Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19320)

Vierailija
7821/19320 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksuja on kertynyt garderoobiksi johon olen tyytyväinen. Vaikka uudet houkuttaa tavallaan aina niin lohdutuksen sana jos joku kärvistelee runsauden päättymättömältä tuntuvassa tuskassa, maaliin on mahdollista päästä. Sellaiseen tilanteeseen jossa on joka tilanteeseen ja moodiin sopiva tuoksu olemassa. Mulla riitti n.20, jollain toisella se on joku muu määrää.

Ja kuitenkin ensi kesäksi kesäkausituoksua kaipailen. Tietenkin.

Vierailija
7822/19320 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kuvailisitte tuoksua jota mielessänne haette/odotatte juuri tälle nimenomaiselle tulevalle kevät-kesälle? Millainen se olisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7823/19320 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Florabotanica on loppu, tai loppumassa.

sitä on tarjouksessa joka puodissa.

Joten ostin sokkona. Kannabis epäilyttää, mutta sinne läks tilaus.

Taas joku Niche-snobi

Vierailija
7824/19320 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasvainen iho ehkä vaikuttaa siihen, että haju ei pysy.

Myös ihon pH arvo vaikuttaa. Esim: makeat tuoksut muuttuu ällön härskiintyneiksi emäksiseen menevällä iholla kun taas sitruksiset aromaattiset tuoksut menee oudon pistäviksi happamaan menevällä iholla.

Vierailija
7825/19320 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys Aus Liebe Zum Duft -kaupasta: saatteko siellä tuoksut hinnan mukaan järjestykseen? Minulla ne eivät suostu menemään oikein vaan yhtäkkiä huomasin siirtyneeni sadan euron tuoksuista 400 euron luksuspulloihin. Ja sitten taas 80 euroon.. tykkään selata hinnan mukaan ja bongailla edullisia lemppareita, tuolla en saa sitä onnistumaan.

Nyt kun pääsin valittamaan niin Notinolla puolestaan en saa esim. näytelistaa uusimmat-järjestykseen mikä on sekin todella ärsyttävää.

Ei sorttaa hintojen mukaan minulla millään selaimella :( Välillä hyppää takaisin saksan kieleen englannista, vaikka osaan jonkin verran saksaa niin silti haluaisin pysyä yhdessä kielessä ja mielellään siinä jota osaan paremmin eli enkussa. Uutiskirjeensäkin tulevat saksaksi ainakin minulla, entä teillä?

Hakutoiminto aika huono myös. Sitten siinä ruudulla vääntää usein pitkään sellainen ärsyttävä lainemainen juttu joka aiheuttaa ainakin minulla päänsärkyä. Taitaa olla oletus eikä mikään mikä pyörii vain hakujen aikana.

Eikä tuolta saa enää läheskään kaikista tuoksuista ostettua näytteitäkään. Osalla näytteistä aika kovat hinnat, 11-18 euroa kappale.

Maison de la Vanillea ostin, ison Tahitin koska se on ollut vuosia vaniljasuosikkini ja käy hyvin yhteen ihoni kanssa, ja lisäksi näytteet niistä muista koska en enää muistanut millaisia ne olivat. Mielestäni nämä ovat paljon laadukkaampia ja aidon vaniljaisia kuin esimerkiksi CSP äitelät, keinotekoisiksi nykyään tehdyt vaniljasokeriset tuoksut, joista Vanille Coco (vaniljaa, kookosmaitoa, banaania, heliotrooppia) on ainoa jota enää joten kuten siedän joka tuoksuu niistä kaikista luonnollisimmalta eikä vaniljasokerilta ja siirapilta. Harmittaa kun tuoksuja "halvennetaan" ajan myötä ja niillä pyritään vain tekemään voittoa.

Notinossa ja Ausliebezumduftissa minua ärsyttää myös ne toivelistat, koska niitä pitää klikkailla jatkuvasti pidemmiksi ja pidemmiksi, ja kun käyt tarkastelemassa jotain tuoksua, niin se pomppaa takaisin sellaiseen suppeaan tilaan että pitää alkaa taas lataamaan että "näytä lisää". Olen kokeillut tuotakin eri selaimilla molemmissa mutta yhtä typerä.

Vierailija
7826/19320 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä lähti nyt sitten kuitenkin tilaus myös Notinolle. Florabotanica sekä muutama muu...

Nyt on sen verran keväisiä tuoksuja kasassa että ei tarvitse tilailla mitään pitkään toviin........ tai niin ainakin yritän.

Vierailija
7827/19320 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aromatin paketti on matkalla, Notinoa viimeistellään. Ostosummat kasvavat. Kas kas

Tämä peli ei vetele. Alan pitää kirjaa ostoista. Toisessa kupissa onneksi halpaa peruskosmetiikkaa, mikä tasaa tilejä.

Kahden kk:n ajan pidän kirjaa. Mukaan myös kaikki mitä ostan Suomesta.

Palaan raportoimaan tulokset.

Vierailija
7828/19320 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täältä lähti nyt sitten kuitenkin tilaus myös Notinolle. Florabotanica sekä muutama muu...

Nyt on sen verran keväisiä tuoksuja kasassa että ei tarvitse tilailla mitään pitkään toviin........ tai niin ainakin yritän.

No niin, nyt on jo sitten ainakin kolmelle tulossa Florabotanica, mielenkiintoista kuulla kommentteja.

Vierailija
7829/19320 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sit me analysoidaan hartaasti, jookosta?

Oliksullakk sokko?

Muutama muu tulossa tosiaa juu😁😂

Vierailija
7830/19320 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testissä Aromatin näytteistä Ariana Granden suht uusi tuoksu REM. Minulla on ainoastaan häneltä Cloud, josta tykkään, ja ajattelin kokeilla jotain muutakin. Erittäin yllättävää, REM tuoksuu hyvin paljon Cloudilta, sama BR 540 viba. Ainoa ero on, että REM:issä alkutuoksu on minttuisen mentholinen. Pidin siitä, mutta minttuisuus katosi hyvin pian ja jäljelle jäi Cloud-klooni.

Vierailija
7831/19320 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on todennäköisempää:

a) tuoksuista tehdään feikkiversioita, jotka eivät vastaa alkuperäisiä ja tuoksuja myydään nettikaupoissa ja myymälöissä

b) tuoksuja väärennetään tunnettujen merkkien, design-talojen ym toimesta ja asiakkaita huijataan valmistamalla erilaisia näytteitä kuin mitä itse tuoksu on

Jälkimmäistä ei ole tietääkseni koskaan todennettu, vaikka tuoksut voisi analysoida kemiallisesti tai vaikka konsultoiden ns. parfyymineniä. Yksikään media tai toimittaja ei ole paljastanut tällaista, eikä missään tehtaassa tai valmistusprosessissa kukaan ole vuotanut asiaa.

Vierailija
7832/19320 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Florabotanica on loppu, tai loppumassa.

sitä on tarjouksessa joka puodissa.

Joten ostin sokkona. Kannabis epäilyttää, mutta sinne läks tilaus.

Taas joku Niche-snobi

Missä muissa puodeissa oli tarjouksessa kuin Notinossa? Minä en muualta löytänyt kummoisia tarjouksia, Notinolta tilasin.

Vierailija
7833/19320 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasvainen iho ehkä vaikuttaa siihen, että haju ei pysy.

Mulla se on päinvastoin. Iho on erittäin rasvainen, ja tuoksu nimenomaan pysyy ja kestää.   

Vierailija
7834/19320 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

a) tuoksuista tehdään feikkiversioita, jotka eivät vastaa alkuperäisiä ja tuoksuja myydään nettikaupoissa ja myymälöissä

b) tuoksuja väärennetään tunnettujen merkkien, design-talojen ym toimesta ja asiakkaita huijataan valmistamalla erilaisia näytteitä kuin mitä itse tuoksu on

Jälkimmäistä ei ole tietääkseni koskaan todennettu, vaikka tuoksut voisi analysoida kemiallisesti tai vaikka konsultoiden ns. parfyymineniä. Yksikään media tai toimittaja ei ole paljastanut tällaista, eikä missään tehtaassa tai valmistusprosessissa kukaan ole vuotanut asiaa.

Tästä olen varma: tutut tuoksut tehdään usein nykyään laimeampina versioina, jotta hajustetta menisi enemmän ja uusi pullo pitäisi ostaa nopeammin.

Vierailija
7835/19320 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä olen varma: tutut tuoksut tehdään usein nykyään laimeampina versioina, jotta hajustetta menisi enemmän ja uusi pullo pitäisi ostaa nopeammin.

Reformulointi ja tuoksumuodin muutokset ovat varmasti totta, mutta kyse on eri asiasta. Se, että tunnettu merkki tekisi näytetuoksun erilaiseksi kuin isoissa pulloissa myytävä kuulostaa epätodennäköiseltä. Ja kuluttajien harhaanjohtamiselta ja aika vaaralliselta markkinointistrategialta.

Vierailija
7836/19320 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuoksu tuntuu liian kevyeltä edt-versiona niin kannattaa hankkia parfyymia. Itselläni on päinvastainen tilanne, haluan kevyempiä tuoksuja ja ostan hyvän hajuveden usein esim. hiusversiona.

Vierailija
7837/19320 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille, kirjoitan tänne ensimmäistä kertaa.

Kun täällä tuntuu olevan tietoa niin kysyisin miesten partavesistä neuvoa. Pikaisesti selailin parikymmentä sivua enkä huomannut juurikaan miesten tuoksuista mitään. Lyhyesti, mikä olisi hyvä lisäys minun vaatimattomaan 5 pullon kokoelmaan? Tällä hetkellä käytän eniten Diorin Sauvagea ja Armanin Profondoa. Lisäksi löytyy Gaultier Le Male, Guerlan Ideal Cologne ja Davidoff Coolwater. En ole poikanen enää, tosin en ihan vielä pappakaan =) Kiitos jo etukäteen kaikille.  

Vierailija
7838/19320 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervehdys kaikille, kirjoitan tänne ensimmäistä kertaa.

Kun täällä tuntuu olevan tietoa niin kysyisin miesten partavesistä neuvoa. Pikaisesti selailin parikymmentä sivua enkä huomannut juurikaan miesten tuoksuista mitään. Lyhyesti, mikä olisi hyvä lisäys minun vaatimattomaan 5 pullon kokoelmaan? Tällä hetkellä käytän eniten Diorin Sauvagea ja Armanin Profondoa. Lisäksi löytyy Gaultier Le Male, Guerlan Ideal Cologne ja Davidoff Coolwater. En ole poikanen enää, tosin en ihan vielä pappakaan =) Kiitos jo etukäteen kaikille.  

Mieheni tuoksuista löytyvä Pradan Infusion d’Homme on niin ihana, että lainaan sitä joskus itselleni. Kokeile sitä jossain kaupassa.

Vierailija
7839/19320 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin tuoksun reformulointia, en sitä, että se olisi eri tuoksu näytepullossa ja varsinaisessa ostettavassa pullossa. Eli tuoksut reformuloidaan kevyemmiksi.

Vierailija
7840/19320 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kuvailisitte tuoksua jota mielessänne haette/odotatte juuri tälle nimenomaiselle tulevalle kevät-kesälle? Millainen se olisi?

Mä haluaisin iloa kesään ja edes tuoksumaailmassa leikkiä, että kaikki on ok. Olen vanha escadan kausituoksujen ystävä, ja haistamatta jo suunnittelen tilaavani tämän viimeisimmän Escadan verkkokaupasta. Jos se on sitä, mitä tässä ketjussa aiemmin jotkut kommentoivat. Tunnelmia huolettomista, kuumista kesäöistä. Samba soi jossain kaukana ja itse siemailen kookosjuomaa rannalla. Kesätuuli puhaltaa lempeästi. Merivesikin on lämmintä.