Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19315)

Vierailija
7421/19315 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa aiemmin tänään Laura Biagiottin Sotto Voce -tapahtumia vuodatin ja myyjän kanssa jokunen viesti tullut nyt laitettu, ei sentään koko päivä ihan hanuriin mennyt. Tuli postista noutoilmoitus;  toinen Laura Biagottin tuoksu oli saapunut noudettavaksi ja pitihän sekin ihanuus korkata heti. Ranteessa tuoksuu vanha tuttu Tempore Donna - miten sitä voikaan näitä vanhoja tuttavuuksia rakastaa yli kaiken. Jokunen blindbuy tullut tehtyä viimeisen 6kk:n aikana ja suurin osa on ollut pettymys mikä on aina mahdollisuus tietty. Onneksi on tuoksuja mitkä eivät petä <3

Vierailija
7422/19315 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs se myyjä selitteli? Aikooko suosiolla palauttaa rahat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7423/19315 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjän mukaan UPSilla käynyt virhe ja mennyt 2 lähetystä väärin. Palautus tälle ja rahat takaisin & uudelleen tilaamani tuoksun osto. Palautus ei aluksi onnistunu hänen tekemänä vaan olisi pitänyt itse palauttaa ja laittaa lasku palautuksesta hälle hyvitystä varten. Olen lomalla nyt joten en pääse itse printtaamaan mitään dokumentteja (tosin mielestäni UPSilla mahdollisuus käsin kirjoittaa nämä..). Nyt myyjä tekisi palautukseen liittyvän noudon (varmaan hänelle myös halvempaa näin jos virhe hänen oma)

Vierailija
7424/19315 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä toinen alekampanjavinkki, Tallink Siljan verkkokaupassa kaikki -30%, myös hajuvedet siis. Tuolla aika paljon uutuustuoksuja, itse mietin ostaisiko jonkin sellaisen, niitä ei löydy vielä muista nettikaupoista aleilla. Ja esim. Tom Fordin Lost Cherryllekään ei jää alen jälkeen kovin korkeaa hintaa verrattuna sen yleiseen hintatasoon. Se on kyllä itselle liian riskialtis ehkä kuitenkin, pitäisi testata ensin.

Päädyin sitten tilaamaan uutustuoksuista Armanin Si Intensen. Ostokseen sai vielä käyttää pisteitä aiemmista tilauksista, joista sai lisäalea. Vähän riskiostos, kun en tykkää alkuperäisestä Si:stä juurikaan, mutta olen katsonut ja lukenut tästä paljon arvosteluja, joiden perusteella tässä on muokattu juuri niitä ominaisuuksia joista en alkuperäisessä pitänyt tai jotka jäivät siitä mielestäni puuttumaan. Joten hyvillä fiiliksillä odotan tuoksua, uskon että tulen tykkäämään siitä.

Itse pidän nimenomaan Si Intensestä, muut versiot eivät yllä samaan.

Si Intense ilmestyi v. 2014:

https://www.fragrantica.com/perfume/Giorgio-Armani/Si-Intense-25947.html

Ja Si intense 2021 juuri:

https://www.fragrantica.com/perfume/Giorgio-Armani/Si-Intense-2021-6485…

Ok, no tarkoitin tuota mustassa pullossa olevaa. 

Okei! Minä tilasin tuon tänä vuonna ilmestyneen Si Intensen. Mutta olen joskus aiemmin katsonut tuota mustassa pullossa olevaa, ja sekin vaikuttaa tosi mielenkiintoiselta nuottien perusteella. Sitä on kuvattu että siinä tuoksuisi vähän punaviinikin, ja nahka. Varmasti paljon parempi kuin perus Si.

Vierailija
7425/19315 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, aiemmatkin tilaukset vielä maailmalla, ja nyt mietin jo uusia tuoksuja. Mutta nyt on pyörinyt mielessä Guccin Bloom Aqua di Fiori. Alkuperäisestä Bloomista en pitänyt, liian kukkainen. Tässä Aquassa (Edt) on vihreitä nuotteja kukkaisten lisäksi raikkaassa, vesimäisessä koostumuksessa. Vaikuttaa kivalta, virkistävältä tuoksulta kuumaan keliin. Nyt ei pääse tietenkään testaamaan minnekään, ei viitsi kaupoissa pyöriä "turhaan". Onko joku sattumoisin kokeillut tätä, millainen tuoksu on, onko sellainen kevyt ja raikas, mikä mielikuva tulee?

Vierailija
7426/19315 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miller Harrisin Musta Ruusu tulee näytteenä.

Kivaa.

Vierailija
7427/19315 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tuossa aiemmin tänään Laura Biagiottin Sotto Voce -tapahtumia vuodatin ja myyjän kanssa jokunen viesti tullut nyt laitettu, ei sentään koko päivä ihan hanuriin mennyt. Tuli postista noutoilmoitus;  toinen Laura Biagottin tuoksu oli saapunut noudettavaksi ja pitihän sekin ihanuus korkata heti. Ranteessa tuoksuu vanha tuttu Tempore Donna - miten sitä voikaan näitä vanhoja tuttavuuksia rakastaa yli kaiken. Jokunen blindbuy tullut tehtyä viimeisen 6kk:n aikana ja suurin osa on ollut pettymys mikä on aina mahdollisuus tietty. Onneksi on tuoksuja mitkä eivät petä <3

Oi, mistä löysit Tempore Donnan ja oliko vielä kunnossa? Oli minun eka hajuvesiostos ja olisi ihana saada se vielä uudelleen

Vierailija
7428/19315 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eden testissä. Intensiivinen ja hyvä, mutta mulla liian lyhyt.

Vierailija
7429/19315 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lojun sängyssä taintuneena. Idea on se että jos pyörryn en putoa korkealta.

Neljä sokkopulloa pöydällä. Tiivistelmä: ET (eritt tyytyv).

Jos joku tahtoo kuulla lisää, voi kertoa tarkemmin.

Jatkan täten. Paras ensin

1) EA Green Tea Fig.

Jos rakastat viikunaa, go for it babe! Päätin kokeilla yhden EA:n. Hintahaitari venyy, joten otin yhden halvan ja houkuttelevan.

Yleensä en erota tuoksun osia, mutta nyt ei ole epäilystä. Ollessaan vielä muovissa ja pahvissa avaamaton pullo huokui viikunaa niin että olin hihkaista ilosta. Suihkaisin reilu tunti sitten, ryven yhä hedelmäkulhossa viikunoiden seassa. Viikunapuu, lehdet, mehua tursuavat kypsät hedelmät. Kaikki mukana.

Tuoksu ei ole yhtään synteettinen eikä siihen ole ilmaantunut mitään epäpuhtauksia.

Ainoa pulma on se, että alkoi tehdä mieli viikunakakkua ja kermavaahtoa.

Aika hyvä ostos alle kympillä!

2) Kenzo Norsu. Iloinen tuoksu. On kuin istuisin maustekaupassa. Minä pidän mausteista. Nyt 1,5 tunnin päästä tuoksu on pehmennyt lempeämmäksi. Siinä on joku kukka mukana.

3) Cach Eden. Älä pelkää. On se runsas, mutta ei siihen huku. Jos pidät hedelmiä tulvivasta tropiikista, voit viihtyä Edenissä.

4) O de Lancome. Tämä on huonoin. Alku lupaava, kirpeä ja mausteyrttinen kuten pitikin, mutta tuoksu on jo nyt kuivahtanut lähes jäljettömiin. Olen lukenut ekstaattisia pikkutarkkoja referaatteja tästä, ja tiedän for fact että sitten lanseerausvuoden 1969 tämäkin taideteos on reformuloitu pilalle.

Olipa kiva kuulla, että tuo EA:n Fig oli hyvä tuoksu. Tykkään viikunan tuoksusta, siinä on vähän kookosmainen vivahde. Viime vuoden Muglerin Angel eau Croisieressa on viikunaa, ja se on hyvin toteutettu siinä. Ehkä hankin tuon Green Tea Figin toiseksi viikunatuoksuksi.

Vierailija
7430/19315 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä off topic puhua markkinoilta poistuneista, mutta Rochasin Byzancen kosteusvoide oli upein tuoksu ikinä. Enää sitä ei saa. Surku!!

Guerlainin Champs Élysées on ihana.

Armanin Light di Gioia

Mark Jacobsin Daisy, Eau so fresh

Laura Biagiottin Laurasta tykkäsin myös

Cacharel: Noa

Tämä on kiva ketju - tuoksujen löytäminen on haastavaa. :)

Pahoittelut, viittasin tuolla markkinoilta poistuneella vain Byzanceen. Muita tietääkseni saa edelleen. Olin epäselvä. Laura on menneessä aikamuodossa, koska en itse ole sitä muutamaan vuoteen käyttänyt. 

Vierailija
7431/19315 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyjän mukaan UPSilla käynyt virhe ja mennyt 2 lähetystä väärin. Palautus tälle ja rahat takaisin & uudelleen tilaamani tuoksun osto. Palautus ei aluksi onnistunu hänen tekemänä vaan olisi pitänyt itse palauttaa ja laittaa lasku palautuksesta hälle hyvitystä varten. Olen lomalla nyt joten en pääse itse printtaamaan mitään dokumentteja (tosin mielestäni UPSilla mahdollisuus käsin kirjoittaa nämä..). Nyt myyjä tekisi palautukseen liittyvän noudon (varmaan hänelle myös halvempaa näin jos virhe hänen oma)

Aika kalliiksi tuli UPS:lle, UPS:lla ulkomaille lähetys ei ole halpaa hommaa, vaikka ei ole Postikaan.

Vierailija
7432/19315 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei! Onko kellään antaa ehdotusta naisten parfyymista, joka olisi raikas, hieman sporttinen, vähän sellainen miesten suihkugeelin tuoksuinen? Ei liian maskuliininen, mutta ei mikään makea kukkaistuoksukaan. Hintahaarukka yltää 50 euroon asti. Heittäkää ehdotuksia, niin voin käydä testaamassa (jos maskin läpi noita haistaa...)

Burberry Sport

Vierailija
7433/19315 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi, mistä löysit Tempore Donnan ja oliko vielä kunnossa? Oli minun eka hajuvesiostos ja olisi ihana saada se vielä uudelleen

Huomenta. Ebaysta löysin Tempore Donna. Siellä on tarjolla moneen hintaan näitä. Tuoksu on kunnossa. Tuoksuu hihassa ihanasti ja ranteessa vieläkin vieno tuoksu kun aamulla heräilin. En muistanutkaan miten ihana tuoksu tämä on 🥰

Vierailija
7434/19315 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen se, joka kyseli ”häävieraalle” sopivia tuoksuja. Mihinkään häihin en ole oikeasti menossa, mutta kävin testaamassa Gierlainin Rosa Rossan. Pidin siitä paljon, mutta en raaskinut vielä ostaa. Fragranticasta luin, että sen valmistus on lopetettu tai lopetetaan nyt keväällä. Täytyy katsoa jos seuraavana palkkapäivänä saisin sen ostettua. :D

Tilasin kuitenkin Bella Blancan aikaisemmin jo sokkona. Kävin testaamassa sitäkin. Pidin siitäkin. Se on juuri sen kaltainen tuoksu jota etsinkin, vaikka ei olekaan ruusutuoksu.

Vierailija
7435/19315 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään täytän puuttuvan palan hajuvesisivistyksessäni ja tuoksun Jean Patoun Joylle. Huumaavia kukkia, ylang-ylangia niin, että saan flashbackin takaisin nuorempaan itseeni, joka oli hurahtanut aromaterapiaan ja lotrasi mm. kyseistä ainetta ehkä hieman liikaakin.

Mä olen ehkä vähän rakastunut :)

Kiitos tuoksuvinkistäsi. Jo edesmennyt, ihana kummitätini käytti työtuoksunaan Jean Patoun Joyta. Tuoksun nimi toi minulle hyvin vahvan muistikuvan menneiltä vuosilta. Hän oli töissä pienen kaupungin pankissa ja piipahdin häntä silloin tällöin pankissa tervehtimässä - ja aina vastassa oli ihana Jean Patou Joyn tuoksu - sekä upea kummitätini. 

Vierailija
7436/19315 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävipä silleen että tein virheen. Menin Zaran sivuille. 3 x 10ml setit n.10e. yksittäiset 10ml tuoksut n.3,95e. Ei ole koskaan Zaran tuoksua ollut, niistä mitä kaupassa pikaiseen kokeillut en tykännyt, mutta ne oli raskaampia. Nyt on Zara pullollaan kaikenlaista kevyttä EAU -tyyppistä tuoksua.

Vierailija
7437/19315 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Vielä Zarasta. Osaavat kyllä tuotteistaa kaiken haluttavan näköisiksi, sopivan kokoisiksi. Valmiita 3 tuoksun layering -settejä, discovery -settejä etc. Isoja cologneja tullut tarjolle. Näin myydään meille hurahtaville kyllä helposti, sen näkee houkuttelevistä nettisivuista. Oikein tunnen miten ostohimo valtaa minut joka niitä sivuja selailen. Hinnat halpoja ja niinpä ostoskoriin sujahtaa hurja kasa. Onneksi sitä tietää ja tunnistaa olevansa verkossa räpiköivä uhri. No nyt perkaan sen kasan vielä ja tilaan vain 2-3 näytettä joista toiv  löytyy se 1 helppo kesätuoksu tulevalle kesälle.

Vierailija
7438/19315 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOTD Swiss Arabianin Shaghaf Oud. Väsytti tosi paljon aamulla, tämä hyvä vahva herättäjä. Sopii myös koleaan, tuuliseen päivään. Tässä oud (eli agarpuu) sekoittuu hyvin makeaan, karamellisoituun ruusuun. Todella upea tuoksu, oud tuo pientä savuisuutta muuten makeaan tuoksuun. Vahvuus sitä luokkaa, että 2 suihkausta voi haistaa vielä seuraavanakin aamuna.

Vierailija
7439/19315 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOTD Lanvin Jeanne ja voin sanoa heti, että tämä ei ole minun tuoksuni. Tämä on todennäköisesti monen muun naisen mieleen. Halusin testata Lanvinin tuoksuja, koska Eclat d’Arpège on yksi lemppareitani.

En voi sietää teen tuoksua ja jokin tässä assosioi siihen. Tuoksu on onneksi kevyt, mutta vielä saippuoinnin jälkeenkin se leijuu iholla.

Kävin vilkaisemassa Fragrantican arvioita ja muutama oli sitä mieltä, että tässä on hajustetun hygieniatuotteen synteettinen haju. Ja nyt en saa sitä mielestäni pois, vaan haistan ihollani hajustetut pikkuhousunsuojat. Apua. Tuoksu on jotenkin muovinen.

Vierailija
7440/19315 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen se, joka kyseli ”häävieraalle” sopivia tuoksuja. Mihinkään häihin en ole oikeasti menossa, mutta kävin testaamassa Gierlainin Rosa Rossan. Pidin siitä paljon, mutta en raaskinut vielä ostaa. Fragranticasta luin, että sen valmistus on lopetettu tai lopetetaan nyt keväällä. Täytyy katsoa jos seuraavana palkkapäivänä saisin sen ostettua. :D

Tilasin kuitenkin Bella Blancan aikaisemmin jo sokkona. Kävin testaamassa sitäkin. Pidin siitäkin. Se on juuri sen kaltainen tuoksu jota etsinkin, vaikka ei olekaan ruusutuoksu.

Sanoisin että anna morsiamen loistaa.

Se on hänen päivänsä.