Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19315)

Vierailija
7221/19315 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjan kirjoittajalle, joka haluaa, että joku muu tekee taustatyön: Löydät itse vastauksen kysymyksiisi Fragranticasta. Hyvin nopeasti.

Mulla tämän kauniin kevätpäivän tuoksuna on Oscarin Bella Blanca. 

Onko täällä sen kullanvärisen Bellan (Essenza?) omistajia? Miltä tuoksuu?

Melkein tekisi mieli sanoa, että katso Fragranticasta... 😘

(Ei tuo kirjailija)

Joo, olen Fragrantican jäsen ja katsonut sieltä jo aikaa sitten, mutta ajattelin kysäistä täälläkin, kun kaikki tänne kirjoittavat eivät välttämättä ole siellä jäseniä. En tee taustatyötä, kysyin vain mielipidettä.

Vierailija
7222/19315 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli Escadan Espcecially tuoksu juuri 2011-2012, veden nuotit ja ruusu (aquatic rose). Tosi naisellinen tuoksu, mutta heikko. Se ei oikein jää vaatteisiin tai ilmaan tuoksumaan. (sitä kirjoittajaa varten sanon). Se ei ole tarpeeksi dramaattinen.

Riippuu aivan henkilön luonteesta, minkäniminen ja -tuoksuinen parfyymi sopisi profiiliin.  Tresor Midnight Rose kuulostaa kyllä lupaavalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7223/19315 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjan kirjoittajalle, joka haluaa, että joku muu tekee taustatyön: Löydät itse vastauksen kysymyksiisi Fragranticasta. Hyvin nopeasti.

(Ei tuo kirjailija)

Joo, olen Fragrantican jäsen ja katsonut sieltä jo aikaa sitten, mutta ajattelin kysäistä täälläkin, kun kaikki tänne kirjoittavat eivät välttämättä ole siellä jäseniä. En tee taustatyötä, kysyin vain mielipidettä.

Siihen just on mahdoton vastata, kun et kerro mitään oleellista.

Muutenkin. Jos et itse edes siedä oikein hajuvesiä, liikut vaarallisilla vesillä poimien umpimähkään tuoksun - niin,minkä perusteella?- sellainen joka on kiinnostunut tuoksuista huomaa sattumanvaraisen valinnan ja harmistuu.

Miksi et kirjoittaisi aiheesta jonka tunnet?

Vierailija
7224/19315 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärsin kyllä hyvin. Se tuoksu, mitä yleisesti valkoisiksi kukiksi luonnehditaan, on minun nenääni aldehydinen ja kemikaalinen. Puhdistusaineen haju. My way on tästä oikein kouluesimerkki.

Ja toki tuoksu voi olla vanhanaikainen tai uudenaikainen. Tuoksuissa on muotinsa. Se, mitä joskus 50-luvulla pidettiin hienostuneena, houkuttelevana tai vihjailevana tuoksuna onkin nykyhaistelijan mielestä vanhan mummon pissatuoksu. Ihan yleistä tietoa tämäkin.

t. Eri

Haluaisin täsmentää vielä sitä, että vanhanaikaisuus tai uudenaikaisuus ei pidä kuitenkaan sisällään arvolatauksia hyvästä tai pahasta - tai ainakin näin minun vinkkelistäni katsottuna. Kyse on vain aikakauden muodista tai tuoksun herättämistä mielleyhtymistä menneeseen/nykyiseen ajankohtaan. Sinun mainitsemasi esimerkin ohella vanhanaikainen tuoksu voi myös olla klassinen ja elegantti siinä missä nykyaikainen tuoksu synteettistä kissanpissaa.

Tämä oli hyvä lisäys! Ajattelen ihan samoin. Toki on myös ihmisiä, jotka arvostavat tuoksuja sen mukaan mitä ne ovat, tai mikä niiden "statusarvo tänään" on eli esim. Chanelin tietyt tuoksut ovat heille aina "mummotuoksuja" ja Mitsouko "kissanpissaa" vaikka samoilta vuosikymmeniltä voisi löytyä jotain heille sopivaa tai kyse on vain niistä hajuasioista - jokin yhdistelmä ei vain viehätä nenää.

Tämä ketju ja viimeaikaiset testaukset ovat jotenkin saaneet minut ymmärtämään paremmin, että minulla on tietyt hajumaailmat joista viehätyn ja toisaalta on mainoksia/parfyymin nimiä/tms sinänsä epäoleellista mikä saa minut joskus kokeilemaan tuoksuja joita ei kannattaisi kokeilla. Esim. jos saan illalla migreenin päivän tuoksusta, se tuskin on minun tuoksuni. Vaikka kuinka niin haluaisin. Ei pidä ottaa sitä ok:ta vaan se paras.

Mua kyllä naurattaa jos kuulen esim. Chanelia nimitettävän kissanpissaksi😁.

Montako Chanelia kyseinen neiti mahtaa tuntea? Muutenkin huvittaa luonnehdinnat selvästi nuorten kirjoittajien "kasari" sanan käyttö kertoo että henkilö ei ole ollut 80-luvulla vielä kuluttamassa edes potkuhousuja.

Eikä näin ollen ole kokemusperäistä tietoa siitä millaisia "hajupommit" olivat.

Vinkki: eivät olleet. Vain silloin jos joku kaatoi pullollisen päälleen.

Vinkki 2: niin ei tehty. Ei tarvinnut. Tuoksut kestivät. Se on eri asia kuin massiivinen tukehduttava pilvi.

Musta olisi ihana päästä kokeilemaan glamour-ajan eli 50-luvun parfyymeja.

Mutta ei onnistu.

Täytyy vain tyytyä siihen mitä nyt on tarjolla.

Etsiä harvat helmet synteettisten litkujen seasta, jotka kestää max 4 tuntia.

Kai nuorilla on edes joku äiti tai isoäiti vielä edessä. Voin mä antaa vielä vinkin 3: jutelkaa tytöt heidän kanssaan. Sitten kun on 2 metriä multaa päällä se on iäksi myöhäistä. Jutella kannattaa toki muustakin kuin hajuvesistä.

Vierailija
7225/19315 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärsin kyllä hyvin. Se tuoksu, mitä yleisesti valkoisiksi kukiksi luonnehditaan, on minun nenääni aldehydinen ja kemikaalinen. Puhdistusaineen haju. My way on tästä oikein kouluesimerkki.

Ja toki tuoksu voi olla vanhanaikainen tai uudenaikainen. Tuoksuissa on muotinsa. Se, mitä joskus 50-luvulla pidettiin hienostuneena, houkuttelevana tai vihjailevana tuoksuna onkin nykyhaistelijan mielestä vanhan mummon pissatuoksu. Ihan yleistä tietoa tämäkin.

t. Eri

Haluaisin täsmentää vielä sitä, että vanhanaikaisuus tai uudenaikaisuus ei pidä kuitenkaan sisällään arvolatauksia hyvästä tai pahasta - tai ainakin näin minun vinkkelistäni katsottuna. Kyse on vain aikakauden muodista tai tuoksun herättämistä mielleyhtymistä menneeseen/nykyiseen ajankohtaan. Sinun mainitsemasi esimerkin ohella vanhanaikainen tuoksu voi myös olla klassinen ja elegantti siinä missä nykyaikainen tuoksu synteettistä kissanpissaa.

Tämä oli hyvä lisäys! Ajattelen ihan samoin. Toki on myös ihmisiä, jotka arvostavat tuoksuja sen mukaan mitä ne ovat, tai mikä niiden "statusarvo tänään" on eli esim. Chanelin tietyt tuoksut ovat heille aina "mummotuoksuja" ja Mitsouko "kissanpissaa" vaikka samoilta vuosikymmeniltä voisi löytyä jotain heille sopivaa tai kyse on vain niistä hajuasioista - jokin yhdistelmä ei vain viehätä nenää.

Tämä ketju ja viimeaikaiset testaukset ovat jotenkin saaneet minut ymmärtämään paremmin, että minulla on tietyt hajumaailmat joista viehätyn ja toisaalta on mainoksia/parfyymin nimiä/tms sinänsä epäoleellista mikä saa minut joskus kokeilemaan tuoksuja joita ei kannattaisi kokeilla. Esim. jos saan illalla migreenin päivän tuoksusta, se tuskin on minun tuoksuni. Vaikka kuinka niin haluaisin. Ei pidä ottaa sitä ok:ta vaan se paras.

Mua kyllä naurattaa jos kuulen esim. Chanelia nimitettävän kissanpissaksi😁.

Montako Chanelia kyseinen neiti mahtaa tuntea? Muutenkin huvittaa luonnehdinnat selvästi nuorten kirjoittajien "kasari" sanan käyttö kertoo että henkilö ei ole ollut 80-luvulla vielä kuluttamassa edes potkuhousuja.

Eikä näin ollen ole kokemusperäistä tietoa siitä millaisia "hajupommit" olivat.

Vinkki: eivät olleet. Vain silloin jos joku kaatoi pullollisen päälleen.

Vinkki 2: niin ei tehty. Ei tarvinnut. Tuoksut kestivät. Se on eri asia kuin massiivinen tukehduttava pilvi.

Musta olisi ihana päästä kokeilemaan glamour-ajan eli 50-luvun parfyymeja.

Mutta ei onnistu.

Täytyy vain tyytyä siihen mitä nyt on tarjolla.

Etsiä harvat helmet synteettisten litkujen seasta, jotka kestää max 4 tuntia.

Kai nuorilla on edes joku äiti tai isoäiti vielä edessä. Voin mä antaa vielä vinkin 3: jutelkaa tytöt heidän kanssaan. Sitten kun on 2 metriä multaa päällä se on iäksi myöhäistä. Jutella kannattaa toki muustakin kuin hajuvesistä.

Jaa, kyllä mä vaan puhun ’kasarista’ vaikka olin silloin jo hajuvesienkäyttöiässä...

Vierailija
7226/19315 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

(Ei tuo kirjailija)

Siihen just on mahdoton vastata, kun et kerro mitään oleellista.

Muutenkin. Jos et itse edes siedä oikein hajuvesiä, liikut vaarallisilla vesillä poimien umpimähkään tuoksun - niin,minkä perusteella?- sellainen joka on kiinnostunut tuoksuista huomaa sattumanvaraisen valinnan ja harmistuu.

Miksi et kirjoittaisi aiheesta jonka tunnet?

:O  En minä mitään kirjoita, kysyin mielipidettä Oscar de la Rentan Bella Essence-tuoksusta, johon tuli kuittaus, että katso Fragranticasta.

Ja annoin kirjoittajalle myöhemmässä kommentissa vinkin, vaikka en roolihahmoaan tunnekaan.

Vierailija
7227/19315 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastaajille!

En ollut koskaan kuulutkaan Fragranticasta, mainio vinkki. Ehdotetuista hajuvesistä muutama on tuttu, itse asiassa mietin Daisyä itsekin. Pidän kyllä ajatuksenjuoksustanne Guiltyn suhteen. Se olisi hieno yksityiskohta. Kiitos kovasti ja hyvää pääsiäistä!

Vierailija
7228/19315 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minunkin mielestäni Jo Malonen Red roses on voimakas tuoksu ja saattaa aiheuttaa jopa päänsärkyä. Samoin aiemmin myynnissä ollut Lime, basil and mandarin oli tujua kamaa. Muut kokeilemani Malonet on sitten olleet kevyempiä.

Vierailija
7229/19315 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta kantaa kenenkään sanomisiin. Sananvapaus on sellainen perusoikeus, että niin kauan kun ei riko lakia, tulee kaikin tavoin ylläpitää sanavapautta.

Miksi media, hallitus rajoittaa sananvapautta? Onko kenties jotain salattavaa. Äänestäkää vaaleissa perusoikeuksia puolustavia.

Maskien haittavaikutuksista on niin paljon tietoa, että tutkikaa asioita. Maski on haitallista jokaiselle käyttäjälleen. Vuosi sitten samat tahot perustelivat, ettei maskeja tule käyttää. Tiede myös tukee väittämää. Suu, iho ja keuhkoinfektiot räjähtäneet puhumattakaan happitasojen laskusta aiheutuvat ongelmat.

Jos väitätte, että maski suojaa virusta vastaan niin olette joko aivopestyjä tai tyhmiä!

T. Lääkäri ihmisten terveyden puolesta

Vierailija
7230/19315 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli Notinon paketti kaikkineen ihanuksineen, huomenna alan sitten testailemaan 🤩 Olin jo ehtinyt suihkauttaa aamusta Lancomen Miraclea ja haluan fiilistellä tätä pehmoista hattarafiilistä, minkä tästä hajuvedestä saan.

Aukasin kyllä paketin ja järjestelin ne odottamaan huomista. (Tämä ehkä siksi että saan kiikutettua todisteet uudesta tilauksesta roskikseen, ennenkuin veljeni tulee kotiin). 😂

N26

Vierailija
7231/19315 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee Lykosta pari Women Secret-tuoksua. Tämä on espanjalainen vaate- ja tuoksufirma, nimi kieltämättä kuulostaa matkitulta. Tuoksuista on kuitenkin positiivisia arvioita ja hinnatkin edullisia, joten päätin kokeilla eau So Fresh ja eau Delice - tuoksuja. Näitä ei kaiketi myydä Suomessa missään. Ensi kertaa törmäsin tähän firmaan Portugalissa v 2011. 

Mun piti lopettaa tuoksujen tilaaminen kokonaan v 2021. Hehheh. Olen tilannut joka kuukausi tuoksuja ja muuta kosmetiikkaa. Jotenkin tätä pandemia-ahdistusta pitää keventää!

Vierailija
7232/19315 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä +50 kasariteini, joka käyttää ilmaisua kasari myös ☺️ Ja kyllä se original Poison oli aika kovaa kamaa kuten moni muukin tuoksu. Toisaalta niiden ns oikeiden tuoksujen rinnalla oli paljon perusmyskiä, hentoa omenankukkaa ja TV:ssä mainostettua Fleurs de Hollandea (miksi se nimi on jäänyt mieleeni..).

Ilmaisu ”Stockan turkismummo” taitaa oll tuolta ajalta peräisin ja kuvaa just sitä arvonsa tuntevaa ja pelottavaa tätiä joka on todella reippaasti laittanut chanelin vitosta ja taakse jää pyörtyneitä herkempiä lähimmäisiä.

Jonkun nenään se oma lemppari voi olla ”kissanpissa” eikä siinä mitään. Ne on niitä hajuasioita!

Vierailija
7233/19315 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin 50+ kasariteini, ja kasari on todellakin tuttu sana. Muistan ikuisesti, kun Poison tuli uutena ja kävin sitä testaamassa ranteeseeni ennen pitkää bussimatkaa. Voin pahoin koko matkan! 

Silloin kasarilla tuoksut olivat vahvoja: Balahe, Bal A Versailles, Nahema, Samsara,..

Ja Stockan turkisdaamit olivat todellisuutta: usein ruotsinkielisiä tai sellaista teeskenteleviä varakkaiden miesten kotirouvia, jotka etuilivat hisseihin ja tuokuina Chanel 5 tai L'Air du Temps ja muut sellaiset, joita en voisi kuvitellakaan käyttäväni. 

Mulla oli nuorena aikuisena Nahemaa, mutta jossain vaiheessa tajusin, että pidän kevyemmistä ja raikkaammista tuoksuista.

Vierailija
7234/19315 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta kantaa kenenkään sanomisiin. Sananvapaus on sellainen perusoikeus, että niin kauan kun ei riko lakia, tulee kaikin tavoin ylläpitää sanavapautta.

Miksi media, hallitus rajoittaa sananvapautta? Onko kenties jotain salattavaa. Äänestäkää vaaleissa perusoikeuksia puolustavia.

Maskien haittavaikutuksista on niin paljon tietoa, että tutkikaa asioita. Maski on haitallista jokaiselle käyttäjälleen. Vuosi sitten samat tahot perustelivat, ettei maskeja tule käyttää. Tiede myös tukee väittämää. Suu, iho ja keuhkoinfektiot räjähtäneet puhumattakaan happitasojen laskusta aiheutuvat ongelmat.

Jos väitätte, että maski suojaa virusta vastaan niin olette joko aivopestyjä tai tyhmiä!

T. Lääkäri ihmisten terveyden puolesta

0/5

Vierailija
7235/19315 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys teille jotka myytte hajuvesiä torissa tms. Kuinka pakkaatte paketin jos postitatte? Mietin yhden tuoksun myymistä, mutta mietityttää saako sen pakattua niin, ettei hajoa matkalla....

Vierailija
7236/19315 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys teille jotka myytte hajuvesiä torissa tms. Kuinka pakkaatte paketin jos postitatte? Mietin yhden tuoksun myymistä, mutta mietityttää saako sen pakattua niin, ettei hajoa matkalla....

Mä ostin yhden tuoksun Torista ja se oli kuplamuovissa Pringles-purkin sisällä, ehjänä pysyi!

Vierailija
7237/19315 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita ikinä hävettänyt että on tykännyt jostain ”tietyn” tyylisistä tuoksuista? Eli vaikka sellaisista jotka koetaan jotenkin chliceksi/halvaksi/ennalta-arvattavaksi/tylsiksi jne.

Itse yritän päästä eroon tästä ajatusmallista, sillä nyt huomaan kuinka sitä on vuosia kuluttanut välillä rahaa tuoksuihin, joista ei sitten loppupelissä nautikkaan. Niitä vain tuli ostettua koska niistä nyt kuului pitää.

Oma ”syntini” on pitää vanilijaisista ja makeista tuoksuista ja nyt viimein myönnän sen, että nämä nuotit ovat minun omani. Tiedän että tässä ei ole oikeasti mitään hävettävää mutta olen vain jotenkin niin juurtunut käsitykseen, että pitäisi pitää jostain ”oikeanlaisista” tuoksuista.

Anteeksi sekavasta sepustuksesta 🙈

Vierailija
7238/19315 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On oivaltavaa kysyä täältä neuvoa kirjaa kirjoittaessa. Niinhän kaikki muutkin kysyy eikä niille kettuilla. Tiedä mikä pääsiäismuna on henkästy nenuun mutta kiukuttelua on ketjussa viime aikoina esiintynyt 🤭

Mutta kuten sanottiin pitäisi tietää jotain hlöstä, koska monella on vahvoja mielikuvia erityyppisten tuoksujen käyttäjistä.

Antaa kirjan henkilöstä erilaisen vaikutelman onko Coco Mademoiselle, Delicious, vai Diorissimo. Tai joku Kilian.

Luin ketjun joutessani ihan alusta saakka, (hyvien) muistojen verestämiseksi. Mennen-aktivismi alkoi tammikuun viimeisellä viikolla, ja säännöllisen epäsäännöllisen kiukuttelun esiintyminen helmikuun alusta. Joko alkupäätä on siivottu, tai sitten ilmapiiri on tosiaan muuttunut sittemmin...vaikka väliäkö tuolla, karavaani kulkee joka tapauksessa.

Hyvää pääsiäistä itse kullekin. :) 2/4 State of Mindista testattu, Aesthetic Turbulence ja L'Ame Slave. Molemmat ihania.

Vierailija
7239/19315 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on selvästi osaajia paikalla, tarvitsisin apua. Kirjoitan kirjaa ja siinä hajuvedellä on olennainen merkitys.

Voisitteko vinkata hajuveden,

1) jota sai jo 2011 (eli joku klassikko tai sellainen minkä vuosituoksut melko samanlaisia)

2) nuorelle naiselle sopiva (ehkä kukkainen tai candy?)

3) sen verran voimakas, että tuoksu jää huoneeseen/vaatteisiin pitkäksi aikaa

Olen itse tuoksuherkkä joten en voi itse käydä tuoksuttamassa kuin 1-2 kerrallaan. Kiitos avusta!

No kirjan kirjoittamisessa kuten sanot, oleellinen osa työstä on puuduttavaa tylsää taustatyötä.

Ts. Etsit sen hajuveden ihan isse. Varmaan hajuvedellä on kirjassasi jokin muukin merkitys, symboliarvo, nimi, osa juonenkulussa, ja vain sinä tiedät mikä se on.

Jos googlaat löydät sekunnissa vastauksia.

Jos et osaa googlata, niin ennuste kirjasi toteutumiselle ei ole hyvä.

Eihän tämä taustatyö ole ollenkaan tylsää! Nytkin sain hyviä vinkkejä, sekä mahtavan luonnekuvauksen hahmolle: ”Hän oli sen kaltainen ihminen, joka luotti enemmän googlaamistaitoihinsa kuin asiantuntijoihin.”

Kiitos!

Vierailija
7240/19315 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muita ikinä hävettänyt että on tykännyt jostain ”tietyn” tyylisistä tuoksuista? Eli vaikka sellaisista jotka koetaan jotenkin chliceksi/halvaksi/ennalta-arvattavaksi/tylsiksi jne.

Itse yritän päästä eroon tästä ajatusmallista, sillä nyt huomaan kuinka sitä on vuosia kuluttanut välillä rahaa tuoksuihin, joista ei sitten loppupelissä nautikkaan. Niitä vain tuli ostettua koska niistä nyt kuului pitää.

Oma ”syntini” on pitää vanilijaisista ja makeista tuoksuista ja nyt viimein myönnän sen, että nämä nuotit ovat minun omani. Tiedän että tässä ei ole oikeasti mitään hävettävää mutta olen vain jotenkin niin juurtunut käsitykseen, että pitäisi pitää jostain ”oikeanlaisista” tuoksuista.

Anteeksi sekavasta sepustuksesta 🙈

Mä pidän monista kauniista ja arvokkaista klassikoista ja käytän niitä usein, mutta olen myös mieltynyt Calvin Kleineihini, ja omistan niitä kattavan (ja rakastetun!) valikoiman. Tiedän kyllä, ettei Calvin ole Guerlain, mutta nenäni pitää myös siitä amerikkalaisesta helppoudesta ja helposti-lähestyttävyydestä, joka niistä huokuu. On koko joukko tilanteita, joissa haluan edes yrittää vaikuttaa kevyeltä ja ystävälliseltä - ja miettikää itse, kumman kanssa on helpompi aloittaa jutustelu, CK one -naisen vai Mitsouko-naisen? Tai nyt kun ajattelen tuota, niin mitenköhän se on..

Miten teillä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän