Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19545)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään Sokoksella minun annettiin ystävällisesti haistella tuoksuja rauhassa, ostan sieltä ylihuomenna valitsemani, mutta tässä vähän tämän päivän naisten tuoksujen testauksia, kiinnostaa tahi ei:
YLS Opium (naisten): maskuliininen, mausteinen, painava. Entisaikain glamouria.
CK Eternity Flame: Opiumin jälkeen tästä on vaikea saada kiinni. Oletettavasti mitäänsanomaton tuoreellakin nenällä. Osittain vesituoksu, davidoffmaisen cool water. Miehelle kevyt partavesi tästä.
Elie Saab Le Parfum in white: Tarjouksessa, muistaakseni noin 25 euroa, ja siihen on varmaan hyvä syy. Ei tässä ole mitään erityistä.
Tresor la Nuit a la Folie: Karkkimainen, vähän toffeeta ja aika paljon feikkivaniljaa. Wunderbaum-osastoa ja nuorten tyttöjen mieleen. Toisaalta miksi ei: miehet tykkäävät varmasti naisesta, joka käyttää tätä.
Femme Prada Intense: Makea kirpeällä jauhekarkkimaisella tavalla. Tulee mieleen ne pyörivät esanssitikkarit lapsuudesta.
Bvlgarin Goldea Roman night: Tätä täytyy tutkia tarkemmin. Selvästi kaikki ei ole sanottu kerralla. Vaatii enemmän aikaa, jotta voi luonnehtia.
Marc Jacobs Perfect: Päivän yllättäjä. Ihanan viaton, raikas, makea ja kirpeä. Punamarjainen ja hedelmäinen. Taustalla kulkee toinen sävel, joka on hieman Lacosten Femmen kaltainen kepeän sitruksinen ja jopa aniksinen. Tämän voisi jopa ostaa.
Prada Candy Night: Melko tuhtiin tekovaniljaan yhdistyy etäinen uimahallin haju.
Eau de Sisley no 2: Nyt ollaan taas laadun äärellä! Pihkainen, mausteinen, voimakas, puinen, varma kuin vuori. En usko että kukaan hyppii sellaisen nenille, joka tätä käyttää. Miehisyysvaroitus.
Bvlgari Tubereuse Mystique: Tarjouksessa, ei hassumpi. Ei vaikuta kovin moniulotteiselta kuitenkaan, se luvattu mystiikka puuttuu.
Kuvailut jää aina epämääräisiksi, kun näin montaa haistelee.
Makuja on tosiaan monia. Minulle Elie Saabin Le Parfum in White on parhaita haistamiani tuoksuja (parfyymejä). Alkuperäisestä en välitä, sillä hunajanuotti pilaa sen. Jos minulla olisi signature scent , Le Parfum in White olisi siihen hyvä ehdokas.
Tämä on hyvä tuoksu, minulla oli vain ongelmana, että se ei omalla ihollani kestänyt ollenkaan. Miten sinulla sen kesto?
Kestää todella kauan, aamulla kun laittaa, vasta illalla alkaa kaivata täydennystä. Sanoisin, että 9-10 tuntia. Minulla on rasvainen iho, lieneekö sillä tekemistä asiassa?
Vaikka tuon tuoksun kanssa on hyvin asiat, ei kaikkien kanssa niin ole. Esim. Estée Lauderin Bronze Goddess Azur kestää peräti puolitoista tuntia enkä enää löydä tuoksua iholta, vaikka kuinka haistelen. Sääli sinänsä, sillä se on kiva kesätuoksu. Viime kesänä meni melkein puoli pulloa, tulevana kesänä varmaan se toinen puoli. :(
Oon tykännyt tosi paljon klassisesta Chanel No.5-tuoksusta, jakaa aika paljon mielipiteitä mutta mulla ihan suurin lemppari.
