Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19545)
Kävin katsomassa tuon Jeremyn videoita. Voi poikaa...missä aineissa lie. On ilmeisesti tehnyt kuitenkin omaisuuden noilla omilla, aivan överihintaisilla tuoksuillaan.
Vierailija kirjoitti:
Kävin katsomassa tuon Jeremyn videoita. Voi poikaa...missä aineissa lie. On ilmeisesti tehnyt kuitenkin omaisuuden noilla omilla, aivan överihintaisilla tuoksuillaan.
Jep. Joissain videoissa aika juhlineen oloinen. Silmäpusseillakin on silmäpussit.
Tänään testissä Annick Goutalin Eau du Sud. Tässä on mm. sitrushedelmiä, basilikaa, minttua, jasmiinia ja patsulia. Tuoksu on miellyttävä ja luonnonläheinen, mutta ehkä kaipaisin siihen hiukan lisää pehmeyttä tai keveyttä. Nyt siitä tulee mieleen hiukan liian vahvaksi haudutettu tee ;) Parfyymi on luokiteltu unisex-hajuvedeksi, mutta sanoisin sen kallistuvan hiukan enemmän maskuliiniseen suuntaan, ei kuitenkaan häiritsevissä määrin.
Haluaisin kesäksi jonkun uuden sitrustuoksun ja tämä ei olisi lainkaan hullumpi vaihtoehto. Täytyy tutkia uudestaan ensi viikolla, miten se käyttäytyy lämpimämmässä säässä.
Tilasin näytteeni Notinolta, mutta harmittaa, kun tämän kohdalla hajuvettä on aika vähän, korkeintaan yksi suihkaus enää jäljellä. Muissa samassa tilauksessa olleissa näytteissä tavaraa oli enemmän :/
Oletteko keksineet jotain järkevää käyttöä millin lasiputkille?
Vierailija kirjoitti:
Lidlissä nyt 2 tuoksukynttilää ja tuoksutikkusettiä, joista toinen on aivan tismalleen kuin rakas Eau De Rochas, se on turkoosi "Seychelles". Useimmiten inhoan tuoksukynttilöitä, mutta joskus tulee eteen hyvä ja nyt tuli. Tuoksu on mieto, saa olla lähellä kynttilää että haistaa, mutta kun haistaa niin aivan ihana on.
(Toinen oli pinkki "Maledives", siitä en osaa mitään sanoa.)
Yritin epätoivoisesti nuuhkia näitä maskin läpi, joten jos näit keski-ikäisen täti-ihmisen hyperventiloivan kynttilä kädessään, se olin minä!
Nyt kun ruuatkin voi tilata netistä niin olen ilokseni keksinyt, että esim. Prisman nettikaupassa ovat myös kaikki tuoksut ja voin tutkia vaikkapa La Rivet tarkkaan läpi. Tunnustan olevani niin rajoittunut snobi, että kaupassa on nolottanut katsoa "halpistuoksuja" onhan minulla kotona sentään Guerlainea ja Chaneliakin (tämä sellaisella mairean leuhkalla omakehuäänellä) :D
Miten tyhmää, tiedetään! Mutta nyt, verkkokaupassa, kaikkea voi selata, aah.
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut kuvauksia Fragranticasta Jil Sanderin No 4 -tuoksusta ja se kiinnostaa. Pidän melko hedelmäisistä ja "tummista" (vaikka olen vaalea nainen, mutta sillä ei ole merkitystä) tuoksuista varsinkin 80- ja 90-luvuilta. Onko kenelläkään kokemusta?
On rikas, pehmeä ja kasarimainen tuoksu, muistuttaa jopa hieman Poisonia. Taatusti hintansa väärti, muistelen että ei paljon maksanut kun tilasin pari vuotta sitten netistä.
Vielä parempi oli toki Jil Sander III, vaikkakin erilainen. Oli vahva, luonteikas tuoksu, ei ehkä ihan kasiluokkalaiselle suunnattu, mutta rakastin sitä 80-luvulla ja käytin sumeilematta! Hinta näyttää huitelevan useissa sadoissa euroissa vintage-myyjillä.
Jil Sander on muuten ihmeen hyvä parfyymitalo, ainakaan sitä ei Suomessa niin tunneta eikä arvosteta. Paljon huonompien talojen tuotteita tuodaan meille myyntiin vuosikymmenestä toiseen tavarataloihin.
Vierailija kirjoitti:
Tänään testissä Annick Goutalin Eau du Sud. Tässä on mm. sitrushedelmiä, basilikaa, minttua, jasmiinia ja patsulia. Tuoksu on miellyttävä ja luonnonläheinen, mutta ehkä kaipaisin siihen hiukan lisää pehmeyttä tai keveyttä. Nyt siitä tulee mieleen hiukan liian vahvaksi haudutettu tee ;) Parfyymi on luokiteltu unisex-hajuvedeksi, mutta sanoisin sen kallistuvan hiukan enemmän maskuliiniseen suuntaan, ei kuitenkaan häiritsevissä määrin.
Haluaisin kesäksi jonkun uuden sitrustuoksun ja tämä ei olisi lainkaan hullumpi vaihtoehto. Täytyy tutkia uudestaan ensi viikolla, miten se käyttäytyy lämpimämmässä säässä.
Tilasin näytteeni Notinolta, mutta harmittaa, kun tämän kohdalla hajuvettä on aika vähän, korkeintaan yksi suihkaus enää jäljellä. Muissa samassa tilauksessa olleissa näytteissä tavaraa oli enemmän :/
Goutalin Eau d'Hadrien on ihanan vihreä sitrustuoksu. Onko tuttu?
Hermesillä on myös upea sitrustuoksu, oisko Jour d'Hermes. Stokkalta saa, ainakin Helsingin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hermesillä on myös upea sitrustuoksu, oisko Jour d'Hermes. Stokkalta saa, ainakin Helsingin.
Ei oo kumpikaan tuttu, kiitos vinkeistä :) Täytyy etsiä jostain näytteet - yritän pitää kiinni uudenvuodenlupauksestani, että uudet parfyymit vain ja ainoastaan näytteiden kautta. En valitettavasti asu Helsingissä, niin valikoimat kivijalkaliikkeistä on vähän suppeammat.
Olen myös harkinnut Jo Malonen Lime Basil & Mandarinen tutkimista, koska siinäkin näyttäisi olevan basilika ja sitrukset yhdistetty (pidin tässä Eau de Sudissa sitrustuoksun ohella sen yrttisestä vivahteesta) - onko kellään siitä kokemuksia?
Tilasinpa sitten minäkin Moulin Rougen.
Ei se paha ole, mutten oikein välitä siitä. Jotain siitä puuttuu.
Muut näytteet: Robert Piguet Casbah, Robert Piguet Calypso, Byredo Tulipe, Creed Millesime Imperiale, Acqua dell' Elba Arcipelago women, YSL Grain de Poudre, YSL Caban, YSL Supreme Bouquet ja YSL Tuxedo. Plus Lanvinia ja muita tutumpia. Näin nopeasti tuoksuteltuna mahdollisuuksia on Grain de Poudrella ja ehkä myös Supreme Bouquetilla, Marry mellä ja Millesimellä. Miesten tuoksuhan tuo Millesime enemmän on, samoin kuin Poudrekin, mutta tykkään.
Sokko-ostokseni Elie Saabin Girl Of Now tuli tänään. Into piukeana revin paketin auki heti autossa ja suihkautin. Älyttömän ihana tuoksu!!!! Onhan tämä makea, mutta ei mielestäni sokerisen ylimakea. Mun tulee mieleen jäätelö. Ehkä saksanpähkinäjäätelö?
Muita mielleyhtymiä on huvipuisto, kesäpäivä, hattara.
Jopa oli nappiostos. En olisi kuuna päivänä uskonut, että sokkoirroitteluni päättyisi näin onnellisesti!:)
Minä taas "uin" ihanassa sahramin, ruusun ja ambran tuoksupilvessä (Kors: Starlight Shimmer).. kyllä oli nappiostos täälläkin. Rakkautta ensi nuuskaisulla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo kumpikaan tuttu, kiitos vinkeistä :) Täytyy etsiä jostain näytteet - yritän pitää kiinni uudenvuodenlupauksestani, että uudet parfyymit vain ja ainoastaan näytteiden kautta. En valitettavasti asu Helsingissä, niin valikoimat kivijalkaliikkeistä on vähän suppeammat.
Olen myös harkinnut Jo Malonen Lime Basil & Mandarinen tutkimista, koska siinäkin näyttäisi olevan basilika ja sitrukset yhdistetty (pidin tässä Eau de Sudissa sitrustuoksun ohella sen yrttisestä vivahteesta) - onko kellään siitä kokemuksia?
Varoitus sittenkin Eau d'Hadrienista. Sitrus haihtuu, ja jäljelle jää mielipiteitä jakava ylang ylang.
Vierailija kirjoitti:
Sokko-ostokseni Elie Saabin Girl Of Now tuli tänään. Into piukeana revin paketin auki heti autossa ja suihkautin. Älyttömän ihana tuoksu!!!! Onhan tämä makea, mutta ei mielestäni sokerisen ylimakea. Mun tulee mieleen jäätelö. Ehkä saksanpähkinäjäätelö?
Jopa oli nappiostos. En olisi kuuna päivänä uskonut, että sokkoirroitteluni päättyisi näin onnellisesti!:)
Kannattaa ostaa myös se Shine-versio, on aivan upea myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ostaa myös se Shine-versio, on aivan upea myös.
Kuten myös Forever. Samaa vibaa kuin Parfums de Marlyn Delinassa
En tiedä miksi mulle tulee tuosta parfyymivloggaajasta Jeremystä hirmu äidilliset tunteet; kaiken tuon kliseisen naistenmiesroolin takana mä näen vain epävarman, pienen ja suloisen pojan, joka tekisi mieli ottaa syliin halattavaksi. Hän puhuu paljon naisista, mutta onko silti enemmän miehiin päin?
Mulla on nenä epävireessä.
Kokeilen Byredon Black Saffronia. Haistan vain
jotain kukkaisaa - ja savua!
Voisin vannoa että tässä on suitsuketta tai mirhaa, mutta eipä ole. Sahramia en aisti lainkaan.
Miksi Gabriellea moititaan? Käytin aikoinaan monta pulloa Chanel 5:sta. Ihana klassikko!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tämä ihana ketju ole hiipumassa? Tuntuu kuin täällä olisi vain minä ja pari muuta, hiljaista ja vaisua, satunnaista päivän tuoksua kuvailemassa. Tulkaa takaisin!
Sori, olen seurannut kyllä ketjua, mutta en ole ehtinyt kontribuoida mitään. Chanel-viikko menossa (Egoiste platinum, Coco, huomenna ehkä moitittu Gabrielle?) kylmän kevätviikon kunniaksi (= noita järeämpiäkin Chaneleita voi vielä hetken käyttää). Ehkä voisin palata viikonloppuna jonkun koosteen kanssa? Nyt väsy, mutta sanon moikat kaikille teille näin piipahduksen muodossa :)!
SOTD Van Cleef & Arpels Orchidee Vanille. Tätä on youtubessa hehkutettu vuosien mittaan mutta ei tämä nyt mikään ihmeellinen tuoksu ole. Nenä havaitsee tässä eniten kaakaota ja vaniljaa ja mieleen tulee Comptoir sud Pacifiquen Amour de Cacao. Onneksi ostin suht edullisesti HH:sta enkä pulittanut yli sataa euroa, mikä on yleensä tämän hinta. Pullo tulee kyllä käytettyä mutta en osta uudelleen.
Aitoa metsäkielon tuoksua on hyvin vaikea kemiallisesti toistaa, ellei peräti mahdotonta. Ikävä kyllä. Itsekin haluaisin saada pullosta sen tuoksun, jonka nenäni haistaa joka kevät poimiessani kieloja tuosta lähimetsästä, mutta haaveeksi taitaa jäädä.