Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19545)

Vierailija
8161/19545 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään kokemuksia Diptyquesta (erityisesti L’ombre dans l’eau, Do Son)? Harkitsen sokko-ostosta..

Minulla on! Do Son edt, Do Son edp ja Eau Duelle edt.

Do Sonit on molemmat aika samanlaisia. Tosi voimakkaita ja kukkaistuoksuiksi makeita tuberosaisia tuoksuja. Näissä on myös enemmän tuberosan kermaista ja täyteläistä puolta esillä eli eivät ole vihreitä tuberosatuoksuja. Päädyin ostamaan näistä kahdesta eau de parfumin, koin että se on vähän voimakkaampi ja kestää iholla vähän paremmin. (n. 7 tuntia, edt ehkä 5?) Näissä tuberosa on tosiaan selkeästi pääosassa eli varoituksen sana heille jotka eivät tästä kukasta niin välitä.

Minulla taas Do Son (edp) ei ole kovin makea eikä kermainen, vaikka siinä on tuberosaa. Omaan nenääni tunnen myös jasmiinin, ja ehkä jopa vähän liljaa. Do Sonissa on sen lisäksi jotain, joka tuo mieleen ulkoilman. Ehkä meren läheisyyden. Käytän sitä vain kesällä silloin tällöin. N50

Vierailija
8162/19545 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli huono tuoksukokemus. Se joka väittää kaikkia Demeterin lineaarisia tuoksuja kevyiksi ja hetkessä haihtuviksi, on hyvä ja suihkii itseensä Fireplacea ja palaa sitten itkien kertomaan olleensa väärässä.

Moitiskelin aiemmin MMM:n By The Fireplace -tuoksua liian makeaksi ja helpoksi, kaipasin savua ja katkua. Ilmeisesti karman laki toimi tällä kertaa ja universumi päätti töräyttää katkua oikein kunnolla ylleni. Päivän tuoksuna Demeterin Fireplace ja se oli yksinkertaisesti kamala kokemus.

Tämä ei ole kiva takkatuli, jonka äärellä siemaillaan herkkuja ja juodaan vähän viiniä. Tämä ei ole edes nuotio kukkakedon ja veden äärellä, ei edes sellainen grilli, jossa käryää makkara. Olisikin. Vaikea kuvailla tuoksua solvaamatta sitä.. jos se vaikka olisi jonkun elämän rakkaus (mitä on kyllä vaikea uskoa).

Ensinnäkin, se on voimakas. Toiseksi, se jää siihen huoneeseen missä 1 suihkaisu tehdään. Kolmanneksi, sinua oksettaa koko illan, vaikka olet saippuoinut ja saunonut ihoasi puhtaaksi.

Fireplace on sellainen vanhan ränsistyneen talon puuhella, jossa on ollut tulet joskus 30-luvulla ja parikin myyrä-, hiiri- ja päästäissukupolvea on pesinyt siellä tuhkissa. Siinä on sellaista vivahdetta kuin teininä salatupakan käryssä. Itse asiassa, se on vähän kuin vanha tupakannatsakin. Ja tämän lisäksi se on voimakas terva. Ei mikään kiva tervapastilli vaan se miltä lapsuuden puuvene haisi koko kesän, kun se oli keväällä tervattu ja veneen pohjalla sätki parvi särkiä ja pari isoa haukea. Sellainen vanhaa tuhkaa - pari natsaa - tervattu vanha vene - raaka kala.

Arvoisat palstalaiset, sellaiselle minä haisin tänään. Toivottavasti en enää koskaan.

Huone jossa tein suihkaisun on makkari, joten todennäköisesti näen myös kamalia unia ensi yönä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8163/19545 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua, juuri hain Florabotanican! Jännittää!

Mä sain tekstarin, että saa hakea!

Kyllä, jännittää. Se voi sittenkin olla ihan

kamala.

Mitää, mulle ei ole tullut vielä Florabotanica ja tilasin ehkä päivää teitä ennen 😂 Täytyypä varmaan tsekata sieltä appsista missä paketti huitelee.

Vierailija
8164/19545 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olette tilanneet EU:n ulkopuolelta tavaraa niin ne seisoo tullipostissa, minä tilasin kohta 4 viikkoa sitten ja editiedot paketille oli tulleet ennen pääsiäistä mutta mitään ei tapahdu. Syyttävät tästä tullia tietenkin.

Postin sivu ilmoittaa vaan että pakettien säilytysaikaa pidennetty. Montakohan viikkoa?!?!?!

Olethan varmasti maksanut sen postille menevän pienen lisämaksun? Sehän tulee tullauksen lisäksi nykyään.

Vierailija
8165/19545 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lisännyt 12 putelia ja parikymmentä näytettä kokoelmaani tällä viikolla. Tämä on kamala kun KAIKKIA tahtoisi kokeilla heti ja nyt.

Florabotanicasta ensimmäisiä ajatuksia: tuoksuu todellakin raikkaalle, vihreälle ruoholle tai puutarhalle. Kannabis tai ruusu ei erotu omalla ihollani selkeästi, mikä on hyvä sillä en yleensä tulee toimeen kukkaisten tuoksujen kanssa. Täydellinen kevättuoksu, onneksi tilasin.

Nyt lähden joogaamaan, saa nähdä muuttuuko tämä ihon lämmetessä.

Lupaavalta kuulostaa Florabotanica! Tulisipa munkin paketti pian.

Vierailija
8166/19545 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kamala.

Mitää, mulle ei ole tullut vielä Florabotanica ja tilasin ehkä päivää teitä ennen 😂 Täytyypä varmaan tsekata sieltä appsista missä paketti huitelee.

Pitäiskö perustaa kerho "Florabotanicalaiset"?

Montako meitä nyt on, jotka on just oman botanicansa saamassa, kolmeko?

Vierailija
8167/19545 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt kolmatta (??) päivää Giorgio Armanin In Love With You:ta , en tiedä miksi, kun kerran en oikein alkuun hullaantunut. Joku siinä kumminkin oli, jotain kiinnostavaa, kun kerran piti vaan jatkaa. Tippa ranteisiin -tyylillä.

Nyt meistä on tainnut tulla ystäviä.

Tässä on jotain ajatonta feminiinisyyttä, tuoksu pysyy iholla, elää ja muuttuu. Itse asiassa tämä on hyvä tuoksu. Alkutujaus on marjamehun pirskahtelua ja sokeria. Vähän sellaiset nuoruuspikaöverit. Siitä se tasaantuu vadelmaiseksi ja patsulimaiseksi, ja pian patsuli katoaa, ja tuoksu pyöristyy pehmoiseksi, kuin kylmänä kesäyönä joisi ulkona puutarhan pergolassa kuumaa kirsikkateetä, jossa on tilkka maitoa. Kyytipoikana vastaleivottua marjapiirakkaa.

Vierailija
8168/19545 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan täpinöissäni uusimman Aromatin tilauksen kanssa. Tulossa on peräti neljä Sergeä (kyllä!) Mä olen jotenkin tiennyt että tässäpä on herra joka tekee parfyymeilla taikoja. Olen testannut vasta 'Fleur d'Orangerin', mutta maltan tuskin odottaa että jatkoa seuraa.

En osaa yhtään ranskaa, mutta oli pakko tarkistaa miten Sergen nimi lausutaan.

Olen liittynyt laajaan parfyymiharrastajien joukkoon jotka ovat valmiita palvomaan maata jota Sergen jalat koskettavat.

Seuraavassa lähetyksessä saapuvat Itämainen Vetiver, Maorin Sydän, lisää Appelsiininkukkaa ja Passiivin Partisiippi tai sinnepäin.

En kyllä keksi tähän kohtaan elämää toista yhtä kivaa ja jännittävää hobbya.

Vierailija
8169/19545 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rauski kirjoitti:

Olen hajusteyliherkkä, miettikää sitä kun seuraavan kerran

laitatte parfyymiä.

Ei kiinnosta millään lailla.

Trollaat turhaan. Jokainen meistä elää omien rajoitustensa kanssa. En minäkään inise muille, että älkää syökö chiliä, se ei sovi mulle!

Käytän parfyymia joka päivä suuresti nauttien.

Nämä tuoksuallergisten tietoiskut on kieltämättä jo nähty mutta ei ruoka-aine- ja tuoksuyliherkkyyttä voi rinnastaa keskenään.

Etkö muuttaisi käytöstäsi jos vaikka lapsesi kärsisi tuoksuista?

Entä jos mukava työkaverisi pyytäisi vähentämään tai jos töissä julistettaisiin tuoksukielto?

1) Chilin kypsennyshuurut jo ärsyttää. Eli ei riitä, että sitä ei syö, vaan joutuu varomaan muutenkin

2) ns hajusteita on ympärillämme kaikkialla.

Ärtymystä aiheuttavat vain parfyymit, joita ihmiset käyttävät silkan nautinnon vuoksi. Oikeasti parfyymit ovat turvallisempia kuin kaiken maailman lemuavat pesuaineet ja myrkyt mitä on nykyään kaikessa materiassa.

Se on se vihreä kateus, joka hiertää "yliherkkien" kengässä kivenä.

Työpaikan hajustekielto on kuolleena syntynyt idea. Jokainen käyttää tasan sitä shampoota, saippuaa ja pesuainetta kuin haluaa.

Vai aikooko työpaikka maksaa natusanit koko porukalle?

Luuletko tosiaan, että tuoksuyliherkät ovat vain kateellisia? Ovatko he vain niin varattomia, että rahat eivät riitä minkäänlaiseen hajusteeseen? Oma chiliherkkyytesi on luonnollisesti totista totta. Varo vain, että et saa huuruja.

On tämänkin ketjun taso laskenut viime aikoina. Ylimielisiä ja lapsellisia kirjoituksia, jotka vaikuttavat tulevan tyylistä päätellen samalta henkilöltä. Harmi, tämä oli aikoinaan koukuttavaa ja rentouttavaa lukemista.

Vierailija
8170/19545 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku niche-friikki kirjoitti:

Mä olen ihan täpinöissäni uusimman Aromatin tilauksen kanssa. Tulossa on peräti neljä Sergeä (kyllä!) Mä olen jotenkin tiennyt että tässäpä on herra joka tekee parfyymeilla taikoja. Olen testannut vasta 'Fleur d'Orangerin', mutta maltan tuskin odottaa että jatkoa seuraa.

En osaa yhtään ranskaa, mutta oli pakko tarkistaa miten Sergen nimi lausutaan.

Olen liittynyt laajaan parfyymiharrastajien joukkoon jotka ovat valmiita palvomaan maata jota Sergen jalat koskettavat.

Seuraavassa lähetyksessä saapuvat Itämainen Vetiver, Maorin Sydän, lisää Appelsiininkukkaa ja Passiivin Partisiippi tai sinnepäin.

En kyllä keksi tähän kohtaan elämää toista yhtä kivaa ja jännittävää hobbya.

Cuir on nahka, coeur sydän. Christopher Sheldrake on nenänä nero, hyviä tuoksuhetkiä. :)

Vierailija
8171/19545 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä näytteitä tilaisit just nyt?

Vierailija
8172/19545 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kamala.

Uusi lahko vai, haistellaan niitä kannabiksen huuruja 🤣 Taitaa olla kolme joo, mikäli en ole seonnut laskuissa. Ja sittenhän oli muutama kirjoittaja, joilla on jo tuoksu.

Vierailija
8173/19545 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kamala.

Kaikkiko täällä käyttää Suomen Notinoa? Tilaan mieluummin Saksasta. Florabotanica on ollut mun office-tuoksu jo kauan. Balenciagalla tuoksut vaikuttavat olevan aika lyhytaikaisia. Toivottavasti eivät tätä ihan heti lopeta.

Vierailija
8174/19545 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kamala.

Se voisi tosiaan olla Parfymistien alalahko.

Parfymistis Florabotanicus - kuulostaa oikein pätevältä.

Toinen alalahko vois olla Joogaa Pullossa, meitäkin on jo aika monta. 🙂

Vierailija
8175/19545 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kamala.

Kaikkiko täällä käyttää Suomen Notinoa? Tilaan mieluummin Saksasta. Florabotanica on ollut mun office-tuoksu jo kauan. Balenciagalla tuoksut vaikuttavat olevan aika lyhytaikaisia. Toivottavasti eivät tätä ihan heti lopeta.

Vilkaisin Saksan Notinoa.

Englantilaisia merkkejä näkyy olevan heikommin tarjolla, mutta ei siinä muuta eroa näkynyt.

Vierailija
8176/19545 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin tuoksutellut Guerlainin Terracottaa sen lanseeramisvuonna ja muistoissani se oli aivan ihana tuoksu. Puhuin siitä miehelleni ja hän yllätti minut antamalla sen viime viikolla syntymäpäivälahjaksi.

Mutta nyt minulla on ongelma, kun en saa siitä enää sitä aiempaa fiilistä. (Joku varmaan nyt sanoo, että onpa ”raskas” ongelma 👀😳🙄.) Mielestäni tuoksussa on jotain liian imelää, joka aiheuttaa pahoinvointia. Ainesosat ovat kuitenkin sellaisia, mistä pidän muissa tuoksuissa. Onko tuoksu niin sidoksissa lämpöiseen ilmaan, että tuoksuu silloin kuin Karibialla, vai mikä tässä tökkii?

Mielenkiintoista. Olisikohan tässä taas reformulointi kyseessä. Nyt myynnissä oleva mustakorkkinen versio on ainakin uusi juhlavuosiversio, onkohan samalla muutettu tuoksua. Juuri katselin Notinosta että olisi hyvässä tarjouksessa siellä, 50 eur 100 ml pullo. Houkuttaisi tilata, itse olen tuoksutellut tätä liikkeessä ja ihastuin, ylellinen aurinkolomatuoksu, tykkäsin tiaresta ja muista kukista yhdistettynä vähän kookoksisiin nuotteihin. Olisikohan juuri tuo tiare joka aiheuttaa liikaa makeutta mielestäsi? Vastustan nyt houkutusta kuitenkin kun olen ostolakossa.

Terracotta on taidettu muokata pariin otteeseen jo, eli kolmas versio menossa. Se muinainen eka oli sellainen josta tuli lämmin lomafiilis jossain Hawaijin lomaparatiisissa. Sellainen hetki kun tilaamasi kookoksinen Pina colada juoma tuoksuu baarissa nenäsi alla samalla kun henkäiset terassin reunalla olevia tiarekukkia ja mereltä puhaltaa raikas tuulahdus joka viilentää hieman lämmintä trooppisen tuoksuista ihoasi. Tarjoilija kulkee ohitsesi vieden tuoksuvaa vaniljajäätelöannosta ja viereisessä pöydässä kippistellään pirteän tuoksusilla sitrusjuomilla joissa limelohkot kiinni.

Nykyinen tuoksu on sellainen pikainen ohimenevä että "Lähdetään lomalle....... juu eipäs lähdetäkään, meni ohi jo, matkalaukku pois ja tervetuloa arkeen vaan!" Ihan kuin se makeus olisi keinotekoinen, äitelä valkaistu vaniljasokeri eikä enää aito tumma vaniljatanko joka jää ihoon. Aiemmassa oli sitä syvyyttä ja kerroksia.

Samoin Yvresse edt oli laimennettu ja muutettu huonommaksi, minulla oli siitä vielä perfumea pikkupullon pohjalla ja aiemman version edt:ssa vähän vielä jäljellä myös, ja menin tilaamaan sen uuden ruman neliöpullon jonka sain viikko sitten. Siitä puuttuu selkeästi se alkuperäisen mehukas nektariini, ja iiriksen puuterisuus kun vertaa vanhaa shampanjapullokorkkituoksua ja uutta neliöpullotuoksua eri ranteissa. Uuden nimi on tosin La Collection Yvresse joten ehkä sen on tarkoitus olla riisuttu uudeleentulkinta siitä lopetetusta, mutta se tuo ehkä enemmän mieleen Yvresse Legeren eli muinaisen kevytversion, joten jos piditte joskus siitä niin tämä on aika lähellä sitä.

No, mut kyllä kai kaikki jo tietää, että designereiden vetisiin liruihin ei kannata haaskata rahojaan? Ne on mitä on, vain nimi on sama.

Kuvailit kyllä hyvin miltä ne tuntuvat.

Katse nicheisiin päin! Niistä löytyy hyviä.

Minä en ole koskaan ostanut noita vetisiä designer-tuoksuja, niiltä löytyy vaikka kuinka paljon kestäviä ja voimakkaita tuoksuja jotka kestää. Niche-tuoksuista on vain vahvistunut se ennakkoluulo, että ne ovat unisex-partavesiä joista 1/10 saattaa olla hyvä. Ainakin arvosteluista päätellen näin on, ja 1/10 on ok tai menettelee, ja loput 8/10 on blääh tai yäk.

Vierailija
8177/19545 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kamala.

Vilkaisin Saksan Notinoa.

Englantilaisia merkkejä näkyy olevan heikommin tarjolla, mutta ei siinä muuta eroa näkynyt.

Tilaamissani hinnat on olleet aika paljon halvempia.

Vierailija
8178/19545 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kamala.

No voi hitsi :D Alan miettiä, pitäisikö minunkin yrittää hankkiutua Parfymistis Florabotanicukseksi... voisitteko kokeilleet sanoa, onko tarhaneilikan tuoksu siinä minkätyylinen /kuinka voimakas? Minulle on joskus sellaiset terävän mausteiset tuoksut hiukan hankalia. Mutta raikas puutarhamainen tuoksu houkuttaisi kyllä kovastikin :)

Vierailija
8179/19545 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kamala.

No voi hitsi :D Alan miettiä, pitäisikö minunkin yrittää hankkiutua Parfymistis Florabotanicukseksi... voisitteko kokeilleet sanoa, onko tarhaneilikan tuoksu siinä minkätyylinen /kuinka voimakas? Minulle on joskus sellaiset terävän mausteiset tuoksut hiukan hankalia. Mutta raikas puutarhamainen tuoksu houkuttaisi kyllä kovastikin :)

Eihän tossa ole mausteita yhtään. Erikoinen kokoonpano. Kannabis varmaan epäilyttää monia. Ei ole iloinen asia jos hajuvesi tuoksahtaa pössyttelijälle.

Vierailija
8180/19545 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kamala.

Eihän tossa ole mausteita yhtään. Erikoinen kokoonpano. Kannabis varmaan epäilyttää monia. Ei ole iloinen asia jos hajuvesi tuoksahtaa pössyttelijälle.

Ei ole mausteita, mutta tarhaneilikassa on kokemukseni mukaan mausteinen tuoksu, jos se on kovin vahvana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi