Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19545)

Vierailija
8621/19545 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tilauksen mukana lahja, Frederic Malle: Dans Tes Bras.

Lämpöinen ja pehmoinen. Mukava kuin hyvä kirja ja cappuccino takkatulen ääressä. Orvokki, heliotrooppi, myski, puita, suitsuketta.

Hienosti sekoitettu rauhoittava tuoksu.

En olisi itse keksinyt tätä tilata, mutta pidän kovasti.

Mistä tilasit? Kiinnostaa, koska olen etsinyt Malle-näytteitä kissojen ja koirien kanssa.. Tähän saakka olen löytänyt niitä vain paikoista, joissa postimaksut ovat olleet sitä luokkaa, että ostointo on laantunut (esim. joku tänään löytämäni amerikkalainen toimija: 3 * 2 ml F. Malle -näyte + postarit -> 56 $. Hyvät hyssykät.).

Essenza Nobilesta, Saksasta. Mutta se oli tosiaan lahja, joten en tiedä hintaa. Postikulujakaan ei veloitettu, kun osti pullon.

Kiitos tiedosta! Heiltä löytyi sopiva 12 näytteen setti, vieläpä sopuhintaan :), ja sisältäen ne tuoksut, joista olin erityisen kiinnostunut. Painoin nappia.

Vierailija
8622/19545 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

❤️ Annick Goutal Ambre Fétiche ❤️

Minulla on ambratuoksujen putki päällä ja tässä pisteessä en ole enää ihan järjissäni. Tämä on juovuttavan ihana ja pelottavan röyhkeä. Mieleeni tulevat asiat: itämainen, mystinen, suitsuke, rohkea, mausteinen, hämärä, uhri, tuli, kirkko. Mutta se kirkko on hieman epäilyttävä kirkko. Se on sellainen vanha ja kaunis, täynnä maalauksia, mutta jokin on vähän vinksallaan ja pielessä, ja huomaatkin kirkon seisovan vanhan pakanallisen pyhän paikan kohdalla, missä palvontamenoja toimitetaan hurmiossa ja hämärässä.

Joku kirjoitti täällä aiemmin tekevänsä itse "noitaparfyymia". Olen varma, että pitäisit tästä. Tämä on noidan tuoksu ja minä olen noidan merkkejä täynnä. Sytyttäkää suitsuke, uhratkaa pala sydäntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8623/19545 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllästynyt siihen ettei nykytuoksuissa ole tarpeeksi "ulottuvuutta" ja kerroksia.

No, päätin yhdistellä eri tuoksuja viime viikkoina ja eri merkeiltä, jos saisin jotain kivaa aikaan  :)

Paras tähän mennessä ollut miesten (mieheltäni lainasin) pehmeän sitrus-hedelmäinen Kenzo L'Eau Par Kenzo Pour Homme edt ja sen kanssa marjaisen hedelmäinen Jo Malone London Blackberry & Bay! Ihana nyt kevääksi ja myös kesäksi, eikä jää yhtään vetisen litkun tuoksuiseksi kuten monet kesäiset tuoksut nykyään.

Vierailija
8624/19545 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllästynyt siihen ettei nykytuoksuissa ole tarpeeksi "ulottuvuutta" ja kerroksia.

No, päätin yhdistellä eri tuoksuja viime viikkoina ja eri merkeiltä, jos saisin jotain kivaa aikaan  :)

Paras tähän mennessä ollut miesten (mieheltäni lainasin) pehmeän sitrus-hedelmäinen Kenzo L'Eau Par Kenzo Pour Homme edt ja sen kanssa marjaisen hedelmäinen Jo Malone London Blackberry & Bay! Ihana nyt kevääksi ja myös kesäksi, eikä jää yhtään vetisen litkun tuoksuiseksi kuten monet kesäiset tuoksut nykyään.

Näistä miksauksista olisi kiva kuulla lisää kokemuksia. Itse olen ajatellut kokeilla Byredon Rose of No Man's Landin ja M/Minkin sekoittamista, mutta toisaalta vähän pelottaa et onko kahden hyvän - ja hyvin erilaisen - tuoksun sekoittaminen jotain luovaa vai tuhoavaa..

Jo Malonen tuoksuja kai ihan suositellaan sekoittamaan keskenään. Haluaisin kuitenkin niistä ensin testereitä, ovat aika hintavia.

Vierailija
8625/19545 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä saa tilattua Papillon Artisan Perfumes -brändin testereitä? Anteeksi jos tätä on kysytty jo aiemmin, on mennyt koko nimi aivan ohitse. Löysin sieltä mielenkiintoisen amber-tuoksunkin.

Tilasin Aus Liebe zum Duftista. Ehkä muistakin verkkokaupoissa voi olla niitä. N50

Kiitos vinkistä! Onpa todella mielenkiintoisia

brändejä näillä valikoimissa.

Täytyy antaa saksalaisille nettikaupoille kiitos.

Kaikki sujuu kuin rasvattu. Kysymyksiin vastataan ripeästi, tiedonantoja tulee koko ajan siitä missä mennään, tavarat on pakattu huolella ja toimitus nopea.

Vierailija
8626/19545 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin aiemmin Carthusian käyttämästä 'sea muskista'.

Tänään saapui meili kuvan kera. Kuvassa oli pallon muotoinen makrolevä (merilevä) ja teksti 'sea musk'.

Via Camerelle todellakin tuoksuu miellyttävästi merelle.

Vierailija
8627/19545 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näistä miksauksista olisi kiva kuulla lisää kokemuksia. Itse olen ajatellut kokeilla Byredon Rose of No Man's Landin ja M/Minkin sekoittamista, mutta toisaalta vähän pelottaa et onko kahden hyvän - ja hyvin erilaisen - tuoksun sekoittaminen jotain luovaa vai tuhoavaa..

Jo Malonen tuoksuja kai ihan suositellaan sekoittamaan keskenään. Haluaisin kuitenkin niistä ensin testereitä, ovat aika hintavia.

Pidän tuoksuista jotka suunniteltu kunnolla.

En halua itse joutua sekoittamaan.

Poikkeuksena on simppelit yhden sävyn tuoksut, joita voi lisätä johonkin.

Tällä tavoin käytän loppuun näytteitä, joita ei sellaisenaan voi tai halua käyttää.

Mutta jos ostan koko pullon edellytän että sitä voi käyttää sellaisenaan.

Vierailija
8628/19545 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksu: MDCI Promesse de l'aube. Tai... piti olla päivän tuoksu, mutta en haista juuri mitään. Hyvin miedon ja sinänsä ihan miellyttävän kukkaistuoksun, mutta noin kolmen tunnin kuluttua sekin oli jo haihtunut. Tuoksu sinänsä ei ollut mitenkään erityinen, mutta yhdistettynä järkyttävän huonoon kestoon en voi käsittää tämän hintaa. En suosittele. Ihana nimi, mutta se siitä.

Pidin enemmän saman merkin Chypre palatinista, mutta kirjoitan siitä toisen kerran. N50

Vierailija
8629/19545 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä tavoin käytän loppuun näytteitä, joita ei sellaisenaan voi tai halua käyttää.

Sama täällä. Pidän itse mestarillisista, täydellisen tasapainoisista ja moniulotteisista sekoituksista - en niin kauheasti niistä kovin trendikkäistä yhden tai kahden nuotin tuoksuista. Mutta moni tykkää, ja mikäs siinä. N50

Vierailija
8630/19545 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän tuoksu: MDCI Promesse de l'aube. Tai... piti olla päivän tuoksu, mutta en haista juuri mitään. Hyvin miedon ja sinänsä ihan miellyttävän kukkaistuoksun, mutta noin kolmen tunnin kuluttua sekin oli jo haihtunut. Tuoksu sinänsä ei ollut mitenkään erityinen, mutta yhdistettynä järkyttävän huonoon kestoon en voi käsittää tämän hintaa. En suosittele. Ihana nimi, mutta se siitä.

Pidin enemmän saman merkin Chypre palatinista, mutta kirjoitan siitä toisen kerran. N50

Mistä sä olet löytänyt MDCI:tä?

Vierailija
8631/19545 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Pidän itse mestarillisista, täydellisen tasapainoisista ja moniulotteisista sekoituksista - en niin kauheasti niistä kovin trendikkäistä yhden tai kahden nuotin tuoksuista. Mutta moni tykkää, ja mikäs siinä. N50

Mä arvostan myös kovasti kestävyyttä.

Okei no huokealta sitrustuoksulta ei voi vaatia

kestoa, mutta muuten se kuuluu kriteereihin.

Mun iho on outo tuoksusyöppö. Vai muuttuuko se sellaiseksi kuivuessaan ja ohetessaan iän myötä?

Vierailija
8632/19545 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti useat nuotit ja ainesosat ja kunnon kolmikerroksinen tuoksurakennelmakaan ei vielä takaa "mestarillista tuoksua", vaan joskus lopputuloksena on vain sekamelska. Sellaiseen verrattuna lineaarinen ja yksinkertainen on parempi.

Vierailija
8633/19545 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti useat nuotit ja ainesosat ja kunnon kolmikerroksinen tuoksurakennelmakaan ei vielä takaa "mestarillista tuoksua", vaan joskus lopputuloksena on vain sekamelska. Sellaiseen verrattuna lineaarinen ja yksinkertainen on parempi.

Enhän minä niin väittänytkään.

Mutta jos saan valita mestarillisen kerroksellisen ja yksinkertaisen lineaarisen väliltä, tiedän kyllä minkä valitsen. N50

Vierailija
8634/19545 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä olet löytänyt MDCI:tä?

Aus Liebestä... 

Vierailija
8635/19545 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittele feminiinistä tuoksua, jossa laventeli on pääosassa, tai edes tuoksuu selvästi.

Vierailija
8636/19545 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa hyviä esimerkkejä noista ns. kehittyvistä tuoksuista! Itselläni lähtee kokeiluun ranskalainen Obvious Un Bois. Onko kukaan kokeillut tämän sarjan tuoksuja?

Vierailija
8637/19545 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa hyviä esimerkkejä noista ns. kehittyvistä tuoksuista! Itselläni lähtee kokeiluun ranskalainen Obvious Un Bois. Onko kukaan kokeillut tämän sarjan tuoksuja?

Tämä on hyvä kysymys.

Jos rehellisiä ollaan, niin suuri osa tuoksuista on nykyään tyyppiä pösähdys ja lässähdys.

Mulla on mainita pari esimerkkiä kehittyvistä

tuoksuista. Tässä: Orto Parisi, Boccanera ja Bergamask, Lorenzo Villoresi, Dilmun sekä Kenzo, Elephant.

Vierailija
8638/19545 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos taloa tarkastellaan kokonaisuutena, suosikkini toistaiseksi ovat Histoires de Parfums, Zoologist, Tauer Perfumes. Seuraavana kiikarissa Francesca Bianchi ja Beaufort London. Etsin pitkäkestoisia tuoksuja synkemmällä twistillä.

Vierailija
8639/19545 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zoologistin tuoksuarviot keräävät täällä paljon alapeukkuja jostain kumman syystä. Mutta suosittelen kokeilemaan niitä.

Vierailija
8640/19545 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittele feminiinistä tuoksua, jossa laventeli on pääosassa, tai edes tuoksuu selvästi.

Lush Twilight