Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19315)

Vierailija
7181/19315 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän valkoisissa kukissa eniten kielosta ja freesiasta, myös magnoliasta. Mutta raskas tuberosa-gardenia-jasmiini-kombo on liikaa.

Pidän silti Oscar de la Rentan Bella Blancasta, koska siinä valkoiset kukat ovat raikkaita, eivät tunkkaisia. Siinä on hyvä balanssi.

Joku tuolla kaipaili ruusua. Ruusu on kyllä aika suosittu näissä eri menestystuoksujen versioissa. Mutta puhdas ruusu? Kokeile Body Shopin British Rose-tuotteita, tai Atlas Mountain Rose-tuoksua.

Vierailija
7182/19315 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sur le Nil kirjoitti:

😃Mendittorosa: Osang** (hunaja, myrrha, suitsuke, benzoin, luonnonkukkia, labdanum, heliotrooppi, pirunpihka, iiris, peru balsam, ambra, styrax, myski, santelipuu, oud, setsuaninpippuri, muskottipähkinä)

Okei. Tuuletan. Tunnistin alkutuoksusta suitsukkeen, myrrhan, arvailin labdanumia, vaikka se on yleensä pohjalla. Tämä on alkuvoimainen pyhien etruskien uskonnollisten juhlamenojen tuoksu. Jos ottaisin, varaisin tän pyhiin menoihin, en biletuoksuksi. Samanlaista tavaraa kuin Amouagella, mutta pisteet toteutuksesta 6-0 Mendittorosalle.

Enkä malttanut nuuhkia kuin alkua ja keskiä, lopputuoksu tulee kuin tulee.

😍Mendittorosa: Lacura (hapanappelsiini, pear, bergamot; appkukka, petitgrain, jasmin, neroli; kasmir, puuteri, vanilja, v myski, kermakaramelli, benzoin, virginian seetri, ambroxan) Tämä on juuri niin nautinnollinen kuin ajattelinkin. Olisi pitänyt ottaa enemmän. Ensimmäinen kokeilemani Mendittorosa, ja olen huumaantunut. Tämä on samalla se, josta odotinkin eniten. Jos ostan yhden pullon, se on Lacura.

Kukahan sinua on käynyt alapeukuttamassa? Minusta kivat kuvaukset. Tuon perusteella Osang ei ehkä sopisi minulle jos hunajanuotti on voimakas. Lacura saattaisi sopiakin. N50

Täällä joku alapeukuttaa systemaattisesti melkein kaikkia viestejä, olen huomannut.

Veikkaus on että jokaista viestiä alapeukuttamaan vaivautunut henkilö on

1. joku köyhä kateellinen jolla ei varaa tuoksuihin tai ei omista luottokorttia jotta voisi ostaa ulkomailta kivaa

2. joku joka kateellinen kaikille tuoksutietäjille jotka kokeilee vaikka mitä

3. tuoksuallergikko jonka ongelmat lähinnä korviensa välissä

4. se joka otti henk.koht nokkiinsa kun jotain lempituoksuaan mollattiin huonoksi tai astmaa aiheuttavaksi

5. muuten vaan palstan p*skatrolli tai hikihaisuli henkilö

Voin kertoa, mikä saa minut takuuvarmasti alapeukuttamaan. Discovery seteistä, patchoulista tai sampleista kirjoittaminen :-) On vain niin alkeellisen näköistä.

Entäs tuberosa, jasmin ja bergamot? Mitäs oot mieltä 😁😁

Mitä tarkoitat? Suomeksi tuberoosa, jasmiini ja bergamotti. Ei tämä sen vaikeampaa ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7183/19315 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.fragrantica.com/news/Orange-Blossom-Neroli-2974.html

tässä appelsiininkukkia kaipaavalle juttu Fragranticasta, sisältää tuoksuideoita.

Kokeile: Elie Saab Le Parfum

Vierailija
7184/19315 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kierrätätte vanhat parfyymipullot? Sekajätteeseenkö koska lasinkeräyksern eivät kelpaa. Vai säästättekö ne johonkin tarkoitukseen? Luovuin hajusteista kokonaan kun pulloroskasta tuli sellainen ongelma.

Vierailija
7185/19315 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kierrätätte vanhat parfyymipullot? Sekajätteeseenkö koska lasinkeräyksern eivät kelpaa. Vai säästättekö ne johonkin tarkoitukseen? Luovuin hajusteista kokonaan kun pulloroskasta tuli sellainen ongelma.

Ne kannattaisi varmaan säästää, ja jos ei itse pysty, etsiä taho joka on kiinnostunut. On kaiken säästäminen tietysti perikunnalle aikanaan raskasta, mutta jos nyt miettii jotain 50-luvun tai jopa 70-luvun parfyymipulloa, niin joku keräilijä varmasti maksaisi sellaisesta nyt. Suurin osa tyhjistä pulloista kun hävitetään kuitenkin, niin jäljelle jääneiden arvo kasvaa.

Vierailija
7186/19315 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tää Hummingbird sittenkin ihana.

Makea, niin makea, kiivaasti räpisevä, ylenpalttinen. Just kuin pitkänokka kolibri imemässä mettä.

Mikä onni. Ottaisko koko pullon?

Vierailija
7187/19315 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monia tuoksuja en ole käyttänyt loppuun, vaikka olen niistä pitänyt, vaan myynyt kirpparilla tai antanut ystäville. Ne, jotka olen käyttänyt loppuun, olen heittänyt sekajätteeseen. En tiedä, saisiko hajuvesipulloja edes laittaa lasinkeräykseen, epäilen. Kun ei juomalasejakaan saa.

Vierailija
7188/19315 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi vaan pitänyt paastota tai valita jotain sellaiseen sopivaa tälle päivälle. Tuoksutuskaa a la Demeter: Ensin Candy Cane Truffle - kaipasin ja odotin sitä minttukarkin terävyyttä ja sain mielikuvan kalsarikännit vetäneestä henkilöstä, joka on hamsteroinut poskiinsa parit polkkakarkit. Siis miten mulla jäi huomaamatta sana "Truffle" tuossa nimessä? Tykkään Candy Cane -tuoksusta, sellaisesta viileästä mintusta, mutta en voi sietää alkoholikarkin hajua enkä sen puoleen makuakaan.

Käsienpesun jälkeen ajattelin yrittää uudestaan. Ei olisi kannattanut.

Pixie Dust. Siinä esimerkki nimestä, joka saa hölmön ostamaan testerin ja unohtamaan, että kaikki keijut eivät ole kivoja keijuja. Jonkin makean taikapölyn sijaan nenässäni oli tahmainen sekoitus kukkia ja karkkia.

Tähän luovutin tältä päivältä ja kenties voisin tästä oppia sen, että kuten miessuhteissa, myös hajuvesissä on tiettyjä tyyppejä joista haluaisi pitää mutta ei siitä tule kuitenkaan mitään. Joten pysytellään niissä, mitkä toimii ;)

Vierailija
7189/19315 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärsin kyllä hyvin. Se tuoksu, mitä yleisesti valkoisiksi kukiksi luonnehditaan, on minun nenääni aldehydinen ja kemikaalinen. Puhdistusaineen haju. My way on tästä oikein kouluesimerkki.

Ja toki tuoksu voi olla vanhanaikainen tai uudenaikainen. Tuoksuissa on muotinsa. Se, mitä joskus 50-luvulla pidettiin hienostuneena, houkuttelevana tai vihjailevana tuoksuna onkin nykyhaistelijan mielestä vanhan mummon pissatuoksu. Ihan yleistä tietoa tämäkin.

t. Eri

Haluaisin täsmentää vielä sitä, että vanhanaikaisuus tai uudenaikaisuus ei pidä kuitenkaan sisällään arvolatauksia hyvästä tai pahasta - tai ainakin näin minun vinkkelistäni katsottuna. Kyse on vain aikakauden muodista tai tuoksun herättämistä mielleyhtymistä menneeseen/nykyiseen ajankohtaan. Sinun mainitsemasi esimerkin ohella vanhanaikainen tuoksu voi myös olla klassinen ja elegantti siinä missä nykyaikainen tuoksu synteettistä kissanpissaa.

Vierailija
7190/19315 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärsin kyllä hyvin. Se tuoksu, mitä yleisesti valkoisiksi kukiksi luonnehditaan, on minun nenääni aldehydinen ja kemikaalinen. Puhdistusaineen haju. My way on tästä oikein kouluesimerkki.

Ja toki tuoksu voi olla vanhanaikainen tai uudenaikainen. Tuoksuissa on muotinsa. Se, mitä joskus 50-luvulla pidettiin hienostuneena, houkuttelevana tai vihjailevana tuoksuna onkin nykyhaistelijan mielestä vanhan mummon pissatuoksu. Ihan yleistä tietoa tämäkin.

t. Eri

Haluaisin täsmentää vielä sitä, että vanhanaikaisuus tai uudenaikaisuus ei pidä kuitenkaan sisällään arvolatauksia hyvästä tai pahasta - tai ainakin näin minun vinkkelistäni katsottuna. Kyse on vain aikakauden muodista tai tuoksun herättämistä mielleyhtymistä menneeseen/nykyiseen ajankohtaan. Sinun mainitsemasi esimerkin ohella vanhanaikainen tuoksu voi myös olla klassinen ja elegantti siinä missä nykyaikainen tuoksu synteettistä kissanpissaa.

Tämä oli hyvä lisäys! Ajattelen ihan samoin. Toki on myös ihmisiä, jotka arvostavat tuoksuja sen mukaan mitä ne ovat, tai mikä niiden "statusarvo tänään" on eli esim. Chanelin tietyt tuoksut ovat heille aina "mummotuoksuja" ja Mitsouko "kissanpissaa" vaikka samoilta vuosikymmeniltä voisi löytyä jotain heille sopivaa tai kyse on vain niistä hajuasioista - jokin yhdistelmä ei vain viehätä nenää.

Tämä ketju ja viimeaikaiset testaukset ovat jotenkin saaneet minut ymmärtämään paremmin, että minulla on tietyt hajumaailmat joista viehätyn ja toisaalta on mainoksia/parfyymin nimiä/tms sinänsä epäoleellista mikä saa minut joskus kokeilemaan tuoksuja joita ei kannattaisi kokeilla. Esim. jos saan illalla migreenin päivän tuoksusta, se tuskin on minun tuoksuni. Vaikka kuinka niin haluaisin. Ei pidä ottaa sitä ok:ta vaan se paras.

Vierailija
7191/19315 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viera9ilija kirjoitti:

Vois myös sanoa että jos makea orvokkituoksu yhtään kiehtoo niin Insolence edp on upea. Musta Guerlain teki Insolencessa orvokille sen mitä Mugler Alienissa jasmiinille, Womanityssa viikunalle ja Aurassa raparperille, pisti steroideihin :)

Suurkiitokset myös sinne! :) Haussa on tuoksu, jossa orvokki kestäisi. Muutamaa nicheversiota olen testannut, ytyä saisi olla lisää, joten steroidiorvokit kuulostavat hyvältä. 

Muglerista: muistan kun Angel lanseerattiin...Mugleria pidettiin parfyymimaailman pahana poikana, joka toimi raaka-aineidensa kanssa siihen maailmanaikaan ennakkoluulottomasti, ja monta klassikkoahan sitten syntyikin.  Ilmeisesti kaikki hänen tuoksunsa jakavat voimakkaasti mielipiteitä, niitä ei ainakaan ohita olankohautuksella. 

Mulla on pari tuoksua joita rakastan kiihkeästi. Orvokki on yksi. Joten tilasin Histories de Parfums, Blanc Violetten. Iso orvokin kuva joka tasolla. Johan on kumma jos ei tuoksu orvokilta!

Tuoksu on kaunis, ihana. Kyllä se muistuttaa orvokkia, mutta ei täysin. Sanon kuten moni muukin: haluaisin rakastaa tätä tuoksua. No rakastanko? En täysin. Se muuttuu keskivaiheilla vieraaksi ja keinotekoiseksi. Vähän pissan hajuiseksi. Jälkituoksu on jälleen parempi. En ole ihan tyytyväinen, mutta on tämä toistaiseksi paras. Ehkä orvokintuoksu on vaikea vangita parfyymiin.

Toinen rakkaus on appelsiininkukka. Keräsin Kreetalla hurmaavasti tuoksuvia valkoisia terälehtiä taskuun. Ne tuoksuivat kotona pienessä kulhossa monta viikkoa. Nyt etsin hajuvettä, jossa olisi mahdollisimman puhdas appelsiininkukka. En ole vielä löytänyt ja otan ideoita vastaan.

Suurin rakkauteni on ruusu. Sitäkään ei ole helppo löytää hajuvetenä. Ruusuun sotketaan usein kaikenlaista, enkä pidä siitä. Haluan puhtaan pysyvän ruusun. On epämuodikasta sanoa pitävänsä ruususta. Se ei kiinnosta minua. Minä pidän ruususta ja mulle on just detsamma onko se muotia vai ei.

Tällainen olen ollut aina ja aion olla vastakin.

En pidä itseäni kummoisena ruusufanina mutta onnistuin kehittämään täydellisen ruusutuoksun metsästyksestä jonkinlaisen angstin itselleni. Kaikki tuoksut ovat liian tuoreita tai haihtuvat saman tien. Lopulta ostin pari pulloa jo lopetettua Bvlgaria. Riittää parin vuoden tarpeisiin.

Vierailija
7192/19315 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni Jean Paul Gaultier on kukkaistuoksuista pitävälle ihan paras. Classique Cabaret Eau de Parfum tuoksuu omaan nenääni puhtaasti appelsiinikukalta. Myös perus Classique tuoksuu appelsiinikukalta, minkä lisäksi siinä on ruusu ja vanilja myös. Itse rakastan ruusua, vaniljaa ja ylipäätään kukkaistuoksuja, joten tutustuttuani jouluna Gaultierin hajuvesiin oli se menoa. Nyt minulla on koko sarja, eli kaikki Scandalit, La Bellet ja Classiquet viime vuosilta. Rakastan näitä, enkä tarvitse mitään muuta. Olen allerginen ja hajusteherkkä, mutta näitä voin käyttää ilman ongelmia. Rakkautta ensi silmäykseltä omassa tapauksessani.

Vierailija
7193/19315 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vietä pääsiäistä, joten siinä mielessä en valikoi tuoksuja. Tänään halusin jotain tuttua ja seesteistä joka ei kiinnittäisi liikaa huomiota itseensä, koska minulla oli tentti. Valitsin Samsaran

Ja palkitsin itseni ahkerasta tenttiin lukemisesta tilaamalla (erittäin hyvällä alennuksella) L'Heure Bleue EDP:n sekä Vol de Nuit EDT:n, viimeksimainitun 100 millin mehiläispullossa. :) N50

Sain juuri postista lappusen, jossa kerrottiin, että oma Vol de Nuitini (sydänpullossa) on saapunut lähipostiin. Jos se on auki lankalauantaina, käyn hakemassa :). Ranteessa edelleen tämän viikon muinaisaarre, Jicky.

Mmmm... Jicky on se, mitä en voi käyttää. Taisin selittää edellä miksi. 

Vol de Nuit jotenkin kummittelee mielessäni. Mulla on  EDT-näyte, ja nyt siis tulossa iso pullo sitä. Mulla on myös yksi vintage-EDT-pullo. Tilasin hiljan vintage-parfyymin (quadrilobe-pullossa) ja odotan innolla sen saapumista. Päätin myös hankkia nykyisen extrait de parfumin propellipullossa. Se on vaan niin... hieno ja sisältökin on upea. En ole vielä käynyt liikkeessä ostamassa sitä. N50

Sun Vol de Nuit -suunnitelma kuulostaa ihanalta, ja tyyriiltä :). Mutta ymmärrän hyvin hinkusi extrait-propellipulloon, se todellakin on kaunis. Olen VdN:n suhteen vasta alkutaipaleella - hajuvesikirjallisuus sai minut kiinnostumaan siitä, ja tilasin näytteen nykyformulaatiosta Surrender to Chance-sivuilta. Tuoksu oli ihana ja vieläpä kesti iholla, joten rohkenin tilata sen Ranskasta, MyOriginesilta. Meille on ilmeisesti tulossa eri pullot (sulle mehiläinen ja mulle tuo 75 ml Patrimoine-sarjan inverted heart-korkkinen eli käsittääkseni (?) uusin versio), joten voidaan käydä asiasta _tarkkaa_ ja huolellista analyysia, kun ollaan saatu omamme. VdN:n uudelleenformuloinnit näyttävät saaneen jotkut nenät ja  VdN:n ystävät suunniltaan, mutta Thierry Wasserin kerrotaan toisaalta juurikin näissä viimeisimmissä versioissa saattaneen asiat taas kohdalleen. Saamme nähdä.

Joo, siis olen kokeillut viimeisintä Wasserin versiota sekä EDT:nä että extraitina, ja pidän siitä kovasti. Jos EDT:si on sydänpullossa, se on varmasti uusinta tavaraa. Ehdottomasti hankinnan arvoinen. :) 

En ole koskaan kokenut "alkuperäistä" Vol de Nuitia, joten en voi vertailla niitä, eikä se olekaan kovin mielekästä. Jokin pakkomielle sai minut kuitenkin ostamaan pullon vintage-extraitia. Odotan sitä sydän syrjällä ja toivon, että se on hyvä. 

Ja kyllä, onhan näillä hintaa. Siksi en ole vielä tuota propellipulloa hankkinut. Minä kun en ole varsinaisesti keräilijä, ja minua kiinnostaa loppujen lopuksi aika harva tuoksu, joten odotan mieluummin ja ostan sitten sen, hinnasta (lähes) viis. Siksi hankin myös lempituoksuistani useita eri muunnelmia. N50

Vierailija
7194/19315 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin rakkauteni on ruusu. Sitäkään ei ole helppo löytää hajuvetenä. Ruusuun sotketaan usein kaikenlaista, enkä pidä siitä. Haluan puhtaan pysyvän ruusun. On epämuodikasta sanoa pitävänsä ruususta. Se ei kiinnosta minua. Minä pidän ruususta ja mulle on just detsamma onko se muotia vai ei.

Ah, ruusu. Rakastan ruusujen tuoksua. En tunne kovin monta ruusuhajuvettä, joten en ole oikea henkilö antamaan neuvoja. Voisit ehkä kokeilla hakua termeillä "rose soliflore". Oletko kokeillut Jo Malonen Red roses-colognea? Monet pitävät sitä parhaana ruusuna. Frederic Mallen Une rose ja Annick Goutalin Rose absolue mainitaan usein. (En tunne itse.) 

Voisit myös kokeilla luonnonkosmetiikamerkeiltä ruusuvettä tai parfyymiöljyä, joissa on usein aika puhdas ruusun tuoksu. N50

https://nstperfume.com/2012/12/21/25-rose-fragrances-every-perfumista-s…;

Vierailija
7195/19315 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ah, ruusu. Rakastan ruusujen tuoksua. En tunne kovin monta ruusuhajuvettä, joten en ole oikea henkilö antamaan neuvoja. Voisit ehkä kokeilla hakua termeillä "rose soliflore". Oletko kokeillut Jo Malonen Red roses-colognea? Monet pitävät sitä parhaana ruusuna. Frederic Mallen Une rose ja Annick Goutalin Rose absolue mainitaan usein. (En tunne itse.) 

Voisit myös kokeilla luonnonkosmetiikamerkeiltä ruusuvettä tai parfyymiöljyä, joissa on usein aika puhdas ruusun tuoksu. N50

Sivusta: Kiitos linkistä, sehän johti vaikka mihin - artikkelin alussa on linkkejä toisiin kiintoisiin listoihin. :)

Vierailija
7196/19315 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo Malonen Red Roses on aivan liian voimakas tuoksu. En ole ikinä saanut aikaisemmin päänsärkyä, migreeniä ja oksettavaa oloa hajuvedestä, mutta tästä sain. Yritin käyttää muutamia kertoja, joka kerta kävi samalla tavalla. Sääli, sillä tuoksu oli hyvä, mutta aivan liian voimakas.

N30

Vierailija
7197/19315 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin nuuhkaisemassa sen iltistestistä saamani tuoksun DKNY Be delicious Coconuts about summer. Ihana makea kookos-kukkainen tuoksu, vähän hento omaan makuuni, on edt-vahvuus. Lancomen LVEB Soleil Cristal on paljon vahvempi kookostuoksu, ensin tuoksuu LVEB eclat edp yhdessä kookoksen kanssa, ja sitten kookos vahvistuu lähes pistäväksi. Paras kookostuoksu on edelleen mielestäni D&G Dolce Garden.

Sokkarilla oli paljon poistotuoksuja -50% joista vielä lisäale -30% lauantaihin asti. Esim. Valentinon Valentina 80 ml (norm. 92e) maksoi vain 32 e. Kävelin jo kassalle se kädessä kun jäin haistelemaan muita tuoksuja, ja sitten veinkin takaisin kun kaapissa on vielä edellistä jäljellä, ja n. 30 muuta isoa pulloa ja yksi 100 ml Guerlain tulossa postista.

Kuulostaapa hyvältä tuo DKNY:n tuoksu! Se on ollut minullakin siitä asti mielessä kun siitä testituloksesta kirjoitit. Itseäni ei edes kesällä haittaisi tuo edt:n keveys, ja voihan sitä aina lisäillä. Mintunvihreä pullokin näyttää kivalta. Soleil Cristalin hankin, ja se on tosiaan aika voimakas, tykkään siitäkin. Mutta kookostuoksuja ei voi ikinä olla liikaa, eihän?

Millä Sokkarilla?! Liian hyvät tarjoukset, tekisi mieli lähteä tutkimaan. Muistatko yhtään mitä muita tuoksuja oli alessa? Moraalinen dilemma näin koronan aikana kun ei Sokoksien lähellä asu tai niiden ohi kulje, lähteäkö varta vasten ihmisvilinään hajuvesialejahtiin.. Pakko varmaan jättää nyt väliin😅

Jyväskylässä, mutta varmaan samat muissakin liikkeissä. Harmi kun en ottanut valokuvaa aletuoksuista, niitä oli vajaa kymmenen erilaista, muistan vain Cacharelin Yes I am, ja Pradan Candy night tuoksut.

Kiitos lisäinfosta : ) Pradan Candy Night olisi ollut kiva.

Muistin että oli myös muita Candy-versioita alessa. Huomenna vielä ehtii.

Vierailija
7198/19315 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos!!

Jo Malonesta huomauta, että tuoksut eivät kestä. Se on Jo Malonen tuoksujen ominaispiirre. Tietty jos vahvuus on EdC, se selittää.

Mulla on yksi JM. Tyypillinen. Hyvä tuoksu mutta häviää puolessa tunnissa.

Hinnat ovat kuitenkin EdT:n luokkaa.

Vierailija
7199/19315 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni Jean Paul Gaultier on kukkaistuoksuista pitävälle ihan paras. Classique Cabaret Eau de Parfum tuoksuu omaan nenääni puhtaasti appelsiinikukalta. Myös perus Classique tuoksuu appelsiinikukalta, minkä lisäksi siinä on ruusu ja vanilja myös. Itse rakastan ruusua, vaniljaa ja ylipäätään kukkaistuoksuja, joten tutustuttuani jouluna Gaultierin hajuvesiin oli se menoa. Nyt minulla on koko sarja, eli kaikki Scandalit, La Bellet ja Classiquet viime vuosilta. Rakastan näitä, enkä tarvitse mitään muuta. Olen allerginen ja hajusteherkkä, mutta näitä voin käyttää ilman ongelmia. Rakkautta ensi silmäykseltä omassa tapauksessani.

allerginen mille?

Vierailija
7200/19315 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näköjään kannatakaan tilata hirveää läjää

saman firman tuoksuja, paitsi jos on syytä olettaa tai on varma.

Kävi niin että innostuin Amouageista. Tilasin niitä 5. Nyt olen kokeillut parempia, mutta ikävä kyllä ehdin jo intona tilata lisää Amouageja jotka tullevat ensi viikolla. Tai sitä seuraavalla.

Nyt musta Amouaget tuntuvat tunkkaisilta. Kolme oli niin pahoja, että heitin pois. Loput on siedettäviä. Mutta haluaako kukaan hajuvettä, joka on siedettävä?

Mietin kyllä että onko mitään käyttöä hajuvedelle mikä haisee pahalle. En keksinyt.

Sen oppi, että en tilaa miltään firmalta 10 putken kokeilusettiä. Oppirahat pitää täskin hommassa näemmä maksaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi