Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19320)

Vierailija
7801/19320 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku Niche-snobi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos sinulle, joka vinkkasit että Aromat myy Guerlainin Aqua Allegoria -sarjasta näytteitä <3

Taidanpa pistää tilauksen sinne.

Myös tuo Florabotanica alkoi kiinnostaa. Onkohan siinä liikaa ruusua. Sellainen tuoreen, aidon ruusun tuoksu on ihana, mutta monet ruusuhajusteet ja -hajuvedet aiheuttavat mulle(kin) jostain syystä pahoinvointia. Aina vähän riskaabelia ruusujen testailu tämän takia.

Florabotanica kiinnostaa muakin. Mutta kannabis epäilyttää. Otan silti näytteen, jos tulee vastaan. Balenciaga, niinhän?

Florabotanica on ollut käytetyin tuoksuni jo kauan. Omalla iholla se on lähinnä vihreä. Kaikkien aikojen ihanin pullo :)

Vierailija
7802/19320 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos sinulle, joka vinkkasit että Aromat myy Guerlainin Aqua Allegoria -sarjasta näytteitä <3

Myös tuo Florabotanica alkoi kiinnostaa. Onkohan siinä liikaa ruusua. Sellainen tuoreen, aidon ruusun tuoksu on ihana, mutta monet ruusuhajusteet ja -hajuvedet aiheuttavat mulle(kin) jostain syystä pahoinvointia. Aina vähän riskaabelia ruusujen testailu tämän takia.

Ole hyvä. :) Se olin minä, se puskahippi ja myös ruusuongelmainen matonpesijä. Olisin myös kiinnostunut Florabotanicasta - moni on kuvannut sitä enemmän vihreäksi kuin ruusuiseksi. Siitäkin löytyy näyte Aromatista. Jos se päätyy koriisi, kerrothan täällä, kuinka sen kanssa meni? Itse odottelen Notinon alenäytteitä, ei parane edes vilkaista Aromatin suuntaan...

Mä voin tulla pesemään sun matot, jos ne tuoksuu ruusulle 🌹🌿💓😂👍😁😁

Kiitos tarjouksesta, eivät tuoksu enää. Lähellä on itsepalvelupesula matonpesukoneella, on muuten loistokeksintö. Opin tuosta episodista sen, että jos kävelee tuoksupilven läpi, se kannattaa tehdä matottomassa tilassa. Olen sittemmin supsauttanut riskaabelit kylppärissä. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7803/19320 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kymmenen vuotta sitten Ardenin Green Tea-tuoksua ja vartalovoidetta mukana etelän lomalla. Oli tosi kuuma, ja siellä se oli ihanan raikas ja virkistävä.

Koti-Suomessa sitten jotenkin pistävä, en osannut käyttää kuin kovalla helteellä. Mutta kestävä tuoksu se oli edullisesta hinnastaan huolimatta, ehkä se vartalovoide tehosti tuoksua. Oli hyvänlaatuinen voide.

Hobby Hall ei myy feikkejä. Voi olla, että nämä Green Tea-tuoksut ovat nykyään reformuloitu ja laimeampia? tämä siis kommenttina sille, joka koki, että eivät kestä iholla.

Sukulaiseni osti sitä Green tea Pomegranate-tuoksua ja hänkin otti vartalovoiteen mukaan, olivat tosi edulliset. Tuoksu kuulemma kestää hyvin.

Nämä ovat joskus aika henkilökohtaisia, itselläni kestää yleensä kauan ja tuoksuu voimakkaasti sellaisetkin, joista aika moni muu kokee, että liian laimeita.

Vierailija
7804/19320 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas joku Niche-snobi iskee jälleen.

Giorgio Armani: Emporio Armani In Love With You. Ilmainen näyte (muistithan ottaa verenpainelääkkeesi😉).

Kirpeä, miellyttävä, iloinen tuoksu. Tunnistan ruusun, jasmiinin ja kirsikan. Yllätyn kun mukana on wormwood; luulin etten tykkää siitä.

Viimeinenkin häivähdys on poissa 2h.

Miltä tuo wormwood edes tuoksuu.? Minulla on Burberryn Body Tender ja siinä on tuota kyseistä. Tuossa Body Tenderissä on mielestäni alussa joku häivähdys josta en pidä.

Vierailija
7805/19320 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli kymmenen vuotta sitten Ardenin Green Tea-tuoksua ja vartalovoidetta mukana etelän lomalla. Oli tosi kuuma, ja siellä se oli ihanan raikas ja virkistävä.

Koti-Suomessa sitten jotenkin pistävä, en osannut käyttää kuin kovalla helteellä. Mutta kestävä tuoksu se oli edullisesta hinnastaan huolimatta, ehkä se vartalovoide tehosti tuoksua. Oli hyvänlaatuinen voide.

