Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19315)
Vierailija kirjoitti:
Hei! Onko kellään antaa ehdotusta naisten parfyymista, joka olisi raikas, hieman sporttinen, vähän sellainen miesten suihkugeelin tuoksuinen? Ei liian maskuliininen, mutta ei mikään makea kukkaistuoksukaan. Hintahaarukka yltää 50 euroon asti. Heittäkää ehdotuksia, niin voin käydä testaamassa (jos maskin läpi noita haistaa...)
Biothermin l’eau. En ehkä sanoisi miesten suihkugeeliksi mutta raikas ja ripaus sporttisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Löysin upean tuoksun, miten olenkaan voinut ingnoorata tätä kaikki nämä vuodet. Sarah Jessica Parkerin Lovely! Olen pitänyt sitä jotenkin tylsänä myskituoksuna, en ole edes viitsinyt kokeilla. Nyt tilasin Notinolta 10 ml pakkauksen ilman suurempia odotuksia, kun oli niin edullinen. Ja wow, mikä yllätys.
En edes ole mikään myskituoksujen ylin ystävä, minulla on kyllä Narciso Rodriguezin For Her Edt, mutta en ole oikein päässyt siihenkään hypeen mukaan ja tuoksu on ollut ihan ok, mutta aika vähäisellä käytöllä. Lovely on ihana, siinä myski on jotenkin pehmeämpi kuin For Herissä, ei yhtä animaalinen. Tuoksu on kuitenkin vahva, ja pysyy hyvin iholla. Siinä on saippuaisuutta, ja siitä tulee tosi puhdas, huoliteltu olo. Siinä pystyy havaitsemaan myös jotain kukkaisuutta, mutta kukat eivät erotu voimakkaasti vaan sekoittuvat myskiin antaen sille rakennetta. Tosi hyvä uusi löytö, ja hävyttömän halpakin, tätä täytyy tilata isompi pullo.
Lovely on hienostunut ja klassinen. Itselläni on ollut sitä kaksi pulloa. Itse pullokin on kaunis. Covetkin minulla on, mutta se ei ole minun juttuni. Kaunis pullo sekin, mutta en pysty käyttämään. Lime ja tumma suklaa riitelevät siinä, aina makuina sopivat asiat eivät menekään tuoksuina yksiin.
Vierailija kirjoitti:
Kuvat laitoin saman tien myyjälle juuri tämän reklamointi-osuon kautta. Niin haluan sen tuoksun mitä tässä vuosia olen kaivannut. Kyseessä Laura Biagiottin Sotto Voce ja tilalle tuli Hugo Bossin Woman. Kyllä tuotakin aikoinaan käytin muttei ollut sellainen tuoksu jota kaipaan. Ei kun odottelemaan myyjän reaktiota/vastausta.
Ok. Eivät todellakaan ole mitenkään yhteismitallisia nuo tuoksut. Sotto Voce on harvinaisuus, josta saa maksaa itsensä kipeäksi, kun taas Hugo Boss löytyy jokaisesta verkkokaupasta. Varmaan myyjä seonnut omissa lähetyksissään. Ehdottomasti kaupanpurku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ongelma.
Hajuvesiä on tarpeeksi, näytteitäkin on laatikossa. Mutta ikävä kyllä ehdin tilata uuden paketin Notinolta. Kyllä mä sen harkitsin, mutta olin unohtanut, että siinä tulee lahjana viisi extranäytettäkin.
Enkä mä tiedä mihin mä laitan nämä kaikki.
Hukun näytteisiin ja mulla on kaikkea.Paitsi tuo Floris Limes kiinnostaa olikos se hyvä Sitrus-tuoksu?
Listaat tietysti kaikki näytteet johonkin vihkoon/dokumenttiin koneelle ja valikoit sieltä joka päivälle uuden testattavan :)
Floris Limes on IHANA tuoksu. Hyvin hillitty ja kaunis, ei kovin pysyvä. Mutta miellyttävä, charmikas ja "aito".
On mulla lista joo. Sitä vaan sitten jatkamaan.
Mä täällä juhlin nyt Kenzon Norsua mitä ostin sokkona ja se on niin ihana - eka puhdas maustetuoksu.Siinä on pullokin kaunis, kuin kalliosta viistetty kolho siivu. Neliskulmainen laine.
Ihmettelen ettei tästä puhuta enempää.Luin välillä franticista nuotiston uudelleen ja huolestuin. Eikö tosiaan enempää kukkia? Ai noin paljon mausteita? Mutta nyt kun Norsu on kotona, se on täydellinen. Siis mulle. Ihmeellisintä on ettei tule yhtään kuvotusta eikä päänsärkyä missään vaiheessa. Valitsin tän kuitenkin niin tarkkaan sen perusteella, että siinä ei pitäisi olla mitään ärsyttävää hajua.
Tämä lyö laudalta nuoruuden ihastuksetkin.
Olin kuvitellut ettei tämmösiä enää tehdä.
Yritän täällä kynsin ja hampain pitää kiinni kesän yli kestävästä ostoslakostani mutta käy kyllä hankalaksi, kun seuraavaa himokohdettani kehutaan täällä näin paljon. 😩
Olen innoissani, Muglerilta on tulossa uusi Angel flanker, Angel Iced Star. Siinä nuotteina kookos, ananas, vanilja, praliinit ja patsuli. Tämä on ilmeisesti uskollisempi alkuperäiselle Angelille kuin jotkut aiemmat flankerit. Esim. Angel Novassa ei ole mitään yhteyttä alkuperäiseen, ei tainnut sisältää patsuliakaan, vaikka itsessään hyvä tuoksu onkin. Näin Mugler-fanina en malta odottaa että pääsen testaamaan tätä. Tai todennäköisesti en pääse, mutta olen valmis tilaamaan sokkonakin.
Yksi toinen tuoksu mikä kiinnostaisi on Moschinon uusi Toy Bubblegum kirkkaan pinkissä nallepullossa. Tämä olisi jo pullon takia kiva, ja olisi mielenkiintoista kokea, miten hyvin tuo purkkanuotti on saatu toteutettua. Tämä on jo kaupoissa, onko joku mahdollisesti ehtinyt kokeilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä off topic puhua markkinoilta poistuneista, mutta Rochasin Byzancen kosteusvoide oli upein tuoksu ikinä. Enää sitä ei saa. Surku!!
Guerlainin Champs Élysées on ihana.
Armanin Light di Gioia
Mark Jacobsin Daisy, Eau so fresh
Laura Biagiottin Laurasta tykkäsin myös
Cacharel: Noa
Tämä on kiva ketju - tuoksujen löytäminen on haastavaa. :)
Ai eikö tota Noaa enää valmisteta? Se on mun listalla.
Biagiottin Laura oli kamala. Ainoa kokeilemani hajuvesi joka haisi Offille. Muut Laura-sarjan tuotokset on vaan huonoja, mutta se oli sellainen jota lähtee karkuun.
Testasitko Lauraa kaupassa vai missä? Yksi kaverini sai tuliaisiksi etelänlomalta ostetun Lauran, pakkaus ja pullo näytti samalta mutta tuoksu oli Offille. Ihmettelin, ja tarkemmin katsottuna siinä oli eroja aitoon, eli feikki jostain basaarista. Aito Laura tuoksuu mielestäni juuri puraistulle vihreälle viinirypäleelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SOTD Frederic Malle Carnal Flower.
Tässä on tuoksu, joka muuttuu iholla paljon. Aluksi tuoksu on hyvin vihreä ja kasviksinen, eukalyptystä, melonia, tuberosan nuppuja, lehtien ja varren maitiaisnestettä. Tuoksu muuntautuu pian iholla kermaiseksi, pehmeäksi ja makeaksi tuberosaksi, jonka seassa on myös myskiä ja kookosta.
Odotan innolla että pääsen käyttämään tätä tuoksua kun kevät ja kesä saapuu.
Tuoksu pysyy iholla hyvin, noin 10 tuntia.
Huomenta ja kiitos kun kirjoitit, olen halunnut kokeilla tuota! Hgin keskustassa oli liike, joka myi Frediric Mallea (-> mahdollisuus tuoksutella), mutta se on tainnut olla kiinni koko korona-ajan. Olen odottanut onnekasta törmäämistä näytteeseen jossain nettikaupassa, mutta toistaiseksi tutustuminen on jäänyt tapahtumatta.
Mä en ole törmännyt Mallen näytteisiin muualla kuin heidän omilla sivuillaan. Kolme vapaavalintaista näytettä 15 €:
https://m.fredericmalle.eu/product/21165/55985/boxes/samples/sample-set…
Se on mukana myös 6 kpl/25 € setissä ja 12 kpl/45 € setissä. https://m.fredericmalle.eu/gift-coffrets
Ei postareita. Tämäkin on to do -listalla...
Vierailija kirjoitti:
Hei! Onko kellään antaa ehdotusta naisten parfyymista, joka olisi raikas, hieman sporttinen, vähän sellainen miesten suihkugeelin tuoksuinen? Ei liian maskuliininen, mutta ei mikään makea kukkaistuoksukaan. Hintahaarukka yltää 50 euroon asti. Heittäkää ehdotuksia, niin voin käydä testaamassa (jos maskin läpi noita haistaa...)
I Love Cosmetics, Elderflower Fizz
Vierailija kirjoitti:
Nyt uusi juttu jonoon: vanha kunnon 4711.
Onkohan se enää mistään kotoisin?
Eiköhän se ole yhä sillä alkuperäisellä ohjeella tehty, ellet ottanut jotain flankeria. Kaipa niitä uusia versioita voi myös kutsua flankereiksi, vaikka puhutaankin kölninvedestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä täällä juhlin nyt Kenzon Norsua mitä ostin sokkona ja se on niin ihana - eka puhdas maustetuoksu.
Siinä on pullokin kaunis, kuin kalliosta viistetty kolho siivu. Neliskulmainen laine.
Ihmettelen ettei tästä puhuta enempää.Luin välillä franticista nuotiston uudelleen ja huolestuin. Eikö tosiaan enempää kukkia? Ai noin paljon mausteita? Mutta nyt kun Norsu on kotona, se on täydellinen. Siis mulle. Ihmeellisintä on ettei tule yhtään kuvotusta eikä päänsärkyä missään vaiheessa. Valitsin tän kuitenkin niin tarkkaan sen perusteella, että siinä ei pitäisi olla mitään ärsyttävää hajua.
Olin kuvitellut ettei tämmösiä enää tehdä.Mitä mausteita siinä haistat, jos saan kysyä? Itse en ole tohtinut kokeilla tuota juuri sen mausteisuuden takia. Onko siinä mitään makeutta?
Olen eri jolta kysyit mutta kyllä siinä on makeutta. Ei gourmandmakeutta vaan kukkien ja trooppisen hedelmän makeutta. Mausteista haistan lähinnä kanelin. Tämä ei ole terävä mausteiden osalta vaan ne on upotettu kukkaismangoiseen nektariin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä toinen alekampanjavinkki, Tallink Siljan verkkokaupassa kaikki -30%, myös hajuvedet siis. Tuolla aika paljon uutuustuoksuja, itse mietin ostaisiko jonkin sellaisen, niitä ei löydy vielä muista nettikaupoista aleilla. Ja esim. Tom Fordin Lost Cherryllekään ei jää alen jälkeen kovin korkeaa hintaa verrattuna sen yleiseen hintatasoon. Se on kyllä itselle liian riskialtis ehkä kuitenkin, pitäisi testata ensin.
Päädyin sitten tilaamaan uutustuoksuista Armanin Si Intensen. Ostokseen sai vielä käyttää pisteitä aiemmista tilauksista, joista sai lisäalea. Vähän riskiostos, kun en tykkää alkuperäisestä Si:stä juurikaan, mutta olen katsonut ja lukenut tästä paljon arvosteluja, joiden perusteella tässä on muokattu juuri niitä ominaisuuksia joista en alkuperäisessä pitänyt tai jotka jäivät siitä mielestäni puuttumaan. Joten hyvillä fiiliksillä odotan tuoksua, uskon että tulen tykkäämään siitä.
Itse pidän nimenomaan Si Intensestä, muut versiot eivät yllä samaan.
Si Intense ilmestyi v. 2014:
https://www.fragrantica.com/perfume/Giorgio-Armani/Si-Intense-25947.html
Ja Si intense 2021 juuri:
https://www.fragrantica.com/perfume/Giorgio-Armani/Si-Intense-2021-6485…
Vierailija kirjoitti:
Tästä tulee hyvälle tuulelle, Lushin Dirty. Sekä miesten että naisten makuun. Mulle tämä on Green Man, vihreä mies, saippuoitu, puhdas, minttuinen ja sopivasti mausteinen :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä toinen alekampanjavinkki, Tallink Siljan verkkokaupassa kaikki -30%, myös hajuvedet siis. Tuolla aika paljon uutuustuoksuja, itse mietin ostaisiko jonkin sellaisen, niitä ei löydy vielä muista nettikaupoista aleilla. Ja esim. Tom Fordin Lost Cherryllekään ei jää alen jälkeen kovin korkeaa hintaa verrattuna sen yleiseen hintatasoon. Se on kyllä itselle liian riskialtis ehkä kuitenkin, pitäisi testata ensin.
Päädyin sitten tilaamaan uutustuoksuista Armanin Si Intensen. Ostokseen sai vielä käyttää pisteitä aiemmista tilauksista, joista sai lisäalea. Vähän riskiostos, kun en tykkää alkuperäisestä Si:stä juurikaan, mutta olen katsonut ja lukenut tästä paljon arvosteluja, joiden perusteella tässä on muokattu juuri niitä ominaisuuksia joista en alkuperäisessä pitänyt tai jotka jäivät siitä mielestäni puuttumaan. Joten hyvillä fiiliksillä odotan tuoksua, uskon että tulen tykkäämään siitä.
Itse pidän nimenomaan Si Intensestä, muut versiot eivät yllä samaan.
Si Intense ilmestyi v. 2014:
https://www.fragrantica.com/perfume/Giorgio-Armani/Si-Intense-25947.htmlJa Si intense 2021 juuri:
https://www.fragrantica.com/perfume/Giorgio-Armani/Si-Intense-2021-6485…
Ok, no tarkoitin tuota mustassa pullossa olevaa.
Vierailija kirjoitti:
Guerlain aqua allegoria Bergamote Calabria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä täällä juhlin nyt Kenzon Norsua mitä ostin sokkona ja se on niin ihana - eka puhdas maustetuoksu.
Siinä on pullokin kaunis, kuin kalliosta viistetty kolho siivu. Neliskulmainen laine.
Olin kuvitellut ettei tämmösiä enää tehdä.Mitä mausteita siinä haistat, jos saan kysyä? Itse en ole tohtinut kokeilla tuota juuri sen mausteisuuden takia. Onko siinä mitään makeutta?
Haistan neilikan, jeeran, kardemumman ja korianterin. Makeaa on lakritsi ja heliotrooppi.
Onko myski makea? Tätä sanotaan ainutlaatuiseksi tuoksuksi, en ihmettele sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä off topic puhua markkinoilta poistuneista, mutta Rochasin Byzancen kosteusvoide oli upein tuoksu ikinä. Enää sitä ei saa. Surku!!
Armanin Light di Gioia
Biagiottin Laura oli kamala. Ainoa kokeilemani hajuvesi joka haisi Offille. Muut Laura-sarjan tuotokset on vaan huonoja, mutta se oli sellainen jota lähtee karkuun.
Testasitko Lauraa kaupassa vai missä? Yksi kaverini sai tuliaisiksi etelänlomalta ostetun Lauran, pakkaus ja pullo näytti samalta mutta tuoksu oli Offille. Ihmettelin, ja tarkemmin katsottuna siinä oli eroja aitoon, eli feikki jostain basaarista. Aito Laura tuoksuu mielestäni juuri puraistulle vihreälle viinirypäleelle.
Laura oli ainakin joskus aikoinaan yksi lemppareistani. En ole tainnut saada mitään tuoksusta yhtä paljon kehuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Armanin Light di Gioia
Se oli Emotion
Muistan joskus kokeilleeni jotain Kenzon tuoksua, mutta en pitänyt siitä. Olisiko ollut ysäriaikaa, muistelen että vesimäiset tuoksut olivat silloin muodissa.
Kurkkasin tuota elefantin nuotitusta ja se vaikuttaa itselleni liian kukkaiselta. Osaisiko joku suositella sieltä tuoksua minulle, jotain sellaista missä EI ole kukkaisuutta tai vain äärimmäisen vähän? Toki voin selata Fragrantican listaa itsekin, mutta mielelläni kuulisin vinkkejä.
Ja mistähän sitten lähtisi metsästämään niitä näytteitä. Olen päättänyt ensin testata varastoni ja sitten vasta tilata lisää. Muutama kokonainen pullokin on hankittava, ainakin se Florisin Limes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt uusi juttu jonoon: vanha kunnon 4711.
Onkohan se enää mistään kotoisin?Eiköhän se ole yhä sillä alkuperäisellä ohjeella tehty, ellet ottanut jotain flankeria. Kaipa niitä uusia versioita voi myös kutsua flankereiksi, vaikka puhutaankin kölninvedestä.
Eiei. Vasta harkitsen.
Eiköhän tätä ole reformuloitu kuten muitakin.