Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19304)

Vierailija
6501/19304 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi, tuo La Nuit tresor Nude kuulostaa ihanalta! Sopisiko se kesätuoksuksi, onko kookos esillä kunnolla?

Olen etsinyt pitkään jotain hyvin pehmeää kookostuoksua, joka saisi hiukkasen muistuttaa aurinkorasvaa mutta kaikissa kokeilemissani on ollut ihan liian terävä juurituoksu. Ainakin Cleanin Night at the Beach (jos muistan nimen oikein), Estee Lauderin Bronze Goddess (tämä olisi ihana mutta ihan liian terävä joku ainesosa) ja Dolce & Gabbanan Garden olivat sinne päin mutta ei kuitenkaan. Osaako joku vinkata oikeaan suuntaan tässä asiassa?

Tuo Nude ei minusta muistuta aurinkorasvaa, vaan siinä se kookos on jotenkin hienostuneempi, mutta tuntuva nuotti se joka tapauksessa on. Kesätuoksuksi olisi varmaan upea, itselleni tulee mieleen tästä ylellinen loma Key Westissä omalla huvilalla, silkkinen aamutakki iltahämärässä säärtä vasten, valkoinen hiekka, ihana tuulenvire joka heiluttaa kookospalmuja ja rauhalliset mainingit rantaa vasten. Tuoksu on ehdottoman pehmeä ja kuitenkin melko raikas.

T. Tuo Nude-riippuvainen

Tuoksu ei kuulosta yhtään mun tyyppiseltä.

Missä ovat sitrukset, hedelmät, kukat ja vihreät korret?

Mutta ymmärrän mainiosti ilon ja tyytyväisyyden, kun löytää mieleisensä.

Vierailija
6502/19304 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivän tuoksu: Keiko Mecherin Oliban. 

Pidän tästä tosi paljon, saattaa mennä jopa ostoslistalle. Parempi mulle kuin Mecherin Patchoulissime, viimeksimainitussa on joku kukkanuotti, josta en ensi kokeilemalla välittänyt. Pitää tosin sitäkin testata uudelleen.

Olibanin nuotteja en osaa sen kummemmin eritellä, mutta on just mun tyylinen tuoksu. Vähän kukkaisuutta ja paljon "ambraa". Ei minusta lainkaan raskas. Olibaani on ilmeisesti jonkinlainen pihka, jota saadaan jostain eksoottisesta puusta... tätä monet kuvaavat "suitsuketuoksuksi", no, en tiedä siitä. 

N50  

Ei Intian basaari -suitsuke, vaan katolilaisten messusuitsuke.

"...an average specimen used by the Church today contains from sixteen to twenty parts of olibanum, one and a half parts of benzoin, one part of cassia bark or cascarilla bark and one half part of storax. Some manufacturers include a small percentage of myrrh or even sandalwood."

Mistä tämä viisaus on peräisin?

Lukisin mielelläni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6503/19304 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten ihana ketju, mutta on jotenkin kauheaa lukea tekstiä, jossa vilisee vieraskielisiä sanoja. Ainakin jos vastaava suomenkielinenkin ilmaus olisi olemassa. Mutta yritän kestää ;-)

Yritä. Se johtuu siitä, et hajuvesistä lähes kaikki tieto on englanniksi - ja vaikka ideaalissa maailmassa kaikki alan termit suomennetaan - inhimillisessä maailmassa kaikkea ei missään vaiheessa käännä edes itselleen - vaan vaikkapa "sillagen" merkityksen tietää edes miettimättä sen käännöstä.

Päinvastoin.

Inhimillisessä maailmassa eli tosielämässä yhä vähemmän vaivaudutaan suomentamaan.

Sopeutetaan ääntöasua suomeen ja se on siinä.

Itse pohdin mielelläni suomenkielisiä vastineita. Käytän ja kokeilen niitä.

Olen kielellisesti orientoitunut ihminen niin että se käy luonnostaan.

Luen tätä ketjua alusta. Voi kun näiden kommenttien kirjoittaja olisi vielä mukana.

Suosittele mulle lukemista.

Otan tässä samalla ketjunimekseni Sur de Nil.

Se on mun The Tuoksu. Sen löytäminen oli suuri ilo.

Vierailija
6504/19304 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tom Ford kuulemma käyttää hyviä raaka-aineita. Jos se selittää kovan hinnan.

Ihan noin btw.

Mulle on tulossa Lost Cherrystä näyte, jota odotan vesi kielellä. Palaan tähän kun saan sen ja olen testannut.

Täällä odotetaan vesi kielellä sitä että palaat asiaan :D Kaipaan elämääni jotain hyvää kirsikkatuoksua ja kokemukset Lost Cherrystä kiinnostavat tosi paljon!

Mistä tilasit? Mulla alkaa tulla kiusaantunut olo että jossain vaiheessa Tom Ford otetaan tarkasteluun.

Olisiko se kovin huono asia? Multa ne puuttuvat kokonaan, mutta lukisin mielelläni muiden kokemuksia niistä, erityisesti Lost Cherrystä ja Bitter Peachista. Ihanaa muuten kun on vihdoin suomenkielistä keskustelua tuoksuista, kosmetiikkafoorumit eivät taida oikein menestyä täällä. Harmillista.

Verrattavissa shakespeareniseen tragediaan!

Poistin listaltani kaikki TFää koskevat notet tarpeettomina.

Vierailija
6505/19304 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivän tuoksu: Keiko Mecherin Oliban. 

Pidän tästä tosi paljon, saattaa mennä jopa ostoslistalle. Parempi mulle kuin Mecherin Patchoulissime, viimeksimainitussa on joku kukkanuotti, josta en ensi kokeilemalla välittänyt. Pitää tosin sitäkin testata uudelleen.

Olibanin nuotteja en osaa sen kummemmin eritellä, mutta on just mun tyylinen tuoksu. Vähän kukkaisuutta ja paljon "ambraa". Ei minusta lainkaan raskas. Olibaani on ilmeisesti jonkinlainen pihka, jota saadaan jostain eksoottisesta puusta... tätä monet kuvaavat "suitsuketuoksuksi", no, en tiedä siitä. 

N50  

Ei Intian basaari -suitsuke, vaan katolilaisten messusuitsuke.

"...an average specimen used by the Church today contains from sixteen to twenty parts of olibanum, one and a half parts of benzoin, one part of cassia bark or cascarilla bark and one half part of storax. Some manufacturers include a small percentage of myrrh or even sandalwood."

Mistä tämä viisaus on peräisin?

Lukisin mielelläni.

https://www.catholicculture.org/culture/library/view.cfm?recnum=9067

Vierailija
6506/19304 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oijoi! Hain juuri postista Notinon pakettini, joka tuli päivälleen silloin kuin pitikin.

Heti ensimmäisenä testiin pääsi Byredon Gypsy Water ja en ollenkaan osannut odottaa tämmöistä nostalgian tunnetta! En ole ikinä haistanut tätä tuoksua aikasemmin mutta se vei minut suoraan takaisin lapsuuteeni, jolloin olin joka kesä seurakunnan lastenleirillä meren rannalla. Katajan, kuusen ja meripihkan yhdistelmä muistuttaa minua leirin saunarakennuksesta ja sitä ympäröivästä metsästä missä juostiin yöt-päivät. 🥺

Katsotaan miten tämä tuoksu alkaa muuntumaan mutta alku on erittäin lupaava.

Eikö sinua häiritse siinä vanilliini, joka riitelee ihanan havuntuoksun kanssa?

Vaniliini! Sehän se tässä tuoksuu myös. Ja ei todellakaan haittaa, rakastan vaniljan ja puisien nuottien yhdistelmiä.

Vierailija
6507/19304 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivier Durbano. Vaikuttaa kiintoisalta, mut en ole nähnyt kaupoissa.

Tähän saanee samalla ripittäytyä.

Edellinenkään posti - okei. postit. - ei ole vielä tulleet, kun jo itseltäni salaa laadin uutta ostoslistaa.

Pitää kai sanoa onneksi suurin osa näkyy olevan harvinaisia merkkejä joita ei kaupoista saa. Toivottavasti ne ovat myös niin kalliita että mulla ei ole niihin varaa jos löytyisikin.

Mun heppa lähti kiitolaukkaan. Yllättävän nopeastikin.

- Sur de Nil

Vierailija
6508/19304 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut tuoksut on parhaimmillaan jämätuoksuina, eli se ihana vivahde mikä vaatteisiin niistä jää ja joka pysyy pesunkin läpi niissä, on paras osa tuoksua.

Juurikin tämä, varsinkin kun sen tuoksun yleensä huomaa vasta jos laittaa nenän kiinni kankaaseen. Esimerkiksi rakastan tuoksutella näin talvella aina kaikkia huivejani ennen kuin puen ulkovaatteet päälle 🙈

Vierailija
6509/19304 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oijoi! Hain juuri postista Notinon pakettini, joka tuli päivälleen silloin kuin pitikin.

Heti ensimmäisenä testiin pääsi Byredon Gypsy Water ja en ollenkaan osannut odottaa tämmöistä nostalgian tunnetta! En ole ikinä haistanut tätä tuoksua aikasemmin mutta se vei minut suoraan takaisin lapsuuteeni, jolloin olin joka kesä seurakunnan lastenleirillä meren rannalla. Katajan, kuusen ja meripihkan yhdistelmä muistuttaa minua leirin saunarakennuksesta ja sitä ympäröivästä metsästä missä juostiin yöt-päivät. 🥺

Vaniliini! Sehän se tässä tuoksuu myös. Ja ei todellakaan haittaa, rakastan vaniljan ja puisien nuottien yhdistelmiä.

Tässä suositus tuolle rakkaudelle. :)  Tämäkin kestää koko päivän.

https://www.fragrantica.com/perfume/Imaginary-Authors/Memoirs-Of-A-Tres…

Vierailija
6510/19304 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana runsas appelsiininkukka?

Huom. Pitää olla myös joku mauste, animaalista ym. antamassa särmää ja ryhtiä.

Mikähän se voisi olla?

Mitä eroa on nerolilla ja appkukalla?

Appelsiininkukan ja nerolin ero on minun käsittääkseni se että vaikka tuo neroli on appelsiininkukkaa myöskin, niiden valmistusmetodit ovat erilaisia ja siitä johtuen tuo neroli on vihreämmän, kitkerämmän tuoksuista kuin appelsiininkukka joka yleensä on kukkaisempaa ja on usein myös makeampaa. Appelsiinipuun lehdistä ja nuorista oksista valmistetaan myös petitgrainia. :)

Nerolia tuntuu olevan aika paljon raikkaissa tuoksuissa, mutta esimerkiksi Kilianin Love Don't Be Shy-tuoksussa on tosi voimakas nerolin tuoksu, ja aluksi vieroksuin sitä hieman juuri sen takia että yhdistin sen tuoksun niin voimakkaasti raikkaisiin kesätuoksuihin ja tuo Love on muutoin todella, todella makea gourmand-tuoksu.

Serge Lutensin Fleurs d'Oranger-tuoksuun kannattaa tutustua, se on appelsiininkukkatuoksu jossa on kuminaa. :)

Tämä SL on mun listalla. En vain ole löytänyt siitä näytettä.

Rakastan appelsiininkukan tuoksua. Siihen liittyy pieni tarinakin. Hyvin henkilökohtainen.

Vierailija
6511/19304 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana runsas appelsiininkukka?

Huom. Pitää olla myös joku mauste, animaalista ym. antamassa särmää ja ryhtiä.

Mikähän se voisi olla?

Mitä eroa on nerolilla ja appkukalla?

Appelsiininkukan ja nerolin ero on minun käsittääkseni se että vaikka tuo neroli on appelsiininkukkaa myöskin, niiden valmistusmetodit ovat erilaisia ja siitä johtuen tuo neroli on vihreämmän, kitkerämmän tuoksuista kuin appelsiininkukka joka yleensä on kukkaisempaa ja on usein myös makeampaa. Appelsiinipuun lehdistä ja nuorista oksista valmistetaan myös petitgrainia. :)

Nerolia tuntuu olevan aika paljon raikkaissa tuoksuissa, mutta esimerkiksi Kilianin Love Don't Be Shy-tuoksussa on tosi voimakas nerolin tuoksu, ja aluksi vieroksuin sitä hieman juuri sen takia että yhdistin sen tuoksun niin voimakkaasti raikkaisiin kesätuoksuihin ja tuo Love on muutoin todella, todella makea gourmand-tuoksu.

Serge Lutensin Fleurs d'Oranger-tuoksuun kannattaa tutustua, se on appelsiininkukkatuoksu jossa on kuminaa. :)

Tämä SL on mun listalla. En vain ole löytänyt siitä näytettä.

Rakastan appelsiininkukan tuoksua. Siihen liittyy pieni tarinakin. Hyvin henkilökohtainen.

Täältä löytyy. https://aromat.ee/collection/parfyumeriya?characteristics%5B%5D=5589241…

Vierailija
6512/19304 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

La Sol

Vierailija
6513/19304 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fragranticaan ei ole kyllä luottaminen. Olen katsellut lopetettuja suosikkituoksujani sieltä ja erityisesti kohtaa "This perfume reminds me of". Monesti kyse on vain pullon samannäköisyydestä, ei niinkään tuoksusta! Vaaleanpunainen pullo tuo kirjoittajien mieleen muut vaaleanpunaiset pullot.

Fragranticassa korkeat pisteet saavat myös hyvin makeat herkkutuoksut ja hyvin mausteiset itämaiset tuoksut. Keveät tuoksut harvemmin saavat korkeita pisteitä.

Vierailija
6514/19304 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fragranticaan ei ole kyllä luottaminen. Olen katsellut lopetettuja suosikkituoksujani sieltä ja erityisesti kohtaa "This perfume reminds me of". Monesti kyse on vain pullon samannäköisyydestä, ei niinkään tuoksusta! Vaaleanpunainen pullo tuo kirjoittajien mieleen muut vaaleanpunaiset pullot.

Fragranticassa korkeat pisteet saavat myös hyvin makeat herkkutuoksut ja hyvin mausteiset itämaiset tuoksut. Keveät tuoksut harvemmin saavat korkeita pisteitä.

Lienevätkö kulttuurieroja. Lueskelin joku aika sitten fragrantican foorumilta ketjua suihkausten määrästä, ja hämmentävän moni piti 8-10 suihkausta tymäkkää tuoksua normaalina.

Vierailija
6515/19304 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt löytyy puuta puun perään 😂 vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta, kiitos suosituksesta! Aion todellakin etsiä näytteen tästä ihanuudesta.

Vierailija
6516/19304 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muille käynyt näin sokko-oston kanssa? Suihkautat innoissasi uutta tuoksua, tuoksu on tosi hyvä, merkitset Fragrantigaan ’like’. Kuluu tunti, tuoksuhan on aivan ihana, muutat ’liken’ ’loveksi’. Menee muutama tunti ja tuoksu alkaa ärsyttämään, ’love’ onkin yhtäkkiä ’dislike’. Lopulta et enää voi sietää tuoksua vaan menet pesemään kätesi vimmatusti saippualla ja pettyneenä vaihdat merkinnäksi ’hate’ ja toivot, ettet ikinä enää joudu tuoksua haistelemaan.😖

Joo, sokko-ostoksissa on riskinsä, mutta tuo nopea mielenmuutos oli jo outoa mullekin...😑😳😁(Kyseessä oli muuten Calvin Kleinin Obsession.)

Pidit alkutuoksusta, keskituoksun nuotit olivat ok ja inhosit pohjatuoksua. Jep, saman kokenut. Ei kannata arvioida ennen kuin vasta illalla. Tai seuraavana päivänä.

Aloitin pitkästä aikaa e-pillerikuurin uudelleen. Täytyy kyllä allekirjoittaa, että kaikki uutiset hajuaistin ja siten parinvalinnan sotkemisesta pitävät paikkansa. En ole kuurin aloitettuani voinut sietää suosikkituoksuni hajua. Oli muuttunut yksinkertaisesti niin vastenmieliseksi. Tuli suorastaan oksennusreaktio. Loppupäivän särki päätä, kun ei haju lähtenyt pesemällä. :(

Vierailija
6517/19304 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän kouluttaa itseäni pois tuijottamasta alkutuoksua. Sehän haihtuu vartissa.

Vierailija
6518/19304 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt löytyy puuta puun perään 😂 vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta, kiitos suosituksesta! Aion todellakin etsiä näytteen tästä ihanuudesta.

Ollos hyvä :) Se muistuttaa joiltain osin By the Fireplacea (savuinen vanilja), mutta on sitten kuitenkin lopulta enemmän palamaton puu kuin rätisevä takka. Amerikkalaisittain ehkä vähän äänekäs, vähäinen annos riittää pitkään. :) Mulle tämä söpöläinen tuli osana Short Story Collectionia Aus Liebe zum Duftilta, sieltä varmaan löytää itsenäisiäkin näytteitä.

Vierailija
6519/19304 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6520/19304 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millesime kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei te joka päivä tuoksua käyttävät! Itsellä on nyt sellainen ongelma että joka päivä tykkään pari suihkausta tuoksua laittaa mutta on ilmennyt yksi haittapuoli tässä. Suihkautan yleensä 2 suihkausta kerran kummakkin puolelle kaulaa ja annan sen kuivua huolella ennenkuin paidan laitan päälleni mutta silti siitä aina joko vähän tai enemmän päivän aikana jää T-paidan tai neuleen/villapaidan kauluksen kohdalle tuoksua joka ei joka kerta lähde pesussa millään. Tai ainakin saan pestä ne kolme kertaa pesukoneessa ennenkuin on paita hajusteeton. Eilenkin liotin muutamaa t-paitaa ämpärissä missä oli sekoitus pyykin pesunestettä, etikkää ja tuollaista pyykkidesiä nimeltään dettol jonka pitäisi poistaa tekstiilistä bakteerit 99,9%. Liotin niitä 8h jonka jälkeen vielä pesin pika pesulla pesukoneessa mutta vielä jäi vähän tuoksua kauluksiin sen verran että yhden kerran pitää vielä ainakin pestä nuo. TODELLA raivostuttavaa. Tuoksumatkani alussa suihkin vielä rintaan mutta huomasin että se oli lopetettava koska menee vaatteet pilalle kun ei lähde tuoksu kunnolla pesussa ja siirryin tuohon kaulan molemminpuolin suihkutteluun ettei pakosti niin paljon osuisi kohta missä tuoksua on  tekstiilin kanssa. 

Käytän hajusteetonta pyykinpesunestettä ja  pesen yleensä 30-40 asteessa vaatteet ja käytän etikkaa myös usein huuhteluaineena. 

Onko muilla tätä ongelmaa ja jos ei niin mitä pyykinpesu ainetta käytätte ja huuhteluainetta ja käytättekö etikkaa vai mitä? Pakko saada tämä ongelma jotenkin ratkaistua. 

Heti kiinnostaa, mitä tuoksuja olet käyttänyt? :) Tuo 30 astetta on liian mieto lämpötila, sillä ei varmastikaan tuoksut lähde. 40 asteessa luulisi lähtevän. Onko sun pesukone sellainen, että käyttää tosi vähän vettä? Jotkut ekologisimmat pesuohjelmat voivat olla tällaisia.

Minulla lähtee normaalilla pesuohjelmalla tuoksut vaatteista 40 asteessa, ainoastaan ihan supervahvoista, kuten Shaghaf Oud, voi jäädä jokin vieno tuoksu pesun jälkeen, mutta harvinaista. Käytän perusaineita, Omo Coloria, Bio Luvilia ym. Voi olla että tuo hajusteeton pyykinpesuaine aiheuttaa sinulla ongelman, jos siinä pesuteho ei riitä. Ne voivat olla miedompia juuri allergioita vähentävien ominaisuuksiensa takia. Kokeile vaihtaa pesuainetta. Ei noista mainitsemistanikaan jää juuri tuoksua vaatteisiin. Etikkaa ei kannata koko ajan käyttää, voi pilata vaatteita. Huuhteluainetta en käytä itse ollenkaan, en halua sitä keinotekoista hajua joka niistä tulee vaatteisiin.

Olen siis mies ja miesten tuoksuja mm creed aventus edp , green irish tweed edp, dior homme original edt, dior homme eau from men edt, terre d`hermes edt , bleu de chanel edp, dior fahrenheit edt, dior sauvage edp yms. Näistä mikään ei siis mikään heikko tai mielestäni mikään hypersuper vahvakaan ole, kestää koko päivän yleensä kumminkin. Pitää joo alkaa koittaa pestä aina 40 asteessa ja vaihtaa noita pyykinpesu aineita jos alkaisi paremmin hajut lähtemään. Nyt olen käyttänyt pirkka color sensitive hajusteeton pyykinpesu nestettä. ja usein olen tuolla 30 minuutin pikapesu ohjelmalla pyykkini pessyt koska yleensä vaihdan alus vaatteeni joka päivä joten ne ei kovin likaisia ole miinuksena se että tuoksua on jäänyt paidan kaulukseen.  

Okei, hyviä tuoksuja sulla. Joo kannattaa vaihtaa neste ihan pesupulveriin, ne on pesevämpiä. Ja tosiaan ei noita hajusteettomia/alkergikoille tarkoitettuja. Eiköhän se siitä, eiköhän ala parfyymit poistumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan