Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19545)
Vierailija kirjoitti:
Keitä hajuvesitubettajia seuraatte? Mulla on outo fiksaatio Jeremyyn sekä Mila Le Blanciin. Curlyakin olen katsellut, se on ok, muttei niin addiktoiva kuin Mila.
En ole ihan nuorikaan enää. Silti katselen heidän höpinöitään mieluummin kuin tv:tä.
Mikähän mulla on päässä vialla? 😀
Aaron Terence Hughes
Smelling Great Fragrance Reviews
Vierailija kirjoitti:
t
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni 90-luvulla oli tuoksu nimeltä Volupte, tykkäsin, en muista minkä sarjan tuote oli.
Ardenin Red Door oli mielestäni ennen parempi, pehmetuoksuinen kuin tämä nykyinen. Ostin silloin monta pulloa, nyt kun ostin niin ei sama, vai onko tuoksunenäni muuttunut vanhetessaan. ☺Oscar de la Rentan Volupte on nyt parfyymi-klikkaus sivustolla tarjouksessa, noin 22 euroa 100ml.
Varmaan tosi hyvää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keitä hajuvesitubettajia seuraatte? Mulla on outo fiksaatio Jeremyyn sekä Mila Le Blanciin. Curlyakin olen katsellut, se on ok, muttei niin addiktoiva kuin Mila.
En ole ihan nuorikaan enää. Silti katselen heidän höpinöitään mieluummin kuin tv:tä.
Mikähän mulla on päässä vialla? 😀Aaron Terence Hughes
Parempia nuo ovat kuin jeremyt ja milat...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni 90-luvulla oli tuoksu nimeltä Volupte, tykkäsin, en muista minkä sarjan tuote oli.
Ardenin Red Door oli mielestäni ennen parempi, pehmetuoksuinen kuin tämä nykyinen. Ostin silloin monta pulloa, nyt kun ostin niin ei sama, vai onko tuoksunenäni muuttunut vanhetessaan. ☺Oscar de la Rentan Volupte on nyt parfyymi-klikkaus sivustolla tarjouksessa, noin 22 euroa 100ml.
Varmaan tosi hyvää...
Miksi ei olisi? Tarkoitatko, ettei halpa tuoksu voi olla hyvä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tosi hyvää...
Halpa tuoksu voi olla hyvä! Tässä istun tuoksuen vihreälle teelle ja vannon, että tuoksun hyvälle.
leskenlehti kirjoitti:
pidän hienosta Jean Brosseaun Omre Rosesta. Salaperäinen hienoarominen tuoksu
Ombre Rose oli hääpäivän tuoksuni toukokuussa 1992. 29. hääpäivämme lähestyy kovaa vauhtia. :)
Vierailija kirjoitti:
leskenlehti kirjoitti:
Ombre Rose oli hääpäivän tuoksuni toukokuussa 1992. 29. hääpäivämme lähestyy kovaa vauhtia. :)
Muistui mieleeni, ihailin sitä 90-luvulla. Mistähän sitä saisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tosi hyvää...
Tarkoitan että 22€ 100ml:n Voluptesta
kertoo kaiken oleellisen.
Taas yksi pilalle reformuloitu klassikko.
leskenlehti kirjoitti:
Tää on hei huikee tuoksu:)
Nobile 1942:t testattu kertaalleen. Ensivaikutelmia:
Perdizione - alussa vienosti laventelia, bergamottia tms. aromaattisuutta, sitten nerolia, appelsiininkukkaa ja vaniljaa. Ei paha. Himpun verran liian makea, ja päivän kuluessa vähän kyllästyin nuuhkimaan tätä. Tein töitä kotona, mutta jos olisin ollut jossain muualla en ehkä olisi kiinnittänyt siihen niin huomiota. Käytän tätä lisää, mutta en ihastunut vaikka miellyttävä onkin. Ehkä se makeus hiukan tökkii. Tämä ei muuten ole kevyt tuoksu, vaan nerolia on käsitelty jotenkin "raskaalla kädellä". Kesto erinomainen!
Pontevecchio w - petyin tähän. Tässä piti olla iiristä (onko se sitten kurjenpolvi) ja santelipuuta, mutta olilkin pehmeän puuterinen kukkaistuoksu, harmiton mutta myös jotenkin... mitäänsanomaton. Positiivista on se, ettei tässä ole mitään pistävää elementtiä. Käytän näytteen vaikka töissä, jos en halua kiinnittää mitään huomiota itseeni mutta silti tuoksua ns. "hyvältä".
Anonimo veneziano - tästä tuli jotenkin mieleen Chanel Coco. Tuoksu ei toki ole sama, mutta jotain samantyylistä siinä on. Kyseessä on siis kukkais-itämainen tuoksu. Ei niin raskas kuin Coco (muistoissani, jotka ovat 90-luvulta), muttei myöskään mikään keveä kukkaistuoksu. Tässä on hiukan appelsiinia, klassinen yhdistelmä ylang-ylangia, jasmiinia ja ruusua, pohjatuoksussa vaniljaa, patsulia ja santelipuuta. Tyylikäs ja hiukan ylellinen, naisellinen eikä yhtään tyttömäinen. Kestävä. Sopisi parhaiten iltatuoksuksi tai talvella. Tykkään. N50
SOTD Habanita La Cologne. Muistuttaa paljon Shalimar Colognea. Tässä tämän kevään vaniljatuoksuni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän mulla on päässä vialla? 😀Aaron Terence Hughes
Parempia nuo ovat kuin jeremyt ja milat...
Minä taas pidän juuri Jeremystä ja Milasta. Olenkin tavallista massaa ja tykkään myös La Vie Est Bellestä, meikkaamisesta ja Julkkis-bigbrotherista.
Eikö mistään enää saa isoja testerieriä? Kaveri tilasi aikoinaan älyttömän ison erän Oriflamen näytteitä (noin 50 naisten tuoksua ja ehkä 30 miesten tuoksua). Ei tuollaisia varmaan enää kukaan myy?
Olen lukenut kuvauksia Fragranticasta Jil Sanderin No 4 -tuoksusta ja se kiinnostaa. Pidän melko hedelmäisistä ja "tummista" (vaikka olen vaalea nainen, mutta sillä ei ole merkitystä) tuoksuista varsinkin 80- ja 90-luvuilta. Onko kenelläkään kokemusta?
Testissä Guerlainin Mon Guerlain Bloom of rose edp. Makea tuoksu, jossa ruusua ja päärynää. Ei mitään yhteistä alkuperäisen Mon Guerlainin kanssa, joka on vaniljainen tuoksu, eikä Mon Guerlain Intenseen, joka taas on sitruksinen tuoksu, muistuttaa niin paljon Shalimaria että voisi olla Shalimar-flanker. Bloom of Rose on ruusutuoksua etsivälle hyvä vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Perdizione - alussa vienosti laventelia, bergamottia tms. aromaattisuutta, sitten nerolia, appelsiininkukkaa ja vaniljaa. Ei paha. Himpun verran liian makea, ja päivän kuluessa vähän kyllästyin nuuhkimaan tätä. Tein töitä kotona, mutta jos olisin ollut jossain muualla en ehkä olisi kiinnittänyt siihen niin huomiota. Käytän tätä lisää, mutta en ihastunut vaikka miellyttävä onkin. Ehkä se makeus hiukan tökkii. Tämä ei muuten ole kevyt tuoksu, vaan nerolia on käsitelty jotenkin "raskaalla kädellä". Kesto erinomainen!
Pontevecchio w - petyin tähän. Tässä piti olla iiristä (onko se sitten kurjenpolvi) ja santelipuuta, mutta olilkin pehmeän puuterinen kukkaistuoksu, harmiton mutta myös jotenkin... mitäänsanomaton. Positiivista on se, ettei tässä ole mitään pistävää elementtiä. Käytän näytteen vaikka töissä, jos en halua kiinnittää mitään huomiota itseeni mutta silti tuoksua ns. "hyvältä".
Anonimo veneziano - tästä tuli jotenkin mieleen Chanel Coco. Tuoksu ei toki ole sama, mutta jotain samantyylistä siinä on. Kyseessä on siis kukkais-itämainen tuoksu. Ei niin raskas kuin Coco (muistoissani, jotka ovat 90-luvulta), muttei myöskään mikään keveä kukkaistuoksu. Tässä on hiukan appelsiinia, klassinen yhdistelmä ylang-ylangia, jasmiinia ja ruusua, pohjatuoksussa vaniljaa, patsulia ja santelipuuta. Tyylikäs ja hiukan ylellinen, naisellinen eikä yhtään tyttömäinen. Kestävä. Sopisi parhaiten iltatuoksuksi tai talvella. Tykkään. N50
Kiva kun jaksat tehdä näin perusteellisia analyyseja. Niitä on hauska lukea
PS iiris on kurjenmiekka ☺
Mullakin on tää brandi noteerattu, mutta mitään en ole vielä tilannut.
- Terv. Taas joku niche-friikki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva kun jaksat tehdä näin perusteellisia analyyseja. Niitä on hauska lukea
PS iiris on kurjenmiekka ☺
Mullakin on tää brandi noteerattu, mutta mitään en ole vielä tilannut.
- Terv. Taas joku niche-friikki
Heh, miekkahan se olikin eikä polvi! Kiitos ;) N50
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut kuvauksia Fragranticasta Jil Sanderin No 4 -tuoksusta ja se kiinnostaa. Pidän melko hedelmäisistä ja "tummista" (vaikka olen vaalea nainen, mutta sillä ei ole merkitystä) tuoksuista varsinkin 80- ja 90-luvuilta. Onko kenelläkään kokemusta?
Tilasin tuon, mutta paketti hävisi postiin... jos sen vielä joskus saan niin kerron kyllä. Ehkä jollain muulla on tuo?
Tuoksutestissä Molinardin Muguet, koska haen kielotuoksua. Minulla on tuoksumuisto kieloon liittyen ja etsin jotain puhdasta, yksinkertaista kielotuoksua. Ensireaktioni tälle oli vahva ei ja mietin, että tällekö se kielo tuoksuu ja onko muistoni joko vääristynyt tai olen kasvanut kielosta pois enkä enää pidä siitä.
Hetken iholla oltuaan tuoksu muuntuu hyvin pyöreäksi ja pehmeäksi ja saan hyvin kummallisen mielleyhtymän Boucheron Boucheroniin tai Jaipuriin. Fragranticassa kumpaakaan kukaan ei ole laittanut niitä Muguetin "muistuttaa tätä tuoksua" -listalle. Onko täällä ketään, jolla olisi kokemusta molemmista + Muguetista (vai pitäisikö se lyhentää Muguet'sta :))?
Tämän toisen mielleyhtymän kautta kukkatuoksu avautuu minulle uudella tavalla ja pidän siitä. Tämä on hyvin hyvin erilainen kuin muut lempparituoksuni, mutta ehkä jokaiselle naiselle ON olemassa se oma valkoisten kukkien kimppu!
Carthusian 'Via Camerelle'. Kysyin sieltä.
Tuoksu ei ole uusi.