Liian hyvät työttömyystuet passivoittaa työttömät jäämään kotisohvalle.
Liian anteliaat tuet aiheuttaa sitä että ei ole järkevää mennä töihin joten tämän takia tukia pitää alentaa jotta passivoimisen sijaan työttömistä tulisi aktiivisempia.
Kommentit (24)
Tuet voitaisiin pitää hyvinä jos työttömyydestä rangaistaisiin jotenkin muuten.
Vierailija kirjoitti:
Suomella ei ole varaa maksaa hyviä tukia kotona makaaville koska suomen väestö ikääntyy eli työvoima täällä vähenee. Työttömät pitää saada töihin ja tukien leikkaus on ainoa keino koska ei työtöntä voi pakottaa töihin.
Tai sitten se, että niitä töitä ei vain yksinkertaisesti ole! Alkaa jo vituttaa nämä provot, kun tyhmimmät niitä uskoo. Töihin menisin, jos se omasta halusta olisi kiinni.
Mun mielestä työttömät voi lähteä osoittamaan mieltä. Tai sitten tehdä Mennään töihin -kampanjan ja isolla porukalla kiertää työpaikkoja esitäytettyjen työsopimusten kera. Matkalla huutelisivat kovasti MENNÄÄN TÖIHIN, MENNÄÄN TÖIHIN.
Oisko tarpeeksi aktiivista? Työnantajat riemumielin ottas innostuneet työttömät työnhakijat töihin, kyllä siinä unohtus työnvaihtajat ja pomon veljenpojat kun tämän sakin näkisi!
Itse haluaisin töihin mutta kun ei pääse. Haluaisin säästää reissuun.
Vedä jojo kaulaan ja hyppää sillalta mulkku. Jos sinut säälittävän madon joskus livenä saisin käsiini, niin nauttisin kovasti käsittelystäsi.
Vie saat Syleksiä enemmän kadulla elävien päälle ja nostaa nokkaasi. Toivon et joutuisit kodittomaksi ja työttömäksi eläisit 594e loppu elämäs.
Soma lit loisivat sossun tukien varassa, heitä ei kukaan pakoita töihin. Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Kuten vaikka pakottamalla töihin 9 euron päiväpalkalla. Te onnekkaat typerykset ette älyä sitä että teidätkin voidaan korvata ilmaistyövoimalla. Sitten olette samassa jonossa.
Vierailija kirjoitti:
Vedä jojo kaulaan ja hyppää sillalta mulkku. Jos sinut säälittävän madon joskus livenä saisin käsiini, niin nauttisin kovasti käsittelystäsi.
5/5
Tulevat leikkaukset passivoivat entistä enemmän, kun sohvalla pitää maata jo ruuan säästämiseksi. Jos johonkin aktivoidutaan, niin varkaisiin sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmiston vihapuhe on väkivaltaista. Millä tavalla tämä eroaa jostain Riikka Purran teiniaikaisesta someälähdyksestä? Kaksinaismoralismi kukkii vasemmalla.
Itse olen sitä mieltä että kokoomuksella on oikea meininki! Tuet pois!
Vierailija kirjoitti:
Just joo. Kova on uho taas, mutta näytöt nolla. Töihin siitä, hopi hopi!
Vierailija kirjoitti:
Itse olen sitä mieltä että kokoomuksella on oikea meininki! Tuet pois!
Toivot siis varkauksia, ryöstöjä ja murtoja. Nauti!
En mene töihin. Ei maistu työt. Kovasti töitä tarjotaan joka puolella ja kaikkialle mut haluttaisi töihin, mutta enpä mene. On niin hyvät tuet, ettei kannata.
Vierailija kirjoitti:
Soma lit loisivat sossun tukien varassa, heitä ei kukaan pakoita töihin. Miksi?
Heitä ei kyllä paljoa Raksoilla näy...Tosi ei näy Rainereitakaan. Miksiköhän näin.
Ota kivi kainaloon ja hyppää suohon, sosiopaatti.