Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19545)
Olenkohan ainoa, joka on ihastunut Mendittorosan Osangiin?
Se on kuin kauhuleffa joka on pakko nähdä.
Siinä on joku hirveä mutta koukuttava vivahde.
Vähän kuin violetissa kopiotekstissä, jota kaikki nuuhki onnessaan kun paperit jaettiin vielä kopiokoneen lämpiminä, ja opettaja kielsi kiukkuisesti haistelemasta.
Osangin vahvuus on extrait de parfum, joten sitä riittää kevyt sipaisu iholle.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miksi mulle tulee tuosta parfyymivloggaajasta Jeremystä hirmu äidilliset tunteet; kaiken tuon kliseisen naistenmiesroolin takana mä näen vain epävarman, pienen ja suloisen pojan, joka tekisi mieli ottaa syliin halattavaksi. Hän puhuu paljon naisista, mutta onko silti enemmän miehiin päin?
Sillä oli joku "My gay past" -niminen video tässä joku aika sitten. Mutta todella, tekisi mieli viedä poika rauhoittumaan maaseudun rauhaan ja juomaan maitoa ja syömään kalakukkoa. Uimaan ja saunaan ja laiturille katselemaan tyyntä järven pintaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Gabriellea moititaan? Käytin aikoinaan monta pulloa Chanel 5:sta. Ihana klassikko!
En tiedä, miksi muut moittivat Gabriellea, mutta henk koht minusta se on todella tylsä tuoksu. Olen kokeillut sekä alkuperäisen että essencen. Vitosta sen sijaan rakastan. En myöskään pidä Coco Mademoisellesta.
Makuja on monia. N50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään testissä Annick Goutalin Eau du Sud. Tässä on mm. sitrushedelmiä, basilikaa, minttua, jasmiinia ja patsulia. Tuoksu on miellyttävä ja luonnonläheinen, mutta ehkä kaipaisin siihen hiukan lisää pehmeyttä tai keveyttä. Nyt siitä tulee mieleen hiukan liian vahvaksi haudutettu tee ;) Parfyymi on luokiteltu unisex-hajuvedeksi, mutta sanoisin sen kallistuvan hiukan enemmän maskuliiniseen suuntaan, ei kuitenkaan häiritsevissä määrin.
Haluaisin kesäksi jonkun uuden sitrustuoksun ja tämä ei olisi lainkaan hullumpi vaihtoehto. Täytyy tutkia uudestaan ensi viikolla, miten se käyttäytyy lämpimämmässä säässä.
Tilasin näytteeni Notinolta, mutta harmittaa, kun tämän kohdalla hajuvettä on aika vähän, korkeintaan yksi suihkaus enää jäljellä. Muissa samassa tilauksessa olleissa näytteissä tavaraa oli enemmän :/
Goutalin Eau d'Hadrien on ihanan vihreä sitrustuoksu. Onko tuttu?
Hermesillä on myös upea sitrustuoksu, oisko Jour d'Hermes. Stokkalta saa, ainakin Helsingin.
Ei oo kumpikaan tuttu, kiitos vinkeistä :) Täytyy etsiä jostain näytteet - yritän pitää kiinni uudenvuodenlupauksestani, että uudet parfyymit vain ja ainoastaan näytteiden kautta. En valitettavasti asu Helsingissä, niin valikoimat kivijalkaliikkeistä on vähän suppeammat.
Olen myös harkinnut Jo Malonen Lime Basil & Mandarinen tutkimista, koska siinäkin näyttäisi olevan basilika ja sitrukset yhdistetty (pidin tässä Eau de Sudissa sitrustuoksun ohella sen yrttisestä vivahteesta) - onko kellään siitä kokemuksia?
Varoitus sittenkin Eau d'Hadrienista. Sitrus haihtuu, ja jäljelle jää mielipiteitä jakava ylang ylang.
Voisin pitää tuosta. Monessa lempparituoksussani on ylang ylangia. N50
Viikonloppu! Se tarkoittaa jännittävien tuoksujen testaamista. Zoologistin Rhinoceros on tajuttoman ihana. Se on täynnä "miehisiä" ulottuvuuksia, mutta minun naisellinen nykeröni aivan tärisee innosta. Kerrankin kunnolla nahkaa! Oudia! Rommia!
Palaan tähän arvioon kun lisää aikaa on kulunut. Surukseni luin jostain, että tämän valmistus olisi lopetettu? Tämä on kuin tuhoon tuomittu rakkaustarina :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miksi mulle tulee tuosta parfyymivloggaajasta Jeremystä hirmu äidilliset tunteet; kaiken tuon kliseisen naistenmiesroolin takana mä näen vain epävarman, pienen ja suloisen pojan, joka tekisi mieli ottaa syliin halattavaksi. Hän puhuu paljon naisista, mutta onko silti enemmän miehiin päin?
Sillä oli joku "My gay past" -niminen video tässä joku aika sitten. Mutta todella, tekisi mieli viedä poika rauhoittumaan maaseudun rauhaan ja juomaan maitoa ja syömään kalakukkoa. Uimaan ja saunaan ja laiturille katselemaan tyyntä järven pintaa.
Samat fiilikset täällä. Sillä menee liian lujaa, silmäpussit ja juonteet kasvoissa aivan kauheat, noin nuorelle. Näyttää siltä, että ei nuku vaan vetää jotain piristävää yöt päivät. Käy ihan tajuttomilla ylikierroksilla.
Joku kysyi Lime, Basil & Mandarinesta. Minulla oli sitä pieni pullo vuosia sitten. Ihastuin ensin sen läpikuultavaan kirpeyteen, mutta en sittenkään pitänyt siitä iholla. Minusta se sopi paremmin huonetuoksuksi.
Jo Malonehan mainostaa tuoksujaan sillä, että ne on tarkoitettu kerrostettaviksi. Valitettavasti tämä tarkoittaa myös sitä, että yksittäiset tuoksut ovat usein hyvin simppeleitä. Jos tykkää yksinkertaisuudesta, se voi toki olla plussaa. Colognen kesto on huono.
(Yksi tietämäni mies on käyttänyt tätä tuoksua kesällä. Se on hyvin helposti tunnistettava kun sen kerran on haistanut. ) N50
Näppäilin vaikutelmiani illalla huomaamatta, että palsta meni kiinni. Sain kuitenkin kopioitua tekstin.
(Eilisen) päivän tuoksuna Papillon Artisan Perfumes, Bengale Rouge. Minun nenääni tämä on gourmand-itämainen tuoksu. Tosi voimakas ja makea. Jotenkin tulee mieleen rommirusinalla maustettu kakku. Tässä on minulle jotenkin kaikkea liikaa. Ei kiitos. Kesto on erinomainen. Pohjatuoksuna iholle jää makea amber.
Ja sitten, vihdoin... rohkenin suihkauttaa Salomea käsivarteen.
Tämä ei ole aloittelijakamaa! Salome on erilainen kuin mikään muu kokeilemani tuoksu. Mitsoukoa en tästä tunnista, mutta Salome on kyllä vintage-tyyppinen chypre, että siinä mielessä saman tyyppinen tuoksu. Tästä puuttuu Mitsoukon hedelmäisyys. Enemmän tulee mieleen Amouagen Jubilation 25. Fragranticassa mainitaan Rochas Femme ja Theo Fennell, mutta en tunne niitä joten en voi kommentoida samankaltaisuudesta.
Haistan nahkaa, savua, mausteita (etenkin kuminaa), katolista suitsuketta ja patsulia ja jotain lievästi makeaa, mutten osaa sanoa mitä... kaikki on niin hyvin sekoitettu. Ihotuoksun lisäksi ympärilläni leijailee häivähdyksiä kukista, kuin ohimeneviä muistikuvia. Tuoksumaailma on tosiaan sellainen kuin voisi kuvitella olevan Herodeksen palatsissa jossain ylellisissä pidoissa.
No, haiseeko tämä sitten hieltä ja seksiltä, kuten moni on sanonut? Ymmärrän kyllä, mistä se hien vaikutelma voi tulla (varmaan kuminasta). Ei se minun ihollani ole ollenkaan niin paha kuin on kerrottu. Entä sitten seksi? No... kyllä ja ei. Mitään eksplisiittisen "likaista" en tässä haista, mutta en laittaisi tätä töihin enkä ristiäisiin. Tuoksu herättää mielikuvia.
Salomessa on jotain todella kiehtovaa. Tekee mieli nuuhkia ihoa koko ajan, tässä on niin monia ulottuvuuksia. Toisaalta tosielämässä en luultavasti käyttäisi tätä - paitsi jos saan kutsun Herodeksen pitoihin. N50
Vierailija kirjoitti:
Näppäilin vaikutelmiani illalla huomaamatta, että palsta meni kiinni. Sain kuitenkin kopioitua tekstin.
(Eilisen) päivän tuoksuna Papillon Artisan Perfumes, Bengale Rouge. Minun nenääni tämä on gourmand-itämainen tuoksu. Tosi voimakas ja makea. Jotenkin tulee mieleen rommirusinalla maustettu kakku. Tässä on minulle jotenkin kaikkea liikaa. Ei kiitos. Kesto on erinomainen. Pohjatuoksuna iholle jää makea amber.
Tämä ei ole aloittelijakamaa! Salome on erilainen kuin mikään muu kokeilemani tuoksu. Mitsoukoa en tästä tunnista, mutta Salome on kyllä vintage-tyyppinen chypre, että siinä mielessä saman tyyppinen tuoksu. Tästä puuttuu Mitsoukon hedelmäisyys. Enemmän tulee mieleen Amouagen Jubilation 25. Fragranticassa mainitaan Rochas Femme ja Theo Fennell, mutta en tunne niitä joten en voi kommentoida samankaltaisuudesta.
Haistan nahkaa, savua, mausteita (etenkin kuminaa), katolista suitsuketta ja patsulia ja jotain lievästi makeaa, mutten osaa sanoa mitä... kaikki on niin hyvin sekoitettu. Ihotuoksun lisäksi ympärilläni leijailee häivähdyksiä kukista, kuin ohimeneviä muistikuvia. Tuoksumaailma on tosiaan sellainen kuin voisi kuvitella olevan Herodeksen palatsissa jossain ylellisissä pidoissa.
No, haiseeko tämä sitten hieltä ja seksiltä, kuten moni on sanonut? Ymmärrän kyllä, mistä se hien vaikutelma voi tulla (varmaan kuminasta). Ei se minun ihollani ole ollenkaan niin paha kuin on kerrottu. Entä sitten seksi? No... kyllä ja ei. Mitään eksplisiittisen "likaista" en tässä haista, mutta en laittaisi tätä töihin enkä ristiäisiin. Tuoksu herättää mielikuvia.
Salomessa on jotain todella kiehtovaa. Tekee mieli nuuhkia ihoa koko ajan, tässä on niin monia ulottuvuuksia. Toisaalta tosielämässä en luultavasti käyttäisi tätä - paitsi jos saan kutsun Herodeksen pitoihin. N50
Mielenkiintoisia nuotteja tuossa Salomessa. Bongasin sieltä samaa "majavan peräpäätä" kuin Zoologistin Beaverissa. Ja pidin siitä. Pitääpä laittaa Salome testilistalle, kiitos analyysista!
Mistä saa tilattua Papillon Artisan Perfumes -brändin testereitä? Anteeksi jos tätä on kysytty jo aiemmin, on mennyt koko nimi aivan ohitse. Löysin sieltä mielenkiintoisen amber-tuoksunkin.
Chanelit, ja yksi Tom Ford
Huomenta! Oli hyväntuoksuinen viikko, raportoin sen nyt teille :).
Platinum Egoiste edt / Chanel: Chanelin sivuilla tätä kaupitellaan kaunopuheiselle ja tyylikkäälle ekstroverttimiehelle, enkä tosiaan sovi tähän kuvaukseen - olen pikemminkin varsin introvertti nainen. Se on myös selvästi miesten tuoksu, ei unisex, mutta silti se istui ympärilleni niin hienosti, etten voinut olla käyttämättä sitä kahta päivää putkeen. Voimakas ja eloisa yrttinen fougere-tuoksu, hyvin tehty niin kuin nyt Chanelilta voi odottaa. Mielestäni ei lainkaan geneerinen vaan erityinen; tosiaan voimakas, mutta ei sellainen, että se söisi hapen huoneesta; energisoiva; lämmin. Peukutan, introverteille virtalähteeksi.
Coco / Chanel: Käytin tätä aikanaan kokonaisen vuosikymmenen. Lähestyin näytettä vähän vapisten, pitkän tauon jälkeen, ja kyllä, koko hemmetin 90-lukuni oli siinä: rakastetut, ahdistukset, innostukset, alakulot. Tämä tuoksu oli niin lujasti tarttunut koko olemukseeni, että minut tuunistettiin siitä, ja yksi hyvin rakas entinen rakastettu kertoi (väistämättömän) eron jälkeen ostaneensa sitä pullon ikävään. Ambra-tuoksu, ja paljon muuta: ruusua, appelsiininkukkaa, vähän persikkaa, mausteita, apilaa, santelia, vaniljaa. Niin voimakas, että suihkaus kosteusvoiteessa ja toinen dekolteella pitivät minut hyvin tuoksuvana koko päivän.
Liikaa muistoja, mutta onhan se kaunis. Lapseni yllätti: haistettuaan tuoksun ympärilläni hän käski: 'sä ostat pullon tätä ennen kuin ostat mitään muuta.' Ensimmäinen hajuvedenostokehotus häneltä ikinä, yleensä tämä harrastukseni herättää hänessä enemmän (taloudellisen) perikadon pelkoa..
Gabrielle / Chanel: siis tuo moitittu, ja sanoisin, että syystä. Geneerinen tuoksu Chanelilta, miksi? Minulle tuli siitä aivan ensimmäisenä mieleen kaapissa oleva Hermes'n Jour d'Hermes Absolu - runsas ja lämmin Ellenan kukkakimppu, maailman ekstrovertein jolie madame -tuoksu. En oikein tiedä mitä sillä tekisin, mutta se on kaunis ja hyvä, eikä vähääkään laimea. Gabrielle tuoksuu siltä, kuin se pyrkisi johonkin samanlaiseen, mutta jäisi puolitiehen. Sitruksia, mustaherukkaa, valkoisia kukkia, santelia ja myskiä. Ei se missään nimessä ole huono, ei kai tuo talo huonoa tuoksua lanseeraisi mainettaan rasittamaan; mutta sille on parempia vaihtoehtoja. Kolme tähteä.
Chanel-viikko, osa II
F***ing Fabulous edp / Tom Ford. Piti saada jotain muuta Chanelien väliin, ja tämä tosiaan oli jotain muuta. Tämä oli toinen kokeilu, ja rakastan sitä. Olin vähän allapäin aamuna, jona käytin sitä, ja se nykäisi minut ylös mielialastani ihan saman tien. Muskatellisalviaa (uusi tuttavuus), laventelia, mantelia; nahkaa, vaniljaa, ambraa, ja mitä on orris? Jostain syystä haistan myös häivähdyksen lakritsaa, ei mainita nuoteissa. Sekoitin tätäkin kosteusvoiteeseen ja suihkin päälleni, ja nautin koko päivän. Lämmin, yrttinen, uniikki. Lähtisin tämän kanssa viikoksi Berliiniin.
La Pausa edp / Chanel: täydellinen yllätys Chanelilta. Yleensä heidän naistentuoksujensa kanssa lähdetään kaupunkikävelylle ja taidemuseoon (puhun sinusta, Chanel 5), mutta tämän kanssa voisi lähteä metsään ja merenrantaan ilman, että jänikset ja oravat pelästyvät. La Pausa on kuulemma Chanelin Etelä-Ranskan huvilan nimi, ja kun laitan silmät kiinni, olen sen puutarhassa, riippumatossa kirjan kanssa: kasviksia, vihreyttä, hento (ei-parfyymimäinen) iiris, lämmin maakellari (taiten toteutettu vetiver). Tämä on siis nimenomaan maanläheinen ja luonnollinen, ei hajuvesimäinen tuoksu - haistan multaa, vihreyttä ja kellaria! Ensimmäinen laatuaan minun Chanel-kokemuksissani. Tai ehkä ihoni vain tekee jonkun jännän kiepin tämän kanssa, ja muilla sekin on elegantti rouvastuoksu. Pidin. Ja lähtisin puutarhahommiin tämän kanssa.
Paris-Venise edt / Chanel. Tahdon matkalle tämän kanssa, junalla. Pakkaan mukaan sekä pullon tätä että sarjan kosteusvoiteen, molemmat Chanelin minimalistisissa, kauniissa kuutiopulloissa (jes, kävin jo sivuilla ihailemassa heitä, mutta estin itseäni painamasta nappia. Joku raja, sun ei tarvitse saada niitä kaikkia.). Aromaattinen, sitruunainen, kevyt - kuvittelisin, että tämä edt -muoto sopii nimenomaan pitkään kesäiseen matkaan. Kevyt muttei yhdentekevä. Joku nuotti - iiris, orvokki? - sitrusten ja lämpimän myski-vaniljan mukana tuo mukaan aavistuksen kaihoa ja kaipausta. Minulla on tätä 5 ml dekantti, ja arvelisin, että käytän sen loppuun hyvin pian.
Lopputulema: jotkut hintavat pullot ovat tosiaan hintansa väärtejä. Löysin myös uuden tuoksunuottisuosikin, aiemmin tuntemattoman muskatelli-eli myskisalvian. Sekä Fordin F. Fabulousissa että Chanelin Platinum Egoistessa on sitä, ja suhtauduin molempiin pulloihin kuin nälkäinen narkomaani - piti saada lisäpäiviä ja -suihkauksia, ne olivat minulle enemmän kuin tuoksu, ne tekivät minulle jotain. Tulin uteliaaksi ja googletin: muskatellisalviaa käytetään aromaterapiassa stressinlievittäjänä ja luonnollisena antidepressanttina. Olen hieman alakuloon taipuvainen, joten ehkä kyse oli tästä - saatoin saada näistä hoitovastetta!
Vierailija kirjoitti:
Chanel-viikko, osa II
F***ing Fabulous edp / Tom Ford. Piti saada jotain muuta Chanelien väliin, ja tämä tosiaan oli jotain muuta. Tämä oli toinen kokeilu, ja rakastan sitä. Olin vähän allapäin aamuna, jona käytin sitä, ja se nykäisi minut ylös mielialastani ihan saman tien. Muskatellisalviaa (uusi tuttavuus), laventelia, mantelia; nahkaa, vaniljaa, ambraa, ja mitä on orris? Jostain syystä haistan myös häivähdyksen lakritsaa, ei mainita nuoteissa. Sekoitin tätäkin kosteusvoiteeseen ja suihkin päälleni, ja nautin koko päivän. Lämmin, yrttinen, uniikki. Lähtisin tämän kanssa viikoksi Berliiniin.
La Pausa edp / Chanel: täydellinen yllätys Chanelilta. Yleensä heidän naistentuoksujensa kanssa lähdetään kaupunkikävelylle ja taidemuseoon (puhun sinusta, Chanel 5), mutta tämän kanssa voisi lähteä metsään ja merenrantaan ilman, että jänikset ja oravat pelästyvät. La Pausa on kuulemma Chanelin Etelä-Ranskan huvilan nimi, ja kun laitan silmät kiinni, olen sen puutarhassa, riippumatossa kirjan kanssa: kasviksia, vihreyttä, hento (ei-parfyymimäinen) iiris, lämmin maakellari (taiten toteutettu vetiver). Tämä on siis nimenomaan maanläheinen ja luonnollinen, ei hajuvesimäinen tuoksu - haistan multaa, vihreyttä ja kellaria! Ensimmäinen laatuaan minun Chanel-kokemuksissani. Tai ehkä ihoni vain tekee jonkun jännän kiepin tämän kanssa, ja muilla sekin on elegantti rouvastuoksu. Pidin. Ja lähtisin puutarhahommiin tämän kanssa.
Paris-Venise edt / Chanel. Tahdon matkalle tämän kanssa, junalla. Pakkaan mukaan sekä pullon tätä että sarjan kosteusvoiteen, molemmat Chanelin minimalistisissa, kauniissa kuutiopulloissa (jes, kävin jo sivuilla ihailemassa heitä, mutta estin itseäni painamasta nappia. Joku raja, sun ei tarvitse saada niitä kaikkia.). Aromaattinen, sitruunainen, kevyt - kuvittelisin, että tämä edt -muoto sopii nimenomaan pitkään kesäiseen matkaan. Kevyt muttei yhdentekevä. Joku nuotti - iiris, orvokki? - sitrusten ja lämpimän myski-vaniljan mukana tuo mukaan aavistuksen kaihoa ja kaipausta. Minulla on tätä 5 ml dekantti, ja arvelisin, että käytän sen loppuun hyvin pian.
Lopputulema: jotkut hintavat pullot ovat tosiaan hintansa väärtejä. Löysin myös uuden tuoksunuottisuosikin, aiemmin tuntemattoman muskatelli-eli myskisalvian. Sekä Fordin F. Fabulousissa että Chanelin Platinum Egoistessa on sitä, ja suhtauduin molempiin pulloihin kuin nälkäinen narkomaani - piti saada lisäpäiviä ja -suihkauksia, ne olivat minulle enemmän kuin tuoksu, ne tekivät minulle jotain. Tulin uteliaaksi ja googletin: muskatellisalviaa käytetään aromaterapiassa stressinlievittäjänä ja luonnollisena antidepressanttina. Olen hieman alakuloon taipuvainen, joten ehkä kyse oli tästä - saatoin saada näistä hoitovastetta!
Kirjoitatko blogia? Koska minulle tuli voimakas mielleyhtymä, että olen joskus lukenut juuri sinun kirjoittamia tekstejä. Jos et, niin suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Sokko-ostokseni Elie Saabin Girl Of Now tuli tänään. Into piukeana revin paketin auki heti autossa ja suihkautin. Älyttömän ihana tuoksu!!!! Onhan tämä makea, mutta ei mielestäni sokerisen ylimakea. Mun tulee mieleen jäätelö. Ehkä saksanpähkinäjäätelö?
Muita mielleyhtymiä on huvipuisto, kesäpäivä, hattara.
Jopa oli nappiostos. En olisi kuuna päivänä uskonut, että sokkoirroitteluni päättyisi näin onnellisesti!:)
Ai kun kuulostaa kivalta! Tätä pitää päästä testaamaan.
Jäätelöstä tuli mieleen: olen tässä haaveillut mangomelonijäätelön tuoksuisesta hajuvedestä. Se olisi täydellinen kesätuoksu!
Vierailija kirjoitti:
Mistä saa tilattua Papillon Artisan Perfumes -brändin testereitä? Anteeksi jos tätä on kysytty jo aiemmin, on mennyt koko nimi aivan ohitse. Löysin sieltä mielenkiintoisen amber-tuoksunkin.
Tilasin Aus Liebe zum Duftista. Ehkä muistakin verkkokaupoissa voi olla niitä. N50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoisia nuotteja tuossa Salomessa. Bongasin sieltä samaa "majavan peräpäätä" kuin Zoologistin Beaverissa. Ja pidin siitä. Pitääpä laittaa Salome testilistalle, kiitos analyysista!
Hmm, onneksi en haistanut majavan tai muunkaan elikon peräpäätä Salomessa... mutta tosiaan siinä on kaikenlaista animaalista.
Papillonilta minulla on Salomen ja Bengale Rougen lisäksi näytteet Dryadista ja Anubisista. Molemmat jälkimmäiset ovat todella erikoisia ja moniulotteisia, enkä vielä ole tohtinut kirjoittaa niistä mitään kun en ole saanut kunnolla testattua. Haluaisin vielä kokeilla muut Papillonin tuoksut ne ovat niin jänniä!
Vierailija kirjoitti:
Chanel-viikko, osa II
Hyviä kuvauksia, kiitos!
Minäkin pidän Chanelin La Pausasta. Se ei tee itsestään numeroa, mutta tuoksuu tosi hyvältä eikä liian makealta. On se ehkä vähän rouvastuoksu, kuin Chanelit aina, mutta voihan sitä rouvanakin tehdä puutarhatöitä, vai mitä? Mietin, onko La Pausa samankaltainen kuin Pradan Infusion d-iris. Satutko kenties tietämään? Muistikuvani mukaan Prada oli puuterinen ja vähän puinen iiris.
Mulla on myös näyte Paris-Venisestä. Ihan kiva. Kaikki Chanelin "eaut" voisivat toimia kuumina kesäpäivinä, ja ne kylpytuotteet ovat tosiaan aika ihania, jos kukkaro kestää. Omani ei taida kestää (tai sanotaan, että valintani kohdistuu kuitenkin johonkin muuhun). N50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Chanel-viikko, osa II
Hyviä kuvauksia, kiitos!
Minäkin pidän Chanelin La Pausasta. Se ei tee itsestään numeroa, mutta tuoksuu tosi hyvältä eikä liian makealta. On se ehkä vähän rouvastuoksu, kuin Chanelit aina, mutta voihan sitä rouvanakin tehdä puutarhatöitä, vai mitä? Mietin, onko La Pausa samankaltainen kuin Pradan Infusion d-iris. Satutko kenties tietämään? Muistikuvani mukaan Prada oli puuterinen ja vähän puinen iiris.
Mulla on myös näyte Paris-Venisestä. Ihan kiva. Kaikki Chanelin "eaut" voisivat toimia kuumina kesäpäivinä, ja ne kylpytuotteet ovat tosiaan aika ihania, jos kukkaro kestää. Omani ei taida kestää (tai sanotaan, että valintani kohdistuu kuitenkin johonkin muuhun). N50
Meillä on great minds think alike -hetki päällä ;). Ja sanoisin ehkä tätä omaani myös vähän epäkohteliaasti parfyyminörtti-hetkeksi. Itsekin mietin nimittäin juuri (nuuhkittuani taas aamupäivän La Pausaa) Pradan infusion d'iristä, vaikken ole sitä koskaan päässyt tuoksuttelemaan. Sitä tunnutaan kehuvan kaikkialla, ja sitä olisi nyt (varsin edullinen) lahjapakkaus tarjolla aromat.ee:ssä. Olen oudon houkuttunut sokko-ostamaan, mutta taidan vastustaa. Samasta syystä - listalla on myös muita houkutuksia.
Eniten mua houkuttaa Chanel-viikon jäljiltä kaksi miesten / unisex -tuoksua, vanha Pour Monsieur ja uusi Boy. Mutta ei todellakaan sokkona - ajattelin käväistä stokkan Chanel-tiskillä etsimässä koesuihkausta.
Kirjoitatko blogia? Koska minulle tuli voimakas mielleyhtymä, että olen joskus lukenut juuri sinun kirjoittamia tekstejä. Jos et, niin suosittelen.[/quote]
En, mutta kiitos!
Jungle Elephant on ihana mutta käsittämättömän vahva parfyymi. Jos sitä suuntaa yhdenkin suihkauksen suoraan iholle, puoli kaupunkia tulee huonovointiseksi.
Joten toimi näin: Suihkauta kevyesti ilmaan ja lähde juoksemaan päinvastaiseen suuntaan.
Saat sopivan annoksen, ja tuoksu kestää 24h. Vähintään.