Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nykyihminen niin tyhmä että se maksaa kuukausimaksua jostain spotifyn kaltaisista palveluista eikä saa musiikkia itselleen?

Vierailija
03.11.2024 |

Ennen ihmiset osti cd-levyjä jotka jäi itselle mutta nykyihminen vuokraa musiikkia jota ei saa itselleen. Paljonko nuo palvelut oikein maksaa kuukaudessa?

Eikä noista palveluista löydy lähellekkään kaikkea musiikkia mitä on tehty.

Kommentit (93)

1/93 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuossa isossa pahvilaatikossa arviolta 100-120 CD-levyä. Spotifyta en ole käyttänyt koskaan.

Vierailija
2/93 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan mielummin kuukausimaksun ja laajasti musiikkia tarjolla kuin ostamalla CD:n, jossa kuunneltavaa on muutama kipale yhdeltä artistilta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kympillä kuussa saa 100 miljoonaa biisiä kuunneltavaksi. Ei minusta huono diili parin käpäsen CD:n sijasta. Ei kulu säilytystilaakaan lainkaan ja kaikki 100 miljoonaa biisiä on aina kaikkialla mukana.

Vierailija
4/93 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan mielummin kuukausimaksun ja laajasti musiikkia tarjolla kuin ostamalla CD:n, jossa kuunneltavaa on muutama kipale yhdeltä artistilta

CD:n voi joskus myydä ja saada rahaa, sinä et saa rahaa kun maksat spotifya.

Vierailija
5/93 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ostanut tai vuokrannut yhtään elokuvaa/musiikkia. Aina warettanut.

Napsterilla alkoi musiikin lataus aikoinaan.

Vierailija
6/93 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut niin tyhmä että olisin maksanut suoratoistopalveluista. En Spotify enkä Netflix molemmissa lähtee järki hetkessä. Kuunneltavaa tulee ilmaiseksi radiosta ja katseltavaa netistä enemmän kuin jaksaa katsella.

Vierailija
7/93 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika iso erohan noissa on se, ettei tarvitse kuunnella saman artistin kappaleita jatkuvasti eikä vaihdella CD:tä.

Itse olen tosin käyttänyt youtubea ja siellä tehnyt omat musalistat ilmaiseksi. Vaan addblockia päälle niin onnistuu

Vierailija
8/93 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

M23 kirjoitti:

Minulla on tuossa isossa pahvilaatikossa arviolta 100-120 CD-levyä. Spotifyta en ole käyttänyt koskaan.

Minä lainaan levyjä kirjastosta ja kavereilta ja poltan itselleni omat kokoelmat. En halua maksaa mistään musiikistä, jota en kuuntele ja jossain spotyfyssa ei oke läheskään kaikkea. Haluan myöskin kuunnella kunnon stereoilla, jos yleensä kuuntelen.

Vinyylejäkin on aika paljon.

Vierailija
9/93 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Nuorena ja köyhänä piti kuunnella puhki ne levyt, jotka oli ollut varaa ostaa, ja niiin paljon jäi kuulematta. Onneksi nykyään voi kuunnella musiikkia pienellä kk-maksulla laaja-alaisesti. En edes kestä kuunnella niitä nuoruuden suosikkeja enää, kun tuli niin paha yliannostus. Ihanaa päästä seikkailemaan Spotifyn laajassa valikoimassa. 

Vierailija
10/93 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi. Ei noita cd:eitä enää oteta vastaan edes ilmaiseksi.

Vierailija
11/93 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan. Aika monta levyä pitäisi olla, tulee varmasti halvemmaksi kuunnella streamina. Ja maksaahan tuossa myös helppoudesta, ja siitä ettei tarvitse itse varastoida mitään

Vierailija
12/93 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ollut niin tyhmä että olisin maksanut suoratoistopalveluista. En Spotify enkä Netflix molemmissa lähtee järki hetkessä. Kuunneltavaa tulee ilmaiseksi radiosta ja katseltavaa netistä enemmän kuin jaksaa katsella.

Radiosta? Haluan kyllä itse valita, mitä kuuntelen, ja kuunnella sen ilman juontajien jorinoita. 

Vierailija
13/93 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtube Premium on hyödyllisempi sillä youtube music sovelluksesta löytyy enemmän biisejä kuin muista sovelluksista. Etenkin harvinaisuuksia joita ei ole virallisesti edes julkaistu missään. 

Vierailija
14/93 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heitin omat cd:ni kaatopaikalle. Ei kai noilla enää mitään arvoa ole.

Vierailija
15/93 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan mielelläni laajasta musiikkivalikoimasta, josta valita joka ikinen päivä sellaista musiikkia, mitä juuri sillä hetkellä kaipaa. Itselleni ei riitä lähimainkaan mikään radiokanavien soittama musiikki. En halua säilöä pienissä tiloissa tuhansia cd-levyjä. Ehkä joku jolle riittää joku Radio Novan tarjonta ei tosiaan ymmärrä miten joku voi maksaa musiikista.

Vierailija
16/93 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli noin 800 cd:tä. Jätin muutaman kymmentä parasta ja loput myin. Spotify pauhaa nyttenkin taustalla. Reilu kymppi kuussa ja voi kuunnella melkein mitä vaan. Tabletista bluetooth-yhteys vahvistimeen.

Vierailija
17/93 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee joku apokalypsi ja Spotify lakkaa toimimasta, minulla on vaatehuoneessa jemmassa cd-levyt. Ja miehellä on tallessa lp:tkin. Mutta ne ovat vain äärimmäisiä tilanteita varten. Jos vaikka odotellaan tappavan ydinlaskeuman saapumista maailmassa ilman nettiä. Cd-radio toimii pattereilla. 

Vierailija
18/93 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Radiosta? Haluan kyllä itse valita, mitä kuuntelen, ja kuunnella sen ilman juontajien jorinoita. 

Suomessa ei ole edes digiradiota - musiikin laatu on todella kehnoa FM-radiossa. Tietysti nettoradiossa hiukan parempi, mutta ei noiden nykyjuontajien hihuttelyjö kestä kuunnella, eikä musiikkia voi valita.

Vierailija
19/93 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

M23 kirjoitti:

Mulla myös CD:t käytössä :D

Vierailija
20/93 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee joku apokalypsi ja Spotify lakkaa toimimasta, minulla on vaatehuoneessa jemmassa cd-levyt. Ja miehellä on tallessa lp:tkin. Mutta ne ovat vain äärimmäisiä tilanteita varten. Jos vaikka odotellaan tappavan ydinlaskeuman saapumista maailmassa ilman nettiä. Cd-radio toimii pattereilla. 

Jos tulee maailmanloppu niin varmaan kiinnostaa jotkut cd:t siinä vaiheessa. Sinäkin olet silloin kaatopaikalla etsimässä ydinjätteen seasta syötävää, ellei joku ole syönyt sinua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi