Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19315)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutaman kerran olen tilannut Notinon uutiskirjeen eli mainokset. Mutta perun tilauksen aina parin päivän sisällä.
Notino suoltaa mainoksia monta vuorokaudessa ja sisällöt ovat ärsyttäviä.
"Viisi tuntia aikaa, tilaa nyt, ei postikuluja!".
Kuvassa kello havainnollistamassa kiirettä.
Ja tänään: "Tilaa nyt lempimerkkisi". Perässä seuraa kuva jossa litania värikkäitä pulloja. Kuvassa olevat merkit ovat hikisiä flankertehtaita.Notino luo hajuvesiä tilaavasta ihmisestä kuvan neuroottisena pakko-ostajana, joka nyhjää pläräämässä kauppojen mainoksia yön hiljaisina tunteina punertavat silmät soikeina. Mitä mä voisin tilata seuraavaksi? Pakko-ostaja toimii kuin Pavlovin koira. Lähetä sille kuva kiiltävistä houkuttelevista pulloista, puhuttele etunimellä, korosta että tarjous on voimassa vain sinulle, vain vähän aikaa, ja pakko-ostaja räpsäyttää uuden tilauksen matkaan.
Kuva on yhtä tylsä ja tympeä kuin Lancomen uusin Tresor-flankeri.
Poistan Notinon uutiskirjeen viimeisen kerran.On sulla murheet! 😂😂😂
Onpa tyhmä kommentti.
Jos saisit mun murheet voisi tulla itku.
Se että @posti täyttyy mainoksista on vain ärsyttävää. Ja kun samalta lähettäjältä tulee sekä omaan lähetykseen liittyviä tiedotteita että turhia mainoksia, postit on klikattava auki ennen kuin ne voi näpätä roskiin.
Alapeukkuja satoi. Ilmeisesti ketjussa venyy koiria joihin kalakka kalahti.
Ilmeisesti nimenomaan pakko-ostajia jotka täyttävät tilaustaan sormet jännityksestä täristen ennen kuin tarjous katoaa.
Lojun sängyssä taintuneena. Idea on se että jos pyörryn en putoa korkealta.
Neljä sokkopulloa pöydällä. Tiivistelmä: ET (eritt tyytyv).
Jos joku tahtoo kuulla lisää, voi kertoa tarkemmin.
Olen harvakseltaan käyttänyt näytettä Creed Virgin Island Water. Kesäkeleillä on tukahduttavan raskas (jopa migreeniin asti), viileämmillä keleillä tämä on herkku.
Tuoksu sopii ehdottomasti vapaa-ajalle, ei missään tapauksessa mihinkään asialliseen tilaisuuteen eikä varsinkaan töihin.
Kuin kookos ja limetti muhinoisivat karibialaisessa viiden tähden rantaresortissa.
Katosvuoteessa on kalliit valkoiset perkaalilakanat ja parvekkeen avoinaisista lasiovista sisälle tuleva ilma on lempeää kuin linnunmaito. Ulkoa kuuluu kun aallot kuohuvat tasaisessa rytmissä rantaan.
*
Kaksi suihkausta keskivartaloon suihkun jälkeen, mikä ihana limen raikkaus.
Kävin kävelyllä räntäsateessa ja isoja märkiä "räntärättejä" satoi kasvoilleni.
Siinä raikkaassa nollakelin ilmassa takin alta tulevat limetin ja kookoksen häivähdykset tuntuivat juhlalta. Mikä nautinto.
Tarvitsen täysikokoisen pullon.
Vierailija kirjoitti:
Olen harvakseltaan käyttänyt näytettä Creed Virgin Island Water. Kesäkeleillä on tukahduttavan raskas (jopa migreeniin asti), viileämmillä keleillä tämä on herkku.
Tuoksu sopii ehdottomasti vapaa-ajalle, ei missään tapauksessa mihinkään asialliseen tilaisuuteen eikä varsinkaan töihin.
Kuin kookos ja limetti muhinoisivat karibialaisessa viiden tähden rantaresortissa.
