Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19545)

Vierailija
8641/19545 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vertaan Annick Goutal Ambre Féticheä ja Francis Kurkdjian Grand Soiria niin ensimmäinen vie voiton. Huolimatta siitä, että kestävyydessä se häviää useilla tunneilla Grand Soirille. Näiden tuoksujen välillä tunnistan ensimmäisen kerran myös feminiinisen ja maskuliinisen eron. Vaikka molemmat ovat todella unisex ja ne voi kuvitella sekä naisen että miehen iholle tuoksumaan, Grand Soir on selkeästi miehisempi. Ambre Fetiche on naisellinen, synkällä ja maanisella tavalla.

Vierailija
8642/19545 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllästynyt siihen ettei nykytuoksuissa ole tarpeeksi "ulottuvuutta" ja kerroksia.

No, päätin yhdistellä eri tuoksuja viime viikkoina ja eri merkeiltä, jos saisin jotain kivaa aikaan  :)

Paras tähän mennessä ollut miesten (mieheltäni lainasin) pehmeän sitrus-hedelmäinen Kenzo L'Eau Par Kenzo Pour Homme edt ja sen kanssa marjaisen hedelmäinen Jo Malone London Blackberry & Bay! Ihana nyt kevääksi ja myös kesäksi, eikä jää yhtään vetisen litkun tuoksuiseksi kuten monet kesäiset tuoksut nykyään.

Näistä miksauksista olisi kiva kuulla lisää kokemuksia. Itse olen ajatellut kokeilla Byredon Rose of No Man's Landin ja M/Minkin sekoittamista, mutta toisaalta vähän pelottaa et onko kahden hyvän - ja hyvin erilaisen - tuoksun sekoittaminen jotain luovaa vai tuhoavaa..

Jo Malonen tuoksuja kai ihan suositellaan sekoittamaan keskenään. Haluaisin kuitenkin niistä ensin testereitä, ovat aika hintavia.

Pidän tuoksuista jotka suunniteltu kunnolla.

En halua itse joutua sekoittamaan.

Poikkeuksena on simppelit yhden sävyn tuoksut, joita voi lisätä johonkin.

Tällä tavoin käytän loppuun näytteitä, joita ei sellaisenaan voi tai halua käyttää.

Mutta jos ostan koko pullon edellytän että sitä voi käyttää sellaisenaan.

Sama täällä. Pidän itse mestarillisista, täydellisen tasapainoisista ja moniulotteisista sekoituksista - en niin kauheasti niistä kovin trendikkäistä yhden tai kahden nuotin tuoksuista. Mutta moni tykkää, ja mikäs siinä. N50

Mä arvostan myös kovasti kestävyyttä.

Okei no huokealta sitrustuoksulta ei voi vaatia

kestoa, mutta muuten se kuuluu kriteereihin.

Mun iho on outo tuoksusyöppö. Vai muuttuuko se sellaiseksi kuivuessaan ja ohetessaan iän myötä?

Oletko kokeillut ns. niveatemppua eli iholle ensin rasvaa/öljyä ja sitten päälle tuoksu? Näin kestoa tulee lisää. Jotkut valitsevat tuoksuvan voiteen (nivea + chanel no. 5 = marilyn monroe), itse kyllä tuoksutonta mieluimmin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8643/19545 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä saa tilattua Papillon Artisan Perfumes -brändin testereitä? Anteeksi jos tätä on kysytty jo aiemmin, on mennyt koko nimi aivan ohitse. Löysin sieltä mielenkiintoisen amber-tuoksunkin.

Tilasin Aus Liebe zum Duftista. Ehkä muistakin verkkokaupoissa voi olla niitä. N50

Kiitos vinkistä! Onpa todella mielenkiintoisia

brändejä näillä valikoimissa.

Täytyy antaa saksalaisille nettikaupoille kiitos.

Kaikki sujuu kuin rasvattu. Kysymyksiin vastataan ripeästi, tiedonantoja tulee koko ajan siitä missä mennään, tavarat on pakattu huolella ja toimitus nopea.

Täällä on kyllä suositeltu hyviä kauppoja! Puolalainen Mood Scent Bar on loistava ja samoin italialainen Notino (olihan se italialainen?). Demeterin eurooppakauppa taitaa olla myös Italiassa.

Vierailija
8644/19545 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä saa tilattua Papillon Artisan Perfumes -brändin testereitä? Anteeksi jos tätä on kysytty jo aiemmin, on mennyt koko nimi aivan ohitse. Löysin sieltä mielenkiintoisen amber-tuoksunkin.

Tilasin Aus Liebe zum Duftista. Ehkä muistakin verkkokaupoissa voi olla niitä. N50

Kaikki sujuu kuin rasvattu. Kysymyksiin vastataan ripeästi, tiedonantoja tulee koko ajan siitä missä mennään, tavarat on pakattu huolella ja toimitus nopea.

Täällä on kyllä suositeltu hyviä kauppoja! Puolalainen Mood Scent Bar on loistava ja samoin italialainen Notino (olihan se italialainen?). Demeterin eurooppakauppa taitaa olla myös Italiassa.

Notino on tsekkiläinen.

Vierailija
8645/19545 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipailen testiraportteja Jo Malonesta ja Jenny Glow'sta, jälkimmäinen teki dupeja JM:n tuoksuista ja niiden kestoa on kehuttu paremmaksi kuin alkuperäisissä. Jenny Glow houkuttaisi, pidän pullojen simppelistä tyylistäkin, mutta jotenkin sokkona ostaminen ei houkuta vaikka olisi kuinka halpa. Haluan ensin testerin ja näistä ei tunnu sellaisia löytyvän.

Vierailija
8646/19545 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Notino on tsekkiläinen.

No, kiitokset Tsekkeihin. Miksi ihmeessä ajattelin sen olevan Italiassa..

Vierailija
8647/19545 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten usein sanottu, joidenkin hajuaisti turtuu nopeammin kuin muilla. Muut kyllä haistavat tuoksun, mutta itsestä tuntuu "se on kadonnut". Kannattaa aina testata tilanne kysymällä muilta sen sijaan, että lähtee lisäämään tuoksua tai pettyy sen kestoon.

Vierailija
8648/19545 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mon Guerlain on ainakin erittäin pidetty

Ariana Grande Cloud tai uudempi R.E.M.

Vierailija
8649/19545 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mon Guerlain on ainakin erittäin pidetty

Ariana Grande Cloud tai uudempi R.E.M.

Jotenkin jäi pois lainaus, eli vastasin viestiin, jossa kyseltiin naisellista laventelituoksua. 

Vierailija
8650/19545 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipailen testiraportteja Jo Malonesta ja Jenny Glow'sta, jälkimmäinen teki dupeja JM:n tuoksuista ja niiden kestoa on kehuttu paremmaksi kuin alkuperäisissä. Jenny Glow houkuttaisi, pidän pullojen simppelistä tyylistäkin, mutta jotenkin sokkona ostaminen ei houkuta vaikka olisi kuinka halpa. Haluan ensin testerin ja näistä ei tunnu sellaisia löytyvän.

Mulla on Jenny Glow'n Freesia & Pear. En tiedä, miten se vertautuu Jo Malonen alkuperäiseen, mutta tämä ainakin on ihan miellyttävä. Tulee mieleen englantilainen kesä. Kesto ei tosin tässäkään ole kovin ihmeellinen, mutta kyllä sen muutaman tunnin pystyy haistamaan :)

Vierailija
8651/19545 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mulla on aina ongelmia Moodscentbarin kanssa?

Ihmettelin kun ei tule ilmoitusta että maksu saatu, tilaus lähtee.

No, katsoin tilauksen statuksen omalta tililtä.

Käänsin puolasta, odottavat kuulemma maksua. Kyllä se viikossa pitäisi olla perillä.

Lähetin meilin, jossa screenshot maksusta.

Enempää en voi tehdä.

Pyysin ottamaan yhteyttä jos vielä epäselvää.

Kuten tavallista, ei vastausta.

Odotan viikon, sit yhteys Euroopan kuluttajapalveluun.

Ja tän jälkeen en tilaa MSB:sta enää mitään.

Onhan se halpa, mutta ei tämä ole sen arvoista.

Vierailija
8652/19545 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käänsin puolasta, odottavat kuulemma maksua. Kyllä se viikossa pitäisi olla perillä.

Enempää en voi tehdä.

Onpa harmillista, toivottavasti syy selviää. En ole itse törmännyt ongelmiin sen kanssa, tosin en ole aktiivisesti seuraillut tilauksien vaiheita, joten en tiedä mahdollisista viiveistä. Toimitus on joka kerta kestänyt kolme viikkoa. En tilaisi edes toista kertaa, jos koen jonkun toimittajan epäluotettavaksi tai turhan hankalaksi.

Vierailija
8653/19545 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ois hurja raparperituoksun himo. Mikä ihme ois tähän vastaus? YR:llä oli vastikään täydellinen kausituoksu raparperia ja mustaherukkaa mutta eihän sitä saa mistään...

Vierailija
8654/19545 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllästynyt siihen ettei nykytuoksuissa ole tarpeeksi "ulottuvuutta" ja kerroksia.

No, päätin yhdistellä eri tuoksuja viime viikkoina ja eri merkeiltä, jos saisin jotain kivaa aikaan  :)

Paras tähän mennessä ollut miesten (mieheltäni lainasin) pehmeän sitrus-hedelmäinen Kenzo L'Eau Par Kenzo Pour Homme edt ja sen kanssa marjaisen hedelmäinen Jo Malone London Blackberry & Bay! Ihana nyt kevääksi ja myös kesäksi, eikä jää yhtään vetisen litkun tuoksuiseksi kuten monet kesäiset tuoksut nykyään.

Näistä miksauksista olisi kiva kuulla lisää kokemuksia. Itse olen ajatellut kokeilla Byredon Rose of No Man's Landin ja M/Minkin sekoittamista, mutta toisaalta vähän pelottaa et onko kahden hyvän - ja hyvin erilaisen - tuoksun sekoittaminen jotain luovaa vai tuhoavaa..

Jo Malonen tuoksuja kai ihan suositellaan sekoittamaan keskenään. Haluaisin kuitenkin niistä ensin testereitä, ovat aika hintavia.

Pidän tuoksuista jotka suunniteltu kunnolla.

En halua itse joutua sekoittamaan.

Poikkeuksena on simppelit yhden sävyn tuoksut, joita voi lisätä johonkin.

Tällä tavoin käytän loppuun näytteitä, joita ei sellaisenaan voi tai halua käyttää.

Mutta jos ostan koko pullon edellytän että sitä voi käyttää sellaisenaan.

Sama täällä. Pidän itse mestarillisista, täydellisen tasapainoisista ja moniulotteisista sekoituksista - en niin kauheasti niistä kovin trendikkäistä yhden tai kahden nuotin tuoksuista. Mutta moni tykkää, ja mikäs siinä. N50

Mä arvostan myös kovasti kestävyyttä.

Okei no huokealta sitrustuoksulta ei voi vaatia

kestoa, mutta muuten se kuuluu kriteereihin.

Mun iho on outo tuoksusyöppö. Vai muuttuuko se sellaiseksi kuivuessaan ja ohetessaan iän myötä?

Oletko kokeillut ns. niveatemppua eli iholle ensin rasvaa/öljyä ja sitten päälle tuoksu? Näin kestoa tulee lisää. Jotkut valitsevat tuoksuvan voiteen (nivea + chanel no. 5 = marilyn monroe), itse kyllä tuoksutonta mieluimmin

Konsti on hyvä ja saa luotua aivan omia uniikkeja yhdistelmiä. Tuo Nivea tai dove +no.5 tuoksuu muuten ällistyttävän hyvälle.

Vierailija
8655/19545 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ois hurja raparperituoksun himo. Mikä ihme ois tähän vastaus? YR:llä oli vastikään täydellinen kausituoksu raparperia ja mustaherukkaa mutta eihän sitä saa mistään...

Zaran Jo Malone, "Jo's Rhubarb"

Vierailija
8656/19545 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enempää en voi tehdä.

Onpa harmillista, toivottavasti syy selviää. En ole itse törmännyt ongelmiin sen kanssa, tosin en ole aktiivisesti seuraillut tilauksien vaiheita, joten en tiedä mahdollisista viiveistä. Toimitus on joka kerta kestänyt kolme viikkoa. En tilaisi edes toista kertaa, jos koen jonkun toimittajan epäluotettavaksi tai turhan hankalaksi.

Niin en mäkään muuten, mutta valitettavasti niillä on paria merkkiä mitä en ole muualta löytänyt.

Vierailija
8657/19545 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hermes rhubarbe ecarlate

Hermes / Rhubarbe ecarlate.

Vierailija
8658/19545 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hermes rhubarbe ecarlate

Hermes / Rhubarbe ecarlate.

:) yritin sitten 'siivota' copy-pasteani.. Mutta tuo Hermesin raparperi on hyvä, jotenkin luonnollisen raparperinen. 

Vierailija
8659/19545 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enempää en voi tehdä.

Niin en mäkään muuten, mutta valitettavasti niillä on paria merkkiä mitä en ole muualta löytänyt.

Haluaisitko kertoa mitkä, jos joku ketjun parfyymisalapoliisi osaisi vinkata?

Vierailija
8660/19545 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enempää en voi tehdä.

Haluaisitko kertoa mitkä, jos joku ketjun parfyymisalapoliisi osaisi vinkata?

Äh, tulipa mieleen....jos olet hän, joka on ihastunut Mendittorosaan, tällainenkin ihanuus on olemassa :)

https://www.perfume-history.de/mendittorosa-perfume-samples

Minulle vielä vieras putiikki, mutta saksalaisista on muuten hyviä kokemuksia. Tuohon isken kiinni, kun palaillaan, jos toimittavat kohtuudella Suomeen.