Käytän lisäksi myös itsetekemääni "seosta", ns "noitaparfyymiä": laitan siihen yleensä hieman ruokaöljyä (pysyy hyvin iholla), sekä eri mausteita ja eteerisiä öljyjä riippuen vuodenajasta. Joulun aikaan olen tykännyt käyttää mausteena kanelia, josta tulee kivan jouluinen tuoksu. Kesäaikaan saatan vaihtaa sen hieman eksoottisempaan juustokuminaan!
Kuulostaa aika erikoiselta, mutta valehtelematta ei edes ole kovin kaukana Chanelin tuoksusta. Tuoksu pysyy myös todella pitkään, kenties johtuu sitten siitä öljypohjasta.
Itse käyttänyt lähinnä hedelmäisiä tuoksuja koska niitä niin moni mies kehunut. Nykyään käytän vanilla freesiaa. Miesten tuoksuista jean paul gaultierin tuoksut saa jalat alta, tunnistaa miehen torson muotoisista pulloista, jotka ovat myös ilo silmälle.
Tuskin olisin nykyiseen mieheeni edes tutustunut ilman tuota tuoksua. Meinasin kahvittelu kutsuun vastata että "olen varattu", koska vaikutti niin ujolta. Mutta tuoksui niin hyvälle että myönnyin. Juhla versiot tuosta tuoksusta ovat olleet oivia lahja ideoita miehelle joka ei käytä koruja, sekä siksi että ilman tuota tuoksua emme edes olisi tutustuneet. Sillä tiellä edelleen jo yli 15 vuotta, rakastan yli kaiken H♥K. Kiitos JPG että tutustuin häneen.
tuoksuttelija kirjoitti:
Oon tykännyt tosi paljon klassisesta Chanel No.5-tuoksusta, jakaa aika paljon mielipiteitä mutta mulla ihan suurin lemppari.
Käytän lisäksi myös itsetekemääni "seosta", ns "noitaparfyymiä": laitan siihen yleensä hieman ruokaöljyä (pysyy hyvin iholla), sekä eri mausteita ja eteerisiä öljyjä riippuen vuodenajasta. Joulun aikaan olen tykännyt käyttää mausteena kanelia, josta tulee kivan jouluinen tuoksu. Kesäaikaan saatan vaihtaa sen hieman eksoottisempaan juustokuminaan!
Kuulostaa aika erikoiselta, mutta valehtelematta ei edes ole kovin kaukana Chanelin tuoksusta. Tuoksu pysyy myös todella pitkään, kenties johtuu sitten siitä öljypohjasta.
Noitaparfyymi, kääntää varmasti miesten päät.
Vierailija kirjoitti:
Päivän tuoksuna Histoires de Parfums 1969. Ensivaikutelma puhdas ilo, jonka aiheuttajaksi epäilen persikkaa. Tuoksun kehittyessä tunsin pientä inhoa ja epävarmuutta ja tasan tarkkaan se on tuo 'white flowers' nuotti, se ja minä emme tule toimeen. Mutta sitten, yhtäkkiä, tuoksu tasapainoittuu. Erotan selvästi ruusun ja mausteet (kardemumma, neilikka). Pohjalla soi patsuli, mutta sekään ei hyökkää eturiviin vaan sekoittuu mukavasti muihin nuotteihin. Tunnistan myös kahvin ja se on herkullinen.
Vihdoin koitti se hetki, että minäkin pääsin testailemaan tätä.
Ensivaikutelma oli sellainen, että en oikein osannut sanoa että pidänkö vaiko en.
Päivän mittaan olen huomannut, että pidän tästä koko ajan enemmän.
Makea, mutta ei liian.
Mausteinen, mutta ei liian.
Vahva, mutta ei liian.
1969 Parfum de Revolte on hyvin tasapainossa.
Mielleyhtymäni limonadiin on vahva. 1969 on miellyttävä ja sopivan herkullinen.
🤎
Ompa ihana ketju :)
Olen vähän arka tuoksujen käyttäjä ja haaveillut aina nimikkotuoksusta.
Nuorena käytin Clavin Kleinin Chokia, joka sopi itselleni kauan. Jossain vaiheessa tuoksu muuttui ihollani kitkeräksi ja jätin sen pois. Tällä hetkellä ainoa jollain tapaa sopineet tuoksut ovat kotikäytössä vapaapäivinä Body Shopin vanilja ja lahjaksi saatu Flower by Kenzo edp, joka menee itselläni on enemmän juhlatilaisuuksiin voimakkuutensa vuoksi.
Mietin, että voisittekohan te täällä tietävämmät auttaa, että mistä päästä voisin lähteä tutustumaan tuoksuihin? Teen avokonttorityötä ja meillä on vahvat tuoksut kiellettyjä, mutta haluaisin omistaa vapaa-ajalleni ns. nimikkotuoksun. DKNY Be Delicious on deodoranttina ainoa, mitä tällä hetkellä olen tuoksuja käyttänyt työelämässä.
Olen urheilullinen, klassisesti pukeutuva kohta 40 vuotias nainen. Harmi, etten osaa sanoa mitään yhtä kaunista kuvausta, kuten aiemmin oli mainittuna "eteerinen", mutta useimmiten kuulen olevani poikkeuksellisen iloinen, jopa epätyypillisen iloinen suomalaiseksi, mutten ole kuitenkaan ekstrovertti eli olen vain nauravainen ja hymyileväinen, mutten räiskyvä. En siis usko, että kovin mausteiset ja myskiset tuoksut olisivat omiani :D Vaatinevat tummemman puvuhan ja mystisemmän jumalattaren kuin itse olen :D
Mitä vinkkejä teillä olisi kokeiltavaksi?
Olen muuten itse sen verran avuton, etten suoraan osaa sanoa, mikä olisi laadukas ja mikä ei. Toivon, että kommentoitte myös sitä ja vertaatte itseni kokeilemia, että mitä ne teille kertovat ja mitä vastaavaa laadukkaampaa ehdottaisitte testattavaksi?
Tuoksut kertovat ihmisestä paljon ja toivoisin löytäväni joskus omani :)
Vierailija kirjoitti:
Nuorena käytin Clavin Kleinin Chokia, joka sopi itselleni kauan. Jossain vaiheessa tuoksu muuttui ihollani kitkeräksi ja jätin sen pois. Tällä hetkellä ainoa jollain tapaa sopineet tuoksut ovat kotikäytössä vapaapäivinä Body Shopin vanilja ja lahjaksi saatu Flower by Kenzo edp, joka menee itselläni on enemmän juhlatilaisuuksiin voimakkuutensa vuoksi.Mietin, että voisittekohan te täällä tietävämmät auttaa, että mistä päästä voisin lähteä tutustumaan tuoksuihin? Teen avokonttorityötä ja meillä on vahvat tuoksut kiellettyjä, mutta haluaisin omistaa vapaa-ajalleni ns. nimikkotuoksun. DKNY Be Delicious on deodoranttina ainoa, mitä tällä hetkellä olen tuoksuja käyttänyt työelämässä.
