostaisi huoneenlämpötilan sellaiseksi että tuoksut kärsisivät. Kaikista paras joskaan ei suomen sää olosuhteiden vuoksi pakollinen olisi viinikaappi jossa saa valittua tietyn vakio lämpötilan esim. 15 c

Vierailija
8844/19545 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin tänään havuhimoissani XZ Havu shampoota ja hoitoainetta. En ole aina havutuulella, mutta silloin kun olen, niin nautin tuoksusta. 

Muistuttaa hieman Pangea Organics Canadian Pine & White Sage Body Wash:a, se on vieläkin havuisempi. 

Minulla on minipullo Pino Silvestreä. Ihan kiva, mutta jotenkin minttuisen viileä vaikutelma. 

Olen todella harvakseltaan Pino-tuulella. 

https://www.fragrantica.com/perfume/Pino-Silvestre/Pino-Silvestre-Origi…

Toinen kiva on ollut Blenheim Bouquet, mutta se haihtuu iholtani todella nopeasti. 

https://www.fragrantica.com/perfume/Penhaligon-s/Blenheim-Bouquet-3940…

Kolmas mistä pidän kovasti, on Juniper Sling. Ihana, terävä, kuiva katajanmarjatuoksu,

mutta tämäkin on minulla lyhytkestoinen. Paras terä (katajanmarja) katoaa melko nopeasti. 

https://www.fragrantica.com/perfume/Penhaligon-s/Juniper-Sling-13266.ht…

🌲

Onko täällä muita jotka pitävät kuusen, männyn, katajan tai jonkun muun havupuun tuoksusta?

Mitkä ovat suosikkejanne? 

Minäkin rakastan havuja ja kiitos mainitsemistasi vinkeistä, en ole niitä tullut kokeilleeksi.

Simppeli ja toimiva havutuoksu on mielestäni Library of Fragrancen Fraser Fir. Kesto on lyhyt, mutta hinta-laatusuhde kuitenkin oikein hyvä.

Tästä Demeterin / Library of Fragrancen tuoksusta olen yrittänyt saada näytettä, mutta aina on loppunut :(

Minäkin yritin pitkään saada siitä näytettä, mutta lopulta kyllästyin ja tilasin kokonaisen pullon sokkona. Je ne regrette rien, koska tuoksu onneksi paljastui itselleni mieluisaksi :) Muistuttaa mielestäni tuota xz:n havushampoota, sellainen miellyttävän konstailematon havun tuoksu.

Vierailija
8845/19545 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millesime kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jääkaappi on liian kylmä tuoksujen säilytykseen ja siellä oleva kosteus ei myöskään tee hyvää tuoksuille. Suomen kesä ei ole niin lämmin että nostaisi huoneenlämpötilan sellaiseksi että tuoksut kärsisivät. Kaikista paras joskaan ei suomen sää olosuhteiden vuoksi pakollinen olisi viinikaappi jossa saa valittua tietyn vakio lämpötilan esim. 15 c

Tuoksut eivät siis kärsi 30 asteessa?

Vierailija
8846/19545 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millesime kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä joku kysyi Diorin tuoksusta jonka oli tilannut netistä. En tiedä siitä, mutta kaikki omat Diorin tuoksuni ovat pilaantuneet todella nopeasti. Ne pitää siis käyttää parissa vuodessa loppuun, ja joihinkin on tullut jopa jo muutamassa kuukaudessa avaamisen jälkeen hieman eltaantunut tuoksu. Kukaan muu huomannut samaa? Kun katson omia Dioreitani, ne ovat kaikki muuttuneet tummiksi väriltään kolmessa vuodessa. Eli en siis ihmettelisi, jos tuoksu olisi mennyt pilalle vaikka sitä olisi säilytetty huonosti edes vähänkään aikaa.

Olen myös huomannut joissakin netistä tilaamissani tuoksuissa eroja siihen mitä olen kaupassa haistellut. En usko olevan feikkejä, mutta voisivatko ne olla jotain 2-laatua? Esim. Notinolta tilaamassani tarjous Oscar de la Rentan Bella Blancassa oli hieman alkoholinen haju. Mutta en tiedä, huomasinko sen vain nyt paremmin, kun haistelin sitä kotona tarkemmin.