Katosvuoteessa on kalliit valkoiset perkaalilakanat ja parvekkeen avoinaisista lasiovista sisälle tuleva ilma on lempeää kuin linnunmaito. Ulkoa kuuluu kun aallot kuohuvat tasaisessa rytmissä rantaan.
*
Siinä raikkaassa nollakelin ilmassa takin alta tulevat limetin ja kookoksen häivähdykset tuntuivat juhlalta. Mikä nautinto.
Tää täytyy ehdottomasti lisätä kokeiltavien listaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*
Tää täytyy ehdottomasti lisätä kokeiltavien listaan.
On aina ihanaa lukea jonkun hurmioituneita ylistyksiä. Tämä oli taitavasti kirjoitettu kritiikki; seuraava lause vastasi juuri siihen kysymykseen minkä edellinen herätti.
Se ostanko minä tätä samaa on yksi lysti. Arvostelu piristi joka tapauksessa.
Inhoan nimittäin kookosta. En aina mutta usein. Etenkin lautasellani. Joku franticissa kommentoi: liikaa kookosta, liian vähän limeä. Joku toinen lakonisesti: "Nobody else knows you are doing it". Se näet häviää vartissa jäljettömiin.
Vierailija kirjoitti:
Jatkan täten. Paras ensin
1) EA Green Tea Fig.
Jos rakastat viikunaa, go for it babe! Päätin kokeilla yhden EA:n. Hintahaitari venyy, joten otin yhden halvan ja houkuttelevan.
Yleensä en erota tuoksun osia, mutta nyt ei ole epäilystä. Ollessaan vielä muovissa ja pahvissa avaamaton pullo huokui viikunaa niin että olin hihkaista ilosta. Suihkaisin reilu tunti sitten, ryven yhä hedelmäkulhossa viikunoiden seassa. Viikunapuu, lehdet, mehua tursuavat kypsät hedelmät. Kaikki mukana.
Tuoksu ei ole yhtään synteettinen eikä siihen ole ilmaantunut mitään epäpuhtauksia.
Ainoa pulma on se, että alkoi tehdä mieli viikunakakkua ja kermavaahtoa.
Aika hyvä ostos alle kympillä!
2) Kenzo Norsu. Iloinen tuoksu. On kuin istuisin maustekaupassa. Minä pidän mausteista. Nyt 1,5 tunnin päästä tuoksu on pehmennyt lempeämmäksi. Siinä on joku kukka mukana.
3) Cach Eden. Älä pelkää. On se runsas, mutta ei siihen huku. Jos pidät hedelmiä tulvivasta tropiikista, voit viihtyä Edenissä.
4) O de Lancome. Tämä on huonoin. Alku lupaava, kirpeä ja mausteyrttinen kuten pitikin, mutta tuoksu on jo nyt kuivahtanut lähes jäljettömiin. Olen lukenut ekstaattisia pikkutarkkoja referaatteja tästä, ja tiedän for fact että sitten lanseerausvuoden 1969 tämäkin taideteos on reformuloitu pilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4) O de Lancome. Tämä on huonoin. Alku lupaava, kirpeä ja mausteyrttinen kuten pitikin, mutta tuoksu on jo nyt kuivahtanut lähes jäljettömiin. Olen lukenut ekstaattisia pikkutarkkoja referaatteja tästä, ja tiedän for fact että sitten lanseerausvuoden 1969 tämäkin taideteos on reformuloitu pilalle.
Ei tämä ole huono siten, että tuoksu olisi muuntunut jotenkin vastenmieliseksi. Jotain liian synteettistä siinä on kyllä. Se vain on toivottoman lyhyt esitys. Eikä todellakaan maailman hurmaavin yrttisitrussinfonia. Mutta kyllä tätä käyttää voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkan täten. Paras ensin
1) EA Green Tea Fig.
Jos rakastat viikunaa, go for it babe! Päätin kokeilla yhden EA:n. Hintahaitari venyy, joten otin yhden halvan ja houkuttelevan.
Yleensä en erota tuoksun osia, mutta nyt ei ole epäilystä. Ollessaan vielä muovissa ja pahvissa avaamaton pullo huokui viikunaa niin että olin hihkaista ilosta. Suihkaisin reilu tunti sitten, ryven yhä hedelmäkulhossa viikunoiden seassa. Viikunapuu, lehdet, mehua tursuavat kypsät hedelmät. Kaikki mukana.
Tuoksu ei ole yhtään synteettinen eikä siihen ole ilmaantunut mitään epäpuhtauksia.
Ainoa pulma on se, että alkoi tehdä mieli viikunakakkua ja kermavaahtoa.
Aika hyvä ostos alle kympillä!2) Kenzo Norsu. Iloinen tuoksu. On kuin istuisin maustekaupassa. Minä pidän mausteista. Nyt 1,5 tunnin päästä tuoksu on pehmennyt lempeämmäksi. Siinä on joku kukka mukana.
3) Cach Eden. Älä pelkää. On se runsas, mutta ei siihen huku. Jos pidät hedelmiä tulvivasta tropiikista, voit viihtyä Edenissä.
Kenzon Norsu on paras, ja mulla on nyt sitä sadan millin pullo! Mä oon niin onnellinen.
Luulin etten enää löydä mitään mikä ei akheuta jossain määrin päänsärkyä.
Mutta sitten löysin tän.
Pullokin on ihana. Kaikki on ihanaa.
Nyt voin myöntää itselleni, että en tykkää O de Lancomesta. Se on vaan huono.
SOTD Frederic Malle Carnal Flower.
Tässä on tuoksu, joka muuttuu iholla paljon. Aluksi tuoksu on hyvin vihreä ja kasviksinen, eukalyptystä, melonia, tuberosan nuppuja, lehtien ja varren maitiaisnestettä. Tuoksu muuntautuu pian iholla kermaiseksi, pehmeäksi ja makeaksi tuberosaksi, jonka seassa on myös myskiä ja kookosta.
Odotan innolla että pääsen käyttämään tätä tuoksua kun kevät ja kesä saapuu.
Tuoksu pysyy iholla hyvin, noin 10 tuntia.
Testauksessa tänään Michael Korsin uusi tuoksu Gorgeous, nuotteina tupakka, puu, kukat. Kukista ei ole mainittu mitä kukkia, mutta tuoksahtaisi valkoisille kukille, ehkä jasmiinille. Tupakka ei ole kovin dominoiva, tuo makeutta tuoksuun. Tuoksu ei ole mikään maailmaa mullistava, itse tykkään tällaisista yhdistelmistä kyllä, joten ihan ok perustuoksu ja tulee varmasti käytettyä 10 ml putkilo. Ei kuitenkaan vedä lähellekään vertoja Muglerin Les Exceptions kokoelman Naughty Fruitylle, jossa tupakka yhdistetty hedelmiin, mm. luumuun. Siinä paljon enemmän moniulotteisuutta, ja voi havaita laadukkaammat raaka-aineet. Voisin suositella Gorgeousia tupakasta nuottina pitävälle mutkattomaksi, helpoksi arkituoksuksi. Ehkä myös tupakasta pitämättömille, koska tässä tupakka ei ota kuitenkaan kovin vahvaa roolia, sekoittuu aika hyvin puunuotteihin.
Vierailija kirjoitti:
SOTD Frederic Malle Carnal Flower.
Tässä on tuoksu, joka muuttuu iholla paljon. Aluksi tuoksu on hyvin vihreä ja kasviksinen, eukalyptystä, melonia, tuberosan nuppuja, lehtien ja varren maitiaisnestettä. Tuoksu muuntautuu pian iholla kermaiseksi, pehmeäksi ja makeaksi tuberosaksi, jonka seassa on myös myskiä ja kookosta.
Odotan innolla että pääsen käyttämään tätä tuoksua kun kevät ja kesä saapuu.
Tuoksu pysyy iholla hyvin, noin 10 tuntia.
Huomenta ja kiitos kun kirjoitit, olen halunnut kokeilla tuota! Hgin keskustassa oli liike, joka myi Frediric Mallea (-> mahdollisuus tuoksutella), mutta se on tainnut olla kiinni koko korona-ajan. Olen odottanut onnekasta törmäämistä näytteeseen jossain nettikaupassa, mutta toistaiseksi tutustuminen on jäänyt tapahtumatta.
Vielä toinen alekampanjavinkki, Tallink Siljan verkkokaupassa kaikki -30%, myös hajuvedet siis. Tuolla aika paljon uutuustuoksuja, itse mietin ostaisiko jonkin sellaisen, niitä ei löydy vielä muista nettikaupoista aleilla. Ja esim. Tom Fordin Lost Cherryllekään ei jää alen jälkeen kovin korkeaa hintaa verrattuna sen yleiseen hintatasoon. Se on kyllä itselle liian riskialtis ehkä kuitenkin, pitäisi testata ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vielä toinen alekampanjavinkki, Tallink Siljan verkkokaupassa kaikki -30%, myös hajuvedet siis. Tuolla aika paljon uutuustuoksuja, itse mietin ostaisiko jonkin sellaisen, niitä ei löydy vielä muista nettikaupoista aleilla. Ja esim. Tom Fordin Lost Cherryllekään ei jää alen jälkeen kovin korkeaa hintaa verrattuna sen yleiseen hintatasoon. Se on kyllä itselle liian riskialtis ehkä kuitenkin, pitäisi testata ensin.
Päädyin sitten tilaamaan uutustuoksuista Armanin Si Intensen. Ostokseen sai vielä käyttää pisteitä aiemmista tilauksista, joista sai lisäalea. Vähän riskiostos, kun en tykkää alkuperäisestä Si:stä juurikaan, mutta olen katsonut ja lukenut tästä paljon arvosteluja, joiden perusteella tässä on muokattu juuri niitä ominaisuuksia joista en alkuperäisessä pitänyt tai jotka jäivät siitä mielestäni puuttumaan. Joten hyvillä fiiliksillä odotan tuoksua, uskon että tulen tykkäämään siitä.
Tänään täytän puuttuvan palan hajuvesisivistyksessäni ja tuoksun Jean Patoun Joylle. Huumaavia kukkia, ylang-ylangia niin, että saan flashbackin takaisin nuorempaan itseeni, joka oli hurahtanut aromaterapiaan ja lotrasi mm. kyseistä ainetta ehkä hieman liikaakin.
Saan usein kukkatuoksuista migreenin, mutta tämä poikkeaa uudemmista tuoksuista. Minun nenääni tuleva mielikuva on nimenomaan vintage; tämä jättää taatusti tuoksuvanan taakseen ja on tunnistettava. Rikkaan (minkä voi tulkita monella tapaa) leidin (samoin) signature, sellaisen vahvan ja vähän omapäisen. Itsepäisyys ja huumaavuus voi johtua iästä tai persoonasta.
Tämä on myös tuoksu, jonka voi kuvitella leijumassa jonkun asunnossa, takertuneena huiveihin, käsilaukkuun, kirjekuoriin. Häivähdys, jonka löytää jostain vanhasta rasiasta, muisto ja mielikuva sukulaisesta. Ja se sukulainen on ehkä Jackie tai sitten Pirkko-Liisa.
Luulen pitäväni tästä. Tämä tuoksu kulkee samassa porukassa Mitsoukon ja Bal a Versaillesin typyköiden kanssa, mutta ei muistuta heitä ollenkaan. Joy on uhkea, rohkea, hieman päällekäyvä ja häpeilemättömän feminiinen.
Mä olen ehkä vähän rakastunut :)
Jee, Originesin paketti jonka tilasin jo reilusti yli kuukausi sitten on paikannettu. Originesilta vahvistettiin, että Suomen Postilta ilmoitettu sen olevan transitissa Suomessa. Joten eiköhän se ole pian ovella🙌🏻 Ihania tuoksuja tulossa, esim. Les Senteurs Gourmandesin Tendre Madeleine ja Muglerin Angel Nova.
Tilasin ebaysta Intiasta Lomani Si fleuri-tuoksun. Todella ihanasti muistuttaa Diorin tendre poisonia. Parempi ehdottomasti kuin Gresin Cabotine. Pullo on kaunis vaaleanvihreä.( Iso pullo 100ml). Tätä ihanuutta siis riittää vähäksi aikaa. Hinta postikuluineen 20 euroa. Toimitus oli yllättävän nopea. Tilaukset maailmalta ja euroopastakin kestävät tällä hetkellä todella pitkään. Tämä tuli kahdessa viikossa.
Ny on hiukan turhaantunut olo ja pitää päästää ulos joten kanssa-tuoksuttelijat, antakee anteeksi ripitys. Aluksi ostin erään vanhemman ja lopetetun tuoksun ebaystä. No, se osto sit peruutettiin myyjän osalta kun muka kukaan ei kuljeta tuoksua Suomen maahamme. Aloin uudelleen etsimään ja löysin Espanjasta myyjän, suuremmalle koolle kyseistä tuoksua. Tuli maksamaan lopulta saman verran kuin jenkkilästä tullattuna. Tänään sitten sain lähetyksen kotiin kannettuna. Aloin avaamaan pakettia; tuoksua oli paketti pieneen lasten peltilaatikkoon. Avasin peltilaatikon ja ensin näin ihan eri merkkisen tuoksun. Tuossa sekunnin tuhannesosassa ehtii ajatella että pakattu vain tuohon kunnes avaan tuoksuboksin ja totean että oikeasti ihan eri tuoksu kyseessä. Taitaa hinnoissakin olla vissi ero näiden kahden kanssa. Ei kun viestiä myyjälle että ihan väärä tuoksu tuli, mitä kävi, missä tilaamani on. Jos osoittautuu huijaukseksi tm niin ensimmäinen kerta kohdalleni. Nyt odotan myyjältä vastausta. Pienestä summasta ei ole kyse kuitenkaan ja harkitsin ostanko vai enkö. Mikä ihme juuri tätä havittelemaani tuoksua riivaa kun ei mene putkeen hankinta...🤔
Vierailija kirjoitti:
Ny on hiukan turhaantunut olo ja pitää päästää ulos joten kanssa-tuoksuttelijat, antakee anteeksi ripitys. Aluksi ostin erään vanhemman ja lopetetun tuoksun ebaystä. No, se osto sit peruutettiin myyjän osalta kun muka kukaan ei kuljeta tuoksua Suomen maahamme. Aloin uudelleen etsimään ja löysin Espanjasta myyjän, suuremmalle koolle kyseistä tuoksua. Tuli maksamaan lopulta saman verran kuin jenkkilästä tullattuna. Tänään sitten sain lähetyksen kotiin kannettuna. Aloin avaamaan pakettia; tuoksua oli paketti pieneen lasten peltilaatikkoon. Avasin peltilaatikon ja ensin näin ihan eri merkkisen tuoksun. Tuossa sekunnin tuhannesosassa ehtii ajatella että pakattu vain tuohon kunnes avaan tuoksuboksin ja totean että oikeasti ihan eri tuoksu kyseessä. Taitaa hinnoissakin olla vissi ero näiden kahden kanssa. Ei kun viestiä myyjälle että ihan väärä tuoksu tuli, mitä kävi, missä tilaamani on. Jos osoittautuu huijaukseksi tm niin ensimmäinen kerta kohdalleni. Nyt odotan myyjältä vastausta. Pienestä summasta ei ole kyse kuitenkaan ja harkitsin ostanko vai enkö. Mikä ihme juuri tätä havittelemaani tuoksua riivaa kun ei mene putkeen hankinta...🤔
No voihan nenä! Mutta Ebaystä saa kyllä rahat takaisin vaikkei myyjästä enää mitään kuuluisikaan.
Selvisin hillitysti 7 näytteellä, ei tullut postikulujakaan, olipa edullista! Joka tapauksessa, nyt on vihdoin tulossa Rien, yksi niistä ELdOista, joiden testaamista olen odottanut pitkään. Se ei kuulunut niiden 20 joukkoon, jotka sain näytesetissä. Arvostelut vaikuttavat vähintään lupaavilta, kuten tavallistä tämän putiikin kohdalla, esim (Fragranticasta kaapattu):
"All together, the scents of:
1) a witch's gift shop
2) an egyptology museum
3) warm soiled panties."
Vähän hengessä hyppelehdin ilosta, etenkin kun unkarilainen Neroli Parfumeria laittoi viestin, että ulkomaantoimitukset ovat seis koronan takia. Tämä on oikein hyvä plan B. :)