Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19545)
Testailin tänään miesten tuoksuja, koska kaikki tavaratalon naisten tuoksut olen käynyt läpi. Mikä järkytys Kouros olikaan! Se haisee tupakalta, tuhkakupilta, vanhalta viinalta ja krapulahieltä. Liekö ihan kehitetty sitä varten, että ukko voisi väittää, ettei ole juonut eikä polttanut, "laitoin vain Kourosta".
Minulla on mielikuva kasarilta, että tämä olisi ollut kovin suosittu tuoksu ja jotenkin mainoskuvien perusteella käsitin, että olisi raikaskin. Mutta miten alkoholisoituneen ketjupolttajan krapulapäivä voisi olla raikas?
Tekisi mieli tilata toinenkin Aerin 7ml testeri. Se hibiscus Palm oli aivan ihana!!!
Osaako joku sanoa millainen on agaea blossom tai mediterranean honeysucle. En asu Stockan lähellä joten joudun sokkona tilaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Viikonloppu! Se tarkoittaa jännittävien tuoksujen testaamista. Zoologistin Rhinoceros on tajuttoman ihana. Se on täynnä "miehisiä" ulottuvuuksia, mutta minun naisellinen nykeröni aivan tärisee innosta. Kerrankin kunnolla nahkaa! Oudia! Rommia!
Palaan tähän arvioon kun lisää aikaa on kulunut. Surukseni luin jostain, että tämän valmistus olisi lopetettu? Tämä on kuin tuhoon tuomittu rakkaustarina :(
Nyt Sarvikuono on jo kaukana, tuoksu on laantunut, mutta ihollani viipyilee vielä kaunis ja makeaksi muuttunut jälki. Tässä vaiheessa tuoksu on tosiaan makea, epäilen että oma ihokemiani teki tämän kaiken sen maskuliinisen rymistelyn vastapainoksi. En menisi pariin tuntiin minnekään heti suihkauksen jälkeen, vaan odottelisin alkuvaiheen rauhoittumista.
Pidän tästä todella paljon, vaikka tämä onkin aika villi. Selvästi nenäni pitää nahan tuoksunuotista, koska se oli tässä se kaikista paras osa. Seksikäs Sarvikuono 🥰
Ja se mitä luulin Rhinoceroksen lopuksi olikin vain reformulointi eli Rhino ennen vuotta 2020 on erilainen versio tuoksusta kuin tämä testaamani. Ilmesesti se on ollut vielä hurjempi ja enemmän nahkainen. Nyt vähän harmittaa, että olen myöhässä Zoologistin tuoksujen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Testailin tänään miesten tuoksuja, koska kaikki tavaratalon naisten tuoksut olen käynyt läpi. Mikä järkytys Kouros olikaan! Se haisee tupakalta, tuhkakupilta, vanhalta viinalta ja krapulahieltä. Liekö ihan kehitetty sitä varten, että ukko voisi väittää, ettei ole juonut eikä polttanut, "laitoin vain Kourosta".
Minulla on mielikuva kasarilta, että tämä olisi ollut kovin suosittu tuoksu ja jotenkin mainoskuvien perusteella käsitin, että olisi raikaskin. Mutta miten alkoholisoituneen ketjupolttajan krapulapäivä voisi olla raikas?
:)
Tämän päivän raikas ja kevyt tuoksu on Biothermin L'eau by Lait Corporel. Saa olla myös huomenna äitienpäivänä, tykkään kovasti! Raikas tuulahdus sitrushedelmiä ja freesiaa.
Vierailija kirjoitti:
Ohoh! Kourostakin on varmaan muuteltu ajan kuluessa. :/
Muistikuvissani Kouros noin vuonna '89 oli aivan ihana. Eka poikaystäväni käytti sitä. En aistinut siinä mitään epämiellyttävää. Kourosin tuoksu oli hyvin helposti tunnistettava. Vielä pitkän aikaa eromme jälkeen se tuoksu sai pääni kääntymään, jos haistoin sen vaikka bussissa tai kadulla.
Toinen minusta ihana oli Chanelin Egoiste.
Papilloneita saa 5 ml:n näytteinä 15 eurolla Espanjasta, Ecuacion Naturalesta. En ole tilannut (ostolakossa), mutta nappasin putiikin talteen Olympic Orchidsien vuoksi. Salome on jatkuvasti loppu tuolta, lienee suosittu.
Sain vihdoin kotiin ensimmäiset Carthusian näytteeni. Olisin mielelläni tilannut vaikka 12, mutta otin näin alkuun kolme. Pyrin valitsemaan mahdollisimman erilaiset. Se onnistui!
Kaikki ovat hyviä.
Fiori di Capri.
Siunaan onnentähtiäni ja malttiani etten tilannut tätä sokkona kuten aioin. Siinä ei ole mitään vikaa. Mutta mun nykyiseen makuun aineksia on aivan liikaa. Lopputulos ei ole harmoninen vaan ylenpalttinen. Silti miellyttävä. Kestää 4-5 h.
Terra Mia.
Tässä on gourmandia ja kukkia. Nenäni on virittynyt aistimaan vain konditoriatuoksut. Haistan espresson, vaniljan ja pähkinän. Lisäksi kuvittelen kermaa ja kinuskia.
Eka kokeilu tyrmäsi. Sain päänsäryn. Tokalla suihkautin kauempaa ja niukemmin. Parempi.
Tuoksu kestää esim. suihkun ja jopa mun parfyymia syövällä ihollani väh. 10 h. Kolmannen tunnin kohdalla aistin vienosti myös kukkia.
Via Camerelle
Ihastuin heti kirpeän raikkaaseen alkuun. Mehukkaita sitruksia, erityisesti sitruunaa, ja meiramia. Pian mukaan tulee lilja, lumme ja syklaami. Lopuksi seetriä, myskiä ja ambraa.
Sekä 'sea musk' mikä se sitten lieneekin.
Via Camerelle vie tosiaan mennessään Etelä-Italiaan rantakadulle.
Tuoksun ainoa heikkous on huono kesto. 3 h.
Sain kotiin oman eläimeni.
Se on Hummingbird. Hunajaa, kukkia, marjoja, hedelmiä, kermaa, puita. Ihastuttava kirpeänmakea kuin monivärinen kolibri.
Tuoksun vivahteet on aistittavissa erillisinä.
Olihan se kallis, mutta vahvuus on extrait de parfum. Ostin sen Essenza Nobilesta, jota voin suositella. Ei postikuluja, kylkiäisenä 5 tuoksunäytettä joista 3 sain valita, käsivoidetta ja silmänympärysgeeliä.
tilauksen mukana lahja, Frederic Malle: Dans Tes Bras.
Lämpöinen ja pehmoinen. Mukava kuin hyvä kirja ja cappuccino takkatulen ääressä. Orvokki, heliotrooppi, myski, puita, suitsuketta.
Hienosti sekoitettu rauhoittava tuoksu.
En olisi itse keksinyt tätä tilata, mutta pidän kovasti.
Maison Francis Kurkdjian Grand Soir. Huh, miten voimakas. Yksi reilu suihkaisu oli melkein liikaa. Ensinuottien jälkeen sointi vahvistuu todella laajaksi ja siinä vaiheessa oloni oli hetken jopa pahoinvoiva. Vaikka pidän tästä! Ensimmäinen tunne oli, että tämä on juuri sellainen tuoksu mihin kääriydytään kun ollaan lähdössä suureen gaalaan. Jotenkin Sisleyn tuoksut tulevat tästä mieleen ja ehkä se mielleyhtymä on mulla "tasokas laatutuoksu".
Kun tuoksu sitten voimistui, kärsin hetken ohimenevästä pahoinvoinnista. Jos haluaa kauniin ja suuren amber-tuoksun, niin tässä se on. Itselleni riittäisi pisara l. spraymallina en pystyisi käyttämään tätä. Lopputuoksussa tunnistan paremmin vaniljan. Mitään ylimakeutta ei ole missään vaiheessa. Viipyilevä, lämmin ja hyväilevä lopputuoksu on kaikista parhain vaihe kokemusta. Teen vielä toisen testauksen, mutta varovaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Maison Francis Kurkdjian Grand Soir. Huh, miten voimakas. Yksi reilu suihkaisu oli melkein liikaa. Ensinuottien jälkeen sointi vahvistuu todella laajaksi ja siinä vaiheessa oloni oli hetken jopa pahoinvoiva. Vaikka pidän tästä! Ensimmäinen tunne oli, että tämä on juuri sellainen tuoksu mihin kääriydytään kun ollaan lähdössä suureen gaalaan. Jotenkin Sisleyn tuoksut tulevat tästä mieleen ja ehkä se mielleyhtymä on mulla "tasokas laatutuoksu".
Kun tuoksu sitten voimistui, kärsin hetken ohimenevästä pahoinvoinnista. Jos haluaa kauniin ja suuren amber-tuoksun, niin tässä se on. Itselleni riittäisi pisara l. spraymallina en pystyisi käyttämään tätä. Lopputuoksussa tunnistan paremmin vaniljan. Mitään ylimakeutta ei ole missään vaiheessa. Viipyilevä, lämmin ja hyväilevä lopputuoksu on kaikista parhain vaihe kokemusta. Teen vielä toisen testauksen, mutta varovaisemmin.
Voin vahvistaa, että Grand soir on hieno amber. Itse en kaipaa lisää meripihkaa kokoelmaani, mutta GS on erinomainen lajinsa edustaja.
Vierailija kirjoitti:
Suomesta saa nykyään aika hyviäkin tuoksuja. Mukavan keveitä mutta silti persoonallisia.
Yhteen aikaan oli liikaa niitä tunkkaisia ja halvan oloisia n.s. julkkistuoksuja.
Mistäköhän?
Mun mielestä Suomesta nimenomaan ei saa kunnon parfyymeja. Valikoimissa on vain designereiden valtavirtaa, hinnat järkyttävät.
Onneksi ulkomaiset nettikaupat niche-sarjoineen ja näytteineen ovat kaikkien ulottuvilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomesta saa nykyään aika hyviäkin tuoksuja. Mukavan keveitä mutta silti persoonallisia.
Yhteen aikaan oli liikaa niitä tunkkaisia ja halvan oloisia n.s. julkkistuoksuja.
Mistäköhän?
Mun mielestä Suomesta nimenomaan ei saa kunnon parfyymeja. Valikoimissa on vain designereiden valtavirtaa, hinnat järkyttävät.
Onneksi ulkomaiset nettikaupat niche-sarjoineen ja näytteineen ovat kaikkien ulottuvilla.
Olen samaa mieltä kanssasi. Toisaalta, jos joku on tätä mieltä niin olisi tosi kiva kuulla esimerkkejä näistä hyvistä tuoksuista.
Päivän tuoksuna Yves Rocherin Quelques Notes d’Amour ja tämä on aivan ihastuttava. Helmeilevän raikas ja makean täyteläinen ruusu - miten sopivaa tähän äitienpäivään (vaikken itse äiti olekaan) ja toukokuiseen haaveiluun ihanasta kesäpäivästä ruusutarhassa käyskennellen. 💐🌹🥀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin vahvistaa, että Grand soir on hieno amber. Itse en kaipaa lisää meripihkaa kokoelmaani, mutta GS on erinomainen lajinsa edustaja.
+1! Sain juuri oman näytteeni tuosta. Kurkdjianin Petit matin + Grand soir = mitä mukavin tuoksupäivä :).
Vierailija kirjoitti:
Lämpöinen ja pehmoinen. Mukava kuin hyvä kirja ja cappuccino takkatulen ääressä. Orvokki, heliotrooppi, myski, puita, suitsuketta.
En olisi itse keksinyt tätä tilata, mutta pidän kovasti.
Mistä tilasit? Kiinnostaa, koska olen etsinyt Malle-näytteitä kissojen ja koirien kanssa.. Tähän saakka olen löytänyt niitä vain paikoista, joissa postimaksut ovat olleet sitä luokkaa, että ostointo on laantunut (esim. joku tänään löytämäni amerikkalainen toimija: 3 * 2 ml F. Malle -näyte + postarit -> 56 $. Hyvät hyssykät.).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olisi itse keksinyt tätä tilata, mutta pidän kovasti.Mistä tilasit? Kiinnostaa, koska olen etsinyt Malle-näytteitä kissojen ja koirien kanssa.. Tähän saakka olen löytänyt niitä vain paikoista, joissa postimaksut ovat olleet sitä luokkaa, että ostointo on laantunut (esim. joku tänään löytämäni amerikkalainen toimija: 3 * 2 ml F. Malle -näyte + postarit -> 56 $. Hyvät hyssykät.).
Essenza Nobilesta, Saksasta. Mutta se oli tosiaan lahja, joten en tiedä hintaa. Postikulujakaan ei veloitettu, kun osti pullon.
Jos sielusi olisi pullossa, mikä tuoksu se olisi?