Ostin lentokentältä Diorin Addict Eau Fraiche- tuoksun  5 vuotta sitten. Sitä on vielä hieman jäljellä (jätin tarkoituksella) ja tuoksu on ihan kuin uudessa. On sellainen ihanan pirteä, raikas tuoksu. 

Bella Blancan tilasin Cocopandasta ja se tuoksuu kyllä raikkaasti valkoisille kukille,ei mitään alkoholivivahdetta. Ihan täyteläinen tuoksu, mutta ei valkoisista kukista huolimatta mitenkään tunkkainen vaan kivan raikas kukkaistuoksu.

Minä ostin juuri 10 vuotta sitten valmistetun mutta myyjän mukaan n.vuosi sitten avatun Dior Homme Intensen ja eilen sitä kokeilin kello neljältä iltapäivällä ja hyvin tuoksui käsivarsissa vielä tänään kun heräilin puoli kymmenen aikaan.

SOTD: Hermes terre d'hermes edt

Mikä patch code siinä Intensessä on? Omani on 9D02 eli se on tehty 2019 huhtikuussa.

Sotd: Swedoft - Tre Kronor

https://www.fragrantica.com/perfume/Swedoft/Tre-Kronor-58858.html

Vierailija
8847/19545 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millesime kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuoksut eivät siis kärsi 30 asteessa?

En usko. Onko sulla paikka missä tuoksut on niin 30 astetta jatkuvasti ja kuinka kauan tuota 30 astetta on?

Vierailija
8848/19545 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ylipäänsä puhua "hyvin eritasoisten tuoksuharrastajien" kommenteista??

Tuo sisältää jo melkoisen arvovarauksen.

Minusta taso ei ole oikea sana, ihmiset etsivät tuoksuilta eri asioita. Itse en etsi mitään erikoista, eksentristä, niche-tyylistä. Pidän kevyistä, luonnollisista ja raikkaista tuoksuista, suosikkimerkkini on Jo Malone, myös monista Lancomen ja Diorin tuoksuista pidän. 

Samoin designer ja celebrity tuoksujen luokittelu markettituoksuiksi on hölmöä, sillä myydäänhän monia niche-tuoksujakin marketeissa, jos Stockmann ja Sokos sellaisia ovat. 

Kun tutkii tarkemmin parfymöörit, jotka tuoksuja luovat, on saman ammattilaisen tilillä sekä julkkistuoksuja että niche-tuoksuja ja kaikkea siltä väliltä.

Huom. Otsikko kertoo, mistä tässä on kyse. Mm "mitä uutuuksia olet kokeillut". 

Mitä iloa siitä saa, että vähättelee toisen naisen tai miehen mieltymyksiä? Tuoksut ovat kiva asia, antaa kaikkien kukkien kukkia, myös niiden, joista ei itse pidä.

- Niche-hajuvesissä käytetään yleensä parempia raaka-aineita kuin massatuoksuissa.

Myös niiden luomisessa käytetään usein enemmän mielikuvitusta.

- Stockmann ja Sokos eivät ole marketteja vaan tavarataloja.

Vierailija
8849/19545 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millesime kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä joku kysyi Diorin tuoksusta jonka oli tilannut netistä. En tiedä siitä, mutta kaikki omat Diorin tuoksuni ovat pilaantuneet todella nopeasti. Ne pitää siis käyttää parissa vuodessa loppuun, ja joihinkin on tullut jopa jo muutamassa kuukaudessa avaamisen jälkeen hieman eltaantunut tuoksu. Kukaan muu huomannut samaa? Kun katson omia Dioreitani, ne ovat kaikki muuttuneet tummiksi väriltään kolmessa vuodessa. Eli en siis ihmettelisi, jos tuoksu olisi mennyt pilalle vaikka sitä olisi säilytetty huonosti edes vähänkään aikaa.

Olen myös huomannut joissakin netistä tilaamissani tuoksuissa eroja siihen mitä olen kaupassa haistellut. En usko olevan feikkejä, mutta voisivatko ne olla jotain 2-laatua? Esim. Notinolta tilaamassani tarjous Oscar de la Rentan Bella Blancassa oli hieman alkoholinen haju. Mutta en tiedä, huomasinko sen vain nyt paremmin, kun haistelin sitä kotona tarkemmin.

Ostin lentokentältä Diorin Addict Eau Fraiche- tuoksun  5 vuotta sitten. Sitä on vielä hieman jäljellä (jätin tarkoituksella) ja tuoksu on ihan kuin uudessa. On sellainen ihanan pirteä, raikas tuoksu. 

Bella Blancan tilasin Cocopandasta ja se tuoksuu kyllä raikkaasti valkoisille kukille,ei mitään alkoholivivahdetta. Ihan täyteläinen tuoksu, mutta ei valkoisista kukista huolimatta mitenkään tunkkainen vaan kivan raikas kukkaistuoksu.

Minä ostin juuri 10 vuotta sitten valmistetun mutta myyjän mukaan n.vuosi sitten avatun Dior Homme Intensen ja eilen sitä kokeilin kello neljältä iltapäivällä ja hyvin tuoksui käsivarsissa vielä tänään kun heräilin puoli kymmenen aikaan.

SOTD: Hermes terre d'hermes edt

Mikä patch code siinä Intensessä on? Omani on 9D02 eli se on tehty 2019 huhtikuussa.

Sotd: Swedoft - Tre Kronor

https://www.fragrantica.com/perfume/Swedoft/Tre-Kronor-58858.html

1P02 ja 05443/A kaavakoodi joka oli kaavakoodi 2011-2014 Dior homme intensessä

Vierailija
8850/19545 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin pari Francesca Bianchia.

Kuinka sattuikaan, valitsin kaksi aika samanlaista tuoksua.

Tyger Tyger.

Hunajainen, makea kukkaistuoksu. Makeutta lisää persikkahillo. Puita en haista juurikaan, nahkaa en lainkaan.

Lost In Heaven.

Alku on jyräyttävä, olisiko castoreum. Tunnin kuluttua muut sävyt alkavat nousta esiin. Tämä on minusta juhlatuoksu. Se on niin hienosti rakennettu, että se ansaitsee huomiota. Päällisin puolin siinäkin hallitsevat hunaja ja kukat, mutta jos on tarkkana aistii esimerkiksi korianterin ja jeeran. Kohtuullisen kestävä, ainakin 6 tuntia.

Vierailija
8851/19545 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä liittyy varmasti jotenkin ihotyyppiin, ph:n tai johonkin. Koitan kovasti selvitellä mikä on kyseinen ainesosa joka reagoi näin, jotta osaan vältellä jatkossa. Tuoksu on ihana parin tunnin jälkeen, mutta tuon alkutuoksun vuoksi en käytä kovin usein. Joku chloelle tyypillinen elementti, on iseassa heidän tuoksussa.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään on vuorossa Chloen rose tangerine. Sopii ihanasti keväiseen lomapäivään jonka aion viettää kesään heräävässä puutarhassa kukkia istuttaen.

Monissa Chloen tuoksuissa on aluksi joku sellainen nuotti joka tuntuu aiheuttavan ikävän tunteen vatsassa / päänsärkyä.. Se kuitenkin häviää tuoksun kehittyessä ja muuttuessa hienostuneen kukkaiseksi ja puuteriseksi. Ovatko muut parfyymifanit huomanneet tätä?

Olen huomannut häiritsevän nuotin, mutta ei se koskaan ole testilapulta haihtunut tuntienkaan kuluessa. Toiminee siis iholla eri tavalla, ainakin sinun ihollasi. Täytyypä testata iholle itsekin.

Vierailija
8852/19545 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Havuhimoissa 😄 🌲

Vierailija kirjoitti:

Ostin tänään havuhimoissani XZ Havu shampoota ja hoitoainetta. En ole aina havutuulella, mutta silloin kun olen, niin nautin tuoksusta. 

Muistuttaa hieman Pangea Organics Canadian Pine & White Sage Body Wash:a, se on vieläkin havuisempi. 

Minulla on minipullo Pino Silvestreä. Ihan kiva, mutta jotenkin minttuisen viileä vaikutelma. 