Olen urheilullinen, klassisesti pukeutuva kohta 40 vuotias nainen. Harmi, etten osaa sanoa mitään yhtä kaunista kuvausta, kuten aiemmin oli mainittuna "eteerinen", mutta useimmiten kuulen olevani poikkeuksellisen iloinen, jopa epätyypillisen iloinen suomalaiseksi, mutten ole kuitenkaan ekstrovertti eli olen vain nauravainen ja hymyileväinen, mutten räiskyvä. En siis usko, että kovin mausteiset ja myskiset tuoksut olisivat omiani :D Vaatinevat tummemman puvuhan ja mystisemmän jumalattaren kuin itse olen :D
Olen muuten itse sen verran avuton, etten suoraan osaa sanoa, mikä olisi laadukas ja mikä ei. Toivon, että kommentoitte myös sitä ja vertaatte itseni kokeilemia, että mitä ne teille kertovat ja mitä vastaavaa laadukkaampaa ehdottaisitte testattavaksi?Tuoksut kertovat ihmisestä paljon ja toivoisin löytäväni joskus omani :)
Moi, luulen että löydät oman tuoksusi vain kokeilemalla. Vaikea neuvoa ihmistä tuntematta, meitä on niin moneksi. Sen verran sanoisin, että kokeile rohkeasti kaikenlaisia tuoksuja - huomaat kyllä pian, millaiset vetoavat ja millaisista et pidä. Itse en lähtisi ollenkaan pelailemaan mielikuvilla. Olen asiallinen, keski-ikäinen introvertti, jonkin verran intellektuelli ja työskentelen asiantuntijana. En todellakaan ole mikään femme fatale-tyyppi. Lempparituoksujani ovat kuitenkin mausteiset, ambraiset, myskiset, ns. itämaiset ja sensuellit tuoksut.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena käytin Clavin Kleinin Chokia, joka sopi itselleni kauan. Jossain vaiheessa tuoksu muuttui ihollani kitkeräksi ja jätin sen pois. Tällä hetkellä ainoa jollain tapaa sopineet tuoksut ovat kotikäytössä vapaapäivinä Body Shopin vanilja ja lahjaksi saatu Flower by Kenzo edp, joka menee itselläni on enemmän juhlatilaisuuksiin voimakkuutensa vuoksi.Mietin, että voisittekohan te täällä tietävämmät auttaa, että mistä päästä voisin lähteä tutustumaan tuoksuihin? Teen avokonttorityötä ja meillä on vahvat tuoksut kiellettyjä, mutta haluaisin omistaa vapaa-ajalleni ns. nimikkotuoksun. DKNY Be Delicious on deodoranttina ainoa, mitä tällä hetkellä olen tuoksuja käyttänyt työelämässä.
Olen muuten itse sen verran avuton, etten suoraan osaa sanoa, mikä olisi laadukas ja mikä ei. Toivon, että kommentoitte myös sitä ja vertaatte itseni kokeilemia, että mitä ne teille kertovat ja mitä vastaavaa laadukkaampaa ehdottaisitte testattavaksi?Tuoksut kertovat ihmisestä paljon ja toivoisin löytäväni joskus omani :)
Hyvä ystävä, kukaan muu ei voi kertoa mistä sinä pidät.
Ehdotan, että etenet näin. Mieti, mistä tuoksuista pidät, ts mitä haistelet mielelläsi. Mitä kukkia, hedelmiä, mausteita, puita, materiaaleja jne. Klikkaa auki fragrantica. Ala etsiskellä tuoksuja, joissa on lempisävyjäsi.
Ja sitten vain tarkistamaan netkauppojen esim Notino ja Aromat tarjontaa ja näytteitä tilaamaan!
Mä sain ekan pulloni näytteestä tutustuen just kotiin. Olin niin tyytyväinen! Se on just sellainen mistä pidän, eikä sitä Suomesta olisi saanut. Mutta aikaa ja vaivaa kysyi, että löysin sen.
Onkohan postiliikenne nyt erikoisen hidasta?
Odotan lähetystä Notinosta ja MoodScentBarista, kestää kauemmin kuin viimeksi.
MSB:iin tein uudenkin tilauksen, koska sinne oli ilmaantunut näytteitä joita olin odottanut.
MSB ei näköjään vastaa @posteihin enkä ole oikein saanut selkoa osaako henkilöstö miten hyvin englantia. Tilausvaiheessa näytteiden lukumäärät lisääntyivät itsestään, niin että kun ihmettelin summaa huomasin että yhtä ja samaa näytettä näkyi olevan tilattuna jopa 5.
Nyt odotan MSB;n vastausta sähköpostiin.
Mikäli sitä ei kuulu, en enää tilaa. Ekan lähetyksen kanssa oli myös sotkua, mutta lopulta sain oman pakettini.
Kirjoitin aiemmin jyrkkiä sanoja ELd'O: 'True Lustista'.
Nyt huomaan sen mitä olen aiemmin epäillytkin: kun kokeilee tuoksua useamman kerran, siitä voi ruveta sittenkin tykkäämään.
Näin on käynyt 'True Lustin' kanssa.
En mä pulloa tilaa sentään, mutta näytteen käytän mielihyvin loppuun.
Minun nuoruuden suosikkituoksuni oli Guccin Accenti. Nuotit (kopioitu) Raspberry, Jasmine, Lily of the valley, Peach, Rose, Sandalwood, Tangerine, Tonka bean, Vanilla. Tämä oli makeahko myskituoksu. En ole enää aikoihin käyttänyt mitään tämän tyyppistä. Mutta selvästi nuottien perusteella tuoksunenä on ollut sama jo silloin.
Olen niin maan perusteellisen tyytyväinen siitä, että opettelin hajuvesien käyttöä 80-luvulla. Silloin tuoksut olivat kestäviä, hienoja, moniulotteisia ja kehittyviä. Kesto oli vähintään 24h.
Joka mutsi opetti tyttärelleen sen tärkeimmän asian: tuoksua suihkautetaan vain vähän. Ja sitä ei lisäillä, vaan sen annetaan kehittyä täyteen kukoistukseensa.
Niinpä en vieläkään osaa lotrata. Tietysti nyt kun tuoksut ovat huonompia ja heikompia, lukuunottamatta joitakin nicheitä, tuoksun heikosti. Mutta parempi niin kuin että olisin kävelevä hajupommi. Rahaakin menisi kamalasti jos kylpisi parfyymeissaan ja suihkuttelisi tunnin välein.
Laitoin äsken tipan ranteeseen 5 ml:n Armanin In Love With Youta. Tämä muistuttaa ihan hirmuisesti jotain hienoa aikuisten hajuvettä, jota sain v. 82 joltain sukulaiselta hänen vajaan pullonsa. Ihan mielettömät fläsärit lapsuuteen ja niihin hetkiin. Vitsit, kun saisi tietää, mikä se hajuvesi oli. Aaargh.
Mutta, hajuvetenä tämä In Love With You on jotenkin.... ehh..miten sen sanoisi...vanhanaikainen? Alkutujaus on iloinen, makeahko. Mutta en pääse irti kahdeksankytluvun fiiliksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Giorgio Armani: Emporio Armani In Love With You (vadelma, hapankirsikka, mustaherukka; wormwood, ruusu, jasmiini; Patsuli)
Alan ymmärtää, miksi monet enthusiastit hylkäävät designerit ja lähtevät seikkailemaan niche-maailmaan.
Designerit ovat kadottaneet kunnianhimonsa.
Tämäkin. Joo-o. Ihan kiva alkusoitto, makea ja miellyttävä. Mutta alkupölähdyksen jälkeen kaikki alkaa hiipua. Wormwood (artemisia) on outo, kukat eivät oikein jaksa tuoksua. Lopun hento patsuli ei saa tätä pysymään kasassa. Heikko esitys.YSL: Black Opium (päärynä, rosepippuri, appelsiininkukka; Kahvi, jasmiini, karvasmanteli, lakritsi; Vanilja, patsuli, seetri, kasmir)
En olisi ostanut, mutta ilmaiseksi sain. Liityn kuoroon, joka sanoo Black Opiumia makeaksi kahviksi. Tarkemmin sanottuna styrox-mukissa myytäväksi kalliiksi latteksi, jossa on reilu tujaus puistattavaa esanssia.
Haluaako joku tuoksua lastenkahville? Tuskin. Näitä on kaupitellaan jatkuvasti nettikirppiksillä näin: "Yhden kerran suihkautettu. Makea kahvituoksu, pullo kaunis, glitteriä. Tarjoa!"
Ottaisi aivoon jos olisin maksanut edes näytteen hinnan.Minäkin palaan reppu selässä nicheiden pariin tutkimusmatkailijan into silmissä. Säälin viimeisiä kivijalkamyyjiä. Tuoksut ovat heikkoja, geneerisiä ja tolkuttoman kalliita, vaikea se on niissä oloissa onnistua myyjänä.
Käyn silti mielelläni vaihtamassa muutaman sanan heidän kanssaan. Joskus voi sitä paitsi vieläkin löytää ihastuttavan designerin.Kyllä monet tuosta Black Opiumista pitävät. Ystäväni ei ole ostanut 15 vuoteen parfyymiä, ihastui tähän ja hankki pullollisen. Joku siinä ihmisiä kiehtoo, on tainnut olla viime vuosina yksi myydyimmistä tuoksuista.
Enkä ottanut nokkiini tästä suorasukaisesta mielipiteestä kun itselläni ei ole tarvetta tämäntyyppiselle tuoksulle mutta en ihmettelisi jos joku närkästyisi.No voi herranduudelis ja elämän kevät!
Jos loukkaantuu kritiikistä joka koskee hajuvettä, lienee parasta karttaa hajuvesiketjua. Jos ei uskalla käyttää muuta kuin sellaista hajuvettä mistä kaikki pitävät, ei voi käyttää mitään hajuvettä.Opettelen muuntamaan sanoiksi tuoksukokemuksen. Oman kokemukseni.
Se ei muuten ole aina helppoa. Mutta yritän
tehdä sen niin täsmällisesti kuin osaan.
Black Opiumin tuoksun sanoittaminen oli
poikkeuksellisen helppoa. Mielikuva oli niin
suora. Totta puhuen olin iloinen että tällä kertaa osasin hyvin. Mulle ei tullut mieleenkään että joku loukkaantuisi sitä.
Eikä kukaan luultavasti loukkaantunutkaan.
Sinä vain kuvittelet niin.
Päinvastoin. Ajattelin että jollekulle saattaa
parhaassa tapauksessa olla hyötyä kuvauksestani. Ainakin minulle tästä tuoksujen sanoittamisesta on iloa ja ammatillista hyötyä, joten varo, tuoksuloukkauksia on luvassa lisää.Luin vielä uudelleen kuvaukseni. Etsin siitä
ilkeyttä, mutten löytänyt. Ei ihme. Mielessäni
ei ollut ilkeyttä kun kirjoitin tekstin. Jos haluaisin, osaisin olla ilkeä. Mutta miksi haluaisin?Ihmiselle joka loukkaantuu muiden kertoessa
henkilökohtaisista kokemuksistaan, esitän pahoittelut. Hänen elämänsä mahtaa olla
raskasta ja mieli usein paha. Hänellä on ehkä
rikottu itsetunto ja terapiasta voisi olla apua.
Tuliko taas loukkaus?En ole edes epäkohtelias möllykkä, joka ei tule toimeen kenenkään kanssa. Olen saanut
hyvän kotikasvatuksen, tehnyt monenlaisia asiakaspalvelutöitä. Olen niissä hyvä ja nautin niistä, koska olen sosiaalinen ja sovitteleva. En riitaisa. Taas päinvastoin. Usein mut kutsutaan
paikalle ratkaisemaan ihmisten välisiä ristiriitoja, koska on huomattu, että olen oikeudenmukainen hyvä rakentamaan ratkaisun sinne missä on ongelma ja skismaa.Mutta sinulla on oikeus kokemukseesi ja sen ilmaisemiseen. Jos sait mielesi keventymään, niin hyvä. Mutta minua et pannut aisoihin.
Jatkan hajuvesien kokeilemista ja havaintojeni julkaisemista.Tuossa joku kyseli, että millainen on ylimielinen kirjoitus tällä palstalla niin ylläoleva hyvä esimerkki. Kuten hänen aikaisempikin kirjoituksensa.
Minusta hänen tekstinsä oli mielenkiintoisempi, paremmin kirjoitettu ja paremmin ketjuun sopiva kuin sinun. Enkä näe ylimielisyyttä tuossa, että puolustaa kantaansa.
Aivan. Kannattaako noita vanhoja sanasotia taas linkitellä kun ketään ei kiinnosta. Yritä päästä asian yli.
Näköjään kannattaa, kun sinäkin jaksoit reagoida. Etkä päässyt asian yli.
Vierailija kirjoitti:
Odotan lähetystä Notinosta ja MoodScentBarista, kestää kauemmin kuin viimeksi.MSB:iin tein uudenkin tilauksen, koska sinne oli ilmaantunut näytteitä joita olin odottanut.
MSB ei näköjään vastaa @posteihin enkä ole oikein saanut selkoa osaako henkilöstö miten hyvin englantia. Tilausvaiheessa näytteiden lukumäärät lisääntyivät itsestään, niin että kun ihmettelin summaa huomasin että yhtä ja samaa näytettä näkyi olevan tilattuna jopa 5.Nyt odotan MSB;n vastausta sähköpostiin.
Mikäli sitä ei kuulu, en enää tilaa. Ekan lähetyksen kanssa oli myös sotkua, mutta lopulta sain oman pakettini.
Eikös lehdessä ollut pari päivää sitten juttua, että ainakin PostNord on ihan jumissa lähetysmäärien kanssa? Tilanne taisi olla heillä jopa pahempi kuin jouluruuhkien aikaan.
Toivottavasti saat pian tilauksesi! Mä oon tilannut MSB:sta vaan kerran, mutta kaikki sujui silloin ongelmitta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotan lähetystä Notinosta ja MoodScentBarista, kestää kauemmin kuin viimeksi.MSB:iin tein uudenkin tilauksen, koska sinne oli ilmaantunut näytteitä joita olin odottanut.
MSB ei näköjään vastaa @posteihin enkä ole oikein saanut selkoa osaako henkilöstö miten hyvin englantia. Tilausvaiheessa näytteiden lukumäärät lisääntyivät itsestään, niin että kun ihmettelin summaa huomasin että yhtä ja samaa näytettä näkyi olevan tilattuna jopa 5.Nyt odotan MSB;n vastausta sähköpostiin.
Mikäli sitä ei kuulu, en enää tilaa. Ekan lähetyksen kanssa oli myös sotkua, mutta lopulta sain oman pakettini.Eikös lehdessä ollut pari päivää sitten juttua, että ainakin PostNord on ihan jumissa lähetysmäärien kanssa? Tilanne taisi olla heillä jopa pahempi kuin jouluruuhkien aikaan.
Toivottavasti saat pian tilauksesi! Mä oon tilannut MSB:sta vaan kerran, mutta kaikki sujui silloin ongelmitta :)
No nyt sain tilauksen tehtyä.
Eli nyt on msb:ssa 2 tilausta sisällä.
Tähän loppuu nyt meitsin näytteiden keräys. Nyt riittää. Vuodeksi ainakin.
Olen hajusteyliherkkä, miettikää sitä kun seuraavan kerran
laitatte parfyymiä.
Rauski kirjoitti:
Olen hajusteyliherkkä, miettikää sitä kun seuraavan kerran
laitatte parfyymiä.
En tunne ketään rauskia, sorry.
SOTD Atelier Colognen Clémentine California. Sitrushedelmiä ja katajanmarjaa, lopputuoksussa sypressiä ja vetiveriä. Tämä on unisextuoksu, mutta minun nenässäni viettää aavistuksen verran maskuliinisen suuntaan. Mikä ei ole paha asia, hyvä ja raikas tuoksuhan tämä on.
Juu juu, ei ne Fazerin suklaatkaan ole huonommiksi muuttuneet vaikka osa raaka-aineista onkin vaihdettu halvempiin. Luulette vaan, asiantuntijatkin ovat sanoneet että samalta maistuu... Makuaistinne on muuttunut koska muisti heikentynyt, raudan puute, vaihdevuodet tms.
(Ja tämä oli sarkasmia jos joku nyt ei olisi sitä huomannut).