Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19545)
Chanelin COCO huumaa minut vuodesta toiseen.
Vanha nainen hunningolla kirjoitti:
Chanelin COCO huumaa minut vuodesta toiseen.
Minut myös.
Trustpilotissa joku oli kirjoittanut, että tuo Parfyymi- klikkaus -sivu myy feikkejä ja että sen hyvät arvostelut ovat työntekijöidensä kirjoittamia..?
Toivottavasti ei pidä paikkaansa, sillä olen jo parin kuukauden ajan miettinyt tilaavani sieltä..
Vierailija kirjoitti:
Nyt, kun tulee kohta se "armas aika ja suvi suloinen", syreenit kukkivat..Jos rakastat syreenien tuoksua, kokeile Issey Miyaken uutta A Drop D'Issey-tuoksua. Siinä syreeni tuoksuu suloisena ja raikkaana, tuoksussa on myös puuterista nyanssia. Mutta mä havaitsen siinä myös kastetta - Issey Miyaken tuoksuissa on usein vesiaromi yhtenä tunnusomaisena nuottina.
Tuota uutta tuoksua oli Sotckalla. 30 ml maksoi jotain 65 euroa.
Onpa hintava geneeriseksi tuoksuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt, kun tulee kohta se "armas aika ja suvi suloinen", syreenit kukkivat..Jos rakastat syreenien tuoksua, kokeile Issey Miyaken uutta A Drop D'Issey-tuoksua. Siinä syreeni tuoksuu suloisena ja raikkaana, tuoksussa on myös puuterista nyanssia. Mutta mä havaitsen siinä myös kastetta - Issey Miyaken tuoksuissa on usein vesiaromi yhtenä tunnusomaisena nuottina.
Sotka on kallis.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on paras alle viiden euron deodorantti miehille ja naisille?
Käyttäisin deodorantin sijaan tuoksutonta antiperspiranttia.
Vierailija kirjoitti:
Trustpilotissa joku oli kirjoittanut, että tuo Parfyymi- klikkaus -sivu myy feikkejä ja että sen hyvät arvostelut ovat työntekijöidensä kirjoittamia..?
Toivottavasti ei pidä paikkaansa, sillä olen jo parin kuukauden ajan miettinyt tilaavani sieltä..
Suurin osa arvosteluista vaikuttaa asialliselta, sitten bongasin 2 todella mauttomaan tyyliin kirjoitettua (ehkä saman henkilön) negatiivista kommenttia, joihin kauppa oli vastannut ystävällisesti.
Hmm. Jotenkin minä vedän aivan eri johtopäätökset asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ei pidä paikkaansa, sillä olen jo parin kuukauden ajan miettinyt tilaavani sieltä..Suurin osa arvosteluista vaikuttaa asialliselta, sitten bongasin 2 todella mauttomaan tyyliin kirjoitettua (ehkä saman henkilön) negatiivista kommenttia, joihin kauppa oli vastannut ystävällisesti.
Hmm. Jotenkin minä vedän aivan eri johtopäätökset asiasta.
Kannattaa myös klikata arvostelijan profiilia ja katsoa hänen muita arvioitaan eri firmoista. Sekin kertoo aika paljon.
Parfyymi-klikkaus myy ihan oikeasti feikkejä, kaverin kanssa selvitimme asiaa. Hän sai sieltä feikkituotteen. Emme ole kirjoittaneet asiasta muuta kuin firmalle, kiistivät tietysti, vaikka meillä oli todisteet. En suosittele.
Hajuvedet ovat vain naisille itselleen. Miehenä en ole ikinä pitänyt kenenkään naisen hajuvesistä. Naisen ihon oma tuoksu on parasta maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole arvostelun kirjoittaja, mutta mitä kummaa tällainen kommentti tarkoittaa? Luin oikein tarkkaan tekstin läpi, enkä löydä siitä mainintaa, että tuoksu olisi "geneerinen". Eli se on sinun mielestäsi geneerinen? Mitä tarkoitat sillä? Jotain negatiivista kaiketi, tyyliin "yleinen, tavallinen", koska ihmettelet "korkeaa hintaakin"?
Avaa hyvä ihminen hieman lisää asiaasi, jos sinulla on mielipide kyseisestä tuoksusta! Kerro meille mikä siinä viehätti sinua, mikä ei.
Vierailija kirjoitti:
Hajuvedet ovat vain naisille itselleen. Miehenä en ole ikinä pitänyt kenenkään naisen hajuvesistä. Naisen ihon oma tuoksu on parasta maailmassa.
Monet miehetkin käyttävät hajuvesiä, omalla ihollaan :)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, jokainen tuoksujen ystävä pitää tuoksuista itse. Siksihän tämä parfyymifanien ketjukin on.
Hyviä tuoksuja on vaikea löytää, jos jossain vastaantulevalla ihmisellä on hyvä tuoksu niin mitenpä selvität sen? Mennä Sokokselle nuuskimaan kaikki tuoksut läpi?
Vierailija kirjoitti:
Hyviä tuoksuja on vaikea löytää, jos jossain vastaantulevalla ihmisellä on hyvä tuoksu niin mitenpä selvität sen? Mennä Sokokselle nuuskimaan kaikki tuoksut läpi?
Kysymällä.
Vierailija kirjoitti:
Parfyymi-klikkaus myy ihan oikeasti feikkejä, kaverin kanssa selvitimme asiaa. Hän sai sieltä feikkituotteen. Emme ole kirjoittaneet asiasta muuta kuin firmalle, kiistivät tietysti, vaikka meillä oli todisteet. En suosittele.
Sen näkee niistä pulloistakin, katsokaapa esim Daisy tai Yardley.. Näin heti, että feikkejä. :( Olisin halunnut Yardleyn Bluebell-tuoksun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen näkee niistä pulloistakin, katsokaapa esim Daisy tai Yardley.. Näin heti, että feikkejä. :( Olisin halunnut Yardleyn Bluebell-tuoksun.
Mä sain feikkipullon Hajuvesi.fi:stä, joten en suosittele sitä firmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole arvostelun kirjoittaja, mutta mitä kummaa tällainen kommentti tarkoittaa? Luin oikein tarkkaan tekstin läpi, enkä löydä siitä mainintaa, että tuoksu olisi "geneerinen". Eli se on sinun mielestäsi geneerinen? Mitä tarkoitat sillä? Jotain negatiivista kaiketi, tyyliin "yleinen, tavallinen", koska ihmettelet "korkeaa hintaakin"?
Avaa hyvä ihminen hieman lisää asiaasi, jos sinulla on mielipide kyseisestä tuoksusta! Kerro meille mikä siinä viehätti sinua, mikä ei.
Täällä on todellakin vallalla sellainen niche-mania. Kaikki muut ovat geneerisiä paitsi jotkut Zoologin punapersapinan anukselle haisevat, ylihintaiset odöörit. :D prkl
*
Tuo A Drop D'Issey on kaunis tuoksu, kevään ja kesän henkeen sopiva, jota siis lämpimästi suosittelen syreenin ystäville, jotka pitävät kevyistä kukkaistuoksuista. Itse kuulun tähän tylsään kategoriaan, rakastan kevyitä, raikkaita tuoksuja, poikkeuksena muutama itämainen oud-tuoksu. Issey Miyakella on oma, persoonallinen tyylinsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä Yardleyn pullot maksavat alle kympin muillakin sivustoilla. Miksi ihmeessä siitä kannattaisi alkaa valmistamaan feikkejä?
Noissa mainituissa vanha nimi mielestäni puoltaa paikkaansa, koska tuoksukin on niin sama kuin mihin Wasser on kyennyt. Luultavasti hieman nykynenillemme taivutettuna myös, mikä saattaa sekin loppujen lopuksi palvella meitä hyvin, kuten aiempi kirjoittaja totesi.
Sitten on toisenlaisia tapauksia - esim. Givenchyn L’Interdit - jossa tuoksu on ihan tietoisesti täysin eri. Niissä ymmärrän nimen säilyttämisen markkinoinnin kannalta, mutta meidän kuluttajien suuntaan se on toki harhaanjohtavaa. Kuvittelemme tuoksuvamme Audreylta, mikä on romanttinen ajatus, muttei lainkaan tosi.