Hobby Hall ei myy feikkejä. Voi olla, että nämä Green Tea-tuoksut ovat nykyään reformuloitu ja laimeampia? tämä siis kommenttina sille, joka koki, että eivät kestä iholla.

Sukulaiseni osti sitä Green tea Pomegranate-tuoksua ja hänkin otti vartalovoiteen mukaan, olivat tosi edulliset. Tuoksu kuulemma kestää hyvin.

Nämä ovat joskus aika henkilökohtaisia, itselläni kestää yleensä kauan ja tuoksuu voimakkaasti sellaisetkin, joista aika moni muu kokee, että liian laimeita.

Minulla on näitä muutama pullo ja laitan esille kun/jos kesäkuumuus tulee. Käytän vartalosprayn tapaan ja suihkautan lisää joskus ohikävellessäni. Nämä ovat perheen naisten yhteiskäytössä ja joskus raikastan niillä aurinkotuolien pehmusteita. Käytän siis runsaalla kädellä enkä vaali aarteena.

Vierailija
7806/19320 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki toki se on hyvä kaikille hyväntuoksuisille mummoille, ei millään pahalla tietenkään. Oma hipiä ei sovellu kalliille tuoksuille niin sitten mennään näillä halpiksilla ja kukin tasonsa mukaan :)

Pitänee selvittää että mikä tuon aiheuttaa, todennäköisesti se on joku ainesosa mutta en usko että myski koska joissain tuoksuissa oleva myski ei sitä samaa aiheuta. Ehkä hedelmäisyys tms.  La riven tuoksut ovat mulle siis uusi löytö ja niiden kanssa hassutellessa on menneet viime viikot.

Toki hyllystä löytyy Guerlainilta pari muuta ja Teazurra joka oli  vaihteeksi viimekesänä ahkerasti käytössä ja Lady Million jossa myös oli pari vuotta sitten samankaltainen mummohajuefektiä aiheuttanut ominaisuus, jätin tuoksun hyllyyn pariksi vuodeksi ja viime kesänä sekin tuntui yllättävästi toimivan.  Ilmeisesti tuoksukokeilut täytyy ajoittaa tarkasti vuodenaikojen mukaan.

Vierailija
7807/19320 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks mä en saa Notinon alekoodia käyttöön?

Luulin että se tarjoutuu jossain vaiheessa, mut ei.

Vierailija
7808/19320 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas joku Niche-snobi iskee jälleen.

Giorgio Armani: Emporio Armani In Love With You. Ilmainen näyte (muistithan ottaa verenpainelääkkeesi😉).

Kirpeä, miellyttävä, iloinen tuoksu. Tunnistan ruusun, jasmiinin ja kirsikan. Yllätyn kun mukana on wormwood; luulin etten tykkää siitä.

Viimeinenkin häivähdys on poissa 2h.

Miltä tuo wormwood edes tuoksuu.? Minulla on Burberryn Body Tender ja siinä on tuota kyseistä. Tuossa Body Tenderissä on mielestäni alussa joku häivähdys josta en pidä.

Jotenkin pahalta. Jos on ollut yksi vieras aines ja ollut paha haju, se on ollut just se.

Vierailija
7809/19320 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valentino Donna born in Roma.

Ilmainen näyte. Sokerista vadelmaa, jotain kukkia. Ihan miellyttävä, mutta kesto 1h.

Ostaako joku näitä oikeasti?

Juuri kirjoitettiin ylimielisestä asenteesta, niin tässä nyt näyte siitä. Tuo vika kysymys. Vastaan, että ostaa. Näyte ei välttämättä anna tuoksun kestosta realistista kuvaa, on usein laimeampi.

itselläni on tuosta Donna-sarjasta se uusin, Yellow Dreams, ja kestää kyllä koko päivän.

Mitä kirjoittaja mahtoi tarkoittaa sanalla 'näitä'? Valentinon tuoksuja? Design-tuoksuja?

Hieman laajennan nyt tätä tajuntaa: ihmiset voivat etsiä eri asioita tuoksuista. Kaikki eivät etsi erikoisia, vahvoja indie- tai niche-kokemuksia, vaan esim omiin tunnetiloihin, vuodenaikoihin, eri tilanteisiin sopivia tuoksuja, joiden kanssa on helppo liikkua ihmisten joukossa, tai sitten vain kotona nauttia olosta. Onneksi on suuret valikoimat kaikenlaista, mutta toisten mieltymysten mollaaminen on typerää. 

Samaa mieltä. Joka tuoksulle on faninsa ja ostajansa, miksi mollata muita? Mielestäni on ihan ok kuvailla ja arvioida elävästi kritisoiden tuoksua josta ei pidä, mutta samalla ei tarvitse haukkua tuoksun ystäviä.

Olen eri kuin tuo alkuperäinen kirjoittaja. Minusta tässä ei kritisoitu ketään (ei tuoksun käyttäjää, ostajaa tai muitakaan) sanottiin että tuoksu on jopa ihan miellyttävä. Mutta... että tuoksu kesti vain tunnin jonka takia sitä ei kannattaisi ostaa. Älkää nyt lukeko liikaa rivien välistä ja vetäkö hernettä nenään ihan turhasta.

Mukavaa kun ymmärsit minut, ja kiitos että myös kirjoitit sen! 🌹🌿

Ole hyvä.

Itselleni kävi sama tilattuani Hobby Hallista E.Ardenin tuoksuja joiden kesto oli vain 1-2 tuntia. Heti joku tällä palstalla tuosta kerrottuani oli kommentoimassa että kuinka joku (=minä) kuvitteleekin saavansa hyvää halvalla. No olihan siinä eroa kun tämä HH:n EdP (!) kesti pari tuntia ja sama tuoksu aikaisemmin laivalta ostettu EdT (!) kesti koko työpäivän ja tunsin sen vielä illallakin. Eli jotain muutoksiahan näissä on kestossa täytynyt tapahtua viime vuosina mutta pakko se on itse kokeilla ja todeta koska pullon kyljessä ei kestoaikaa lue. Lisäksi se voi riippua ihotyypistä tai haistelijan hajuaistista. Hankala välillä kirjoittaa ettei tule väärin ymmärretyksi, toivottavasti nyt kuitenkin ymmärrätte mitä tässä yritän selittää ja samoilla jäljillä oletin tuon aiemmankin kannanoton olevan. Eli tiivistettynä: olisin jättänyt HH:n tuoksut tilaamatta jos olisin etukäteen tiennyt niiden heikon keston.

Liityn keskusteluunne arvaamalla, että tuossa tapauksessa veikkaisin syyksi sitä, että sinulle on lähetetty feikkituoksu. HH oli ennen suomalainen kauppa, mutta en ole enää edes selvillä mihin se nyt viimeksi myytiin. En ole tilannut sieltä, enkä aio.

En usko feikkiyteen. Tilasin hiljan EA:ta HH:sta.

Tarkistin pullon perusteellisesti ja aidoksi hyväksyin. EA on halpa merkki, joten ei siltä voi vaatia suuria. Sitä paitsi nykyiset EdT:t kestävät vain 1-3 tuntia. Jos joku kestää pidempään, se on plussaa.

Tällä palstalla on kyllä useampi todennut, että hinta ei todellakaan takaa laadukasta hajuvettä ja että moni halpis on mitä parhain hajuvesi.

Vierailija
7810/19320 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluruoho ei iske täälläkään, antaa just sen pienen epämiellyttävän nyanssin Body Tenderiin, joka muuten on ihana tuoksu.

Vierailija
7811/19320 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Florabotanica kiinnostaa muakin. Mutta kannabis epäilyttää. Otan silti näytteen, jos tulee vastaan. Balenciaga, niinhän?

Florabotanica on ollut käytetyin tuoksuni jo kauan. Omalla iholla se on lähinnä vihreä. Kaikkien aikojen ihanin pullo :)

No mä just pläräsin fragrantican: muistuttaa kuulemma kasvitieteellisen puutarhan tuoksua. Silloin lähti sokkotilaus menemään!

Vierailija
7812/19320 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvainen iho ehkä vaikuttaa siihen, että haju ei pysy.

Vierailija
7813/19320 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin rakastuin Lancomen Idoleen tänä talvena. Kerrassaan ihana ruusutuoksu.

Vierailija
7814/19320 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Budjettituoksuttelijana olen todennut La Rive merkin kopiotuoksujen olevan loistavia juurikin siksi että tuoksu pysyy koko ajan samana ilman että "hajut muuttuvat" toisin sanoen alkutuoksut, sydäntuoksut ja pohjatuoksut  eivät kerrostu ja täten se pohjalle jäävä ikävä mummonhaju jää muodostumatta joka usein näissä kalliimmissa parfyymeissa omalle iholle tuppaa tulemaan ennenpitkää.

Hyllyssä on Pearl, Queen of Life, Touch of Woman, In ja Aqua Bella. Lempparit Pearl keveyden ja raikkauden vuoksi silloin kun ei saisi tuoksua miltään ja Touch of Woman on aivan ihanan makea hattara :)

"Mummonhaju".... ?

Se haju joka jää iholle ja vaatteisiin päivän päätteeksi näissä pysyvemmissä parfyymeissa. Esimerkiksi tälläinen ikävä yllätyshaju paljastui Ange Ou Demon La Secret tuoksussa, työpäivän ajan oli hieno ja kevyt tuoksu ja sitten illalla harrastuksista tullessa (uimasta) ihmettelin että mikä kammotus leijuu työvaatteessa. Se haju ei lähde kuin pesemällä pois. La Rivet on niin kevyitä että haihtuvat iholta ja huoletta voi lisäillä. 

Minulla on Ange Ou Demon Le Secret, enkä ole todellakaan huomannut vaatteissa mitään mummohajua. Sama tuoksu kuin iholle suihkautettuna, tuoksuu seuraavana päivänä vaatteessa. On minulla muutama Riven tuoksutkin, mutta en niitä ole paljoakaan käyttänyt.

Ehkä se mummohaju tuleekin.. itse mummosta?

Vai vielä mummohaju. Sama kuin sanoisi "naisen haju" tai "miehen haju". Ei ihminen lakkaa olemasta yksilö, vaikka hän olisi mummu. Jotkut mummit tuoksuvat pullalle, jotkut kalliille hajuvesille. Minun edesmennyt mummani tuoksui tervalle ja navetalle. Siinä teille mummohajua. 🙂

Vierailija
7815/19320 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Cacharel Noa hyvä vai reform piloille?

Vierailija
7816/19320 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hulluruoho ei iske täälläkään, antaa just sen pienen epämiellyttävän nyanssin Body Tenderiin, joka muuten on ihana tuoksu.

Ihmettelen vilpittömästi, mistä syystä alapeukut. Tuolla aiemmin puhuttiin tästä nuotista, ja komppasin, että en pidä siitä. Minusta Burberry Body Tender olisi parempi ilman sitä, onneksi se ei jää sydäntuoksuun voimakkaana.

Vierailija
7817/19320 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Cacharel Noa hyvä vai reform piloille?

Hyvä tuoksu, mutta ei kestä kovin kauan. Muutamassa tunnissa muuttuu niin hennoksi, että nenä kiinni ihossa voit haistaa. Reformuloitu ”laihaksi”. On hyvä käyttää missä vain, kun ei varmasti tukahduta ketään.

Vierailija
7818/19320 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ja True Lustin tiet eroavat. Viimeiset häivähdykset iholla. 

True Lustissa tuoksuvat meikit, ehkä huulipuna enemmän kuin himo. Kaunis tämä on kyllä, orvokkia, ruusua, jasmiinia ja mokkaa. 

Pohjalta löytyy sama vihreää, aavistuksen metallista tuoksua mitä on monessa ELdOssa. 

Jos Penhaligonsin Iris Prima häipyy iholta liian nopeasti, niin kannattaa testata True Lust.

Iris Primassa nousee esille enemmän mokka, True Lustissa huulipuna, mutta yhteisiä elementtejä näissä on.

https://www.fragrantica.com/perfume/Etat-Libre-d-Orange/True-Lust-Rayon…

En jää kaipaamaan suurella haikeudella vaan kiitän kokemuksesta. Odotan mielenkiinnolla seuraavaa kohtaamistani ELdO:n kanssa. 

Vierailija
7819/19320 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksuna Histoires de Parfums 1969. Ensivaikutelma puhdas ilo, jonka aiheuttajaksi epäilen persikkaa. Tuoksun kehittyessä tunsin pientä inhoa ja epävarmuutta ja tasan tarkkaan se on tuo 'white flowers' nuotti, se ja minä emme tule toimeen. Mutta sitten, yhtäkkiä, tuoksu tasapainoittuu. Erotan selvästi ruusun ja mausteet (kardemumma, neilikka). Pohjalla soi patsuli, mutta sekään ei hyökkää eturiviin vaan sekoittuu mukavasti muihin nuotteihin. Tunnistan myös kahvin ja se on herkullinen.

Jos tälle pitäisi löytää ajankohta historiasta niin sijoittaisin sen 1970-luvulle, nimestä huolimatta. Voisin kuvitella Stevie Nicksin käyttävän tätä tuoksua. Hyvin kelpo ja käytettävä, sellainen vähän villin noitanaisen tuoksu :)

Vierailija
7820/19320 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen vilpittömästi, mistä syystä alapeukut. Tuolla aiemmin puhuttiin tästä nuotista, ja komppasin, että en pidä siitä. Minusta Burberry Body Tender olisi parempi ilman sitä, onneksi se ei jää sydäntuoksuun voimakkaana.

Ei kannata kiinnittää liikaa huomiota noihin peukutuksiin. Täällä jotkut alapeukuttavat tahallaan viestejä, näyttää Mennen-mieskin taas olevan aktiivisena.