Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19545)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mulla on aina ongelmia Moodscentbarin kanssa?
Ihmettelin kun ei tule ilmoitusta että maksu saatu, tilaus lähtee.
No, katsoin tilauksen statuksen omalta tililtä.
Käänsin puolasta, odottavat kuulemma maksua. Kyllä se viikossa pitäisi olla perillä.Lähetin meilin, jossa screenshot maksusta.
Enempää en voi tehdä.
Pyysin ottamaan yhteyttä jos vielä epäselvää.
Kuten tavallista, ei vastausta.Odotan viikon, sit yhteys Euroopan kuluttajapalveluun.
Ja tän jälkeen en tilaa MSB:sta enää mitään.
Onhan se halpa, mutta ei tämä ole sen arvoista.Onpa harmillista, toivottavasti syy selviää. En ole itse törmännyt ongelmiin sen kanssa, tosin en ole aktiivisesti seuraillut tilauksien vaiheita, joten en tiedä mahdollisista viiveistä. Toimitus on joka kerta kestänyt kolme viikkoa. En tilaisi edes toista kertaa, jos koen jonkun toimittajan epäluotettavaksi tai turhan hankalaksi.
Niin en mäkään muuten, mutta valitettavasti niillä on paria merkkiä mitä en ole muualta löytänyt.
Haluaisitko kertoa mitkä, jos joku ketjun parfyymisalapoliisi osaisi vinkata?
Äh, tulipa mieleen....jos olet hän, joka on ihastunut Mendittorosaan, tällainenkin ihanuus on olemassa :)
https://www.perfume-history.de/mendittorosa-perfume-samples
Minulle vielä vieras putiikki, mutta saksalaisista on muuten hyviä kokemuksia. Tuohon isken kiinni, kun palaillaan, jos toimittavat kohtuudella Suomeen.
wautsi! Kiitos!
Mullakin on hyviä kokemuksia saksalaisista kaupoista.
Vierailija kirjoitti:
Käänsin puolasta, odottavat kuulemma maksua. Kyllä se viikossa pitäisi olla perillä.Lähetin meilin, jossa screenshot maksusta.
Enempää en voi tehdä.
Kuten tavallista, ei vastausta.Odotan viikon, sit yhteys Euroopan kuluttajapalveluun.
Onhan se halpa, mutta ei tämä ole sen arvoista.
Kuinka kauan siis odotit ennen kysymistä? Itselläni hyvä kokemus, tosin odottelin ihan rauhassa ne pari kolme viikkoa. Joissain kaupoissa prosessi on hitaampi tai raha liikahtaa vasta kun tavarakin. Mikä ei sitten aina näy seurannassa.
Aion tilata tuolta lisää, koska sieltä löytyy pari lempparia ja tosiaan loistokokemus. Ja kaunein paketointi ever 😍
Mugler Cologne ❤️
Valkoisia kukkia, sitruunaa, vihreää kepeyttä. Tämä on kuin keiju ja saa minut uskomaan et kesä ja se helle on oikeasti tulossa. Yllätyin positiivisesti ja löysin oman tapani käyttää kukkaisuutta - keveästi ja kepeästi. Aivan ihana tuoksu jota uskoisin jopa hajuvesiä inhoavan sietävän. Ympärillä leijailee vain häivähdys puhtautta, kuin kädet olisi pesty hyvällä saippualla 🌱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ois hurja raparperituoksun himo. Mikä ihme ois tähän vastaus? YR:llä oli vastikään täydellinen kausituoksu raparperia ja mustaherukkaa mutta eihän sitä saa mistään...
Zaran Jo Malone, "Jo's Rhubarb"
hermes rhubarbe ecarlate
Hermes / Rhubarbe ecarlate.
On ihana mutta valitettavasti tuo onnistunut raparperin tuoksu häviää puolessa tunnissa.
Totta - kevyt kesäinen cologne on kyseessä. Uusi suihkaus? Itse dekantoin joskus näitä kevyitä tuoksuja pieniin putkiin ja pidän taskussani. Siis jos pidän tuoksusta kovasti.
Raskaasta raparperista en ehkä innostuisi.
Vierailija kirjoitti:
Mugler Cologne ❤️
Valkoisia kukkia, sitruunaa, vihreää kepeyttä. Tämä on kuin keiju ja saa minut uskomaan et kesä ja se helle on oikeasti tulossa. Yllätyin positiivisesti ja löysin oman tapani käyttää kukkaisuutta - keveästi ja kepeästi. Aivan ihana tuoksu jota uskoisin jopa hajuvesiä inhoavan sietävän. Ympärillä leijailee vain häivähdys puhtautta, kuin kädet olisi pesty hyvällä saippualla 🌱
Mikä Mugler Cologneista kyseessä?
En ole kirjoittanut tähän ketjuun aikaisemmin, mutta lueskellut aina välillä iltalukemiseksi. Osaisittekohan antaa minulle näkemystä tähän?
Olen kaipaillut tuoksua, joka toisi mieleen pohjoisen meren. Nimenomaan rannikon. Saisi olla louhikkoa, merilevää, runsasta kosteaa suolaista ilmaa ja ehkä myös ajuruohoa ja muuta herkkää tundrakasvillisuutta. Ehkä ajopuutakin. Kuitenkin sellaista, että kesäpäivän lämpötila pysyy alle kymmenessä, vaikka aurinko paistaa. Fragranticasta olen lueskellut, että ainakin Sel Marinia, Oud Mineralea, Squidia ja Every Storm A Serenadea kuvaillaan tähän suuntaan.
Monen noista kuvauksissa vain mainitaan savu. Se on minulle vähän vaikea tuoksu. Kotini lämpiää puulla, ja olen ohjelmoinut itseni siihen että jos savu haisee, se on ISO ongelma – pelti on unohtunut kiinni tai jokin palaa. Katku pinttyy seiniin ja joudun otsonoimaan huoneen. Ei siis tuo minulle mieleen rentoa mökkitunnelmaa niinkään.
Toisaalta tuolla kansainvälisten sivujen mittapuulla joku Ranska ja Englantikin ovat pohjoisia maita, niin en sitten tiedä, että miten tuo tuoksumaailma vastaisi omia kuvitelmiani. Onko teillä vinkkejä? On tullut mieleen tilata näytteetkin, mutta noita ei taida oikein mitään saada yhdestä paikasta (?).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enempää en voi tehdä.
Onhan se halpa, mutta ei tämä ole sen arvoista.Kuinka kauan siis odotit ennen kysymistä? Itselläni hyvä kokemus, tosin odottelin ihan rauhassa ne pari kolme viikkoa. Joissain kaupoissa prosessi on hitaampi tai raha liikahtaa vasta kun tavarakin. Mikä ei sitten aina näy seurannassa.
Aion tilata tuolta lisää, koska sieltä löytyy pari lempparia ja tosiaan loistokokemus. Ja kaunein paketointi ever 😍
Yleensä raha siirtyy 1-2 päivässä.
Vierailija kirjoitti:
En ole kirjoittanut tähän ketjuun aikaisemmin, mutta lueskellut aina välillä iltalukemiseksi. Osaisittekohan antaa minulle näkemystä tähän?
Olen kaipaillut tuoksua, joka toisi mieleen pohjoisen meren. Nimenomaan rannikon. Saisi olla louhikkoa, merilevää, runsasta kosteaa suolaista ilmaa ja ehkä myös ajuruohoa ja muuta herkkää tundrakasvillisuutta. Ehkä ajopuutakin. Kuitenkin sellaista, että kesäpäivän lämpötila pysyy alle kymmenessä, vaikka aurinko paistaa. Fragranticasta olen lueskellut, että ainakin Sel Marinia, Oud Mineralea, Squidia ja Every Storm A Serenadea kuvaillaan tähän suuntaan.
Monen noista kuvauksissa vain mainitaan savu. Se on minulle vähän vaikea tuoksu. Kotini lämpiää puulla, ja olen ohjelmoinut itseni siihen että jos savu haisee, se on ISO ongelma – pelti on unohtunut kiinni tai jokin palaa. Katku pinttyy seiniin ja joudun otsonoimaan huoneen. Ei siis tuo minulle mieleen rentoa mökkitunnelmaa niinkään.
Toisaalta tuolla kansainvälisten sivujen mittapuulla joku Ranska ja Englantikin ovat pohjoisia maita, niin en sitten tiedä, että miten tuo tuoksumaailma vastaisi omia kuvitelmiani. Onko teillä vinkkejä? On tullut mieleen tilata näytteetkin, mutta noita ei taida oikein mitään saada yhdestä paikasta (?).
Jo Malonen Wood Sage & Sea Salt.
Kicks.fi kuvaus tuoksusta:
"Suosituin tuoksumme. Wood Sage & Sea Salt vie sinut Englannin tuuliselle rannikolle, jossa vaahtopäät lyövät rantaan ja raikas merituuli sekoittuu jykevien kallioiden mineraaliseen tuoksuun sekä salvian puumaisiin sävyihin. Eloisa, energinen ja täynnä puhdasta iloa
Tuoksunuotit:
Alkutuoksu: Myskimalvan siemen
Sydäntuoksu: Merisuola
Pohjatuoksu: Salvia"
Tuossa se jännä että se tuoksuu hieman erilaiselta eri ihmisillä, eli ei ole sellainen "tusinatuoksu" josta tunnistaa että "ahaa tolla on selkesti sitä" : )
Eli ei mikään kaikkien suosima "ostarituoksu", termi jonka olen täältä oppinut :D
Vierailija kirjoitti:
My cuppa tea, pohjoisen meri :) Kesät Jäämerellä ovat syy, miksi jaksaa ne muut ajat ihmisten ilmoilla. (Pahuksen korona, katoa maan päältä.)
Täältä löytyvät Squid ja Every Storm a Serenade. Pahoittelen toistoa niille, jotka ovat aiemmin törmänneet intoiluuni, mutta kertaan: Squid on synkkä, Lovecraftilainen meritulkinta lonkeroineen. Se on syvyyttä, pimeyttä ja tuntemattoman uhkaa (suola, muste), ja toisaalta lohdullinen ja lämmin (ambergris). Ei-perinteinen merellinen tuoksu. Tuo mieleen meren, mutta sellaisen meren, joka vetää syvyyksiinsä natisevia puulaivoja. Vanhanaikainen, sopii kajuutassa kynttilänvalossa sulkakynällä kirjoittavalle kapteenille. Jos minulla olisi signature, se olisi tämä, niin paljon siitä pidän.
ESaS on myös pohjoisen meri, mutta ilman syvyysvaikutelmaa. Se on saanut inspiraationsa Tanskaan sijoittuvasta novellista, ja tuo minulle mieleen Norjan vuonot. Tätä merta tarkastellaan pinnalta; se on suolapärskeitä, yltyvää tuulta, tihkusadetta, metsän ja rantakallioiden tuoksua ja lokkien kirkunaa. Ei uhka-aspektia, mutta sama vapauden ja äärettömyyden tunne kuin olisi rantalouhikossa katselemassa sinne jonnekin, pohjoisen tuulen tuivertaessa tukkaa.
Sel Marin taisi olla Heeley? Olen ostolakossa syksyyn saakka, mutta sitten täytyy tehdä tuttavuutta noihinkin. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
My cuppa tea, pohjoisen meri :) Kesät Jäämerellä ovat syy, miksi jaksaa ne muut ajat ihmisten ilmoilla. (Pahuksen korona, katoa maan päältä.)
Täältä löytyvät Squid ja Every Storm a Serenade. Pahoittelen toistoa niille, jotka ovat aiemmin törmänneet intoiluuni, mutta kertaan: Squid on synkkä, Lovecraftilainen meritulkinta lonkeroineen. Se on syvyyttä, pimeyttä ja tuntemattoman uhkaa (suola, muste), ja toisaalta lohdullinen ja lämmin (ambergris). Ei-perinteinen merellinen tuoksu. Tuo mieleen meren, mutta sellaisen meren, joka vetää syvyyksiinsä natisevia puulaivoja. Vanhanaikainen, sopii kajuutassa kynttilänvalossa sulkakynällä kirjoittavalle kapteenille. Jos minulla olisi signature, se olisi tämä, niin paljon siitä pidän.
ESaS on myös pohjoisen meri, mutta ilman syvyysvaikutelmaa. Se on saanut inspiraationsa Tanskaan sijoittuvasta novellista, ja tuo minulle mieleen Norjan vuonot. Tätä merta tarkastellaan pinnalta; se on suolapärskeitä, yltyvää tuulta, tihkusadetta, metsän ja rantakallioiden tuoksua ja lokkien kirkunaa. Ei uhka-aspektia, mutta sama vapauden ja äärettömyyden tunne kuin olisi rantalouhikossa katselemassa sinne jonnekin, pohjoisen tuulen tuivertaessa tukkaa.
Sel Marin taisi olla Heeley? Olen ostolakossa syksyyn saakka, mutta sitten täytyy tehdä tuttavuutta noihinkin. :)
Unohdin sitten sen tärkeimmän pointin, anteeksi....eli Squidin savu on suitsuke, sellainen, jota käytetään katolisessa messussa. ESaSista en saa savua lainkaan? Ehkä vetiverin voi aistia sellaisena? Joka tapauksessa, kumpikaan niistä ei muistuta palavaa taloa eikä takkaa ainakaan tässä nenässä. Hälyttävää savunhajua saa toisentyyppisistä tuoksuista - By the Fireplace (takka ja vaahtokarkki), A City on Fire (metsäpalo) ja Tyrannosaurus Rex (turvepalo, palava öljy) tulevat ensimmäisinä mieleen.
Ah, kuinka parfyymien maailma onkaan monimuotoinen. :D
Christina Aquilera käyttää raparperia
joissain tuoksuissa.
CA:ta tosin luonnehditaan nuoren tytön ekaksi hajuvedeksi tyypiltään.
Älkääkä minulle suuttuko - mielipide on fragranticasta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä Mugler Cologneista kyseessä?
Minuakin kiinnostaa, että vieläkö löytyi tätä vanhempaa:
Mugler Cologne
https://www.fragrantica.com/perfume/Mugler/Mugler-Cologne-708.html
Vai onko kyseessä mahdollisesti tämä uudempi versio:
Mugler Cologne Come Together Eau de Toilette
https://www.fragrantica.com/perfume/Mugler/Mugler-Cologne-Come-Together…
SOTD Yohji Homme / Yohji Yamamoto. Onnistuin saamaan netin uumenista haltuuni pienen pullollisen, ja nyt olen onnessani nuuhkinut sitä ranteessani pari päivää. Lakritsia, rommia, kahvia, nahkaa. Häivähdyksinä hieman muita yrttejä ja vihreitä (salvia, kardemumma, katajanmarja). Mielestäni unisex, aavistuksen verran maskuliiniseen suuntaan - ehkä siksi, että tässä ei ole lainkaan makeutta. Sokerisuuden puute tekee siitä lakritsatuoksun, joka tuntuu aikuiselta. Yohji Homme on ilmeisesti taas lakkautettu, joten taidan yrittää etsiä jostain vielä lisäpullon. Tuoksu on kuin Yohji Yamamoton vaatteet: eksentrinen, molemmille sukupuolille sopiva, tumma. Kuiva, lämmin, älykäs, hauska.
Kokeilin vertailun vuoksi toiseen ranteeseen toista lakritsatuoksua, kaapista löytyvää Lolita Lempickan nimikkotuoksua. Yohjiin verrattuna se on naisellinen, makea ja tunkeileva ekstrovertti, jolla on massiivinen kantavuus ja kesto. Ihana tuoksu sekin, mutta täysin eri fiilikseen, vaikka tuo voimakas lakritsi molempia yhdistääkin. Yohji on lakritsinen, kuiva introvertti. Ja kiehtova kuin mikä.
Vierailija kirjoitti:
SOTD Yohji Homme / Yohji Yamamoto. Onnistuin saamaan netin uumenista haltuuni pienen pullollisen, ja nyt olen onnessani nuuhkinut sitä ranteessani pari päivää. Lakritsia, rommia, kahvia, nahkaa. Häivähdyksinä hieman muita yrttejä ja vihreitä (salvia, kardemumma, katajanmarja). Mielestäni unisex, aavistuksen verran maskuliiniseen suuntaan - ehkä siksi, että tässä ei ole lainkaan makeutta. Sokerisuuden puute tekee siitä lakritsatuoksun, joka tuntuu aikuiselta. Yohji Homme on ilmeisesti taas lakkautettu, joten taidan yrittää etsiä jostain vielä lisäpullon. Tuoksu on kuin Yohji Yamamoton vaatteet: eksentrinen, molemmille sukupuolille sopiva, tumma. Kuiva, lämmin, älykäs, hauska.
Kokeilin vertailun vuoksi toiseen ranteeseen toista lakritsatuoksua, kaapista löytyvää Lolita Lempickan nimikkotuoksua. Yohjiin verrattuna se on naisellinen, makea ja tunkeileva ekstrovertti, jolla on massiivinen kantavuus ja kesto. Ihana tuoksu sekin, mutta täysin eri fiilikseen, vaikka tuo voimakas lakritsi molempia yhdistääkin. Yohji on lakritsinen, kuiva introvertti. Ja kiehtova kuin mikä.
"Onnistuin saamaan netin uumenista haltuuni pienen pullollisen..." siis mitä?
Vierailija kirjoitti:
Suosittele feminiinistä tuoksua, jossa laventeli on pääosassa, tai edes tuoksuu selvästi.
Mon Guerlain!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, sun fiilistelyjä on niin ilo lukea, että mua ei ainakaan haittaa, vaikka kirjoitat uudestaan samoista tuoksuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittele feminiinistä tuoksua, jossa laventeli on pääosassa, tai edes tuoksuu selvästi.
Mon Guerlain!
Näyttää kovin vaniljaiselta. Onko?
Vierailija kirjoitti:
Tekisi mieli tilata toinenkin Aerin 7ml testeri. Se hibiscus Palm oli aivan ihana!!!
Osaako joku sanoa millainen on agaea blossom tai mediterranean honeysucle. En asu Stockan lähellä joten joudun sokkona tilaamaan.
Kiva että tykkäsit Hibiscus Palmista : ) Noista kahdesta muusta ei valitettavasti ole kokemusta.
Mon Guerlainissa tosiaan laventeli on isossa osassa. Mielestäni tuoksun Intense-flanker on vielä ihanampi kuin alkuperäinen.
Mon Guerlain EDP Intense on ehkä kaikkien aikojen suosikkituoksuni, tai ainakin tukevasti top vitosessa. Tuoksu on laventelinen, vaniljainen, lämmin ja hyvin sekoitettu. Tässä ei tavallaan ole mitään ihmeellistä, mutta jotenkin kokonaisuus on enemmän kuin osiensa summa.
On ihana mutta valitettavasti tuo onnistunut raparperin tuoksu häviää puolessa tunnissa.