Olen todella harvakseltaan Pino-tuulella. 

https://www.fragrantica.com/perfume/Pino-Silvestre/Pino-Silvestre-Origi…

Toinen kiva on ollut Blenheim Bouquet, mutta se haihtuu iholtani todella nopeasti. 

https://www.fragrantica.com/perfume/Penhaligon-s/Blenheim-Bouquet-3940…

Kolmas mistä pidän kovasti, on Juniper Sling. Ihana, terävä, kuiva katajanmarjatuoksu,

mutta tämäkin on minulla lyhytkestoinen. Paras terä (katajanmarja) katoaa melko nopeasti. 

https://www.fragrantica.com/perfume/Penhaligon-s/Juniper-Sling-13266.ht…

🌲

Onko täällä muita jotka pitävät kuusen, männyn, katajan tai jonkun muun havupuun tuoksusta?

Mitkä ovat suosikkejanne? 

Vierailija
8853/19545 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin sää muutti Les Liquides Imaginaires -parfyymejani siinä määrin että laitan uudet kommentit. LLI on siitä kiva sarja, että siihen kuuluu todella erilaisia tuoksuja. Se ei toista itseään.

Tumultu (pomelo, kookos, santelipuu, seetri, patsuli)

Lämpö voimistaa kookosta. Aistin myös tuoreita yrttejä. Jälkituoksu raikas mäntymetsä.

Dom Rosa (shampanja, greippi, päärynä; Damaskiruusu, olibanum, mausteneilikka; puita, guaiac, seetri, vetiver) Hienostunut, kevyt, ruusuinen, kesätuoksu. Haihtuu pian.

Lämpimässä viini korostuu, ja se on miellyttävä.

Bloody Wood (punaviini, ruusu, orvokki; punaviini, kirsikka, hedelmiä, vadelma; puita, tammi, santelipuu) Tämä on muuttunut eniten. Talvella tuntunut savuisuus on lähes kadonnut. Punaviini, orvokki, marjat ja puut muodostavat suloisen päihdyttävän sekoituksen. Suosittelen kokeilemista, jos pidät viinituoksuista.

Desert Suave (appelsiininkukka, mandariini, taateli, seesaminsiemen, kardemumma, ruusu, seetri) Makea, liian raskas makuuni. Taateli ehkä syypää.

Vierailija
8854/19545 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin kesän 2018 ilmastoimattomassa asunnossa, jossa lämpötila nousi kolmeenkymmeneen. Siirsin kaikki tuoksut silloin jääkaappiin. Syksyllä kun sisälämpötilat olivat taas normaalit, niin palasivat takaisin kaappiin. 

Nykyisessä asunnossani ei sisälämpötila nouse kesälläkään kovin korkeaksi (pidän sälekaihtimet kiinni päivällä, jotta ei paista suoraan sisälle), niin ei ole enää ollut tarvetta siirtää tuoksuja viileään. 

Viinikaappi olisi kyllä kiva... 

Vierailija
8855/19545 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mood Scent Barin kanssa ongelmaa. Tilasin 2 kk sitten, paketti ei koskaan saapunut. Olivat kyllä lähettäneet paketin, mutta se jäi jonnekin. Rahoja on vaikea saada takaisin. Vastasivat kyllä ystävällisesti sp:ssa, että palauttavat rahat mutta eivät niin kuitenkaan tehneet. Nyt olen PayPalissa riitauttanut tapauksen, eivätkä vieläkään palauta rahoja. PayPal palauttanee rahat kuitenkin rahat jossakin vaiheessa. En tilaa enää tuolta.

Vierailija
8856/19545 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on kyllä hyvin eritasoisten tuoksuharrastajien kommentteja. Toisaalta hyvä, mutta vaatii paljon lukijalta.

En ole ihan varma, ymmärränkö mitä tarkoitat, mutta itse ajattelen "the more the merrier" eli mitä enemmän ja mitä erilaisempaa porukkaa, sitä parempi! Kaikki mukaan vaan. Mielestäni keskustelun seuraaminen ei vaadi mitään suuria ponnisteluja. Ja jos jostain ei tykkää, voi skipata. Tai jos ei ymmärrä niin sitten kysyy pois vaan.

Minustakin tämä on antoisa ketju juuri siksi, että neniä on niin erilaisia, samoin tapoja toteuttaa tätä harrastusta. Jokaiselle tosiaan on jotakin. Olen ollut mukana alusta saakka, ja paitsi hyviä vinkkejä, myös alati pitenevän testilistan. 

Niin se on, erilaiset nenät, erilaiset ihokemiat, erilaiset lähestymistavat, erilaiset toiveet.

Olen jälkeenpäin miettinyt mistä sain tietooni että hajuvesinäytteitä myydään putkissa ja niitä voi tilata. Luultavasti tästä ketjusta, mistäs muualta.

Olin murtunut kun Tresor ei ollut entisensä. Joten mikäpä siinä muukaan auttoi kun näytteitä tilaamaan. Nyt tästä on tullut harrastus.

Vierailija
8857/19545 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mood Scent Barin kanssa ongelmaa. Tilasin 2 kk sitten, paketti ei koskaan saapunut. Olivat kyllä lähettäneet paketin, mutta se jäi jonnekin. Rahoja on vaikea saada takaisin. Vastasivat kyllä ystävällisesti sp:ssa, että palauttavat rahat mutta eivät niin kuitenkaan tehneet. Nyt olen PayPalissa riitauttanut tapauksen, eivätkä vieläkään palauta rahoja. PayPal palauttanee rahat kuitenkin rahat jossakin vaiheessa. En tilaa enää tuolta.

Onpa ikävä kuulla. Et kuitenkaan ole ainoa. Mun viimeisin tilaus lähti matkaan vasta kun ilmoitin ottavani yhteyden Euroopan kuluttajaviranomaiseen. Kas ihmettä, seuraavana päivänä sain ilmoituksen että paketti on lähetetty.

MSB on halpa. Ehkä siellä on liian vähän työntekijöitä. Tähän mennessä paketti on lopulta kuitenkin tullut ja sisältö on ollut oikein.

Vierailija
8858/19545 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lämmin sää muutti Les Liquides Imaginaires -parfyymejani siinä määrin että laitan uudet kommentit. LLI on siitä kiva sarja, että siihen kuuluu todella erilaisia tuoksuja. Se ei toista itseään.

Lämpö voimistaa kookosta. Aistin myös tuoreita yrttejä. Jälkituoksu raikas mäntymetsä.

Dom Rosa (shampanja, greippi, päärynä; Damaskiruusu, olibanum, mausteneilikka; puita, guaiac, seetri, vetiver) Hienostunut, kevyt, ruusuinen, kesätuoksu. Haihtuu pian.

Bloody Wood (punaviini, ruusu, orvokki; punaviini, kirsikka, hedelmiä, vadelma; puita, tammi, santelipuu) Tämä on muuttunut eniten. Talvella tuntunut savuisuus on lähes kadonnut. Punaviini, orvokki, marjat ja puut muodostavat suloisen päihdyttävän sekoituksen. Suosittelen kokeilemista, jos pidät viinituoksuista.

Desert Suave (appelsiininkukka, mandariini, taateli, seesaminsiemen, kardemumma, ruusu, seetri) Makea, liian raskas makuuni. Taateli ehkä syypää.

Kiva kuulla muidenkin kokemuksia näistä ja erityisesti Bloody Woodista, joka oli mulle iloinen yllätys. Kirsikkakerhon jäsenyys aukesi tällä pullolla.

Vierailija
8859/19545 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva kuulla muidenkin kokemuksia näistä ja erityisesti Bloody Woodista, joka oli mulle iloinen yllätys. Kirsikkakerhon jäsenyys aukesi tällä pullolla.

Musta Bloody Wood on uniikki. En ole tavannut mitään sen kaltaistakaan tuoksua.

Tiirailen huolestuneena hupenevaa näyteputkea. Pakkohan se on tilata uusi.

Vierailija
8860/19545 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lorenzo Villoresi: Alamut

Tuhti tuoksu, joka tuntuu ihollani tukehduttavalta. Ei mahda mitään. Nuottien perusteella uskoin että tämä olisi hyvä.

Lorenzo Villoresi: Dilmun

Ihastuttavin kokeilemani appelsiininkukka.

Säkenöivä ja kestävä.

Lorenzo Villoresi Vintage Collection: Tropicana

Jotain ihan muuta kuin tavalliset yksiulotteiset tropiikkimehut. Osmanthus ryhdistää tuoksun alusta lähtien. En tunne maitoa ja suklaata erillisinä, mutta epäilemättä ne ovat mukana rakennusaineina. Lopussa tuberoosa ja myski sulautuvat yhteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän